Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drážní úřad odstavil rychlík GW Train. Strojvedoucímu chyběly papíry

Hned druhý den provozu rychlíků mezi Plzní a Mostem musí čelit soukromý dopravce GW Train Regio problémům. Drážní úřad zakázal jízdu jednoho z pondělních spojů kvůli tomu, že strojvedoucí firmy neměl podle kontroly všechna potřebná povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92i30b30o90r 98Z31a25v74ř12e39l 8499696481292

To je tak vždycky, kam se vetře soukromník je vždy problém a to nejen v dopravě!!

0/−1
14.12.2016 4:19

M50i52l57o87š 27D66v21o24ř64á68k 8665567516961

kluci z drazniho uradu se prisli mrknout, kdo to leze CD do zeli a trochu je okourit...

Klasicka sikanozni akce s vyuzitim arogance moci nad sebou.

Anebo je tam poslal skrze toka babis, ze to tam nevyhral jancura? taky bych se nedivil...

+2/−2
13.12.2016 16:15

P24a80v72e91l 50N31o31c72a68r 6459449476235

Zase nepovedená senzace z pohledu iDnes.

Nebyl odstaven rychlík ale jen strojvedoucí.Rychlík mohl dále pokračovat s jiným strojvedoucím.

Koukám že berete pisálky i ze zvláštní školy, viz Banga.

+3/−2
13.12.2016 13:27

I84v86a18n 67H93o70l78a97s 5137197378837

A kde se tedy vzala ta informace o NAD a více jak šedesátiminutovém zpoždění v citaci zástupce provozovatele?

+2/0
13.12.2016 13:32

J85i40r34k62a 72D49v12o17ř43á12k 4205870283488

U menšího dopravce je to přece prakticky totéž.

+1/0
14.12.2016 17:00

D74u60š14a18n 19D73ě41d79i12č 9555701975876

Zajímalo by mě kolik kontrol udělá DÚ ročně u ČD a u soukromníků. Řekl bych že poměr je tak 1:2 ;-€

+1/0
13.12.2016 13:10

M57i47c86h85a95e85l 60S26t67a57n33o65v38s10k45ý 6137965678694

Vzhledem k tomu, že poměr vlaků je odhadem sto až tisíckrát ve prospěch ČD, je nutno teto údaj relativizovat na 1:200 až 1:2000;-D

+1/0
13.12.2016 13:24

J91i42r65k70a 88D38v76o57ř81á39k 4695350743248

Tisíckrát už dávno ne. Stokrát s určitou nadsázkou možná.

+1/0
14.12.2016 17:22

J11i24r30k46a 25D59v70o59ř89á51k 4945750173738

...teda pokud jde o osobku. U nákladů to vůbec tak propastný rozdíl nebude.

+1/0
14.12.2016 17:23

M70i44c21h42a63e38l 41S26t68a18n20o38v24s56k90ý 6897925428324

Spíš než buzerování státních úředníků bych to viděl na předsmrtnou křeč ČD, které se neštítí ničeho, jen aby poškodily konkurenci. Že jim jde Drážní úřad na ruku se nedivíc, dříve ČD+SŽDC+DÚ skoro jedno a totéž byly. Jenom by mě zajímalo, jestli tahle čilí jsou úředníci Drážního úřadu i na mašinfíry od ČD.

+4/−4
13.12.2016 13:01

P50a17v63e29l 53M35a17t78o50u46š89e62k 5250677428454

Pokud si pamatuji, tak dříve DÚ na ruku ČD rozhodně moc nešel.

+2/−1
13.12.2016 14:15

L48i75b40o93r 57K55l91a14s91n31a 1682686804665

Dekuji CD, ze jsou tak arogantni, a nedovoli vzajemne uznavani jizdenek. Diky tomu budu muset platit o to vic, jezdim trasu Most-Plzen a pekne se to prodrazi. Rv

+3/−4
13.12.2016 12:48

J57a29n 53K67o53b53ě27r19s14k63ý 1230906501623

Spíše Ministerstvu Dopravy, které nějaké uznávání jízdenek neřeší a nedokáže si zkrotit svoji společnost (ČD).

+5/−2
13.12.2016 13:01

F53r50a76n92t75i80š59e95k 44M86a39t46ě25j41č60e83k 7543502303311

A proč si chytrouši neuznávají jízdenky mezi sebou, RJ, ARRIVA a GW Train?

+4/0
13.12.2016 14:13

L91i32b19o70r 49Z33a40v84ř61e48l 8529936121502

Poděkujte sobě hlavně, vy jste chtěli konkurenci!!

0/0
14.12.2016 4:23

J36a97n 55J86e18m83e31l70k88a 1175510

Proč by chtěl dopravce uznávat levný tr10. Tak na tom více vydělá. Zákazníků s IN 25 přece podražil.

0/0
16.12.2016 21:50

R21a92d42e63k 63P42l91a98ň28a52n81s11k53ý 3616905289200

Krásná ukázka arogance a nesmyslného buzerování ze strany státních úředníků...

+1/−6
13.12.2016 9:15

P52a49v83e88l 19M27a84t72o75u69š28e59k 5420847808974

1) Z pouhého článku nelze vydedukovat, jak to přesně bylo, kdo byl v právu.

2) Kdyby v této otázce žádná, jak píšete, "buzerace ze strany státních úředníků" nebyla, byl by na dráze za chvíli stejný bordel jako v silniční dopravě, ovšem s ještě mnohonásobně tragičtějšími následky.

+5/−1
13.12.2016 10:22

M77i16l68o76š 51D69v49o34ř51á30k 8485827456641

pod podobnou ideu se da schovat spousta svinaren...

+1/−1
13.12.2016 16:17

P68a97v41e80l 85M98a97t33o36u29š66e93k 5440827598234

Dnes, kdy si může po tratích jezdit prakticky kdokoli s čímkoli, je kontrola zapotřebí daleko více než v minulosti. Jestli příslušný kontrolor překročil svoji pravomoc nebo přijal nepřiměřené opatření, to už je věc druhá, ale to z článku nevyplývá.

0/0
14.12.2016 7:41
Foto

O46t54a 13L94ö84b83l 8499579696288

Na co jsou krásné vlakové a moderní soupravy, když musí jeti na trati která je konzipována jako jednokolejka ještě z doby Rakouska-uherska.....

+1/−2
13.12.2016 8:10

F97r63a49n35t80i30š13e76k 37M46a72t42ě85j56č71e57k 7483732413671

Tyhle krásné moderní soupravy stály v Německu v kopřivách a čekaly na sešrotování.

+2/0
13.12.2016 9:03

F20r36a86n95t26i53š97e61k 25M20a38t23ě82j32č58e71k 7523162253891

Arriva vlaky, která patří do skupiny Deutsche Bahn, dovezla před několika dny další várku ojetých a v Německu vyřazených motorových vozů řady 845. Paradoxní pak je fakt, že stejný dopravce dříve stáří vozidlového parku Českých drah kritizoval. Arriva plánuje vyjet se svými vlaky mezi Prahu a Sušici, nebo do Nitry na Slovensku. Prioritou tak i nadále zůstává mezinárodní spojení Prahy s Trenčínem.

+3/0
13.12.2016 9:16

M66i97c20h26a36e89l 82S55t55a20n51o80v46s43k40ý 6127465958374

Mě je osobně jedno, jak jsou vlaky staré, když jsou vevnitř pohodlné čisté a nejsou přeplněné.

Docela nerad jezdím RailJety od ČD, jsou sice moc pěkné (určitě 100x lepší než Pendolína), ale narvaný lidma, co jedou z Vídně či Štýrského Hradce.

Když pojedu ze Smíchova do Holyně 10 minut třeba dřevěným Hurvínkem z 50. let, je mi to fuk, spíš mi vadí podělaný hajzly.

Pojedu-li z Prahy do Budějic koženkovým vlakem, co se mlátí ze strany na stranu, už tak už moc jedno mi to nebude. Ale když si nemůžu vybrat, tak co nadělám.

Nejel jsem sice tímhle renovovaným RegioSprinterem, ale před mnoha lety původním ano, a určitě to bylo lepší, než Orchestriony předělaný na Regionovy. Tak bych jim ten starý podvozek moc nevyčítal. Netroufám si tvrdit, že ČD na téhle trati dříve provozovaly něco lepšího. Ale kecy mají.

A včera jsem jel s fungl-novým rumunským vozem Astra v Jančurově RegioJetu, nově renovované vagóny od ČD jsou skoro lepší (pravda, nemají v každém opěradle televizi). Tohle sebou mlátí na každé výhybce. Zlatý-stříbrný postarší vagony Eurocity od MÁV.

Takže kritérium, jak je vlak starý, u mne neobstojí. Pohodlné může být kdeco, když je tam uklizeno, čistý záchody a dost místa na nohy (jsem dlouhý), jsem spokojený. Ovšem chápu, že stanovit nějaké rozumné kritérium do výběrové řízení je obtížné.

+2/−1
13.12.2016 13:22

J29a14n 92T48a24r63a49b82a 4246146659419

Apropos, jak zajistí to "seznání trati", když dopravce začíná? Že by si ho napsal, protože přetáhl fíru od ČD, který po té trati už někdy jel? Nebo trať projde pěšky? Nebo ho prostě našvindluje jako ČD pro "celou síť SŽDC"?

+1/−7
13.12.2016 0:52

J58a17n 43S56ů93r98a 4965223703972

Třeba tím, že před zahájením provozu proběhne několik zkušebních jízd, jako v tomto případě.

+6/−1
13.12.2016 7:19

J86i19ř43í 72Č93e81r79n84ý 6628443330118

I na zkušební jízdu musí mět seznání trati.

+1/−2
13.12.2016 7:42

V32a50c51l44a69v 43H22a84j27e23k 3956139189

no tu musí absolvovat s pilotem, tedy strojvedoucím, který to seznání má.

+8/0
13.12.2016 7:47

V34a52c44l43a88v 75H96a49j20e69k 3296539419

Podstatné je jak to řeší legislativa. Za názor odborníků by se asi v tomto případě dalo brát pouze vyjádření MD jako tvůrce zákona o drahách a prováděcích předpisů. Pane Sůra jak je toto upraveno zákonem o drahách a příslušnými vyhláškami??

0/0
13.12.2016 7:46

J82a63n 29T79a80r63a18b17a 4646986859599

Konkuruje státním ČD, tedy mu státní úředníci musí patřičně opepřit živobytí. Absence nesmyslného papíru, který DÚ samozřejmě může ověřit jinde, je docela trapnou záminkou, kterou ostatní formálně obcházejí. ˇUředníci by v tomto případě měli jít před soud za zneužití pravomoci, neboť ji vykonávali v rozporu se zákonem. A navíc tím způsobili škodu jak hmotnou, tak na právech jiných, tedy provozovatele a cestujících.

+9/−11
13.12.2016 0:45

F85r21a93n57t11i83š10e19k 30M59a48t90ě19j64č93e23k 7403132963191

Měl doklady v pořádku, nebo ne. To je oč tu běží!

+5/−1
13.12.2016 5:24

F61r15a23n42t14i63š14e88k 47M18a47t92ě57j31č94e28k 7953652193601

Pak to končí takto.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/trat-benesov-praha-stoji-vlak-v-cercanech-projel-navestidlem_398054.html

Arriva

http://zpravy.idnes.cz/srazka-vlaku-u-rehlovic-0sa-/krimi.aspx?c=A151030_075406_krimi_cen

StrojvedoucíUnipetrolu zaspal a narazil do vlaku jedoucího před ním!

http://www.klubfoticu.estranky.cz/clanky/nehoda-v-ceske-trebove.html

Strojvedoucífirmy AWT zřejmě projel návěstidlo, které v minulosti krylovlečku Primony, zakazující jízdu, a narazil do konce nákladníhovlaku

+4/−2
13.12.2016 5:33

J98a92n 91S91ů54r63a 4845673323152

škoda, že vybíráte příklady jen soukromníků. Státní dopravci a jejich zaměstnanci nikdy nechybují, že

+3/−4
13.12.2016 7:20

P20a54v47e80l 45M52a16t40o52u22š45e91k 5710367118274

Nástup různých dopravců s sebou bohužel různá rizika nese.

0/0
13.12.2016 8:02

J94a90r68d37a 13H79a14l13t27m68a60r 3590563469406

........cha cha - poznání na celé síti SŽDC..........

+4/0
12.12.2016 22:28

R98o77s91ť70a 66J56a15n24č63a74r 4837299261876

Německé "postupy" dorazily do ČR

+7/−6
12.12.2016 22:19

P91a74v95e62l 94M57a63t51o11u17š37e77k 5290857948694

Jaké německé postupy? To si jako myslíte, že jinde ve světě si strojvedoucí může sám jet po neznámé trati?

+3/0
13.12.2016 8:03

M98i52c43h52a31l 15M79a95r13e40k 2265837173862

On ale seznání s tratí měl...

+2/−2
13.12.2016 8:30

P91e41t21r 51Š72i96m64r98a82l 4887977705645

Ano. V Německu může za určitých podmínek jet strojvedoucí po neznámé trati.

Lze to u vlaků do rychlosti 100 km/h a na tratích, kde to není výslovně zakázáno (a moc jich není).

+2/0
13.12.2016 11:36

P91a46v69e19l 54M64a31t49o76u94š82e90k 5940717648464

Tratě jsou všechny plus mínus stejné, problémy mohou nastat v komplikovaných stanicích a žel. uzlech.

0/−3
13.12.2016 14:17

I20v49a76n 59H68o95l85a14s 5317317948857

To není pravda a právě proto se musí dělat to seznání. Bez něj je problém třeba vůbec včas zjistit, kde je nějaké hlavní návěstidlo (případně které platí pro moji kolej), jak třeba vychází na konkrétním místě zábrzdná vzdálenost atd. atd..

+2/0
13.12.2016 14:42

P20a54v72e87l 38M67a19t86o57u75š93e44k 5400907188494

Samozřejmě, ale zase je řeč hlavně o stanicích. Pochopitelně, že např. kvůli mlze je seznání nezbytné i na širé trati, ale stanice jsou vždy komplikovanější.

0/0
14.12.2016 7:45

Z25d78e18n60ě53k 59F16i38l38i73p 7774871241484

Draznimu uradu je jedno jestli cd nebo regio nebo x jinych

+11/−4
12.12.2016 21:48

J23i67ř54í 76M76a87c66e25k 3815185234871

Myslíte?

+5/−5
12.12.2016 22:12

J52a75n 18T85a51r28a79b16a 4956706769459

Není. Státní dráhy jsou hájené, dopravní podniky s tramvajemi a trolejbusy šikanované jen mírně. soukromí dopravci a lanovkáři šikanovaní velkolepě. Tedy "jak jsem z důvěryhodného zdroje slyšel", že.

+5/−5
13.12.2016 0:46

P79a80v25e97l 19M50a52t69o72u89š31e27k 5660527338924

Kdyby chtěl Drážní úřad soukromé dopravce opravdu šikanovat, tak by ani neschvaloval jejich vozidla (většinou zahraniční z druhé ruky) pro provoz na našich tratích. Důvod by se jistě vždy nějaký našel.

+8/0
13.12.2016 8:07

J67i17r65k29a 18D77v51o30ř86á19k 4935710903538

Pro příklady by mohl jít do Německa.

0/0
14.12.2016 17:07

R71u77d86o73l60f 77K77o26m71á21r44e32k 7668359182659

.. chybely mu papiry na hlavu

+2/−6
12.12.2016 21:13

J97a94n 12T56a65r88a73b17a 4306556729429

Proto nebyl úředníkům roven....vyvyšoval se nad ně aniž by cekl.

+1/−1
13.12.2016 0:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.