Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poláci dokázali vysoudit přes miliardu za pozdě dodaná pendolina

Soudit se za zpoždění dodávek nových vlaků se železničním dopravcům může i vyplatit, ukazuje čerstvá zkušenost z Polska. Tamější státní dopravce PKP Intercity vyhrál arbitráž nad společností Alstom, která mu má za pozdní dodávku objednaných pendolin zaplatit 50 milionů eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a92n 88J37e78m65e53l93k13a 1855140

Ne, že by mi tady tento nákup Pendolín PKP přišel nějaký výborný.

Ale pro všechny papeže, na tom vláčku je z boku taková žlutá cedulka. A ta je na všech podobných nových moderních PKP vláčcích. A znamená, že byly pořízeny z dotací EU. Na PKP. A to je nejefektivnější způsob s dobrým managementem.

Jinými slovy. Poláci mají pokud se dobře koukám 18 nových Pendolín, 20 Pesa Dartů, 20 Flirtů. A tedy na nejspíše značné části páteřních tratí jezdí zcela novými vlaky. Bez takového zadlužení PKP. Když jaksi čeští politici se nehrnou ani po 50 letech do nákupu nových vagonů a vlaků.

My 6 railjetů za peníze ČD, další byly zrušeny. U nás někdo řval proti jasně dotované lince Brno-Břeclav-Olomouc a dotaci pro ČD na nová vozidla.

K tomu na rozdíl od nás staví na 200-250 za peníze EU.

Pesa je dnes podle mě dál než my a Škoda.

+2/0
13.12.2016 21:35

V52o32j95t88ě87c24h 59H22a79n67á33k 8755721651744

S tou Pesou bych si tak nefandil. Ty jejich diesely pro rychlíky v Polsku mají provozní spolehlivost asi 60%, to na novou lokomotivu není mnoho.

0/0
14.12.2016 9:30

J15o57s35e24f 83H93o69n63e37š 7301662810873

Nevím,jestli se PKP cítí jako vítez.Za cas bude potrebovat servis a Alstom si rekne o penízky navíc

+1/0
13.12.2016 19:23
Foto

I91m64r90i29c25h 87S31u68c22h93a96r83s51k28ý 8256923595431

U nás museli změnit normu ČSN, aby vůbec mohlo Pendolíno začít jezdit ?

Polsko naopak dostane odškodnění.........:-/

Asi něco shnilého je ve státě ČD:-PRv

0/0
13.12.2016 18:37

D76o57m21i41n76i31k 47Ž21ď98á93n95s81k14ý 7920538947833

Někdo umí a kdo neumí ten čumí :-)

0/0
13.12.2016 18:04

M59a10r50t87i79n 11K82l85u41v47á91n24e80k 9752668533773

V poho...však to niesu nikoho peniaze...

0/0
13.12.2016 18:00

I48v65a93n 41M31a24r70e14k 6554538472

"Pendolino" stejné jako "kachny" jezdící v Japonsku . Rv

0/0
13.12.2016 16:55

J81o97s89e55f45f 20M98u15s47i91l 7979205896880

To by se u nás nemohlo stát, protože je od výrobce namazáno. A když by se soudilo, tak by se nemazalo.

+1/0
13.12.2016 14:02

P50e45t38r 22S61i57m88e89k 6211773389404

když vidím co se všechno v Polsku vyrábí a jak se tam buduje, staví,..Poláci nás v životní úrovni přeskočí mílovým krokem.

+2/−3
13.12.2016 13:48
Foto

B80o61h84u92m47i78l 67P24r36o91c48h75á16z92k68a 9622329134550

Jděte se tam někam podívat. Zas taková hitparáda to není. A to to mám opravdu rád.

+6/−1
13.12.2016 14:16

D94o35m83i32n72i93k 65Ž64ď96á39n53s84k37ý 7960558307863

to opravdu nehrozí. struktura hospodářství to nenasvědčuje ani za 20 let

0/−2
13.12.2016 18:05

J37a18r60o26s58l15a95v 12L65á69z96e35ň65s50k23ý 3153833682760

Stejně je poučné vzpomenout si, jak velká kauza u nás byl nákup Pendolin státním dopravcem. A když pak vlaky na tuto trať nasadily dvě soukromé firmy, tak šlo všechno v tichosti a bez sebemenšího ohrožení státních peněz. Můžete sice namítnout, že LE a RJ mají horší vlaky, ale výsledná kvalita servisu je srovnatelná s Pendolínem.:-P

+1/0
13.12.2016 13:25

J58a57n 38J96e22m94e44l50k42a 1365820

Ano, ale příběh začíná v roce cca 95.

+1/0
13.12.2016 21:40

T78o75m49á82š 35K35r56a34i18n96a 7744710564458

Hmm, vynutit si slevu za nesplnění podmínek smlouvy, to je toho... To u nás, to jsou jiní fištróni! Koupit vlaky, které nikdo nepotřebuje, s horšími parametry, než Poláci, skoro za stejnou cenu, ale bez depa. Nicméně zase s pětiletým zpožděním sedm kousků za cenu deseti, no nekup to! A pak, především, světový unikát: zaplatit pokutu za nedodržení smlouvy protistranou. Navíc za nákup nejdražších lokomotiv na světě, co se stejně dodnes nedají použít. Ty velké peníze si management ČD opravdu zaslouží, něco takového by obyčejný manager nikdy nedokázal!

+30/0
13.12.2016 12:14

T59o68m93á72š 82N87o12v40o14t16n80ý 4530488828677

Jste rychlejší v krátkém souhrnu, jak nakupuje národ hlupáků versus Pšonci.

0/0
13.12.2016 13:00

J10a75n 97B89i69e35l55i91k 2397667441388

Podle toho vyse napsaneho nejsme narod hlupaku, ale vycuranku.

+2/0
13.12.2016 13:09

J44a85r51o32s10l14a88v 24T30í72n93e96k 4754248830132

Stejné jako ČA nakoupila L-159 zbytečně moc. Nyní je amíci koupili za hubičku a budou je používat jako cvičné terče .

0/0
13.12.2016 18:32

T65o94m33á93š 52H27o36l53e35k 5885880441827

"Ten skončil opačně: za zpoždění musí naopak platit České dráhy, protože v jednu chvíli přestaly za nedodané lokomotivy platit." - to jen svědčí o ynteligenci českých soudů. Platit za nedodané zboží to se může stát snad jen u české justice.

0/−1
13.12.2016 12:08

T69o14m12á57š 41H19o10l46e71k 5515190621417

Samozřejmě inteligence soudců může být v pořádku, ale tady se jedná o takovou tu ynteligenci, které souvisí s korupcí.

+2/−1
13.12.2016 12:09

I44v10a71n 19H75o49l61a61s 5947637528607

Především svědčí o ynteligenci diskutérů, že mají hned jasno v cause, kde z konkrétní obchodní smlouvy neviděli ani desky.

0/0
15.12.2016 0:01

J77i90ř28í 37J57u85r61á69š94e83k 8147625910547

Podle videa měli Poláci rozum a mají Pendolina se čtyřmi sedadly v řadě. Ne jak u těch českých, kde jsou pouze 3. Potom se jejich provoz zbytečně prodražuje a ve špičkách jsou ostatní spoje přeplněné.

+1/−6
13.12.2016 11:50

T15o55m84á43š 71H56o54l44e21k 5605380621947

Tak tady měly rozum české ČD a nikoli Poláci. Možná se Poláci a vy ve vlaku rádi mačkáte. Normální lidé mají rádi pohodlí a jsou rádi, za 3 sedačky v řadě. 4 sedačky v řadě může mít regionální rychlík nebo osobák.

+6/−2
13.12.2016 12:05

J79i24ř46í 93K20o26c40u71r22e16k 6525854565158

Osobák má zhusta 2+3 v řadě. Nevěříte? Tak nastupte do 810

+2/0
13.12.2016 13:34

J53a77n 56D42v70o96ř80á34k 4693372143437

Ano vlaky dodávané před čtyřiceti lety měly skutečně uspořádání 2 + 3. A před omsdesáti lety se jezdilo na žebřiňáku...

+1/0
13.12.2016 16:40

J51i39ř76í 35J32u36r59á28š80e92k 8497465210817

Asi moc vlaky necestujete, že? Pokud chcete mít dostatek prostoru, vždy je k dispozici první třída. Zrovna Pendolina jsou vzhledem k hmotnosti a počtu míst značně neekonomická. Řekněte mi, které otevřené vozy u nás pro druhou vozovou třídu mají tři sedadla v řadě.

Pendolina by tak mohla převážet až o 100 cestujících na spoj více. A to by se ve špičkách určitě hodilo spoustě cestujících.

0/0
13.12.2016 14:27

P98a56v21e44l 67P13r10o44k47o91p 6348132335180

Pendolina mají oproti běžným vozům užší interiér kvůli systému naklápění (tedy ta polská (ne)pendolina naklápění nemají - lze dodat dodatečně) a čtyři sedadla, ač ve dvojce, by byla pro delší cestování a prezentovanou kategorii vlaku (SC) dost nerozumná. Stačí se podívat na fotky sedaček druhé třídy polského vlaku, jak hodně úzká jsou.

0/0
13.12.2016 17:35

P27a33v81e75l 95S39e90d70l43á18k 3710106568791

Škodovka zaměstnává naše lidi a platí tady daně, odlišný přístup je logický.

+1/−4
13.12.2016 11:39

J78a31n 50C95e23p89e13k 1404866570

Tak že vám je jedno, že z peněz daňových poplatníků se platí pokuta někomu na Kypr? Z logiky věci byly poškozené České dráhy, ale peníze vysoudila Škoda.

+10/0
13.12.2016 11:41

P55a15v86e39l 93S18e32d31l91á21k 3360556898261

Vidíte to příliš jednoduše. Kvůli Škodovce se dvakrát měnila evropská homologace lokomotiv, aby nebyla připuštěna do první ligy. Nikdo by nám např. neprodával RailJet tak výhodně, kdyby tu nebyla Škodovka. Opravdu nevidím důvod Škodovku trestat.

+3/−4
13.12.2016 11:49

R38o93m58a26n 79S24t15o76n41e65k 1359753909771

podezření na korupci a předražené zakázky pro ČD, myslim že je tu dost důvodu proč ji trestat

+2/0
13.12.2016 12:03

T33o54m86á75š 36H67o84l91e97k 5135220871137

Tomu se říká volný trh alá Německá říše

0/−1
13.12.2016 12:10

P83e69t61r 70P55e98t58r 6833862448233

Nemenila. Skodovka mela vyvijet lokomotivy podle starych norem ovsem meli nekolikalete zpozdeni a proto je nasledne musela prestavet na nove normy. Ovsem to je tak, kdyz prodavate zbozi, ktere maji designeri zatim jen ve skicaku

+3/0
13.12.2016 12:23

J24i58ř63í 95K87o16c25u87r41e89k 6655654455448

Norma se měnila pouze jednou. A to to v době, kdy Škodovka ještě neměla ani jednu lokomotivní skříň svařenou.

+2/0
13.12.2016 13:37

T76o66m71á50š 27H31o58l94e31k 5175720291777

tomu se říká lobing a korupce

+1/0
13.12.2016 12:08

M90a30r26o61š 97P86o27l51i79a50k 1782826537586

Takze polaci delali problemy se schvalovacim procesem a pak je jeste oskubali ;-DR^

+1/−2
13.12.2016 11:38

V90í24t 76Č54e72r39m64á43k 1914482523672

Geniální řešení.

+3/−1
13.12.2016 11:42

P56a52v18e45l 74S39e21d92l80á67k 3700866438531

Zanedlouho se to Polákům vrátí jako bumerang, o tom nepochybujte.

+2/−1
13.12.2016 11:50

P24a60v14e72l 62S10e78d77l53á52k 3330286708851

Schvalování není sranda. Každopádně máte pravdu, že postup Polska vůči Alstomu je nesolidní. Až zase budou něco potřebovat, tak budou muset pořádně připlatit. Udělat elektrický vlak kompatibilní s "východními" zabezpečovacími obvody umí nejlépe Alstom, pak Škodovka a snad Siemens.

+1/0
13.12.2016 11:43

M18a24r75o52š 31P43o53l34i13a37k 1822316397456

Vicemene souhlasite, proc ten minus ? ;-D;-D;-D Nicmene, Alstom mel vlaky nalozit, dovezt a postavit to polakum do depa ... tim by dodavka byla uskutecnenena a schvalovaci proces by nemel byt predmetem dodavky samotne (vyroba fyzickeho stroje). Samozrejme Alstom urcite zamerne polakum nedodaval nic co by nemelo byt shvalene ci nekompatibilni s jejich systemy... A ano souhlasim, on si to Alstom vybere jinde ... a polaci to stejne jednou zaplati ;-D

0/0
13.12.2016 11:49

P22a26v83e64l 61S91e71d92l55á58k 3940376178511

Nějak z toho nedokážu mít radost. Nicméně za mínus se omlouvám, nesprávně jsem Vás pochopil.

0/0
13.12.2016 11:51

I79v54a45n 94H61o67l49a56s 5487107118347

> a schvalovaci proces by nemel byt predmetem dodavky samotne

Takovou smlouvu by žádný myslící dopravce s žádným dodavatelem nepodepsal.

0/0
15.12.2016 0:05

J39i47ř17í 82K38o19c74u75r50e70k 6305934825578

Snad jo? Takže není jisté, že tady loko zn. Siemens jezdí? A kde máte Bombardier? Aha, těch 20 Traxxů je asi taky nic.

0/0
13.12.2016 13:43

J68a33k58u24b 60Š58a49f96a75n18d98a 7755797591901

To by ostatně nemusel být špatný kšeft. Výrobce musí státnímu podniku zaplatit penále za pozdní dodání způsobené schvalovacím procesem, který má ale v rukou jiná státní organizace.A pokud se té nepodaří prokázat úmyslné zdržování, stát ušetří miliardu.

+17/0
13.12.2016 11:25

I76r31e32n96a 21P44l33a92c54h33e64t88k98o67v51á 1456694296200

U nás byli úředníci naštěstí moudřejší :)

0/0
13.12.2016 11:24

F95r28a62n64t51i42š10e79k 33V56r34á87n21a 5989662503941

To jenom ČD místo soudů řeší vše přes podplacené arbitráže, aby pak ještě platily miliardové pokuty gaunerům sídlícím na Kypru Rv Pak se nedivte, že oproti dynamicky se rozvíjejícím Polákům Češi stagnují.

+9/0
13.12.2016 11:17

T50o44m91á80š 47H11o61l12e25k 5355550521527

přesně tak, za naši stagnaci a nevyužití potenciálu země může korupční prostředí

0/0
13.12.2016 12:12
Foto

A52n19d75r21e18a 54Š17r11e21t10r91o81v67á 7511215320838

Je skoda, ze se nenapise, ze PKP zastupovala jedna mistni kancelar, je to tedy i nas uspech. Je sice fakt, ze zastupovala i ty CD a tam to moc nevyslo :-), ale i tak.

0/−1
13.12.2016 11:11

J65a52n 43S62ů34r69a 4615693113772

Která?

0/0
13.12.2016 12:03
Foto

A28n72d69r93e98a 28Š31r40e97t42r67o56v24á 7411285390358

NEvim, jestli to mohu rici, pracuji tam. A vy ty informace nemate? Neni na to treba nejake embargo :-)?

0/0
13.12.2016 12:47

J46a73n 45S89ů60r19a 4435663143402

Nemám a není :-)

0/0
13.12.2016 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.