- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo ma holou zadnici z ceskeho platu tomu priplaceni statem k prdu co nepomuze. Zapadne do davu priplacejicich a diky tomu nebude mit ani na vymenu stare sunky za prijatelnejsi novejsi sunku.
Našim asociacím nejde o navýšení prodejů, nové vozy se prodávají dobře, ale jde nám o celkovou kultivaci prostředí v ČR
To snad ani nemyslí vážně. Danění dle CO2 je omyl, protože zvýhodňuje dieselové motory, jejichž emise jsou obecně škodlivější než u benzínových. Ať se podívají na skladbu vozového parku v Británii a dalších zemích, kde je zavedeno. CO2 je neškodný plyn a nemá co dělat s čistotou ovzduší jako takovou. Oficiálně se hlídá kvůli globálnímu oteplování...
"Studie prokázaly, že nahrazení starých vozidel novými znamenalo výrazné snížení emisí." V praxi toto tvrzení plošně neplatí. Jiné studie prokázaly, že reálně některé moderní turbomotory plní sotva Euro 1, a týká se to jak benzínů, tak dieselů. Navíc u benzínových motorů se s euronormami tolik nehýbalo, zejména v posledních letech. Prostě neplatí, že nové = výrazně ekologičtější.
A nejvíce ze všeho mi vadí ten stupidní princip, že problém starého vozového parku vyřeší zvýšením finanční zátěže pro provozovatele starších aut a naopak pobídkami na ekologické vozy s obvyklou cenou vysoko nad půl milionem. V prvním případě dojde k dalšímu snížení kupní síly postižených, což se s nákupem nového auta za statisíce vylučuje. V druhém případě jde o dotaci z veřejných prostředků pro ty, kteří starou rachotinou nejezdí a nákup nového auta pro ně není finanční problém. Průměrný věk českého vozového parku vychází z české průměrné mzdy a životní úrovně a pokud jej chtějí rychle a efektivně snížit, pak snad jen zajímavými pobídkami, ale pro všechny a bez hloupého "trestání chudoby."
A nejvtipnější je ten lobbing SDA a SAP. Samozřejmě, že jim jde o navýšení prodejů a nic jiného. Je to jediný důvod, proč za obnovu automobilů tak zuřivě bojují v médiích (a jistě nejen v nich).
Ten problém je všude - státní dotace na cokoliv - pouze pro střední třídu a výš. A to píši jako střední třída.
"Jedním z opatření je i finanční dotace na nákup nových vozů."
.............................
Dotace z daní všech daňových poplatníků hned do kapsy výrobcům. Protože právě o tu dotaci budou ta nová dražší..
Ta dotace se vybere plošně (tak dvojnásobně - režije přerozdělování je drahá, když je prováděna státem) nějakou okenní daní či něco takového.
Zase vymejšlí,jak potrestat méně majetné lidi. Pokud na Vysočině mají lidi 12-17tis čistého v 80% případů,jak si mají vydělat na nové auto? Benzín,jídlo,bydlení a jsou na nule.A ti kteří si nové auto mohou dovolit tak jim dají dotaci!! Vítejte v Česku!!!!
Budou to dělat jak ten cikán s koněm. Odnaučoval ho žrát, a když už to ten kůň skoro uměl, tak mu chcípl.
já jsem myslel, že v tomhle státě se dotují jen podnikatelé...
Našim asociacím nejde o navýšení prodejů... hehe... PRÁVĚ O TOHLE VÁM JDE, SOUDRUZI!
Dotace pro bohaté, daň pro chudé.
Aha, takže v zájmu ekologie vše co vyrobíme, ihned zvrakujeme, abychom mohli vyrobit něco téměř stejného znovu. Už ty zelené proboha nevolte, infiltrovali se do všech stran a příroda nemusí dlouhodobě jejich politiku vydržet.
Jasně za všechno mohou zelení. Probuďte se ! To není o zelených, ale o zisku. Automobilky chtějí vyrábět víc a víc, aby měly větší zisky. Nutí lidi kupovat stále nová auta . Co vidím ve svém okolí tak většinou si lidé koupí nové pohodlnější větší auto a mají vyšší náklady na palivo než u jejich předchozího . Jde jen o peníze .
A já se ptám, kde končí peníze za výběr eko výpalného při převodu vozidel?