Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha - Ostrava za 959 korun, nebo vyprodáno. Špičku zachraňují ČD

Tuzemskou železnici čekají dva přepravně nejsilnější dny v roce. Cestující, kteří si dosud nekoupili jízdenku zejména na hlavní trasu mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou, už nemají příliš na výběr. Soukromí dopravci mají buď zcela vyprodáno, nebo nabízí jízdenky za několikanásobek běžných cen. Posilové vlaky chystají České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a71r95t92i94n 88V78o36k56a36s 9272218709843

Začetl jsem se do diskuse a moc to nechápu. Soukromí přepravci mají svojí kapacitu vyprodanou. Pokud by mohli, jistě by rádi vypravili více vagonů, ale nemají je.

Kvituji obchodnického ducha Českých drah, které se tentokrát operativně chopili příležitosti a přidáním vagonů do stávajících vlaků a vypravením posilových spojů se ucházejí o zákazníky, kteří chtějí cestovat (a utratit za to peníze), jen neměli u koho.

Je tedy dobře, že se ČD chopily příležitosti a pokud jim to vydrží, tak jistě tuhle situaci využití i marketingově. A taky je dobře, že soukromníci neslevili ze svých standardů a nezačali v honbě za ziskem za každou cenu přepravovat stojící cestující.

Zkrátka a dobře - na vysoce konkurenční trati Praha - Ostrava se objevila příležitost a každý dopravce jí využil podle svého.

0/0
21.12.2016 23:01

M16a33r41t92i84n 69V77o83k35a25s 9792218759743

chopilY samozřejmě ...

0/0
21.12.2016 23:02

M77a19r54t54i20n 92S62p59a56l95a 8785316537497

krasa....konecne aspon jede prispevek nehysterickeho stada, ja jsem pro kazdou konkurenci a tem co tady nadavate na soukromniky tak preju zas ten hardcore co jezdil nez prisla konkurence ale vy byste nadavali zase, na tomhle je videt jak lidi chtej to co nemaj....nemeli komfort a meli vysoky ceny....rvali. ted maj komfort a ve spickach vysoky ceny a stejne rvou

0/0
22.12.2016 11:18
Foto

J54a17n 12V22a49l38a73l24í24k 6456479360396

p. Plavský tak když soukromý dopravce nechce zajišťovat dopravní obslužnost tak proč se chtějí cpát na různé tratě a brečí že se to zadává ČD

+1/0
21.12.2016 9:36

A45n90t83o27n30í21n 68P81o12l26i33c57k20ý 9370192531207

Že by proto, že nikdo nevypsal na dopravní obslužnost výběrová řízení (donedávna)?

0/0
21.12.2016 9:37
Foto

J48a44n 24V69a81l23a75l50í46k 6616599410716

Dopravní obslužnost na trati PH-OV moc nezajišťují. Když by jste potřeboval nutně jet do OV tak když budou plný tak vás nevezmou na rozdíl od ČD

0/0
21.12.2016 9:51

J28i24ř73í 11P77l42a36v84s20k48ý 9510336311589

skutecne nezajistuji ... a ani nevidim duvod, proc by ji zajistovat meli, kdyz na svuj provoz nedostavaji zadne dotace. ano, kdyz budete nutne potrebovat do ostravy, a jancura bude mit plno, tak vas nevezme ... a je to tak naprosto v poradku.

+2/−1
21.12.2016 9:53
Foto

J90a84n 39V84a62l74a79l30í76k 6536269690506

ČD také nedostává dotace na té trati tak nelžete!!!

0/0
21.12.2016 10:02

J47i65ř70í 78P95l62a86v51s31k79ý 9770116341429

vsak ano, nedostava ... tim padem ani cd nemusi na teto trati poskytovat sluzby zdo. to, ze je z nejakeho duvodu poskytuji, nebo se tak alespon radi tvari, jeste v zadnem pripade neznamena, ze tyto sluzby zacne poskytovat i konkurence.

0/0
21.12.2016 10:13

A70n95t21o92n21í89n 38P45o65l82i85c78k20ý 9930732971147

To mi až tak nevadí, z Havířova dojedu autobusem :-P Prostě, když Vám vyhovuje ČD, jezděte s nimi. Mi vyhovuje RJ a jezdím s ním.

0/0
21.12.2016 14:53

J60i40ř76í 64P15l24a85v64s80k98ý 9770236831159

protoze soukromy dopravce neprovozuje svoji cinnost v rezimu dopravni obsluznosti, ale na vlastni komercni riziko ... takze je naprosto v poradku, ze jezdi trasu praha - ostrava, ale uz ne horni kotehulky - cerna jama v posumavi, stejne tak, jako je naprosto v poradku, ze na te sve trase odbavi 500 cestujicich, ale uz ne 501. az bude jancura na svoji cinnost dostavat dotace, pak uz to bude jina pohadka, ale ted opravdu zadna dopravni obsluznost nema jancurovi do jeho podnikani co kecat.

0/−1
21.12.2016 9:51
Foto

J51a90n 77V68a37l65a62l86í34k 6846639780906

Na trase PH - OV i ČD jezdí na komerční riziko tak nelžete .

0/0
21.12.2016 9:55

J68i11ř88í 87P47l70a49v10s45k28ý 9280846411399

ano, to jezdi ... nikde vsak neni receno, za doprace jezdici na komercni riziko ma zajistovat zdo. muze, pokud to z nejakeho duvodu uzna za vhodne, ale zarove nemusi. pokud jancura dalsi spoje ci vozy do vlaku pridat nechce, tak ho k tomu nikdo nedonuti ...

0/0
21.12.2016 10:00
Foto

B93r42o76n54i39s23l90a17v 20G82a38b20r20y78š 2752759961

Tím, že Jančura zkrátil ostravské soupravy, podle mě udělal na cestující podraz. Nalákal je do svých vlaků, ale najednou jich nemůže převézt tolik, kolik by chtěl. Tohle mi nepřijde košér.

Je to úplně to samé, jako kdyby z Prahy do Liberce jezdil jen každé dvě hodiny. Přitom tam potřebuje spousta lidí. Co s nimi Jančura udělal, když omezil autobusovou dopravu do Liberce? Nezajímá ho, že tam potřebuje víc lidí, než dokáže převézt, když má na trase monopol?

Je to vypočítavý podrazák.

0/0
21.12.2016 10:28

J72i46ř22í 96P75l42a37v38s22k47ý 9850336161459

proc by ho to melo zajimat ? on podnika kvuli zisku, ne kvuli tomu, aby se lidi meli jak dostat domu ... stejne tak, jako pekar neprovozuje pekarnu kvuli tomu, aby nasytil hladove, zednik nestavi baraky kvuli tomu, aby meli potrebni kde bydlet, i jancura podnika kvuli mrzkemu zisku. kdo by to byl cekal ... a pokud nedostaa zadne dotace, je takove chovani v naprostem poradku. pokud stat, "verejnost nebo kdokoliv jiny od soukromych dopravcu neco chce, nejspise bude muset nejprve zaplatit. zadarmo vam "pro lidi" nikdo nehne ani prstem ...

0/0
21.12.2016 10:33
Foto

B38r43o32n85i42s93l70a71v 70G80a84b72r77y77š 2682939721

Doprava pracuje na úplně jiných principech.

Zkuste se něco naučit o dopravní obslužnosti a pak se budeme bavit dál. Do té doby to nemá cenu. Srovnání, která uvádíte, jsou totálně mimo. Víc Vám k tomu nemám co říct.

+1/0
21.12.2016 11:00

J13i71ř81í 15P87l65a96v65s13k63ý 9160526891849

drobny zadrhel bude mozna v tom, ze soukromi dopravci, jezdici na vlastni komercni riziko, NEJSOU soucasti dopravni obsluznosti. stat, kraj ani jiny zadavetel dopravy jim nic neplati, tedy tito dopravci nemaji vuci statu, kraji ani jinemu zadavateli zadne zavazky.

0/0
21.12.2016 11:16
Foto

B70r81o49n16i34s77l84a15v 13G36a91b60r49y28š 2972739431

Ale pochopte, že oni si ten závazek vytvoří sami tím, že nabídnou alternativu. Já vím, že nemají povinnost převážet všechny cestující. Ale nemůžu se chovat tak, že když já zruším část spojů, tak ať si cestující, kteří se mnou jezdili, dělají, co chtějí a ať se o ně postará někdo jiný. O tomhle doprava fakt není. Je to specifický druh služby, kde zažité poučky prostě neplatí a ani nemohou platit.

+1/0
21.12.2016 12:05

J65i19ř75í 14P27l27a79v41s77k28ý 9310356501799

ale samozrejme, ze muzou ... jancura ma pouze takove zavazky, ktere mu vyplyvaji z pripadnych smluv, a ani o chlup vic. ano, je mozne, ze nekteri lide od nej "neco vic" ocekavaji ... ale to je problem nerealneho ocekavani tech lidi, nikoliv jancury. jancuru nezajima, co budou delat lide, kteri se do jeho vlaku nevejdou ... a nenapada me jediny duvod, proc by ho to zajimat melo. on podnika kvuli zisku, nikoliv kvuli "zajisteni dopravni obsluznosti", at jiz pod timto pojmem myslime cokoliv.

0/0
21.12.2016 13:58

A86n98t98o45n65í53n 98P82o88l68i75c78k30ý 9650682671327

Nemylte se, ani tam, kde se jezdí na dotace, není závazek definovaný "převést kohokoli, kdekoli a kdykoli". Ale subjekt (kraj, obec ...) si objedná nějakou kapacitu (časy, počty lidí ...) za nějaké peníze a ty je dopravce povinen plnit. Nebo mi chcete říct, že si kraj může objednat jednovagónový motoráček a chtít odvést čtyři vlaky lidí?

0/0
21.12.2016 16:09
Foto

B32r47o54n40i48s72l66a90v 50G71a86b12r51y43š 2342269361

Ale tady nejde o nějakou povinnost. Pořád se Vám snažím vysvětlit, že Jančurův krok je výsměch některým cestujícím.

Budu provozovat nějakou linku, začne být oblíbená a lidé se mnou budou jezdit. Abych uspokojil víc lidí, budu zapojovat více vozů. V jednom vlaku tak třeba přepravním 500 lidí. Budu si udržovat určitý počet zákazníků. Je přece kravina zkracovat soupravy a naštvat si část lidí jen proto, že chci jezdit na další trati. Proč bych si měl naštvat několik z těch 500 věrných cestujících a říct jim, ať si jedou něčím jiným, protože se do mého vlaku už nevejdou? Já jako cestující RegioJetu bych to bral jako podraz. Chci vydělávat tím, že budu vozit lidi, ale najednou mi o ty lidi vůbec nejde?

Ne, takhle si podnikání na železnici fakt nepředstavuju.

0/0
21.12.2016 16:37

J92i25ř82í 74P97l89a53v95s42k95ý 9830606571229

pokud jancura nema povinnost ty cestujici vozit, pak je ciste na jeho vlastni uvaze, zda je vezt bude, nebo nebude ... a nikdo, vcetne vas, mu do takoveho rozhodnuti nema co kecat. potrestat ho muzete maximalne tak tim, ze s jeho spolecnosti nepojedete a vyuzijete nabidky konkurence. vzhledem k tomu, kolik volnych mistenek v tech spojich zbyva, to myslim jancura nejak prezije ...

0/0
21.12.2016 16:49
Foto

B18r54o79n76i94s12l17a29v 18G58a73b77r50y57š 2482649521

Už jste se něco o provozování drážní dopravy naučil?

0/0
21.12.2016 17:00

J49i85ř15í 81P93l69a42v77s51k21ý 9440646211199

a myslite si, ze tim jancurovi vznikne nejaka povinnost postarat se o ty, kteri se do jeho vlaku nevejdou ?

0/0
21.12.2016 17:20

A78n41t26o17n35í55n 41P26o96l27i44c50k15ý 9340492501877

Ještě k tomu připočtěte cca 65% obsazenost vlaků a zjistíte, že vlastně nikoho nenaštval, jen zvýšil obsazenost na lepší %.

0/0
21.12.2016 19:40

M52a92r19t77i78n 63V52o74k75a38s 9652598469953

Ale tohle ohodnotí zákazníci, kteří mohou začít využívat služeb jiného dopravce. Jančura ty vagony potřebuje jinde a je pouze na jeho rozhodnutí, zda se mu s omezeným počtem vagonů, které momentálně má více vyplatí ztratit peníze na trase Praha - Ostrava na úkor nové trasy Praha - Bratislava.

Pokud na tom prodělá, tak je to jeho prodělek.

Za podraz to nepovažuji - zákazník vidí předem, že je vyprodáno. Podrazem by bylo prodat jízdenky a cestujícím pak říct, že prostě není místo a že si můžou dojít nechat vrátit peníze.

0/0
21.12.2016 23:14

A20n39t26o57n70í25n 11P17o47l55i32c51k63ý 9760692291907

Otázka je ještě z druhé strany. Proč bych měl, jako zákazník regiojetu, který deklaruje nějaké podmínky přepravy (a ty jsou pro něj závazné, veřejný příslib a tak), najednou jezdit vlakem, kde mi na každíéí noze stojí nějaký cestující. A zkuste se zamyslet, kolik by regiojetu tento přístup odvedl klientů ke konkurenci. Osobně si myslím, že stávající systém je dobrý, dlouhodobě udržitelný a pro cestující komfortní. Pokud tedy přemýšlí (ti cestující) dopředu.

0/0
21.12.2016 16:14
Foto

B88r97o28n34i85s42l54a35v 66G49a78b69r95y93š 2302859871

Když se do toho vlaku nevejdete, protože je krátký a uspokojí tedy jen část z celkového počtu, který Jančura doposud vozil, tak Vám nezbývá nic jiného, než ta konkurence. Jenže ta konkurence na jeho krok nemusí být vůbec připravena. Proto píšu, že i když Jančura zkrátil soupravy, budou zase na pranýři České dráhy.

A otázka z třetí strany. Kolik cestujících RegioJetem Jančura poslal ke konkurenci, když zkrátil soupravy? A jaké s tím bude mít konkurence problémy?

0/0
21.12.2016 16:20

J27i92ř43í 19P48l43a50v96s70k67ý 9230116931329

ale proc by mely jancuru zajimat nejake problemy konkurence ? on provozuje svoji firmu, sve vlaky, a stara se o ekonomicke vysledky regiojetu, nikoliv ceskych drah, nebo kohokoliv jineho. to jenom vy zijete v pomatene predstave, ze by se kazdy podnikatel mel ridit tim, jake mohou mit jeho kroky nasledky pro konkurenci ...

0/0
21.12.2016 16:52
Foto

B83r86o39n46i35s60l63a64v 13G59a17b91r55y15š 2222279681

Ne. Půjde mi o ty lidi, kteří zůstanou na startu. Ale to Vás asi taky nezajímá, že?

0/0
21.12.2016 17:01

J43i33ř70í 43P60l80a56v48s10k57ý 9660726411609

cozpak me ... ale nezajima to velmi pravdepodobne ani jancuru. domnivate se snad, ze by ho to zajimat melo ? jancuru zajima to, aby naplnil svuj vlak ... a jestli po tom naplneni jeho vlaku zustane na nastupisti stat klidne pulka republiky, to uz ho predpokladam nijak moc netrapi.

specialne pro vas znovu opakuji: soukrome prepravni spolecnosti tady nejsou od toho, aby zajistovaly prepravu lidi tam, kam zrovna potrebuji, ale od toho, aby vydelavaly svym majitelum. cestujici, ktery s jancurou nejede, mu nevydelava ... tedy ho nezajima. ano, az takhle jednoduse to v kapitalismu funguje ... vitejte v realite.

0/0
21.12.2016 17:24

A13n81t62o48n32í69n 43P65o31l83i67c84k51ý 9620422311327

Žádné, zvýšil tím jen obsazenost vlaků.

0/0
21.12.2016 19:41

M38a36r43t51i66n 43V51o36k47a38s 9882678869323

Kdyby jezdil jen s jedním vagonem, tak je to jen a jen jeho věc. Jediný, kdo má právo rozhodovat, zda je snížení kapacity spojů únosné nebo není je zákazník, který si na této trati vybírá ze tří firem u nichž může utratit svoje peníze.

0/0
21.12.2016 23:06
Foto

B13r10o76n54i52s32l44a77v 60G47a58b64r85y90š 2962479351

Problém je mnohem širší. Přečtěte si článek z odkazu níže a uvidíte, co se celou dobu snažím říct.

http://a2larm.cz/2016/12/zlute-mameni/

0/0
21.12.2016 23:36

M71i30r32o30s73l27a60v 55Z24i20k42m12u55n43d 6278832907398

Problém "žlutého" i "černého" dopravce spočívá v tom, že nepřepravuje stojící cestující, čehož pak oba páni podnikatelé ZNEUŽÍVAJÍ ke zvyšování cen jízdného > inu neviditelná ruka trhu pana profesora Klause funguje ....

ČD stojící cestující přepravují ... je TO běžné i v Rakousku, Německu, Švýcarsku, kde nesmysl v podobě "povinně místenkových vlaků" neexistuje ...

+2/0
21.12.2016 8:41

J98i40ř96í 52P71l90a76v77s65k75ý 9460136111319

proc by meli SOUKROMI dopravci prepravovat stojici cestujici, pokud se jejich vedeni rozhodne pro povinne mistenkovy system ? soukromy dopravce tady opravdu neni od toho, aby nejakym zpusobem resil zakaldni dopravni obsluznost, ten jezdi na sve vlastni podnikatelske iziko, a podle toho se take chova.

0/0
21.12.2016 8:49

M65i67r45o66s58l85a48v 31Z40i42k88m42u32n27d 6298742737558

Dálková doprava není základní dopravní obslužnost a jako podnikatel bych se snažil o maximální využití kapacity vlaku i stojícími cestujícími ...

0/0
21.12.2016 9:03

J91a65n 49J82e53m80e53l53k63a 1965800

Třeba proto, že by lidi zůstali 23 a 24 po práci na nádraží, nebyli by s rodinami a dojeli by až 26. ?

0/0
21.12.2016 9:07

J57i54ř91í 53P74l66a88v84s40k45ý 9690986651509

a opravdu je zrovna tohle neco, co by melo trapit SOUKROMEHO prepravce ? os si svoje vydela, proda tolik mistenek, kolik ma mista ve vlaku, a co bude delat zbytek lidi, kteri ty mistenky mitt nebudou, jancuru nijak zvlast trapit nemusi ... stejne tak, jako ho nemusi trapit, jak se dostane babca z cerne jamy za vnoucatama do hornich kotehulek.

0/0
21.12.2016 9:10

J64a30n 54J70e12m14e20l82k79a 1625270

No asi mělo, když nám tvrdí, že ČD nejsou potřeba. Je samozřejmě ne. Ale mě jako voliče by to asi trápilo, nedostat se na Vánoce domů. Na státní infrastruktuře za 40 mld. Že bych já musel držet do zálohy auto.. kvůli nim.

0/0
21.12.2016 9:27

J77i84ř24í 90P12l60a15v90s76k47ý 9880246751429

a kvuli tomu, aby vy jste se mel jak dostat domu, ma SOUKROMY dopravce drzet nejakou zalozni kapacitu ? on nepodnika kvuli tomu, aby vam usnadnil cestu domu, ale aby on vydelal ... a k tomu mu staci prodat mistenky na ty vlaky, ktere uz provozuje, zadne dalsi nepotrebuje. jestli zrovna na vas mistenka nezbyde, to uz je tak nejak vas boj ...

0/0
21.12.2016 9:33

P41e87t38r 13N55o35v25o84t62n98y 1201510491

Pak takového dopravce nepotřebujem. Ať si sbalí vagónky a táhne.

0/0
21.12.2016 10:09

J53i23ř11í 93P36l24a68v60s74k85ý 9330356541929

to, ze ho nepotrebujete vy jeste neznamena, ze ho nepotrebuje ani nikdo jiny ... podle poctu prepravenych cestujicich evidentne existuje nenulove mnozstvi osob, ktere takoveho dopravce potrebuji. pak at o te potrebnosti rozhodne hentyn onen trh, nabidka a poptavka.

0/0
21.12.2016 10:12

P61e76t35r 88N86o22v81o72t10n64y 1561630771

"hentyn onen trh" tady prostě fungovat nebude, protože kapacita kolejí není nekonečná.

0/0
21.12.2016 10:21

J64i77ř74í 71P51l58a46v14s95k49ý 9320296631109

hentyn onen trh funguje vcelku uspokojive a efektivne ... kdo chce, poridi si mistenku, a je spokojeny.

0/0
21.12.2016 10:23

P56e17t62r 83N20o92v58o88t94n74y 1861370771

"kdo chce, poridi si mistenku, a je spokojeny." V podstatě jen díky ČD.

0/0
21.12.2016 10:26

J48i87ř65í 46P25l71a46v92s87k33ý 9360866311579

rozsah sluzeb je naprosto prirozenou soucasti konkurencniho boje ... a sve misto si evidentne dokazi najit jak cd, jak soukromnici. nikde neni receno, ze vsichni dopravci musi nabizet stejnou kombinaci sluzeb ... cestujici jsou dostatecne svepravni na to, aby si sami vybrali, co jim nejvice vyhovuje.

0/0
21.12.2016 10:29

J52a39n 56J71e88m40e14l29k88a 1895700

No můj boj, ono by taky někdo mohl požadovat, aby místenky zrušil. Ani v Anglii nesmí být vlak povinně místenkový. (ale já to nepožaduju)

0/0
21.12.2016 10:35

J97i73ř82í 88P90l46a93v12s69k79ý 9660806771859

tak pozadovat klidne muze ... ale to neznamena, ze jancura takovym pozadavkum vyhovi. proc by si nemohl SOUKROMY dopravce nastavit takove podminky, jake on sam uzna za vhodne ? komu mistenkovy system nevyhovuje, zvoli jineho dopravce, nebo alternativni reseni ...

pokud jancura nedostava dotace a nejezdi v rezimu zdo, pak po nem tezko muze nekdo pozadovat cokoliv nad ramec nejakych technickych parametru pro provoz na zeleznici ... ktere evidentne splnuje.

0/0
21.12.2016 10:38

J36a74n 75J29e30m40e36l66k63a 1115270

Taky příště nemusí dostat licenci, kapacitu a pod..

0/0
21.12.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.