Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Istanbulu otevřeli dvoupatrový tunel pod Bosporem, je dlouhý 5,4 km

V Istanbulu se v úterý za přítomnosti prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana a premiéra Binaliho Yildirima slavnostně otevřel nový podmořský silniční tunel, který spojil evropskou a asijskou část metropole. Stavba Eurasijského tunelu začala v roce 2011 a vyšla na 1,2 miliardy dolarů (31 miliard Kč).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i56l25a41n 46D10e19u27t91s52c51h 7976343378359

http://www.vicnezprace.cz/2016/12/28/marta-marinova-z-divadle-sklep-kritila-jazzove-cd/

0/0
28.12.2016 15:21

J29a50n 60Č87e77k57a12l 7279925364444

A proč je u toho video o jiném tunelu?

0/0
21.12.2016 10:11

L94u17c68i50a74n 33P53a23p70a21z49i11a52n 5804337231655

A kolik stojí projetí, je zdarma jako u nás tunel Blanka?

0/0
20.12.2016 15:40

P44a63v15e66l 74S16e81d98l33á70k 3310416618321

Hm. 100 metrů pod mořem přece umí stavět každej, ale taková Blanka, to je veledílo. Však taky byla dražší. ;-)

+10/0
20.12.2016 15:31

R27o75m88a68n 25S48t70o27n83e68k 1929703239831

nejde o hloubka ani o délku důležitější je složení nadloží, profil tunelu atd..

+2/0
20.12.2016 16:46

P85a80v95e58l 77M55a71l93i81n71a 9449503749859

Za cca 52 miliard Kč? Amatéři.

Za to by u nás byly nejmíň 3 cyklostezky !!

:D

+22/0
20.12.2016 15:27

P63a37t73r98i92k 65E42g58e19r 2198390789621

Takový tunel by ve špičkách v dopravě potřebovalo pražské metro třeba linka C.

0/0
20.12.2016 14:56

B87l28a44h86o26m61í35r 79S65k75o68u44p52ý 8757940138821

Hmm. Tunelový komplex Blanka = celková délka 5502 metrů, odhadovaná cena více než 43 mld. CZK - počet pater: 1 (slovy JEDNO).

Tunel pod Bosporem = celková délka 5400 metrů, pod hladinou moře 3340 metrů, včetně přístupových cest 14600 metrů, cena 31 mld. CZK - počet pater: 2 (slovy DVĚ).

Rád bych znal vyjádření stavitelů "Blanky" na téma efektivita investic.

+15/−8
20.12.2016 14:48

V88o60j17t53a 88L39e13j66s94e66k 1461185419269

Tak argumentovat poctem pater je nesmysl, Blanka ma zase dva tubusy, tj. kapacita (2 pruhy v kazdem smeru) je obdobna. Ktera technologie je levnejsi asi zalezi na mistnich podminkach, dalsi vec je bezpecnost, kdy jsou dva samostatne tubusy jednoznacne vyhodnejsi. A i ta stavba vyjezdu, sjezdu podzemnich parkovist nejde zanedbat. Na druhou stranu, tektonicke podminky pod Bosporem jsou trochu narocnejsi nez v Praze. Na druhou stranu muze byt levnejsi tunel vyvrtak v pevne skale nez v pisku jako ve Stromovce...

+9/−2
20.12.2016 15:08

Z30b90y38n16ě12k 10J97a97n89d59a 7533832475851

Plus teda Blanka má ve velké části ty pruhy v tunelu rovnou tři. A pod Bosporem bude asi méně výjezdů proti Blance...

+4/0
20.12.2016 15:16

P21a52v28e16l 52S43e22d26l58á25k 3700966528581

Jojo. 100 m pod mořem a tektonicky aktivni oblasti, tak je to "trochu" náročnější, ale jistě jenom o chlup, že?

+2/0
20.12.2016 15:34

R20a58d34e81k 67J84a19n89a67t37a 9185906404692

A v ceně Blanky byly i různé parky apod. se kterými si v Turecku hlavu nelámou. Standardy bezpečnosti taky bývají v Asii nižší než v Evropě.

+3/0
20.12.2016 15:53

M54i63r19e76k 23G53a50j34e69r 5921596309670

V cene Blanky je zapocitano asi 7 tunelu.

0/0
20.12.2016 16:20

K95a18r69e30l 92M20a39t70o80u67š23e23k 7928312120756

Neměl by být, dle této "logiky", naopak ten istanbulský o polovinu levnější? Vždyť dělali jen jeden tubus. :-P

+4/0
20.12.2016 15:33

R15a61d12e19k 51N33o98v94a13k 9114433879890

A ještě to nedělali NRTM ani milánskými stěnami ale pomocí TBM

+1/0
20.12.2016 16:53

P64e23t52r 95Ž14á50k 1758532445869

Evidentne asi stavar nejste.To porovnani je absolutne nesmyslne.A stejne se najde x chytraku,kteri daji plus..

+5/−3
20.12.2016 15:49

M88a63r64t91i61n 98S34e89d54o55n31a 2685586716399

Co do toho tahate stavbare Blanky? Ti pracuji pro zisk, otazka na vzsi ceny polozte tomu kdo ji akceptoval - investor v podobe Magistratu hl.m. Prahy. Staci si vzpomenout proc mame 3x drazsi most pred Vltavu nez byl planoval - pouze a jenom esteticke duvody a tak to stalo o temer miliardu vice.

0/0
20.12.2016 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.