Diskuze

V Istanbulu otevřeli dvoupatrový tunel pod Bosporem, je dlouhý 5,4 km

V Istanbulu se v úterý za přítomnosti prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana a premiéra Binaliho Yildirima slavnostně otevřel nový podmořský silniční tunel, který spojil evropskou a asijskou část metropole. Stavba Eurasijského tunelu začala v roce 2011 a vyšla na 1,2 miliardy dolarů (31 miliard Kč).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J92a68n 38Č94e39k28a40l

21. 12. 2016 10:11

A proč je u toho video o jiném tunelu?

0 0
možnosti

A kolik stojí projetí, je zdarma jako u nás tunel Blanka?

0 0
možnosti

Hm. 100 metrů pod mořem přece umí stavět každej, ale taková Blanka, to je veledílo. Však taky byla dražší. ;-)

10 0
možnosti

nejde o hloubka ani o délku důležitější je složení nadloží, profil tunelu atd..

2 0
možnosti

Za cca 52 miliard Kč? Amatéři.

Za to by u nás byly nejmíň 3 cyklostezky !!

:D

22 0
možnosti

Takový tunel by ve špičkách v dopravě potřebovalo pražské metro třeba linka C.

0 0
možnosti

Hmm. Tunelový komplex Blanka = celková délka 5502 metrů, odhadovaná cena více než 43 mld. CZK - počet pater: 1 (slovy JEDNO).

Tunel pod Bosporem = celková délka 5400 metrů, pod hladinou moře 3340 metrů, včetně přístupových cest 14600 metrů, cena 31 mld. CZK - počet pater: 2 (slovy DVĚ).

Rád bych znal vyjádření stavitelů "Blanky" na téma efektivita investic.

15 8
možnosti

Tak argumentovat poctem pater je nesmysl, Blanka ma zase dva tubusy, tj. kapacita (2 pruhy v kazdem smeru) je obdobna. Ktera technologie je levnejsi asi zalezi na mistnich podminkach, dalsi vec je bezpecnost, kdy jsou dva samostatne tubusy jednoznacne vyhodnejsi. A i ta stavba vyjezdu, sjezdu podzemnich parkovist nejde zanedbat. Na druhou stranu, tektonicke podminky pod Bosporem jsou trochu narocnejsi nez v Praze. Na druhou stranu muze byt levnejsi tunel vyvrtak v pevne skale nez v pisku jako ve Stromovce...

9 2
možnosti