Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přístroj zanalyzoval způsob, jakým si lidé prohlíží regály v obchodech

Lidé sice při dotazování tvrdí, že si regály v obchodě prohlíží logicky shora dolů a zleva doprava, avšak jeden z výzkumů vědců z brněnské Mendelovy univerzity zjistil, že to tak není a lidé těkají a hledají to nejzajímavější zboží. Hlavní pozornost se soustředí na nezvyklý a originální obal, řekl na tiskové konferenci jeden z výzkumníků Denis Drexler.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a10n 76V33a85n32d65r65o56v26e50c 9973686118445

To nemuseli mít přístroj, to bych jim řekl i já, že když na mne z regálu bude vyčnívat poprsí Brigite Bardot, že se podívám nejdřív na něj.

0/0
23.12.2016 20:47

J66i82ř38í 88J73u89ř39i85c75a 2478983321

No, jak kdy a jak co. Regály zoufale prohlížím a hledám záchytný bod. Tady na mne dost zabírá obal. Ale když vidím nápis AKCE vždycky zbystřím a první se dívám na datum spotřeby a pak počítám tu "výhodnost", baví mne to. Maso jsem manželce v akci zakázal kupovat, ale většinou stejně nakupujeme u řezníka a ten žádné akce nemá. Jinak kupuju podle obsahu masa u salámů a podle vzhledu (který se dá lehce přikrášlit) maso.

Ale co jsem si všimnul, tak ač jsem se považoval za imunního, nejsem. Reklamnímu zboží podléhám hlavně u zboží, které neznám a taky upřednostňuji "retroznačky".

Prostě co znám z dětství a mám na to hezké vzpomínky koupím i když už to dávno není ono.

No a víno kupuji pouze jako dárek, takže vždy bílé a v ceně nad 100 Kč. Vůbec tomu nerozumím. :-)

+1/0
20.12.2016 21:12

M46i37r70e66k 87G38a40j12e48r 5721116719910

Marketing a snaha podvest zakaznika je veda. Jen doufam, ze se spise bude maturovat z matematiky nez z podvadeni.

Ucelem marketingu je, aby lide kupovali spise drazsi zbozi a s vetsi marzi a nejlepe i tehdy, kdyz takovy nakup v planu nemeli.

1. Znamka na vine ma vnuknout predstavu o lepsim obsahu lahve.

2. Hodne vpoukle dno ma zajistit, ze v lahvi je vina malo, i kdyz lahev vypada velka.

3. Velka krabice zajistuje, ze ji clovek v regalu neprehlidne a navic si mysli, ze hodne obsahuje.

...

47. Pasta na zuby s sirokym ustim zajisti, ze se rychleji vymacka a vy si pujdete driv koupit novou.

48. Barevny atraktivni obal, ktery pritahuje pozornost prodava i nezdravy ci nepodareny vyrobek.

49. Slovo "cokoladovy" v nazvu vyrobku pripomene starsim lidem chut skutecne cokolady, i kdyz vyrobek jiz zadnou cokoladu neobsahuje.

50. Postupne se aktualizuje dlouhy seznam slov, ktera vytistena na obalu lakaji ke koupi, i kdyz s vyrobkem nemaji nic spolecneho.

...

+1/0
20.12.2016 21:10

J60i75ř19í 44J38u11ř49i78c88a 2968763241

Také velké košíky abyste měli pocit, že máte málo nakoupeno a to stěhování zboží abyste prošli celý obchod, někde tomu uzpůsobeno i rozmístění regálů.

+1/0
20.12.2016 21:22

V45á27c30l32a24v 11J84o86n10á29š 8382853592613

Znamka na vine? Co to je?

+4/−1
20.12.2016 20:36
Foto

R69i38c97h95a92r81d 66P96o23l23á30š50e47k 9454583520569

Taky jsem to chtěl napsat. Já teda kupuju víno podle druhu a podle ceny.

0/0
20.12.2016 20:38

P39e93t52r 52N20o19v79á34k 1715251839918

No, asi chtěli napsat medaily z nějaké výstavy... což je samozřejmě blbost e podle toho orientovat. Takoví Krist a Baloun tam mají 5 a více medailí a pít se to nedá ;-) Vymetají vesnické soutěže a sbírají ceny ;)

0/0
20.12.2016 21:04
Foto

M41i47r32o84s75l41a21v 79S92t14e93i57n48e14r 6168114723625

Některé známky znamenají, položit láhev zpět do regálu a jít jinam. Třeba Sv. Uršula z Bingen na Rýnu, různé fantastické názvy jako Vinium nebo Původní Sklepmistr. Jiné mají dobrou (ale drahou) pověst, třeba Rothschild. Kdo víno konzumuje pravidelně, zvykne si časem na svoji značku, v jeho očích spojení kvality a láce. Levné slámové víno může být stejně špatné, nebo dobré, jako to předražené. U levnějšího vína se tak často nepančuje, podvodné "couvee" bývá předražené. Ale mnohé oblíbené značky vína jsou zásadně couvée, třeba Chianti, proto jsou mezi nimi velké rozdíly.

Občas jsem zkusil i něco z Moravy- jediné spolehlivě příjemné překvapení bylo spíše malé vinařství Košut. Zejména bílé je docela hustá vinná šťáva s výrazně nakyslou vůní hroznů, vychlazené opravdu návyková kvalita.

Nějaké "slavné" sklepy za vysoké ceny nejsou vůbec nijak zvlášť kvalitní. Cena má signalizovat kvalitu. Na tu třeba kříž na štítku nemá vliv.

0/0
24.12.2016 22:07

M49i37l56a71n 98V91o17l19e59k 5289273706319

Asi jak kdy. Když tam jdu pro něco konkrétního, tak hledám stejný obal, na stejném místě co naposledy. Teprve když tam není, spouštím algoritmus 'kam to ty debilové zase mohli dát'. Hledám-li něco neznámého, tak se možná chovám jako ve výzkumu, ale strašně mě to nebaví. Při výběru vína žádnou logiku nepoužívám, tam má každé víno cenu odpovídající jeho 'příběhu' na úrovni telenovel.

+18/0
20.12.2016 16:55

M65a81r15t80i75n 96R65u71z14i47c72k63a 1342988936137

;-D

Mam to podobne, ja jsem zvykly na "sve" zbozi... posledni dobou me ale sakra vytaci, ze jej prestavaji prodavat na ceskem trhu...

+2/0
20.12.2016 18:15
Foto

M15a12r77t61i18n 75V56a44l68i47n40a 6772655811919

mě určuje co koupím manželka, vystřihne z letáku co mám koupit, ale jelikož je to žena .nepochopila , že i z druhé je cosi prezentováno

takže vlastně koupím co koupit neměl

a i o tom je pohoda životní a nečílit se ))

+6/0
20.12.2016 16:38

J61i31ř82í 37Z74ý43k32a 9409143171900

Kup chleba, když budou mít rohlíky, vezmi jich deset. Nechápu, proč se tak rozčilovala, když jsem přinesl 10 chlebů.

+20/0
20.12.2016 16:42

P44a89v82e18l 73V92e22č15e53ř26a 5499198229896

Nejste vy náhodou programátor? :)

+4/0
20.12.2016 18:42

O34n69d22ř37e65j 86N15o32v54á20k 9417514709299

důležité je, jak manželka potom reaguje, když donesete něco jiného ....

0/0
20.12.2016 16:42

J69i81ř71í 73Z53ý27k40a 9659603601720

to bude asi záležet na tom, co na té druhé straně kuponu bylo. Pokud nějaký šmuk blyštivý předražený, tak bude skákat radostí, když hever, tak bych se raději klidil z jejího dosahu ;-D

+4/0
20.12.2016 17:04

M47a65r59t37i75n 22R22u70z46i50c72k20a 1122478296847

;-D

0/0
20.12.2016 18:16

J22i45ř72í 75J32u31ř91i44c70a 2548743641

Myslíte z dosahu toho heveru, že? ;-)

+2/0
20.12.2016 21:15

K94a59t67e18ř60i64n28a 30F55e93n78c96l29o79v33á 8773967718683

Vezmu telefon a zavolám "miláčku, mám koupit Ramu nebo půl basy piv?"

+1/0
20.12.2016 18:20

Z35u33z41a28n30a 87Č84e49k26a72l24o66v30á 1467564741865

Vystřihne z letáku?!!! Proboha! Někdo funguje podle letáku? To jako fakt?!!!

+1/−4
20.12.2016 18:46
Foto

M81i64c59h47a29l 97N39a27j65m75a55n 7529963246470

Jsou dvě možnosti:

- dle hesla: Kdo šetří, má za tři

- paní neumí číst a psát, proto volí tuto metodu

-

0/0
20.12.2016 18:52

J98i84ř48í 40J63u40ř47i29c75a 2248123571

Víte, jsou věci, které dlouho vydrží, aktuálně je nepotřebujete, ale víte že budete a to se vyplatí koupit v akci. Já tak nakupuji konzervy fazolí a kukuřice a minerálky, ale mí rodiče třeba i cukr, mléko, mouky a pod. Neobrážím obchody kde co je, ale když v tom mém jsou v akci tyhle věci, vždy nakoupím dopředu. Nevím co je na tom špatného. A i kdyby bylo, mi by po tom jak nakupují ostatní rozhodně nic nebylo.

+3/0
20.12.2016 21:20
Foto

M40a37r57i59e 72M15e45t95l41i21c31k16á 9341114111642

Jestli to nepotřebujete, buďte ráda, ale když si můžu koupit něco levněji, mohu ušetřené peníze použít jinde na něco pro radost - za knížku, za divadlo......

+2/0
20.12.2016 21:37

I22v38a96n 28H58o76l67a44s 5977257218567

Např. Nescafe Gold 200g stojí v některých hypersupech "normálně" asi 250 Kč. V akci (tak 3x do roka) i 113 Kč. Doba spotřeby 3 roky. Je na tom něco divného, že raději koupím v akci zásobu tak na půl roku?

+5/0
20.12.2016 21:49

J44i44ř82i32n26a 50P98e89l17e25c82h46o61v27á 4166867638419

U nás je pár zákazníků, kteří mají v ruce leták a podle něj kupují. Většinou hned první den akce, aby měli jistotu...

+1/0
21.12.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.