Diskuze

Podrazily ČD ceny do Ostravy? Češi nechají rozhodnout raději Brusel

Konec jednoho z nejdéle řešených sporů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o ceny jízdenek do vlaků mezi Prahou a Ostravou se dál odkládá. Soukromí dopravci teď doufají, že ve sporu konečně rozhodne Evropská komise.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V52í35t 75M35r33h93a92l

21. 12. 2016 18:25

Celý soukromý dopravci by měli raději mlčet, zejména pan Jančura, který nemá o dráze ani tušení. Víme, jak to vypadalo, když celý ,,slavný" Regiojet začínal. A i dnes to stojí za zdrávas.

Na tratích by měl mít přednost pouze národní dopravce, nikdo jiný.

1 1
možnosti

Já nechápu, jak se tento případ řeší. ČD jezdily za cca 1000 kč z Ostravy do Prahy, bez Místenek.Vlaky byly narvané, že člověk stál většinu doby na jedné noze a to ještě ne na té svojí, a ČD vykazovali na lince ztrátu. Poté začnou jezdit soukromý dopravci a ČD jezdí za 250 kč a tvrdí, že nejsou ve ztrátě. Nechápu, že to neřeší finanční úřad. Jak dokázali tak razantně snížit náklady ze dne na den?

Je z toho naprosto evidentní, že buď teď jezdí do ztráty a dotují to. Což nesmí, a za to je žalují. Nebo předtím manipulovali účetnictvím, za účelem vyšších státních dotací, což by se pravděpodobně dalo kvalifikovat i jako trestný čin.

Proč nikomu není divné, že náklady ČD na lince zůstaly, příjmy klesly a zisk se zvýšil. To je matika co funguje jen ve státních firmách.

Tento spor by neměli řešit soukromý dopravci, ale stát. Nicméně ten kontroluje živnostníky, jestli si do nákladů nedali o dva hřebíky víc. ;-€

4 12
možnosti

To se ani nedivím, že to nechápete. 1000 Kč totiž nestála ani nejdražší jízdenka do 1. třídy Pendolína. Pro celkové tržby a tudíž ekonomiku provozu je nejdůležitější nejběžnější cena, a ta byla cca 320 Kč (jízdné s inkartou 25%). A inkartu mělu v podstatě všichni cestující, protože stála 600 Kč na tři roky, tj. zaplatila se po pár jízdách. Nezapomeňte taky na skupinovou slevu. Ta byla výraznější než dnes. Stačilo, aby jeli dva lidi, a už měli slevu 25%. Čtyři lidi už měli slevu 37,5%. Existovala i jízdenka ČDNET pro 5 lidí za 900 Kč. To je na jednoho 180 Kč, špička nešpička!

A jak píšu níže, i ekonomický model linky se komercionalizací změnil. Zatímco dříve musely na povinné slevy pro děti, student a důchodce vydělat plně platící cestující, dnes na děti a studenty stát doplácí extra a zákonem nařízená sleva důchodcům byla zrušena zcela. Rovněž komercionalizace provozu ČD umožňila zrušit některé málo vytížené okrajové spoje (třeba v 4h ráno z Prahy, to nejezdí ani metro). Předtím tyto vlaky byly součástí objednávky a musely jezdit, i když byly skoro prázdné.

12 0
možnosti

Z clanku nelze, bohuzel, vydedukovat vlastni predmet sporu, ono povestne jadro pudla. Diky diskusi a predevsim prispevkum pana Nivnickeho jsem se v problematice zorientoval a timto mu jednak dekuji a jednak davam za pravdu.

0 0
možnosti

J26a18n 33J88e76m69e18l12k64a

21. 12. 2016 11:12

Tak EU tlačí liberalizaci, takže.. Ale nevím, jestli má smysl řešit kdo šel první na 290 když to Jančura dotlačil po x letech na 150 s kreditovou jízdenkou(zdarma) mimo špičku (což je velké procento za 7 dní v týdnu.) Leo šel na 99 a pod.

1 0
možnosti
Foto

RJ i LE prostě jen dělají v rámci možností vše, co jim zákonný rámec dovolí, aby si udrželi postavení na trhu a zisky. Pokud zákonný rámec překorčí, měl by zasáhnout stát. Stejně tak by stát měl být schopen rozhodnout v případě sporu a to v době kratší, než všem těm vlakům upadnou kolečka. Pokud tu máme tržní prostředí a ČD se prostě přizpůsobili konkurenci, měl to stát smést se stolu. Oni by RJ a LE stejně řvali dál, ale těmahle průtahama až do Brusele dává stát najevo, že vyhrává ten kdo víc ječí a brečí.

3 2
možnosti

Vy prostě jenom vůbec nechápete, o co jde. To je celé.

0 0
možnosti

Jako plan to byl dobry, podseknout ceny, pretahnout cestujici a skoupit od CD razem nepotrebne soupravy a pak ty ceny zase "upravit". Kdyz to nevyslo, hleda kde se zahojit a nase penize protahnute jako pokuta za dumping pres CD to spravi.

4 2
možnosti

Jenomže Jančura jezdí za svý, kdežto ČD berou od státu dotace, kterými zřejmě dotují i ceny na trase PHA-OVA...

6 12
možnosti
Foto

J87a57n 60V60a32l61a67l93í85k

21. 12. 2016 10:11

Co lžete na té trati jezdí i ČD na komerční riziko

5 1
možnosti

Může mi někdo vysvětlit smysl tohoto zákona. Pro příklad (je to stejné jako spor ČD a regiojet) Budu mít jedinou pekárnu ve městě. Náklady na rohlík budu mít 1,5 Kč. Budu ho prodávat za 2 Kč. Ve městě si otevře pekárnu někdo jiný a bude mít náklady na jeden rohlík také 1,5 Kč. Bude mít ale například i pekárnu jinde a z té bude dotovat tuto pekárnu a rohlík bude prodávat za 1 Kč. Já, jelikož jsem dominant nebudu smět ale na tu korunu zlevnit. Výsledkem bude, že samozřejmě všichni začnou chodit do té druhé pekárny a já po týdnu zkrachuji. Není to celé na hlavu? Je přece logické, že raději také na nějaký čas zlevním ty rohlíky, abych si udržel zákazníky.

5 0
možnosti

mate to špatně, vy který mate jednu pekárnou zlevnit můžete to co má dvě pekárny nemůže jít z cenou pod vás :-)

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
10 0
možnosti

R70a60d96e65k 26H57o30d34a16ň

21. 12. 2016 9:25

Počítám že bude následovat hned další soudy, ve snaze dokázat že po pěti letech by mělo být roky rozhodnuto. Na druhou stranu, v ČR to v zásadě nemá šanci moc uspět, protože Nejvyšší správní soud spokojeně rozhodl, že cokoli pod cca 8 let je naprosto přiměřená délka řízení, a nemáme si co stěžovat.

0 0
možnosti