Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát začal řešit problém kamioňáků: postaví nová odpočívadla u dálnic

Stovky nových parkovacích míst na dálničních odpočívadlech vzniknou po celé zemi, aby si řidiči kamionů měli kde udělat přestávku. Stát po dlouholeté kritice ze strany nákladních dopravců začíná řešit problém, jemuž se zatím vyhýbal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i57ř39í 48K45r58u74t31i47l 8598333775761

Kálecí plochy a pálící barely na odpadky budou?

0/0
14.4.2017 8:20

J30a48n 75V10a18l93e45n16t64i35n 6777244118

Jsme země s nejhustší železniční sítí, s problémy s nadměrným odtokem vody z krajiny a s asi nejzvláštnějšími lidmi ve vedení:-/?

0/0
16.2.2017 9:40

T63o69m21á87š 39P83o20l87á49č13e68k 4477615354

to by ale musela fungovat. Výrobci kteří jednou systémem Just in Time se nemůžou spoléhat na výpadkovou železniční přepravu.

0/0
21.2.2017 15:10

J62i26n77d81ř89i20c65h 20Š14k30o67p29e88k 4215521720425

což je ale důsledek neřešení dopravy.

Pokud by stát nenechal rozrůst kamionovou dopravu do obludných rozměrů, tak by nikdy závislost na JIT nebyla

0/0
21.2.2017 18:22

P38a83v75e46l 85Č91e62r48n44i37l 9739615110235

Problém je ten, že pokud za to bude někdo chtít peníze, tak tam nikdo nebude stát. Jelikož každá firma šetří náklady, tak nebude řidičům proplácet parkovné. A navíc jak znám podnikatele. Ano bylo by krásné mit možnost nakoupit si přímo na parkovišti. Ale nejsem magor abych kupoval něco co je minimálně jednou tak dražší jak v obchode. To by si i majitele benzinek museli trochu chovat normalne. Ale kdyz uz napriklad maji nekde rohlik tak za jeden chtějí 5 Kč a tak to je se vsim. A ja fakt nejsem ozraly milionar abych si neco takoveho vubec mohl dovolit koupit.

0/0
21.12.2016 12:52

J74a54n 76J67e33m73e25l21k14a 1965420

A proč jsou některá bývalá odpočívadla zaterasena svodidlem a pod.? Žeby, aby nájemnící měli vyšší zisky?

0/0
21.12.2016 11:17

S11t91a98n28i41s47l55a21v 28S91r11b75a 4435104768434

když zdraží nafta, zdraží přepravci jídlo a také musímpři platit. když kamióny obsadí jeden celý pruh dálnice, také se musím smířit s tím, že pojedu do Brna o hodinu déle. takže když se kamiony přesunou jinam, možná nebude jídlo, ale bude volno na dálnici. když nepojedou přes čechy, kde nemají kde parkovat, tak možná státní kasa nebude mít z mýtného tolik, ale třeba tu bude čistý vzduch

+1/0
21.12.2016 10:08

O54n26d58ř64e96j 39L75i90š60k65a 3460372604386

Další a další zabraná plocha. Jen beton a asfalt.

+1/−1
21.12.2016 9:46

M40i51l73a53n 86K72r31á11l 8873268551681

a to mají parkovat na poli?

+6/0
21.12.2016 10:04

R10o47b40e54r98t 33B78a57t66ě56k 8177673663194

Lidi to je úplně jinak. Situaci, kterou se "pokouší" současná vláda vyřešit díky tlaku dopravců, vznikla za vlád po revoluci. Ti co si pamatují "hafo" odstavných parkovišť na D1 před revolucí se určitě diví, proč jsou niní zavřené a proč se nebudují další s toaletami, dětským hřištěm a pod. Je to jednoduché. Na vině je obrosvské lobby čerpacích stanic, aby všichni byli nuceni zastavit na čerpací stanici, natankovat, odpočinout a frčet dál. O to jde. Jsou to velké peníze. Kamkoli vyrazíte po Evropě všude jsou odstavné parkoviště, kde vás nikdo nenutí si něco koupit. A není zrovna novinkou, že Česká republika je uprostřed Evropy, proto je tranzitní zemí a parkovací místa by se hodila. Heurééééka.

+6/0
21.12.2016 9:40

M40a43r80t13i86n 27K79a76r28á56s87e69k 9778753548388

Nic proti, ale na odpocivce s bezinkou nema o nic vetsi povinnost si neco koupit nez na odpocivce bez benzinky...

Navic spousta tech odpocivek byla vybudovana prave temi bezinkami (bylo to soucasti smlouvy)...

0/−1
21.12.2016 10:07

M70i88k64u58l97á30š 91L37é85v88y 5692135314721

Tohleto je jen jeden z příkladů kdy privatizace nadělala víc škody než užitku. Ještě škodlivější byl třeba odprodej obecních vodovodních sítí, rozvodů plynu, privatizace některých zdravotnických zařízení. V nich lékaři obvykle dostávají míň než lékaři v krajských nemocnicích.

+2/0
21.12.2016 9:23

P83a64v23e52l 91M28o23r70a45v78e50c 3522589702768

Privatizace sama o sobě je OK. Zde byla chyba v jejích parametrech.

A technicky nešlo o privatizaci (odkup majetku), ale pronájem. Dlouhodobý, na 50 let, s minimálním nájemným, bez povinnosti zlepšovat služby či zázemí.

Která vláda to asi mohla schválit?

+1/−1
21.12.2016 9:37

F32r78a50n86t76i90š57e69k 45M27a13t56ě91j42č82e94k 7173912623431

Spíš KO.

0/0
21.12.2016 10:04

J44a77n 59H61r82u91z90a 8484218989367

Sice se nám autor snaží namluvit, že stát je nejlepší hospodář, ale druhým dechem přiznává, že nejlepší hospodář uzavírá nejhorší smlouvy.;-D

0/0
21.12.2016 17:14

J53a68r57o45s11l92a22v 72K13a47d46l19e95c 5981849402751

Než se vyřeší a postaví parkoviště, tak doprava bude zase někde jinde a bude se řešit co s těmi odpočívadly;-D. Navíc Evropa je někde jinde - povětšinou je zakázané odpočívat z bezpečnostních důvodů mimo ubytovací zařízení.

0/−4
21.12.2016 9:04

V38l85a86d19o 23K92o27r69m95e57n94d38i 1785570428919

Neviem odkial beriete to ,čo ste napísal v tej druhej vete ???

+1/0
21.12.2016 9:05

J58a54r21o89s49l70a32v 13K54a26d33l48e77c 5731319172631

Z EU chlapče, z EU.

+1/−7
21.12.2016 9:20

V15a61š12e85k 43P36l97u61s87k15a64l 2427258700551

To je tedy vysvětlení jak víno. Díky.

0/0
21.12.2016 9:23

J86i64ř84í 18K44o69d52ý35d41e69k 7850730246523

Problem je maximalne ve Francii a Belgii - ale to se tyka jen tydeniho odpocinku, nikoliv denniho. Tak abych to uvedl na pravou miru.

+1/0
21.12.2016 9:23

J48i87ř93í 89K75o76d71ý97d64e60k 7920320836843

A neni to z bezpecnostnich duvodu, ale pro omezeni konkurence levnych ridicu z vychodu.

+1/−1
21.12.2016 9:25

V38l17a42d97o 38K68o63r68m38e61n63d38i 1735900258219

No ja to mám zas z každodennej praxe dědku....

+1/−1
21.12.2016 9:28

P28a83v58e72l 92Č25e87r64n52i71l 9899365700615

Máte špatné informace. Nikde v narizeni EHS 561 neni napsano ze se nesmi spat v kabine vozu pokud je vybavena lůžkem. A to co pise někdo ze v Belgii a Francii nechtějí týdenní odpočinek ve vozidle taky není pravda. Protoze celý spor je teď u Evropského Ústavního soudu který se k tomu má vyjádřit a zatím se ještě nevyjádřil. Takže veškeré sankce jsou zatím protiprávní. Je pravda ale to, že Francie s Belgii a Německem bojují proti tzv. kabotazni přepravě a jedním ze způsobů bylo i pokutovat za týdenní odpočinek ve vozidle.

+1/0
21.12.2016 13:01

V33á59c41l45a91v 42P40a27v20e55l23e86k 1340656266834

Tak a ještě dát na všechna odpočívadla váhy R^

+3/0
21.12.2016 8:54

L61a59d78i80s11l29a39v 68H96n72y63k 6690182120966

A opět se bude zabírat zemědělská půda a čím dál víc budeme závislí na dovozu potravin.Proč kamiony nepřevážet po železnici?Přidat k tomu spací vagon + vagon jídelní a není potřeba zabírat zemedělskou půdu.

Na komunisty se nadávalo, že ničí životní prostředí, ale kamiony a těžké náklaďáky ničí životní prostředí více.

Každá větší fabrika měla železniční vlečku a silnice se tolik neničily jako dnes.

+6/−4
21.12.2016 8:48

V12l44a78d29o 27K45o41r60m96e11n72d69i 1715480378989

Pane ,ale veď toto tu už dávno bolo. Tých projektov prepravy po železnici. Niektoré fungovali rok , niektoré dva. Najdlhšie fungovala trasa Lovosice-Drážďany. A viacmenej sa využívala preto , že do určitej vzdialenosti nebolo potrebné nemecké prepravné povolenie, ďalej preto ,lebo keď Cínovec zasypal sneh , tak to bola jediná alternatíva ako sa dostať do Nemecka. Za ideálnych podmienok od príjazdu do Lovosíc a následného odjazdu z Drážďan to trvalo min. 5-6 hodín. Ale odstál som si tam aj 20 hodín. Po dialnici to dáte za hodinku a niečo. Takže myslím že ďalšie argumenty nie sú potrebné....

+7/−1
21.12.2016 8:55

J13a12k91u91b 19Š35a51f31a64n62d67a 7815327341381

Přidal bych k tomu ještě jeden důvod. Nebyl volný pohyb zboží a každý kamion musel projít celním odbavením. A stát těm, co přepravovali po železnici dával v celním odbavení přednost. Pak ta přeprava vycházela výhodněji.

0/0
21.12.2016 10:25

J30i17n20d44ř66i16c29h 84L33u63k58e16š 3209394793110

Za komunistů tu převažoval těžký průmysl, kde to tak šlo dělat. Dnes máte menší šikovné firmy v kdejaké dědině, dodávky zboží a odvoz výrobků není počítán na vagóny a celé vlaky rudy či uhlí, nevyrábí se na sklad, ale reaguje se na poptávku, takže zavádět všude koleje nebo zboží desetkrát překládat na nepružnou a drahou železnici je nesmysl....

+1/−1
21.12.2016 9:02

L68a92d69i70s76l97a75v 54H79n79y26k 6610452230166

Nikdo neříká zavádět koleje.Využít stávající.Fabriky se staví na zelených loukách a v místech kde jsou fabriky s kolejema se to ruší.

0/0
21.12.2016 9:13

M31a76r92t62i35n 14Č42a17p24e78k 6480421857984

Zajímavé je to, že před válkou byla nějaká malá továrna/dálna taky v každé druhé vesnici a po silnici se zboží vozilo jen z/na nejbližší nádraží.

Jinak se dnes také vyrábí na sklad, jen ten sklad není v továrně, ale je to nějaké logistické centrum kdesi v polích, kde čeká na převzetí zákazníkem. A na přepravy mezi továrnou a skladem a mezi sklady je železnice ideální. jde o velké přepravy a jdou snadno plánovat. Prostě místo kamionu každou hodinu se zboží naveze/vyskladní jednou denně. Ale bohužel se neshoduje se současným stylem neplánuj a trhni co můžeš, kdy manažeři ani nemají dostatečně velký sklad pro materiál pro výrobu a ta pak musí stát.

+1/−1
21.12.2016 10:51

R94o71m30a94n 68S96t20o54n35e61k 1759373409271

plánované hospodářství je naštěstí už minulosti

0/−1
21.12.2016 12:36

P15a69v16e77l 12Č86e65r53n83i35l 9469935540245

Nejste v obraze. V logistických skladech se zboží neohreje pomalu ani den. Vse se vyrabi a přepravuje jak jen to jde nejpruzneji. Proto velice roste silnicni a letecka preprava. Bohuzel vlaky nedokazi reagovat tak pruzne. Navic doba prepravy je pro zakazniky prilis dlouha uz tak a ne s tim ze by se to melo jeste 2x prekladat. A v posledni rade je tu cena. Silnicni preprava je proste levnější nez železniční.

0/0
21.12.2016 13:08

V31á37c90l98a80v 82P59o83u56s64t35k67a 3800681102

Převážet kamiony po železnici je ještě větší blbost než po železnici převážet to zboží co vezou.

0/0
21.12.2016 9:12

K65a31r17e98l 72V10a46c76h61u76t 9423242699343

Jo to známe... když frčíte po D1 a minete třeba Vyškov, celé kilometry pak není ani kde zastavit, ani dotankovat... :-/

+2/0
21.12.2016 8:36

K35a49r53e74l 81V62a36c80h92u76t 9553692509443

ale ten obrázek mě děsí - vidím pusto a prázdno na takové odstavné ploše - a v létě do toho bude "prát" nemilosrdně slunko - aniž by tam bylo jedinné stinné místo! :-( ... Rakousko nám budiž příkladem. R^ Tam dávno pochopili, že kde mají odpočívat lidé, MUSÍ být i stromy. ;-)

+3/0
21.12.2016 8:40
Foto

B47r95o42n85i10s31l75a35v 73G92a18b47r69y60š 2582839201

Myslel jsem si, že je auto symbolem svobody. Jak to že si najednou stěžujete? :-P ;-D

+1/0
21.12.2016 8:47

L57a33d43i13s88l52a15v 53H87n17y87k 6750472580376

Auto, symbol svobody?Chachá.Symbol svobody u mně je, že se mohu rozhodnout čím pojedu.Na vesnicích se autobusy zlikvidovaly, do práce se jinak než autem nedostanete, v místech kde bylo nádraží navazoval autobus do těch vesnic, kde nádraží nebylo a toto všechno je zlikvidováno.

Takže jste otrokem auta, protože bez auta vás ani v práci nevezmou.

+2/0
21.12.2016 8:54
Foto

B62r49o43n74i76s20l48a43v 59G42a41b16r15y31š 2142529701

Jako kdybych to napsal já... ;-D

Mně vzali. :-)

0/0
21.12.2016 9:30

M44a52r21e66k 60M91a42l52ý 1542778211550

Ano, je to svoboda. Třeba v pondělí jsem pracoval z domova a odpoledne, když jsem skončil (kolem třetí) jsem vyjel do svého německého přechodného domova, abych pak zbytek týdne pracoval zde. A právě proto, že mám auto, jsem mohl z naší vesnice vyjet, kdy jsem chtěl a kdy jsem potřeboval a ne zrovna, když jel nějaký vlak či bus. No a za 5:15 hod. jsem byl na místě vzdáleném 520km v menším městě na jihozápadě Německa. A v tom jsou dvě zastávky a nějaké asi 10 min. zdržení kvůli nehodě na dálnici v DE.

Pokud bych jel vlakem/busem, tak se pod 10-12 hodin nedostanu. Takže bych musel vyrazit dřív a tu práci, co jsem doma udělal, bych musel udělat v bude nebo ve vlaku. Takhle, když jedu autem, nemusím už cestou pracovat a ušetřím čas :-)

0/0
21.12.2016 9:35
Foto

B38r76o45n40i68s14l93a83v 47G44a75b96r89y12š 2952829301

Já ušetřím čas, když pracuju ve vlaku. :-) Nemusím pak pracovat doma. ;-)

0/0
21.12.2016 9:53

M11a11r27e71k 44M63a79l96ý 1452298961880

Mně se lépe pracuje doma, mám tam klid a pohodu a ten čas, který oproti autu navíc strávím v buse nebo ve vlaku je pro mě ztracený. Takto pracuji doma, někdy v 15-16 hod vyrazím a v Německu jsem v 20-21 hod, pohodička :-)

A opravdu radši pojedu 5 hodin v autě než 10-12 hodin busem a vlakem s 3 přestupy.

0/0
21.12.2016 10:01
Foto

B95r64o64n19i66s24l12a71v 12G20a47b65r17y93š 2472629191

Pět hodin držet volant? Tomu říkám efektivně strávený čas. ;-D

0/0
21.12.2016 10:31

M69a77r70e41k 50M37a15l75ý 1902588791100

OK, co je tedy lepší?

1) Pracovat v klidu doma, vyjet kdy potřebuji a "přetrpět" těch 5 hodin držením volantu. Pokud si udělám 2 pauzy na občerstvení, kafe, tak to bude 5:30 hod. a v cca. 21 hod. jsem na místě a na druhý den se v klidu vyspím.

2) Pracovat částečně doma, pak vyjet na vlak a bus a zase vlak a bus, v tom vlaku dohnat to, co jsem nestihl udělat doma a na cestě namísto těch cca. 5 a půl hodiny strávit 10-12 s 3 přestupy. A v cíli být po půlnoci.

Úpřimně, já si vyberu možnost 1, ale pokud vám vyhovuje možnost 2, tak nic proti. Zvlášť, když kromě baťohu s dvěma notebooky sebou máte i nějaké další věci :-)

0/0
21.12.2016 10:43
Foto

B20r71o24n96i28s81l35a19v 82G87a40b93r72y81š 2442929321

Dva notebooky? Proč bych měl s sebou tahat dva notebooky? ;-D

Nedávno jsem jel na služební cestu do Warszawy, což je podle map nějakých 650 km. Autem pojedu cca 7 hodin. Vlakem pojedu 8,5 hodiny.

Co je tedy pro mě lepší? Pracovat ve vlaku, přičemž cesta trvá celou moji denní pracovní dobu i s pauzou? Nebo pracovat v kanceláři a potom se vydat na cestu do Polska? Myslím, že normální člověk v tom má jasno. :-)

Samozřejmě jde o místa na trase. Zajímalo by mě, odkud kam jezdíte, že musíte 3x přestupovat.

0/0
21.12.2016 10:59

M34a81r54e19k 29M73a87l55ý 1612908881720

Já se neptal na cestu do Varšavy, ale na ten můj konkrétní případ. Na ten mi zkuste odpovědět...

A k tomu jsem se chtěl dopracovat - nelze paušalizovat, jak to tady děláte, protože někdy je prostě výhodnější auto a někdy zase vlak, příp. kombinace vlak a bus. Pokud pojedu např. z Prahy do Ostravy, taky pojedu vlakem. Ale opakuji, ne vždy je výhodnější vlak a ne vzždy je výhoidnější aut. Rozumíme si? :-)

OK, zkusím nasimulovat mou cestu...

Bydlím na vesnici, jede od nás vlak do Prahy, tam přestoupím na metro a dojedu na Florenc, nebo když pojede bus z hlaváku, o to lepší. Pak jedu busem do Norimberku, přestup na vlak a vlakem do Stuttgartu. Pak přestup na S-bahn a jedu ze Stuttgartu do menšího města vzdáleného asi 30 minut. Takže mám za sebou 3 přestupy a to se ještě musím dostat v cílovém městě z nádraží domů, takže zase bus nebo taxi.

Takto jezdím skoro každý týden a neumím si představit, že bych toto martýrium absolvoval cestou tam i zlátky, to bych musel být na hlavu :-) A to ještě v týdnu se taky musím dostat každý den z místa, kde bydlím na místo, kde pracuji, opět auto - u domu parkuji a v práci máme velké parkoviště, zácpy nejsou.

Takže to shrnu, že v mém případě je podstatně lepší cestovat autem. Ve vašem případě to může být vlak a podstatné je, že jsme oba spokojení a vyhovuje nám to, ne?

0/0
21.12.2016 11:18
Foto

B60r85o23n90i98s86l22a29v 83G81a84b63r73y77š 2752149871

Ten konkrétní případ jste uvedl až nyní. Neměl jsem tedy z čeho vycházet.

Přesto uznávám, že auto jak kdy a jak kam. :-)

Já mám ještě takovou vadu, že se v autě prostě bojím a necítím se v něm bezpečně.

0/0
21.12.2016 12:02

M96a57r14e79k 92M46a48l60ý 1352328261620

Ten můj konkrétní případ (časy, přestupy, atd.) jsem uváděl od počátku. A cílem právě bylo ukázat, že není fér a správné paušálně odsuzovat cestování autem, protože zjevně existují aplikace, kdy je auto vhodnější. Samozřejmě, závisí jaké si stanovíte priority a z toho pak vyjde, že např. pro vás je vždy vhodnější vlak/bus a pro mě téměř vždy vhodnější auto. Ale je to individuální a nelze generalizovat. Děkuji, že to nakonec uznáváte.

Já autem jezdím 25 let, najel jsem odhadem min. 600-700 tisíc km, drtivou většinu z toho za posledních 10 let. V autě se nebojím, řídím rád a auto pro mě není jenom dopravní prostředek, který musí být pohodlný, ale musí se mi i líbit a musím se v něm dobře cítit. A jak jsem psal, v autě poslouchám knihy nebo lekce němčiny, angličtiny. A když jedu po dálnici, tak zapnu tempomat a ten mi udržuje rychlost i bezpečnou vzdálenost, pak jsou tam různí asistenti na pruhy a mrtvý úhel, nouzové brždění, atd... takže i ta jízda už není tak stresující. Ale rozumím vám, že toto asi nechápete a nesdílíte, každý to má jinak :-)

0/0
21.12.2016 12:13
Foto

B16r39o18n73i32s68l96a40v 17G59a62b59r21y46š 2702189751

Spíš se mi do toho nechce, když vidím ty nehody a kolony. Auto Vám ukradnou lépe než vlak. Poškrábané auto sice není nepojízdné, ale hezky to taky nevypadá.

Těch důvodů, proč nechci auto, je víc. Je s tím moc starostí a já jsem línej člověk... ;-D;-D

0/0
21.12.2016 14:44

M43a24r84e89k 97M56a20l94ý 1362218351870

Ale jo, ne každý rád řídí, i když u chlapa je to spíš výjimka :-) Ano, s autem jsou starosti, resp. náklady a nutnost občas zajet do servisu a 2x za rok na přezutí. A taky mi už jedno ukradli, ale do týdne jsem měl jiné, protože ten týden jsem musel jezdit do práce metrem + busem a to jsem nedal :-)

0/0
21.12.2016 14:55

M82a33r16e88k 74M17a61l93ý 1762478671530

A ještě doplním...

I ten čas v autě se dá strávit jinak než jenom "držením volantu", i když pracovat nejde. Teď jsem "objevil" audioknihy, tak poslouchám v autě. Nebo různé lekce a podcasty z němčiny a angličtiny na učení a procvičování. Ten čas bych tomu tak či tak věnoval a takto využiju ten "mrtvý" čas, kdy jsem v autě.

0/0
21.12.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.