Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpackaná rekonstrukce od Škody: interiér vagonů se po pár týdnech rozpadá

České dráhy se před měsícem pochlubily novými modernizovanými patrovými vozy pro příměstské linky okolo Prahy. Po pár týdnech provozu se ale vagonům původně východoněmecké provenience rozpadá část interiéru. Nepříliš povedené jsou i některé změny uvnitř vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i78r50k87a 59D30v34o71ř29á54k 4955650493338

Také máte dojem, že se nad ČD vznáší další arbitríž a mastná pokuta za to, že se škodovácké lepidlo odlepuje?

0/0
1.1.2017 2:55

J77a12n 94S19a41l50o22m29o55n 4729410231425

Ačkoli jsem bývalý škodovák, tak s těžkým srdcem musím říct, že Škodovka už dávno není to co bývala. Hloupé až diletantské vedení zlikvidovalo řadu klíčových pracovníků i provozů a výsledek je hodně silně znát. A celá ta likvidace byla rozhodně řízena zvenku dosazováním těch "správných" lidí na důležité posty. Aby se Škodovka vrátila do pozice, kterou měla ještě v roce 1995 by dneska vyžadovalo extrémně enormní úsilí a obávám se, že to v podstatě už ani není možné, protože některé provozy jsou zlikvidované nenávratně.

Zkrátka došlo přesně k tomu, čemu jsme se tehdy obávali. Škodovka jako podnik je prakticky zničená.

0/0
26.12.2016 16:59

J89i67ř66í 74E50r22b76e75n 1113734306117

Jaké manažery si Lubomír Soudek vybral, takové měl - navzdory tomu, co si přáli ministři Dyba, Dlouhý a Skalický...

+1/0
27.12.2016 11:38

J37a97n 43S22a50l38o38m42o94n 4759250391405

Chyba, zrovna Soudek se škodovkou hnul hodně dobře. Já mluvím o tom managementu co byl nasazen PO Soudkovi. Tu dobu jsem zažil, tak vím o co šlo.

0/0
27.12.2016 19:13

S80v39a70t43o59p93l25u28k 17N90o80v60á86k 4318250379558

No hlavně ty moderní vlaky na dlouhé tratě už kupujte výlučně z Rakouska nebo Německa, ty předražený modely od škodovky to děs!Rv

0/−2
25.12.2016 10:38

L12u11k30á88š 40S22e24d84l42á32č13e83k 1103947907510

Ze šrotu za 8 mega, to je slušný. Ty prkotiny by opravil i zručný řemeslník. Stačí na to vhodné a kvalitní lepidlo.

+3/0
24.12.2016 0:58

J45a19n 40J47e15l66í24n35e85k 8193895512416

No, podle mě se ten vlak nerozpadá. Je tam vidět jeden odlepený stolek a obložení stěny. Ok, závady to jsou, ale nic hrozného a vlak vypadá poměrně dobře. Dále si dovolím pochybovat o "zmenšení nástupního prostoru na polovinu". Na videu je vidět, že se dveře neotevírají úplně a to madlo přesahuje jen nepatrně. Navíc ten pán to madlo využil. Takže bych zase nebyl tak ostrej.

+6/0
23.12.2016 17:36

P88a51v17e27l 66N29e23v38e19č91e98ř57a29l 6742606924240

Přesně k těm madlům jsem chtěl napsat stejný postřeh, je to funkční a je se za co chytit při nástupu a výstupu. Když chce nějaký "chytrolín" kritizovat tak se něco najde - a fotka z boku tu blbost podpoří.

+1/0
25.12.2016 9:36

J33i90ř84í 69H44r85b15e95k 5184967437160

To je stejné, jako když si lidi vytapetují nebo obloží kachlíkama 40 let staré plesnivé umakartové jádro a vydávají to za rekonstrukci. Tak už víme proč nemají české dráhy na nové vagóny. Úplně vidím ty chlapy ve škodovce, jak si říkají: No neříkali jsme to, že je to blbost?"

+4/0
23.12.2016 14:31

M62a54r13t33i42n 11S42e61d75l82á37č70e37k 1160109470484

Že by už "zainvestovali" ti Číňani?;-D;-D;-D "Kvalita" by tomu odpovídala...8-o8-o8-o

0/0
23.12.2016 12:05

T56o46m49á73š 92K93u66c59h55a29ř 3167311218691

Proč bylo v nadpisu na hlavní straně prvně "nepovedla", potom opatrnější "prý nepovedla" a teď je tam zase "nepovedla"? ;-D

To se tak v redakci střídají odvážnější a méně odvážní redaktoři? ;-)

0/0
23.12.2016 11:02

L21u25d93ě12k 38N53ě54m95e41c 5595591622564

No tak - původně byla "zpackaná".

0/0
23.12.2016 12:14

J18a57n 97S17ů78r14a 4575693493962

Titulek je stále stejný. Maximálně v poutani na hlavní straně se mění kvůli omezenému počtu znaků v titulku

+1/0
23.12.2016 13:09

P66a88v61e18l 66S81e55d23l54á53k 3700666598211

V iDnes tradičně unfair článek proti Škodovce - ČD tak nějak dostaly co si zaplatily. Když v nových tramvajích Škoda nefungují označovače, tak je to na dvojstránku, když se vozům metra od Siemense rozlámou rámy, což je tragická a neopravitelná závada, tak je to na sloupeček.

Škoda Plzeň vadí, něco takového si noviny napsat proti německé firmě prostě nedovolí. Připadá mi, že je to taky tak trochu pražské ego, které nemůže strávit že ČKD krachlo, zatímco Škoda Transportation přežila. Pokud bychom měli mít prezidentskou standardu podle reality, tak by tam muselo být "Praha sobě".

+1/−3
23.12.2016 10:04

P21e97t19r 93Š12r50á17m24e42k 4404193518978

Jsem z Plzně a to co Škoda Transportation předvedla okolo pozdní dodávky lokomotiv řady 380 bylo něco, na to rozhodně nemohou být hrdý. A taky jako bonus lokomotivy od Siemensu by alespoň mohly bez omezení jezdit v Německu. Ano, je chyba, že ČD nemají lepší smlouvy se Škodovkou a důsledně neuplatňují sankce. Příště snad objednají něco osvědčeného, co bude moc i do zahraničí bez omezení - třeba Siemens vectron. České dráhy už vypsaly tendr na pronájem deseti elektrických lokomotiv schopných rychlostí 200 kilometrů v hodině. Nové lokomotivy by měly na trase mezi Prahou a Hamburkem nahradit právě řadu 380. Celkově mi vadí, jak se Škodovka chová ke svému klíčovému zákazníku. Byl jsem vždy pro podporu domácího výrobce, ale podobný přístup vede k tomu, že to dopadá, tak jak to dopadá.

+8/0
23.12.2016 10:33

J31a98n 51S17ů22r51a 4755963443492

Že toho zahraniční výrobci Českým drahám dodali....jezdi technici s railjety,padaji panely u Pesy?

+4/0
23.12.2016 13:14

J91a45n 39S59ů13r46a 4175133473892

A jinak k pražskému egu: bydlím v Liberci.

0/0
23.12.2016 13:15

J47a94n 67C16e48p74e47k 1554596740

Zastánci ČD a Škody jedna sorta jest. Milují molochy typu ČD a tleskají tunelování spřízněnými firmami. Naprosto je jim ukradené, že je to státní firma, placená státem, žijící jen díky státu a platící peníze do daňových rájů neprůhledným firmám typu Škoda.

0/−4
23.12.2016 9:05

P28a76v56e40l 57S90e55d11l62á54k 3180456238621

Já "vlastnické struktůře" nerozumím. Ale svezl jsem se (coby nepražák) pražskými tramvajemi a málem jsem si ukroutil hlavu nad tím, po čem ty noviny u nás plivou.

Škoda Transportation dělá kvalitní výrobky a když to poplivete, tak nespravedlivě poplivete její zaměstnance. Že se podporuje podnik, který dělá republice dobré jméno a zajišťuje v nějakém oboru soběstačnost, to je normální a v pořádku. Co se týče ČD, nejsou vzorem efektivity a konkurenci potřebovaly jako prase drbání, ale zajišťují tady dopravní obslužnost. To, že můžu nasednout na vlak kdy chci, aniž bych to musel objednávat po internetu týden předem.

+2/0
23.12.2016 10:12

J69a11n 65C21e57p20e95k 1324166130

Ani jedna zakázka ČD není skoro v pořádku. Podepisují smlouvy výhodné jen pro dodavatele. Tak kvalitní, že za zpoždění dodávky nakonec zaplatí oni sami ještě dodavateli. Jestli je vám jedno, že utíkají miliardy do kanálu, jen proto, že si svezete zadek v takovém molochu, tak mně to jedno není. To je jako kdyby jste obhajoval zloděje, protože krade a je to výhodné pro vás. Škodovka nebýt ČD, dnes možná ani neexistuje. Jen díky nim vydělala obrovské peníze a dne je tam, kde je. Vyráběla bez výběrových řízení, špatně a pozdě, ale přesto jí z ČD tekly další a další peníze a zakázky. Možná dnes již vyrábí kvalitně, ale existuje jen díky tunelu na ČD v minulosti. A dodnes za to nebyl nikdo potrestán.

+1/0
23.12.2016 10:30

J17a82n 14S83a11l72o75m38o50n 4849730731685

To by nevadilo, že ČD je státní firma, kdyby u nás nebylo v povaze považovat státní firmy za dojné krávy pro politiky. Jinými slovy: Za management ČD a za to co vyvádí může jen a pouze stát a politici, jmenovitě ministr dopravy. Je tedy třeba jasně po něm vyžadovat zodpovědnost za propad toho podniku a práci jeho managementu a za předraženého generálního ředitele neschopného ten podnik správně vést.

0/0
26.12.2016 17:07

J81i28ř55í 54E61r11b84e45n 1393584546527

Všichni KOMERČNÍ dopravci v hromadné dopravě osob žijí pouze díky platbám z veřejných rozpočtů! Myslíte si snad, že ICOM, Arriva apod. by provozovaly linkové autobusy, pokud by na ně nedostávaly desítky milionů z krajských rozpočtů?

+1/−1
23.12.2016 10:26

J78a73n 80J44e11m63e31l53k50a 1365500

Asi nikdo nemůže čekat od toho starého vozu zázrak. Je to starý vůz. 6 vozů * 8,5 mil - 51 mil. Ale úctyhodných 700 míst kapacita.

2* Elephant = 500 mil.

Prostě politici nové nekoupili, neřeší to, počet cestujících roste.

A cestující jezdí levně. Pražácí by byli první, kteří by doplatili na deregulaci a tržní cenu. Tam se dá dojit.. Zvláště s modrými zónami by klidně mohli zvýšit cenu třeba o 60 Kč na každou jízdenku.

Regiojet - Komárno 2 vozová regionální jednotka - 100 míst. Spárují 200 míst.. Pak mají nějaké ty 3 vozové, ty budou mít tak 150..

Kde je 700 míst.. Proto se tam ani nemůžou vejít..

Anglie - ve špičce - na stojáka.. Za peak ceny!

+6/0
23.12.2016 9:05

A18l51e27š 61J80a41n17á71č76e94k 3363964386383

Podle fotek stavu před renovací, ty vagony tahali z vrakoviště. Takový trosky renovovat místo koupení nových.

0/0
23.12.2016 8:37

J64a51n 70C14e28p71e52k 1544396570

No všeobecně mi přijdou celé české dráhy jako tunel na peníze daňového poplatníka. Chyba za chybou, prohrané arbitráže, podepsané neprůstřelné smlouvy pro dodavatele, výhodné jen pro ně, celkem mě tento neskutečně drahý moloch štve. A i když miliardy vyhozené do kanálu putují do daňových rájů, tak ani jeden potrestaný zaměstnanec ČD.

+1/0
23.12.2016 9:03

J93i12ř56í 16E82r19b51e24n 1413904156467

Renovace trosky = 8,5 milionu Kč a bude sloužit ještě možná 20 let.

Koupě nového vozu = 50 až 70 milionů korun...

Volba jasná.

+7/0
23.12.2016 10:23

J19i82ř33í 63K97o51c81u75r82e46k 6825164725988

Ty dveře do vagónu jsou zvlášť pikantní, když vezmeme v úvahu, že ČD v soutěži na nové vlaky výslovně požadovaly šířku nástupních dveří 1500 mm. Tím vyřadily konkurenci s dveřmi šířky pouhých 1300 mm. Pro jednopodlažní jednotky bylo 1300 mm nedostatečných.

Zúžení (na odhadem 1100 mm) v tomto kontextu tak nějak nezapadá do dlouhodobé strategie firmy. Nebo ano?

+5/0
22.12.2016 19:39

J79a82n 45S18ů77r64a 4955873133862

Dobrý postřeh:)

0/0
22.12.2016 19:48

J39i59ř65í 92E84r83b82e96n 1463584146607

Dlouhodobou strategií jsou nová vozidla. Tohle je pořád rekonstrukce čtyřicet let starého vozu, kde prostě dveřní otvor změnit nelze!

+3/−2
22.12.2016 21:33

Š30t94e17f54a13n 56F81r20i64č73a 7982208193716

Přesně tak. Modernizace a rekonstrukce starých vozů je jednak efektivní, jednak ekologická záležitost. V základních parametrech se ovšem vlastník a konstruktéři nevyhnou nutnosti respektovat původní konstrukci vozidel. Na druhé straně zřejmě musí respektovat některé aktuální normy. I po rekonstrukci a modernizaci se ovšem pořád bude jednat o staré vozy poplatné době svého vzniku. S podobným problémem zápasí i malí dopravci v ČR. Jejich 40 let staré vagony jsou i po rekonstrukci a modernizaci pořád jen staré vagony, které se s nejmodernějšími vozy a soupravami se nedají ani vzdáleně srovnávat.

0/0
22.12.2016 23:45

M41i94c82h36a81e22l 94S29t75a67n90o26v81s96k61ý 6107185358504

Když pojedu z Prahy do Řevnic, tak mi rekonstruovaný vlak nevadí (možná bych se spokojil i se starým Hurvajzem). Když pojedu do Brna, tak je rekonstruovaný vagón ČD možná pohodlný, ale nepojede moc rychle a bude sebou mlátit ze strany na stranu. Když pojedu rekonstruovanou rakouskou jedničkou v barvách Regiojetu, je to lepší, ale na eurocity vody od Maďarů to holt nemá...

0/0
23.12.2016 15:55
Foto

M75i31c24h23a70l 19N92a40j31m75a73n 7859653826750

Tak jak platí u mne v práci jedno pořekadlo: Každý problém má dvě řešení - kvalitní a levné. To levné není nikdy kvalitní.

+6/0
22.12.2016 19:02

P22a51v12e63l 32C32h47a34m74r41á85d 4217400109235

Čím krásněji vypadá dílo škody, tím horší je její kvalita. Platí to i v přírodě.

0/0
22.12.2016 18:52

V12l72a90s84t68i95m20i79l 68F65i71a29l64a 1972101934

Co chcete, dráhy se vám zdají zadarmo drahý, nechcete do toho vrazit ani korunu a přitom chcete aby tady jezdil maglev, nebo šikansen

+4/0
22.12.2016 18:44

J15a59n 97V31a49l58o16u70c27h 6522827888470

No nevím, za ušetřená madla se mohlo koupit lepší lepidlo...

+2/0
23.12.2016 8:37

P38e33t80r 98M31a62c71o22u74r97e16k 5264408316947

Vážená dámo, reagoval jsem na tu korozi skříně a u busů prásklé a zrezlé rámy. Ne zcela funkční retardéry apod.

0/0
22.12.2016 18:29

J65i60ř28í 69D76v41o91ř15á80č11e91k 7624246832231

A nejlepčí jsou ty jejich "rychlíky vyšší kvality", na rámu okna jsem našel ztečenou barvu, když jsem chtěl vystoupit v zastávce, tak se neotevřeli dveře, podařilo se to otevřít po deseti minutách. Hned týden na to, hlásili v Břeclavi, že rychlík vyšší kvality nepojede do Brna, protože je polámaná lokomotiva, to by se jedem z toho zpicnul...Rv;-D

0/0
22.12.2016 18:26

J50a52k37u89b 31Š36a48f48a65n75d46a 7315927841101

Na tom nástupišti někdo zapomněl na háček na E, ne? ;-)

0/0
22.12.2016 18:21

Š25t32e27f84a75n 60F91r63i29č69a 7962408743286

Myslím, že je to širší problém. Od definic výběrového řízení a vyčlenění financí, přes tvorbu nabídek, hodnocení podaných nabídek až po samotnou realizaci. Mám obavy, že ani autor článku (ani většina čtenářů) neoplývá nadáním tato hlediska hodnotit. Drtivá většina už jen proto, že nemá vzdělání v oboru, a ti ostatní nemají dostatek informací.

0/0
22.12.2016 17:32

J29a69n 18S97ů90r83a 4645723133412

Jak píše několik zde diskutujících, nic nenutí ČD soutěžit jen čistě na cenu.

0/0
22.12.2016 18:50

P72a39v21e79l 14O10b93d69r22ž94á10l75e39k 6956984468892

Možná mimo Vás novinářů ... živě vidím článek: "ČD vyhazuje miliony" ... s obsahem: "... zjistili jsme, že firma XY podala nabídku o 20 Kč levnější a přesto nebyla vybrána...".

Rozdíl je, že vybrat nejlevnější a nekvalitní variantu sice vadí novinářům, ale ne soudům. Naopak vybrat kvalitní a dražší, to je člověk už jednou nohou v kriminále.

0/−1
22.12.2016 19:04

J60a72n 69S60ů39r17a 4725463563752

Měl byste prosím odkaz na nějakou kauzu, kde byl odsouzen zaměstnanec zadavatele za to, že požadoval v soutěži jiné kritérium, než jen nejnižší cenu?

+1/0
22.12.2016 19:18

M23a93r93t25i59n 59Š23u53l12c 2317799830255

Ve chvíli, kdy se přesně vyspecifikuje předmět zakázky, tak se může soutěžit i na cenu, ale musí se to zadat opravdu přesně a mít dostatečně určené sankce a reklamační podmínky... V každém případě je to především na zadavateli, který si to musí ohlídat.

+1/0
22.12.2016 22:27

T69o13m70á62š 32N29o93v77o11t91n46ý 4740228408707

Ono se to v těch 13 miliardách dotací ročně od státu nějak ztratí. Hlavním úkolem ČD je blokovat výběrová řízení tak, aby žádný ze soukromníků neuspěl i bez dotací.

+2/−8
22.12.2016 17:23
Foto

M22i10c14h17a66l 53S27m56í27t11k83a 8264794813546

Myslíte za objednané služby?

+2/0
23.12.2016 9:35

V44o67k79o87u54n 90V35l46a19d24i36m81i44r 8922128789848

Zlate ceske rucicky.

Jo bejvavalo.

0/0
22.12.2016 17:22

P46e82t81r 89J31a75r76o58š 2254841235447

Ony jsou casto porad, ale z h**** bic neupletes.

+1/0
22.12.2016 17:35

F30r44a76n96k 28N46o12v16a41k 5525255301739

Taky jsem o vikendu cosi opravoval a dosla mi kobercovka...

0/0
22.12.2016 17:19

K66a96r52e26l 44Z21a34c98e15k 7401439981717

Oni tu fušeřinu ještě omlouvají.;-D8-o

0/0
22.12.2016 17:13

J53a46r14o20s95l74a49v 32H74l92a90d15í46k 6738648758788

Jdu na stránku Škodu Transportation a osobně si postěžuji to je maximum co mohu udělat .

0/0
22.12.2016 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.