Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ženy dobývají české koleje, testy na strojvedoucí zvládají lépe než muži

Po řidičkách autobusů se ženy stávají i strojvedoucími. Cesta do lokomotivy je však poměrně těžší než za volant autobusu. Po důkladné lékařské prohlídce následuje odborný třítýdenní intenzivní kurz, kde se řeší nejen dopravní předpisy, ale především technické věci. Ženy je zvládají na jedničku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o20m14á98š 14Z56a87h79á87l86k43a 7450182897630

U strojvedoucích nevím, jaké jsou předpisy. Ale u průvodčích mají ženy méně omezené myšlení než muži. Příklad, v létě si vezmou místo dlouhých kalhot sukni. Já bych to v dlouhých kalhotách taky nedělal.

0/0
28.12.2016 9:29

V25l81a34s42t23i77m82i87l 54F48i33a35l47a 1192921504

strojvedouci dnes chlap dela tak max s maturitou, spis ucnak.

No a jestli to porovnava s vysokoskolackou tak to srovnani tak pak i vypada.

+1/0
27.12.2016 19:51

A19n91t52o78n73í33n 60S76c31h71i66n31d14l37e40r 8443947345299

cesta za volant autobusu je nějak obtížná? poté, co umožnili, že stačí skupina B? akorát zapomněli dodat, že od té doby ty jízdy stojí za to.

+1/0
27.12.2016 18:27

I95v64a87n 35B36u60b38l78a 3652905785144

Tak tedy nevím proč si všechny tři mé bývalé kolegyně braly dovolenou, když na ně vyšla šichta s dlouhým vláčkem z velkého kopce.

+1/0
27.12.2016 17:37

P90a43v48e20l 19S69v79o70b73o71d42a 4887430132592

Nekterym panum zde ty sikovne baby, ktere svedou vic nez jen si nalakovat nehty, lezi hoooodne v zaludku.

0/0
26.12.2016 19:44

L37á76ď27a 61V67r25a15n64ý 7208748958287

No pokud někdo založí článek na poměru 15967:33, tak je něco špatně a pokud jste si toho nevšiml, tak už máte slušně vymytý mozek propagandou.

+1/0
26.12.2016 20:13

P58a76v67e71l 51S93v20o37b52o47d46a 4607400142902

Co ma vas pomer spolecneho s mym prispevkem? Ja reaguji na nektere urvance, kteri proste neprenesou pres srdce ze i zena muze byt dobra ridicka auta, autobusu, trolejbusu, kamionu, tramvaje i masiny na kolejich. Kecy o vymyvani mozku si nechte na jindy vy potrefena huso, pardon housere.

+1/0
27.12.2016 11:37

L80á85ď54a 27V55r65a85n66ý 7458758568747

To že určovat kdo je lepší dle výše uvedeného poměru nelze.

To nevylučuje, že žena nemůže být dobrá strojvedoucí, dokonce ani že to statisticky lépe zvládají. Jedině, že vezmeme průměr ;-D, což je oblíbená statistická veličina populistů.

Článek je jak z Rudého práva padesátých let. Je škoda, že jsou lidi, kteří propagandu žerou i v článcích kde uvedou takováto čísla.

0/0
30.12.2016 3:29

R54o63b65e31r58t 50H54o73m16o63l95k45a 4703848360902

Myslím, že by se vůbec nemělo v práci řešit holka kluk. Stejná práce, stejné podmínky, stejné požadavky, stejný plat. Člověk a buď umí nebo neumí a jedno jestli nosí trencle nebo kalhotky.

+3/−3
26.12.2016 0:45

Š64t34e32f50a40n 71F66r28i58č44a 7912368773906

Vidíte. Zrovna jsem viděl inzerát. Kdosi hledá dvě feministky. Potřebuje vynést lednici do 7. patra.

+3/0
26.12.2016 18:21
Foto

I23m54r95i38c33h 70S16u70c89h85a84r49s34k59ý 8366133725801

Abych nikoho neurazil tak použiji jedno přirovnání - dobré zboží reklamu nepotřebuje ?

A za druhé si budeme muset zvyknout, že nová doba má nové zvyky a požadavky, z důvodu nedostatku kvalifikovaných pracovníků se většina firem a organizací uchýlila k snížení požadavků na kvalifikaci. Tím pádem už řidič trolejbusu, tramvaje či lokomotivy nebude znalec stroje, ale jen a pouze manipulátor ovladače. Čímž vzniknou větší náklady na provoz a údržbu stroje neboť takový s prominutím manipulátor bude kvůli každé maličkosti požadovat přítomnost údržby či servisu.

Ale kdo chce kam pomozme mu tam...............;-)

+6/−2
25.12.2016 21:51

R58o32b69e98r14t 70H48o63m97o41l97k17a 4203818160872

Kámo, nechci ti brát iluze, ale dovolím si reagovat, jako dlouholetý řidič autobusu. Dneska si na autobuse dohromady nic neuděláš sám, vše je hlídáno elektronikou, na všechno jsou potřeba přípravky a pod. Myslím si, že konstrukci autobusu znám dost dobře, ale do nějakých oprav bych se rozhodně dneska nepouštěl. Doby, kdy se měnily kompresory a alternátory na cestě jsou v nenávratnu. Navíc dneska ti nikdo žádný náhradní díl nedá do rezervy s sebou na cestu, jsou v tom uložené peníze. A vyměnit žárovku nebo pojistku zvládne i holka, já bych je nepodceňoval.

+5/0
26.12.2016 0:39

M14i61l53a44n 16M44a77j20e38r92č27í69k 1650950374726

no jsou typy vozidel - i osobních aut, kdy vyměnit žárovku někde "vemku" už nezvládne ani chlap - DOŠLO TO DO TAKOVÝCH ŠÍLENOSTÍ, ŽE JE K TOMU POTŘEBA SUNDAT MINIMÁLNĚ PŮLKU MASKY = HROMADU NÁŘADÍ A MINIMÁLNĚ ČTYŘI RUCE - ČILI DVA LIDI!!

+1/0
26.12.2016 1:28
Foto

I58m51r12i28c63h 19S80u25c78h10a10r16s65k28ý 8466313515921

Já nikoho nepodceňuji, ale jak už jsem napsal místo odborníků budou jezdit jen a pouze manipulátoři ovladače, kteří už dnes nic neví a na žádost dispečera či pracovníka údržby odpoví bliká ta a ta kontrolka a je to pokažené. Pak údržba a ani servis neví co je vlastně příčinou a místo male opravy na místě můžete stroj (autobus, lokomotivu a podobně) odtáhnout do depa či dílny a tu malinkou věc opravit. Čímž se zvýší náklady na údržbu či servis...............;-)

+1/−1
26.12.2016 10:16
Foto

I60m29r92i89c73h 70S27u18c55h69a64r14s84k87ý 8126143895501

Jen pro doplnění vlastní zkušenost ( dříve 9 let na údržbě) největší tragédie jsou dnešní mladí, většina sedí nic neví a ani nemá o nic zájem (samozřejmě krom svého platu či mzdy).

0/0
26.12.2016 10:44

M26i20l59a41n 13M12a41j87e80r67č38í23k 1240260684586

Máte pravdu jen z části - DOPRAVNÍ I JINÉ STROJE SE "DIGITALIZUJÍ" = K VĚTŠÍM OPRAVÁM JE POTŘEBA nikoliv (jako u "starých" TRAMvají T3) šroubovák a kladivo + vědět, kde stím "zaštrachat" či do tohou "majznout", ale DIAGNOSTICKÝ SOFTWARE A SCHOPNOSTI PROGRAMÁTORA, což jaksi většina lidí opravdu mít nebude!!

OVŠEM NA DRUHOU STRANU JE OPORAVDU VHODNÉ, ABY I NOVÍ ŘIDIČI TAKOVÝCH MODERNÍCH VOZIDEL ZNALI NEJEN BĚŽNÉ OVLÁDÁNÍ STROJE, ALE TAKÉ VEŠKERÉ MOŽNÉ NOUZOVÉ MANIPULECE (RESP. ALESPOŃ KDE SE PROVÁDÍ - TO JAKOU AKTUÁLNĚ, DLE PROJEVOVANÉ ZÁVADY, JE POTŘEBA PROVÉST MŮŽE VELMI RYCHLE A JEDNODUŠE PORADIT RADIOVÝM/MOBILNÍM SPOJENÍM DISPEČER). Žel v opačném případě se stane opět (cca půl roku staré "fópá" TRAM typu T6A5 na l.9 v Praze u zast. Lazarská), že řidič ani nouzově neotevře dveře vozu, aby 15 (či i více) minut neumožní cestujícím z jeho nitra vystoupit!

- Jenže to má dva problémy:

1.) délku (resp. krátkost) kurzu, aby si to opravdu všechno noví řidiči zažili

2.) (jak již uvedl někdo v této diskuzi) požadovaná "multifunkčnost" - schopnost/oprávnění ovládat vozidla mnoha druhů, na mnoho z nichž se řidič v praxi nedostaně půlroku či déle = i když něco znal o jejich nouzových manipulacích, tak to velmi pravděpodobně zapomenul

3.) úplný zákaz či velmi omezené možnosti zkusení si nestandartních/nouzových manipulací s vozidly v manipulačních prostorách (např.obratištích).

+1/0
26.12.2016 1:59

J39i19ř36í 37S10c19h66m43i26d89t 5500173824915

Když má být ta rovnoprávnost, tak proč mají ženy v normě na zvedání méně kg, než muži, když jsou vzpěračky, které uzvednou mnohdy více než průměrný muž:-P;-).

+5/0
25.12.2016 18:35

J60i95ř63í 42S45c62h89m55i39d51t 5730623214845

Problém dnešních rychlostrojvedoucích je hlavně v nedostatečné znalosti stroje, který řídí, že řidič osobního auta neví co má pod kapotou tolik nevadí, ale u strojvedoucích je to na pováženou, kdysi si každý strojvedoucí prošel dílnou a podílel se na opravách i periodických prohlídkách, aby se seznámil se strojem, pak chvíli jezdil jako pomocník strojvedoucího a až pak samostatně. To že někdo dá testy je jen zlomek toho, co by měl strojvedoucí znát a ovládat. Další problém je, že je po strojvedoucích požadováno, aby měli způsobilost na širokou škálu lokomotiv a výsledek je pak takový, že se třeba na nějaký stroj nedostanou i půl roku a pak mají sednout a jet.

Ano udělat kurz a test je rychlovka a šup s nimi na trať, ale opravdový strojvedoucí, který ovládá svůj stroj po všech stránkách, to rozhodně není.

+6/−1
25.12.2016 18:28

P15e52t37r 76K32o27r59b88e89l 9726807660802

Jenže ona se práce strojvedoucích bude čím dál víc blížit práci ajťáka. Šroubovku bude ale třeba uzvednout vždy.

+2/0
25.12.2016 18:39

F50r15a74n12t32i30š46e51k 47M71a16t42ě76j96č43e55k 7923902463281

Správně a proto strojvedoucí musí tu šroubovku zvednout a uvázat se.

+1/0
25.12.2016 19:32

J21i14ř73í 26S87c95h96m86i17d67t 5850193284135

Vše chce své i ovládání vlaku řízeného počítačem na trati s cílovým bržděním, je sice pravda, že když je vše OK, tak to jede prakticky samo, nakonec už i auta jezdí sama, ale když se něco podělá, pak si zkušenější mnohdy dokáže poradit a dojet alespoň do cílové stanice i s nějakou poruchou a nemusí to znamenat spoždění nebo jen minimální, nebo taky spoždění velké a to už se cestujícímu nebude líbit;-).

Vše je o penězích a volné pracovní síle na trhu, když nechcete zvednout dostatečně plat, aby se tam mladým lidem chtělo a na trhu práce je vylidněno, tak snížíte požadavky nutné pro danou činnost, výšku dosaženého vzdělání, délku a náročnost výcviku atd. nakonec ženy jsou u nás zvyklé na nižší platy, než muži, takže je to logické, že pak začnou tuto práci vykonávat a udělá se z toho téma a šikovně se maskují ty pravé důvody;-).

+3/0
25.12.2016 23:17
Foto

I11m65r65i69c17h 81S70u79c39h50a14r55s85k74ý 8216263835391

100% souhlas ;-)R^R^R^

0/0
26.12.2016 11:51

P14e68t46r 93K21o83r64b14e19l 9416767310832

Nevadí mi ženy v dříve mužských pozicích, ale v tomto případě bych jí rád viděl přivěšovat lokomotivu. To je věc, kterou strojvedoucí prostě zvládnout musí - i fyzicky.

+9/−1
25.12.2016 13:42

R20o45m89a88n 75P68o83l71á43č26e54k 5486149195

Leo jezdí jenom s "tramvají";-)

+2/−3
25.12.2016 15:03

P16e34t27r 56K66o62r39b33e53l 9906847810352

No a co. Myslíte si, že na železnici nemůže vzniknout situace, kdy tu šroubovku bude muset uzvednout?

+3/0
25.12.2016 18:35

D64a47v44i75d 67Č54e84r10n46o53h96o89r42s72k93ý 1246794706356

V Trutnove jezdi jedna, na prvni pohled krehka slecna. Myslel jsem, ze ji to musi zlomit ale svesovala se jak starej, zkusenej chlap. A jezdi lip jak vetsina chlapu od nich. To v Hradci mame neco o moc horsiho :D

+4/0
25.12.2016 16:56

P37e21t31r 86K63o91r72b22e76l 9846287420322

Když to zvládne nemám námitek. Vadilo by mi, kdyby tam byla pro krásu a některé věci z její profese by za ní musel dělat někdo jiný.

+2/0
25.12.2016 18:37

K22a38r60e28l 51S41l72a23v48í71k 4713574585125

A chlapi půjdou na kurz kosmetička. To je sranda.

+2/−5
25.12.2016 13:35

P80e62t92r 78P55e11t51r 6183402508663

Pokud chlapi nemaji o profesi strojvedouciho zajem, tak co je spatneho na tom, ze to zacinaji delat zenske? Strojvedoucich je nedostatek, stejne jako ridicu celkove

+10/0
25.12.2016 13:41

B72a50r40b42o62r22a 82P61e34t77r64o87v75á 3805564574955

a pokud by měli chlapi zájem, ženy by to dělat neměly???

+3/0
25.12.2016 15:20

B75a92r79b55o90r78a 34P50e15t36r69o39v50á 3595454804715

a proč sranda? připadá vám, že žena nepatří k vlaku a že muž by byl směšný, jako kosmetik? Tak to řekněte do očí mému nehtaři...má kurz kosmetičky, nepřipadá si málo chlap a nehty dělá super.... jo - a opravdu není gay

+7/0
25.12.2016 14:25

F50r88a63n81t96i14š97e17k 27M69a28t49ě19j26č31e32k 7863302643691

Já je lituji.

0/−2
25.12.2016 13:17

M19i24l53o63š 49S82a65l91o82š98e37k 7594603161503

Základní kurz na licenci strojvedoucího je 5 týdnů a dál podle druhu vozidla a to jsem nepsal žácviky,dílny,atd.Ty 3 týdny, to je co????????

+4/0
25.12.2016 13:16

F16r97a60n93t30i39š65e36k 95M36a45t16ě29j51č69e32k 7193352633501

Připomíná mi to Jiřinu Švorcovou, když plamenně recitovala báseň:

Chtěla bych být traktoristkou a orat rodné lány.....

+5/−1
25.12.2016 13:16

T27o12m43á27š 37K93u82c62h62a29ř 3447831278431

Věřím tomu, že něteré to 90% času zvládají. Ale co to období, když mají "své dny". To jsou některé úplně nepoužitelné, ale tohle testy neodhalí. :-/

+2/−8
25.12.2016 13:01

K31a94r36e68l 58N28o13v26á92k 8689281533108

Na co jsou nepoužitelné?;-D

+1/0
25.12.2016 13:34

R64a85d71e90k 52N41e63u79m83a87n34n 5392792228625

Naštve je červená?

0/0
25.12.2016 16:42

L91u77k98á51š 32S65e87d49l86á35č17e30k 1283327747740

Mno, nic proti ženským. Ale jednu jsem vyzkoušel, co vydrží, než "padne" a moc nevydržela. Musel jsem převzít řízení, protože jsem zjistil, že to nikdo neřídil. ;-D

0/−7
25.12.2016 12:27

M68i18r89e66k 69G92a11j90e82r 5621566589130

Minulý týden jsem slyšel zprávu o vědecké studii, v níž porovnávali lékaře s lékařkami a vyšlo jim, že ženy mají lepší výsledky. Myslí si někdo, že kdyby byl vysledek opačný, že by ho ti vědci mohli publikovat? Znamená to, že buď byl výsledek předem daný, takže nešlo o vědeckou práci anebo všechny vědecké studie, u nichž vyšlo, že lepší jsou v něčem muži, zůstaly v šuplíku. To by pak ale tihleti smolařští vědci nedostali za svou práci zaplaceno.

+6/−5
25.12.2016 12:17

J83o36s93e47f 29K37o67m38e47n40d46a 3719179724487

;-D

+3/0
25.12.2016 14:31

J29i75r74k39a 95H61o26n19c61ů 2884864271198

Ono není divu. I pilotek bude přibývat. Podle psychologů mají ženy větší dispozice. Jenomže není to sexismus, říkat, že jedno pohlaví má k něčemu větší dispozice?

+9/0
25.12.2016 11:31

V90o61j65t95ě93c48h 95S51t54r72n68a28d 4904471732695

Statisticky to tak prostě je, že muži budou v něčem průměrně lepší a ženy zase v něčem jiném. Sexismus by byl, pokud byste tu obecnou statistiku vztáhl na konkrétního člověka, který vůbec nemusí odpovídat průměru.

+5/0
25.12.2016 13:19

P70e38t11r63a 62Z59r46u89b48e85c63k64á 3600281180320

Uf, díky bohu za takové chlapi! Kéž by tohle chápali všichni!

+3/0
25.12.2016 13:45

R74a51d29e85k 51N58e53u97m80a86n62n 5792792908105

Uf, chlapy!!!

Pokud nejsi lesbička, musíš vědět, že tvrdý se občas hodí!

+2/0
25.12.2016 16:44

L19á70ď46a 91V70r95a79n45ý 7318898368947

No ale spíše to nechápu gendrové spolky, tak co ta narážka na chlapi? Ti často sexističtí jsou, je ale otázka zda to u nich není přirozenost stejně jako homosexualita apod.

0/0
26.12.2016 20:27
Foto

D39a84v45i15d 64K33o81m63á35r85e54k 3613470620588

Něco na tom určitě bude. V mém bývalém zaměstnání, jsme měli několik jeřábnic a ty byly super. Měly mezi sebou jednoho chlápka jeřábníka a to byl teda mužský pohlavní orgán na pět, že to svět neviděl :-D

0/0
25.12.2016 16:28

V44l76a18d87i45m50í15r 76S11ý80k48o26r32a 7658796812920

Paní,nebo slečna strojvedoucí jezdí na trati Hradec Králové - Turnov většinou Regionovou, myslím že skvěle, jen tak dál a více žen i do této profese.

+6/−1
25.12.2016 11:18

D79a61v73i61d 59Č95e36r83n49o15h63o14r16s23k20ý 1176694926906

Tak to jsi jediny kdo si to mysli. Ze slecny maji hruzu vypravci a vlakvedouci :)

+2/0
25.12.2016 16:58

P68e52t72r 45B94á18č37a 8275286815765

To věřím, narozdil od aut není kde uhnout, není kde zmatkovat ani kde odbocovat vlevo;-D

+2/−16
25.12.2016 11:14

J86i34ř15í 16S44t24e96h78l62í82k 9387356715882

Ono je rozdíl jezdit s vlakem a s černou šalinou.Kolik je řidiček šalin po městech.Chtěl bych tuto dámu vidět jet přes Vysočinu s laminátkou ,50 let starou, vlakem 2000 t za námrazy a sněžení.Tam se pozná strojvedoucí a ne zmáčnout knoflík zavřít dveře a na automatiku se rozjet.To nemluvím o tom,když se stane nějaká závada na vlaku.A je tam sám.

+16/−7
25.12.2016 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.