Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

E-shop Alza.cz o svátcích otevřel v rozporu se zákonem, tvrdí inspekce

Největší tuzemský e-shop Alza.cz porušil podle České obchodní inspekce (ČOI) zákon, když o druhém vánočním svátku otevřel kamennou provozovnu v Praze. Z 349 kontrol obchodů to bylo jediné porušení zákazu prodeje. S e-shopem bude zahájeno správní řízení, ve kterém se bude rozhodovat mimo jiné o výši pokuty, sdělil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a84v46i49d 34V87e89v31e87r49k95a 5839871925107

Je evidentní, že do diskuze nepíše komentář žádný, kdo pracuje jako prodavač/-ka! Pracuji jako prodavač 12 let a jako bezdětný muž nemám možnost být přes svátky doma, volné dny před vánocema taky neexistují, páč nás nutí dělat brigády. Takže celý prosinec jsem v práci 7dní v týdnu/8-10 hodin (i noční)y ale počítá se pouze 7,5 hodiny (do důchodového základu)! nevím jak, ale obcházej to dobře. A jako nemám nárok ani na 3 Vánoční dny v klidu? Občas by si někteří shopoholici mohli uvědomit, že na druhé straně "za pultem" jsou také lidi, kteří si chtějí udělat pěkné svátky!!! Jen do nich ČOJko! Prodavači nejsou pro obchodníky lidi ale otroci tohoto systému!!!

+2/−2
28.12.2016 12:39

P54a70v59e50l 70O65b98d93r61ž15á41l91e49k 6656964868332

Máte pravdu, jako prodavač/ka nepracuji, na druhou stranu, 26. 12. jsem v práci byl a o tu směnu jsme s kolegy losovali. A šel ten, kdo -vyhrál-.

+2/0
28.12.2016 12:49

M54a61r84t25i84n 39R66ů17ž18i79č69k77a 9904501118229

odbory?

+1/0
28.12.2016 13:46

P32e93t75r 27A69s49c42h78e89n84b43r92e95n50n64e90r 6625713382351

Pracoval jsem ve třech různých firmách, ani v jedné odbory nebyly. Nejspíše naštěstí.

0/−2
28.12.2016 13:48

M17a84r68t40i91n 42R62ů85ž39i26č69k64a 9394781268719

já také nezažil firmy s odbory, když beru práci po r89 ... ale pokud jsou, tak se mají starat, jinak jsou zbytečné

on dělá v nějakém řetezci pokud je takový tlak na prac.dobu -jen můj odhad- a ty je snad mají

0/0
28.12.2016 14:27

P30e68t63r 15N29o15v34o10t95n72y 1201660241

No vidíte, 12 let vám nevadí porušování zákoníku práce ze strany vašeho zaměstnavatele vůči vám osobně a teď vám najednou bude vadit, že poruší někdo i tento zákon. Chovejte se jako do teď. ;-D

+4/−2
28.12.2016 14:48

J78i25ř28í 21J74a14n47d34a 2458350361864

Vy k tomu abyste se rozhodl co a kde budete dělat potřebujete zákon , který ZAKAZUJE vás o svátcích zaměstnat?

+2/−1
28.12.2016 15:57

I55v48a73n 24P77o63k26o33r92n69ý 7929185338

Zrovna tak vám zákon zakazuje jezdit do jednosměrky, drogovat, znečisťovat ovzduší pálením toxických materiálů, vraždit lidi, prodávat zkažené potraviny atd. atd.

Hrozné, co? To je omezování osobních či podnikatelských svobod!

Je docela smutné, že i na takovéto věci musí být extra zákon, že tady nezvítězí zdravý selský rozum.

Bohužel, zákony chrání jedny před těmi druhými, kteří hold nejsou schopni své jednání sami vyhodnotit jako nesprávné.

+1/−1
29.12.2016 9:41

A16l11e59n68a 44V29e32s94e70l60á 3113501535638

Zdravý selský rozum? Jeden chce něco koupit, druhý mu to chce prodat a "zdravý selský rozum" velí, že je potřeba jim to zakázat, protože je to podobné vraždění lidí?

Nezlobte se, ale s tímto zdravým selským rozumem byste snad měl jít k doktorovi.

+1/−2
29.12.2016 11:39

I74v78a46n 84P43o37k27o72r66n60ý 7849275198

k lékaři byste měla jít vy za své stupidní totalitní názory.

jděte si podnikat, prodávat třeba o půlnoci na Silvestra, ae nenuťte to lidem, kteří mají třeba rodinný život a do té práce prostě nechtějí. Prodávat můžete jako OSVČ, ale moc takových neznám, co přímo stojí za pultem nebo za kasou. Většina OSVČ na tyhle nepříjemné věci má své lidi. Výjimkou jsou asi Vietnamci ve večerkách, tak jde o rodinné podniky, tak nikoho nizího neomezují v jeho osobním právu na odpočinek.

A poznámka na závěr: slovo neděle je od slova nedělat. Možná by stálo za to ten den přejmenovat na údernickotržněhospodářskýday?

+1/−1
29.12.2016 17:33

A93l43e31n18a 31V20e86s68e12l87á 3653101155148

Vy byste rád zakazoval - a já mám totalitní názory? 8-o

Pokud někdo do práce "prostě nechce", tak snad nenastoupí do zaměstnání, kde se "prostě pracuje", ne? Já taky seděla o Vánocích nad papíry našich klientů, protože pan Babiš nám termín pro kontrolní hlášení taky nezruší jen proto, že se mi do práce "prostě nechce".

Mimochodem - víte, že ve většině jiných jazyků se "neděle" jmenuje úplně jinak? A s neděláním to nemá nic společného?

0/−2
29.12.2016 17:43

I90v83a87n 71P72o34k10o51r54n55ý 7849595808

No vidíte, a zase jsme u toho. Oháníte se cizími státy, že se tam neděle jmenuje úplně jinak. Ale v těch cizích státech zrovna v tu neděli (a i o svátcích) NEDĚLAJÍ !

Berete si a argumentujete jen tím, co se hodí vám.

Že někdo něco zakazuje, je snad v pořádku, když někdo jiný není tak soudný, aby to dodržoval sám od sebe, bez zákonů. Proč máme zákon o silničním provozu plný zákazů, proč máme plůno vyhlášek zakazujících používání chemie v potravinách (a stejně se nedodržují), proč proč proč. Podle vás určitě taky zbytečné.

Vy jste už viděla, aby si člověk mohl vybrat zaměstnání podle toho, co ho baví? To bylo naposledy před r. 1989. Co sleduji prodejny, tak se tam personál velmi často mění. Proč? Kdyby zaměstnanci byli spokojení a neměli práva jen na papíru, a k tomu měli odpovídající mzdu, tak by asi nefluktovali. Asi ani vy sama byste tam za takových podmínek pracovat nechtěla. Jenže sytý hladovému nevěří.

Nevím, jaké jsou termíny pro kontrolní hlášení, že jste musela o svátcích sedět nad papíry. Ale to se kontrolní hlášení dělá k 26.12.? Podle selského rozumu bych tipnul tak až k 31.12. A seděla jste nad papírama doma nebo v zaměstnání? A sedíte nad papíry za 10 čistého nebo za 30?

+1/−1
29.12.2016 19:02

A15l42e44n97a 82V27e19s37e60l49á 3523781405658

Ve všech cizích státech v neděli mnohé profese dělají. Ale o tom přece řeč není. Řeč je jen o tom, jestli tam prodávají. A to v některých cizích státech jo a v některých ne. (ve většině jo). Takže to nejsem já, kdo si vybírá, co se mu hodí.

Sám píšete, že se zaměstnanci často mění. Takže očividně odejít můžou, když jim pracovní doba nevyhovuje a taky odcházejí. Takže další argument mimo.

Vy byste opravdu neměl na ten váš "selský rozum" spoléhat - napovídá vám naprosté kraviny... Kontrolní hlášení se dělá k pětadvacátému každý měsíc - i v prosinci. (ale posouvá se to sice na první pracovní den, tj. na 27.12., ale to už je musíte odevzdat. Tj. potřebujete je zpracovat cca týden předtím). Tam si prostě tři volné vánoční dny fakt udělat nemůžete.

0/−2
29.12.2016 22:03

I93v71a90n 80P83o37k33o36r88n77ý 7879225918

Argument, že prodavači z obchodů často odchází, je správný. Ano, odejít mohou. Třeba z bláta do louže. Ona je práca a Práce, víte. Spíš není správné a je nutno se zamyslit nad tím, proč odchází. Přečtěte si zde názory některých, co se v obchodě pohybují. Jestliže nejste schopna uznat, že člověk nemá 12 let za sebou nárok být např. o vánočních svátcích doma a že je to v pořádku, tak nwm.

Co se týče kontrolních hlášení, tak termín 27.12. tu sice existuje, ale spolu s další daňvou problematikou se to týká listopadu (někdy i října). Takže je to nejzašší den, ale může to být i dříve. Znovu opakuji - týká se to měsíce nazpět. Takže jste mohla třeba už 20.? Ae věřím, že to lze nějak odůvodnit, proč ne 20. a proč až 27.

+1/0
29.12.2016 23:01

I19v52a88n 74P32o71k38o80r35n67ý 7889825828

jeden chce koupit a druhý prodat ...

jenže ten druhý, ten prodejce nerovná se většinou majitel. Takže ty něčí choutky kupovat odse*re někdo úplně jiný, za úplně jiný peníz.

Opravdu, neznám prodavače, který by šel o svátcích makat rád, s chutí a dobrovolně. Práci přijal, protože mu nic jiného nezbylo, pokud nechtěl skončit na ÚP. Právo volby takového zaměstnání, které by občanovi vyhovovalo a měl za to ř ́ádně zaplaceno, je tady po r. 89 takřka nulová. Téměř každý chodí do práce pro to, aby nezemřel hlady, nikoliv pro to, že by ho ta práce nějak uspokojovala. Bohužel.

Pokud budete chtít třeba si jít o svátku koupit auto, zajít si udělat novou občanku, osobně jednat s novým dodavatelm plynu, elektřiny, navštívit lékaře za účelem periodické prohlídky - kde najdete pro vás vstřícnou stranu, která na vás čeká a těší se na vás o svátku?

Buď tedy ať jede celá republika na plný výkon, 7 dní v týdnu, 24 hodin denně nebo nepruďme a neobtěžujme se svými úchylkami ostatní, co chtějí pracovat, ae chtějí mít i své soukromí, tzn. že budou dělat v dobu obvyklou.

A pokud si vzpomínáte na převrat v 89, tak Očekávatelé Funkcí mimo jiné i kritizovali práci o volných dnech a v noci - produktivita práce mizerná, k tomu vyšší náklady na provoz. A najednou, když to nedělá komunista, ale kapitalista, je to samé v pořádku?

Chce se mi blejt velebnosti.

+1/−1
29.12.2016 18:57

A75l39e44n45a 91V42e67s15e78l62á 3743101315578

Vy vůbec nechápete, že některé profese nelze dělat v "dobu obvyklou". Když budou dělat všichni od osmi do čtyř a víc ne... tak ty obchody budou prázdné. Obchod právě musí být otevřený především v dobu neobvyklou, aby si v něm lidi mohli nakoupit.

Vy určitě taky považujete za normální, že i v neděli máte doma teplo a světlo a dokonce si můžete i pustit počítač. A představte si, že kvůli těm vaším úchylkám, že chcete doma svítit, musí být spousta lidí v práci. Překvapení? To už váš selský rozum nenapadlo, že ne?

+1/−1
29.12.2016 22:09

I78v53a66n 19P70o34k10o84r71n73ý 7299175118

Paní Veselá, žila jste za socíku? Tam obchody zavíraly ve 4, v 5, v Praze bylo již tehdy určitě otevřeno déle. Umřeli jsme tehdy hlady? Jak jsme to vlastně dělali, když v obchodech údajně vůbec nic nebylo? Perpetuim mobile z vody kubík za 90 haléřů? a ze vzduchu?

Některé profese skutečně musí pracovat i v dobu neobvyklou, no zrovna obchod bych tam neřadil. O složkách typu energo, ozbrojené složky, nemocnice ... se už toho tady napsalo mnoho, tak neargumentujte světlem a teplem. Bavíme se stále o obchodech a významu mít je otevřené takřka non stop.

Co vám brání si pořídit nákup v dobu obvyklou? Přece když chcete jít k lékaři, který má ordinační hodiny max. do 14 a to ještě jen v určité dny, tak raději exnete? Když budete chtít jet na dovču a budete potřebovat zhotovit pas, obslouží vás někdo o svátku nebo v něděli? Podřídíte se provozní době nebo budete sedět doma na pr**li?

Máme v několika tisícovém městě 2 hlavní obchody: Penny a Albert, bývalá jednota zavírá ještě dřív než dva předchozí. Můžu vás ujistit, že když mě manželka pošle po práci (končím někdy dřív než ona) nakoupit pečivo nebo zeleninu, tak čerstvé už po 14. hodně není. Jen rozpékaná chemie a zelenina přebraná, shnilá, oschlá, že bych ji nedal ani praseti. Ae pro české lidi je ještě dobrá :-) Takže abych chodil do obchodů v dobu neobvyklou, abych pořídil něco jiného než pro co jsem šel (jj, teď jsme se dodívali na Slavnosti sněženek - máslo, rum, salám - co s tím budu dělat), protože to, pro co jsem šel, už dávno není, to nee.

Závěrem: docela by mne zajímalo, nějaká statistika, kolik kdy lidí se nachází v pracovním procesu. Jaký je poměr pracujících, kteří pracují a kteří jsou ve stejný okamžik doma. Ve dne, v noci, ve volných / pracovních dnech.

+1/0
29.12.2016 23:24

I84v68o 14Ž11á97č11e41k 9560952549427

Zákon nezakazuje o svátcích žádnou pracovní činnost kromě prodeje ve větších obchodech. Jakou to má logiku?

+1/0
28.12.2016 20:16

M95a78r34t13i72n 35S98e32d49o80n11a 2815116786219

Vami popsane pracovni podminky povazuji v Evrope 21. stoleti za neprijalne. Ve nasi situaci bych se zivil jinak ci jinde nebo bych se spojit s kolegy a zalozil odbory.

0/0
29.12.2016 16:09

M57a93r90t67i69n 25P83e40c82i46n74a 4611763

Pokud je výdej součástí prodeje, tak by měli stíhat i ostatní e-shopy, které mají provozovny nad těch 200 m2. Třeba Amazon. Ale na ten si pánové z ČOI zjevně netroufnou.

0/−1
28.12.2016 9:22

P98a88v10e82l 98Š33v23e90s10t95k21a 3468745969

prodejní plocha je vše kam může zákazník, pulty, výlohy, i plocha za prodejnímy pulty. Definováno v nařízení ES 250/2009.

Do amazonu zákazník nemůže, tudíž se pletete.

+1/0
28.12.2016 10:02

J67a30n 82H85o13r32k85ý 2536466656375

Hm. Jak velké je Hlavní nádraží? A jízdenky se prodávaly?

+7/−1
27.12.2016 22:42

J83a26r21m48i51l66a 96V73a32v33r59o79c28h82o76v64á 1294579968789

;-DR^

0/−1
28.12.2016 4:42

P31a94v28e26l 20Š10v59e71s38t90k54a 3518445549

budova nádraží stejně jako např. letiště není maloobchod.

0/0
28.12.2016 10:04

P24a17v12e52l 58O39b23d71r52ž73á17l49e63k 6136364668652

ČOI by si měla udělat pořádek v terminologii...

Na jednu stranu při nákupu přes internet (výběr, objednání, zaplacení) a výdeji v kamenné pobočce tlačí prodejce k uznávání 14 dnů pro vrácení jako při "nákupu mimo prodejní prostory".

A na druhou stranu v tomto případě zase tvrdí, že výdej je součástí prodeje.

Počítám, že na tomhle se bude dohadování u soudu točit.

+9/−1
27.12.2016 22:33

P94a48v86e16l 88D96e93k37a50n 5170352440400

Jsem zastancem ZAVRENO. Ale, kdyz dle ČOI je vydej a reklamace soucasti prodeje, tak proc vidim v tv v zaviraci den reklamu jak mam nakupovat hezky cesky z lasky k cesku. Myslim ze reklama je take soucasti prodeje. To svedci o kvalite zakonu, kde soudy maji ruzne vyklady a jeden nikdy nevi, kde to pravo vlastne je. Co vy na to?

+3/−3
27.12.2016 21:03
Foto

P77ř17e45m72y67s68l 61Č76e98j67p 8648587528546

Co by, zakázal bych veřejně propagovat blbost.

+5/0
27.12.2016 21:27

L18u69d45ě56k 45C71h34r58á12s57t47e34k 5194184242176

Jste zastáncem diskriminace??? Proč má být zavřeno v obchodech nad 200m2, ale přitom mraky jiných zaměstnanců pracovat ve svátky musí?

+9/−1
27.12.2016 21:42

M32a87r37t21i95n 10R14ů90ž44i66č15k88a 9954801318579

jsem zastáncem, že člověk je svéprávný a nepotřebuje na spoustu věcí radu/pomoc vlády/státu... zavírací dobu stát nemá řešit - pokud se nejedná o krizová opatření ... a zvlášť ne takto

pokud nejsou svéprávní, tak bych jim rovnou sebral volební právo a řidičák ;)

+2/0
28.12.2016 14:31

Z46d52e84n67ě15k 59T89r72u16t28n14o87v34s42k58ý 7523613906450

Prodavačky z velkých prodejen byly doma. Kde využívali práci lidí, co museli být v práci, protože to nemají zákonem zakázané. I když jeli na výlet, opět využívali plodů práce těch, co v práci být museli. Pracovníci v benzinkách, řidiči autobusů, tramvají, strojvedoucí vlaků, průvodčí. Pak třeba kuchaři a servírky v restauracích, obsluha kiosků, sportovních zařízení. A co pracovnící v kinech, divadlech, na hradech a zámcích. atd, atd...Holt privilegovaní prodavači vs. jiné profese...

+14/−2
27.12.2016 19:02

M75i30c40h58a18l 65M54r22a78z65i45k 6627317354890

az na jeden detail - oni nebyli doma - treba u nas jich vetsina byla v praci - inventury atd. zakon totiz nezakazuje praci o svatku, jen prodej o svatku a to je velmi zasadni rozdil.

+4/0
27.12.2016 19:08

P87e66t33r 56V11e71t97e64š15k76a 4940258655112

Inventury týden před koncem roku? A nemají náhodou některé řetězce fiskální rok?

+4/−1
27.12.2016 19:26

P17e61t36r 14M44a54x36a 8156922757119

Co je na tom divného? Bylo to tak, je i bude bez ohledu na zákon.

+2/0
27.12.2016 19:29

P60e47t21r 16V69e64t81e61š44k54a 4910298155892

No já jen že inventura se týden před koncem roku nedělá:-) A pokud je fiskální rok, tak se dělá někdy v létě!

+5/−3
27.12.2016 19:34

P73e77t65r 35M80a23x49a 8876202707149

Hmmm, tak to jste toho ještě málo zažil.

+2/0
27.12.2016 19:34

P19e57t86r 79V62e81t72e56š54k50a 4340858575442

Nesmyslnou inventuru v nevhodné době jsem opravdu ještě nezažil

+3/−3
27.12.2016 19:36

A22l22e63n31a 55V25e41s31e24l70á 3753701785228

Proboha, tak si aspoň přečetěte zákon o účetnictví, když už jste teda žádnou inventuru sám neviděl ani z rychlíku...

+7/0
27.12.2016 19:39

P61e61t71r 36V49e12t59e16š94k81a 4800728285712

Myslíš (hlavou)? maličká

0/−7
27.12.2016 19:43

M59i48c49h90a17l 90M68r11a85z66i63k 6557717874430

ona ma pravdu... inventury sev obchodech v tuto dobu skutecne bezne delaji.

+4/0
27.12.2016 19:57

P25e13t91r 12V60e94t92e77š96k46a 4550848155262

Což soudružka Veselá, jako znalkyně zákona o účetnictví, netuší:-)

0/−4
27.12.2016 20:00

P80e49t82r 95N69o71v74o31t83n62y 1871530601

Ona? Snad vy .

+3/0
27.12.2016 20:06

A75l15e71n93a 40V71e72s78e77l88á 3693671765658

Toho si nevšímejte... Já někde níž napsala, že si myslím, že ty jeho cinty na diskuzích jsou z toho, že je na pracáku a nudí se... a očividně jsem se trefila. A on se tak zuřivě snaží mi to teď vytmavit, že žvatlá ještě víc z cesty než jindy.

+8/0
27.12.2016 20:11
Foto

P70ř51e54m61y16s63l 83Č14e27j80p 8588117258676

No tuhle mi sdělil, že je taky OSVČ, akorát by mne zajímalo čeho :o)

+3/0
27.12.2016 21:29

M93a28r38k23é17t43a 27Ž72e34m51l24i22č41k47o12v60á 1224380913153

raději snad nevědět....

0/0
27.12.2016 23:48

K14a78r39e10l 81B88l75á70h86a 1905446381559

A vy Veteško netušíte vůbec nic, akorát podezíráte všechny okolo, že kradou a podvádějí.

Ale jak už jsem napsal v jiné diskuzi: podle sebe soudím tebe.

0/0
27.12.2016 23:37

M14a83r59k59é55t60a 42Ž47e96m27l12i46č92k31o46v11á 1664670303193

Paní Veselá to zná, vy plácáte nesmysly.

0/0
27.12.2016 23:47

K20a63r25e88l 38B41l27á66h56a 1845436171859

a ty Veteško myslíš čím? .. no, hlava to není

0/0
27.12.2016 23:38

P65e37t62r 52N10o66v77o58t66n16y 1601360621

Inventura se dá udělat kdykoliv. Aby se zjistilo, jestli to, co je v počítači, je na krámě i v reálu.

0/0
27.12.2016 20:02

P88e67t39r 68V30e32t24e29š45k49a 4680698315242

dá, ale nedělá, zvláště v době, kdy to nemá smysl

0/−6
27.12.2016 20:05

P43e74t90r 21N83o94v60o37t93n83y 1571650111

Proč by neměla smysl? Navíc máte nuceně zavřený obchod a zaměstnanci nemají co dělat.

+3/0
27.12.2016 20:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.