Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok začne boj o největší železniční zakázku posledních 10 let

Stavební firmy čeká příští rok boj o největší železniční zakázku za posledních deset let. Správa železniční dopravní cesty chystá soutěž na modernizaci úseku mezi Voticemi a Sudoměřicemi na trati z Prahy do Tábora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i32c15h45a95l 29K41a10p88o40u63n 7853130692477

R^

+1/0
28.12.2016 11:10

J39a19n 12J17e28m65e95l14k26a 1345250

U nás je vždy otázka, zda s 160 s naklápěním (na této trati nikdy) nebo opravdových 160 i pro běžné soupravy. Nebo 160 jen někde..

0/0
28.12.2016 6:29

J59a46n 24S67k58ř34i29v51á74n33e40k 3516116406

Na spoustě tratích by se dalo jet i 200km/h, ale brání tomu zabezpečovací zařízení a úrovňové přejezdy.

0/0
28.12.2016 8:02

P50a45v44e47l 72M65a67t42o78u98š17e28k 5540637418504

a poloměry oblouků

0/0
28.12.2016 10:32

J84i74ř36í 92K22o23c43u91r36e46k 6615874195108

A kapacita trati. Protože tam někde před expresem je zastávkový osobák. A ten zrovna před chvílí pouštěl nákladní expres, který si to žene průměrných 100 km/h a má tak průměrnou rychlost jako EC

0/0
28.12.2016 13:17

J24a50n 53V81o97j23t30ě80c84h 3826234287957

tedy, zabereme další místo přírody, aby jsme měly novou trat kde se dá jet až 160 a za 10 let se bude plánovat rekonstrukce aby se dalo jezdit zase rychleji? nejde to již plánovat daleko dopředu?

0/0
2.1.2017 12:02

V78l33a21d61i63m82í42r 54F41i43b81i84g86e14r 5924621961394

Ono se to tak plánuje, třeba měkteré dálnice se staví s širšími mosty, aby se do budoucna dal snadno přidat jízdní puh atd.

0/0
5.1.2017 17:46

J74a30r64e64k 25K91a17l11i52v41o84d60a 7846483391246

My se na tu dvoustovku dostane tak za 100let...

+4/0
27.12.2016 23:22

J29i70ř55í 61K77o74c89u14r45e27k 6425304445408

Ejpovické tunely jsou stavěné na 200 km/h. Ale rozjíždět se na 4 kilometry postrádá smysl, to chce aspoň 20 km v kuse, aby to bylo znát.

PS: Stačí jedna výhybka na 40 km/h a efekt 160 vs 200 km/h zmizel. Nejvíc času se ušetří tím, že se pojede plynule a nebude se zpomalovat pod 120, aniž by se zastavovalo na nádraží.

+1/0
28.12.2016 13:20

R87i36c53h49a40r42d 18B74a40r57t64o34š 4189225889751

To se zase předá obálek, úsek je to docela dlouhý ;-).

+3/0
27.12.2016 23:19

Š28t88ě77p84á60n 61D77o46l53e35ž89a49l 3452531468555

K podobným článkům jsem vypozoroval neustále se opakující skupiny komentátorů. 1. skupina - remcalové nad cenou, potažmo kdo si zase nahrabe, případně nestihne se určitě termín 2. skupina - trať je moc pomalá, chce to alespoň 300, ať se jedná o jakýkoliv úsek, vedoucí kamkoliv 3. skupina trať nevede do mého města, aneb tento směr je zbytečný 4. skupina železnice je k ničemu, radši stavte dálnice. Pozitivních komentů jak šafránu, přitom se jedná naveskrz o pozitivní zprávu.

+16/−3
27.12.2016 22:59

P33a77v50e79l 24M67a16t19o79u88š82e28k 5170387438574

Pozitivnější by ovšem bylo, kdyby to bylo už tak 5 let hotové.

+1/0
28.12.2016 9:36

J94a69n 86C83e64p19e31k 1754466770

Positivní by bylo jak píše pán nade mnou:

1.) Již dávno postavené.

2.) Cena poloviční, bez průtahů s dobou stavby.

3.) Připravená stavba na budoucí zrychlení.

Já osobně jsem rád za každé zkvalitnění, zrychlení a obnovu železnice, vidím v tom ovšem obrovské rezervy.

+1/0
28.12.2016 10:52

R30a50d64e32k 23J77a79n28a79t81a 9315486394742

2) vám připadá 6 mld. za 17 km dvojkolejné eletrifikované trati v podstatě v kompletně nové stopě vč. dvou tunelů a několika mostů a stanic moc?

+3/0
28.12.2016 11:01

Š52t31ě61p82á21n 96D31o85l29e79ž69a55l 3702271488935

Navíc se jedná o předpokládanouá hodnotu, vysoutěžená cena bude někde jinde.

0/0
28.12.2016 12:13

V44l92a84s53t80i32m53i70l 66K16o81c38u17r91e91k 4726563180134

Ano ty 4 body jste skutečně dobře trefil. :-)

Ještě to ale podporují novináří, kteří nedovedou dotatečně vysvětlit, že se jedná vždy o jednu etapu z celého 4. koridoru, redy z Děčína na rakouskou hranici a pak dále do Lince, a že ani Linec není konec světa, ale velmi důležitá železniční křižovatka.

0/0
7.1.2017 19:48

P46a39v49e53l 97N47o55v97á43k 4707405669826

Tak kdo to bude realizovat? Skanska, Eurovia nebo úplně nová firma, za kterou budou stát dalí podobní tuneláři? Je to fuk, zase to zacvakáme všichni...

+2/−2
27.12.2016 22:27

J51i78ř82í 14H34o81d66a47n 6284227763150

Nova trat a jenom na 160? Zase 100 let za opicemi

+3/−2
27.12.2016 19:40

R96a35d98e87k 63J45a19n86a52t10a 9225966714282

Ona to není dostatečně dlouhá nová souvislá trať, aby se rozdíl mezi 160 a 200 projevil. Tento článek je jen o 17 km dlouhém úseku. Sousední úseky byly modernizovány takto velkoryse.

Navíc s rostoucí maximální traťovou rychlostí a současném provozu vlaků s rozdílnou rycjlostí (osobních, nákladních a expresů) vám klesá kapacita tratě. U >250 km/h už je ten rozdíl tak vysoký, že musíte mít tratě dvě. Jednu pro rychlé vlay a druhou pro pomalé.

+8/0
27.12.2016 19:50

R17a40d27e62k 82J90a60n92a57t11a 9255506294492

Oprava: Sousední úseky NEbyly modernizovány takto velkoryse.

0/0
27.12.2016 20:29

J45a86n 12J29e63m51e73l60k13a 1915480

Tak ono, kdyby se dělaly zastávky tak, že vlak vyjede na boční kolej (jako v Německu někde), třeba by kapacita byla větší, nástupiště bezpečnější a cargo by třeba mohlo jezdit rychleji.

+1/0
28.12.2016 9:29

M70a29r87t64i25n 79S94p49i87c72a79k 8944278989786

Rozdil na danym useku mezi 200 a 160 asi 1:20 min,

0/0
27.12.2016 23:01

P42a78v28e67l 70M10a62t28o35u58š52e20k 5810307978664

Vzhledem k tomu, jaké tam asi vyjde stoupání, je možná zbytečné se úvahami o rychlosti 200 km/h vůbec zabývat, pokud tam nemá jezdit mašina s max. třemi vozy.

0/0
28.12.2016 15:33

M94a39r59t63i36n 18R29u95z97i32c12k58a 1292568326867

No, je to hlavni trat na Linec, hlavni koridor, takze obecne si myslim, ze 200km/h je takovy standard, nemusi byt vsude, ale nekde muze byt vyssi jinde nizsi... pak stoji za zamysleni rozdil oproti dalnici...

0/0
4.1.2017 23:54

V49l68a11s84t87i32m96i30l 70F50i55a85l95a 1212331484

20 let uz modernizujeme a abychom zacali odznova.Prvni modernizace jsou uz srot a ty co maji 15 let jsou taky vyrizeny.

Stavbu koridoru bych nazyval generalni rekonstrukci.

Co chces ve state kde se prvni dalnice jeste nedostavela a 5 let se uz modernizuje

+1/−1
27.12.2016 19:30

K35r54y54š46t74o88f 96L21a79n60í71k 1409490975905

Lidi maji praci..

0/0
27.12.2016 20:24

V26l39a55d21i58m28í49r 46F48i17b72i24g66e16r 5434181741354

Lidi by měli práci i kdyby bylo vše hotové. Bohužel deficit několika let neúdržby si vybírá daň, tratě a silnice potřebují opravy víc než kolik je roční rozpočet.

0/0
5.1.2017 17:48

J80i86ř78í 10E46r89b37e45n 1623584436777

A Vy s snad myslíte, že se dá něco postavit a pak na to padesát let nesáhnout? Takhle to dělala Státní plánovací komise ČSSR a koncem 80. let se železniční síť fakticky rozpadala, na hlavních tratích se nezřídka jezdilo max. 80 km/h.

První část koridorů byla dokončena před více než 20 lety a je nutno ji prostě časem modernizovat znovu, technologie dožívají.

+2/0
28.12.2016 12:31

V59l55a80s53t43i15m44i49l 91F97i36a62l37a 1172281774

Však o tom píšu, nejsme schopni novou věc dodělat a už se musí opravovat. A než se opraví ... tak se ani ta původní nedostaví a všechno stojí strašný prachy.

0/−1
28.12.2016 13:08

P47a91v39e24l 33M33a76t83o33u19š94e47k 5450337478614

Ještě ani jeden koridor, který se začal stavět před těmi více než 20 lety, není hotov: chybí dodělat např. uzel Česká Třebová, uzel Brno, uzel Přerov, úsek Kralupy n/Vlt. - Nelahozeves. Tyto úseky nejen že nejsou hotovy, ale s jejich modernizací se ještě ani nezačalo (zatímco např. Choceň - Ústí n/O. se provedla aspoň optimalizace). Donedávna mezi ně patřil i úsek Běchovice (Blatov) - Úvaly. 80 km/h je jezdí dodnes i na modernizovaném koridoru, např. Brno - Blansko (možná jen 75 km/h).

+1/0
28.12.2016 14:14

M52i37c13h15a50l 74K30o25n67e31č52n38ý 8279212792411

Úžasné! Rok jsme ztratili nějakou nečekanou a nesmyslnou změnou zákona. Několik let to pak budou u soudů mařit ekoteroristé. Nakonec se to ve spěchu stavebně dokončí za pár měsíců a výsledek bude ten, že rychlíky budou o deset minut rychlejší a ostatní vlaky budou jezdit stejně dlouho jako dnes.

0/−2
27.12.2016 19:21

Š24t54ě77p56á85n 62D92o97l12e64ž20a73l 3482571228565

To nebyla žádná nečekaná změna zákona, to byla očekávaná liknavost úředníků

+3/0
27.12.2016 19:29

J41i80ř39í 38K97o77c89u62r92e56k 6315954125298

Bohužel. Čekali, že přijdou japonci a udělají to za ně. Jenže Onoseto a Samoseto měli jinou práci...

+1/0
28.12.2016 13:23

J25o64s33e71f 83Š41t78r51a32y40b57l 7709908959969

Tak pokud se to bude stavět jako dálnice už se těším v roce 2025 že se bude střihat páska.Rv

0/0
27.12.2016 18:44

R73a39d15e38k 54J36a61n11a16t92a 9655426304242

Uvedete nějakou významně zpožděnou železniční stavbu? Všechna zpoždění jsou jen úřední průtahy před začátkem stavby a ty už jsou teď skoro všechny odbyté. Samotná stavba jde rychle.

+4/0
27.12.2016 19:21

J15o32s64e98f 33Š74t56r79a91y36b25l 7539218659749

ale ano.Podívejte se jak pomalu šla dálnice do Německa.To Vám nestačí?;-D

0/0
27.12.2016 20:25

R14a35d92e58k 82J51a33n89a48t41a 9385286664592

Nestačí, protože jsem se ptal na železniční stavby.

+2/0
27.12.2016 20:30

J42o78s12e34f 24Š69t39r50a76y34b62l 7759598339819

Dobrý večer. Máte pravdu,je tu malý rozdíl ale domnívám se,že výsledek bude asi stejný.Snad,připouštím, to bude hotové do r.22 i to bude spoždění jenže si ani to nemyslím.Jiný argument nemám - neveřím jim.A Vy máte jiný argumenty ?

0/0
27.12.2016 20:34

P73a54v13e86l 54M35a11t39o26u76š12e48k 5570607738394

Nechci nikomu sahat do svědomí, ale tempem a stylem, jakým se dělala např. modernizace úseku Běchovice (resp. odb. Blatov) - Úvaly, by si zúčastněné firmy před lety snad nevydělaly ani na slanou vodu (byť vše jistě probíhalo podle předem dohodnutého harmonogramu). Na takové stavbě bych si představil intenzivní práci na 3 směny a ne to hraní na písečku, co se tam několik let předvádělo. S trochou nadsázky jsem tehdy říkal, že jsou snad zúčastněné firmy placeny za dobu, jakou budou modernizaci provádět (rád bych se mýlil). Důsledkem byly tragické dopady na osobní dopravu (jezdím tím úsekem 2x denně, tudíž vím, o čem píši) a z nich plynoucí problémy v zaměstnání tisíců dojíždějících lidí. Kdyby se bývat výlukový grafikon aspoň dodržoval! V reálu byla např. zpoždění rychlíků jezdících odklony přes Nymburk (kde je trať naprosto příšerná a přetížená) i oproti výlukovému jízdnímu řádu běžně 20 minut. Když se jezdilo klasicky přes Úvaly, nebylo to o mnoho lepší (10 minut čekání na vjezdu do Úval žádný problém, do toho i v ranní špičce nákladní vlaky). Taky jsem se kdysi podílel na jedné drážní akci (výměna mostních konstrukcí u Klášterce n/Ohří). Tam se ale tehdy kmitalo trochu jinak! To, co se předvádí dnes, je výsměch cestující veřejnosti.

+1/0
28.12.2016 11:56

P25a72v38e67l 45M75a22t81o46u17š53e91k 5240567588364

Jo, a když už to zřejmě jinak "nejde" ("objektivních důvodů", proč něco "nejde", se v Česku vždy najde celá spousta; nic naplat, že to jinde jde), tak bych aspoň očekával perfektně opravenou trať. Místo toho je situace taková, že na počet dní za uplynulý rok, kdy jen mezi mezi Prahou a Kolínem nebyla žádná citelná pomalá jízda (tím nemyslím ze 140 na 120 km/h, takové většinou ani nezaregistruji), by mi asi stačily prsty u rukou. Jen namátkou: výhybky na Blatově a na pražském zhlaví žst. Úvaly, pomalá někde u Cerhenic, totéž u Velimi. Navíc výhybky v samotných Pečkách i ve Velimi (nejlépe při průjezdu InterPanterem) jsou naprosto katastrofální, byť tam pomalé (asi zatím) nejsou.

0/0
28.12.2016 12:27

M63a60r96t63i14n 65R89u10z18i96c38k79a 1212818846257

Preci jen bych uvital, modernizaci na 200km/h...

+1/0
27.12.2016 18:28

T74o94m45á98š 56M84o33r23a80v72č71í80k 3957436933495

Což o to, ČD na to lokomotivy má, ale nejsem si jistý u vozů/vagonů. Pochybuji, že by na tuto trať nasadili railjet.

0/0
27.12.2016 18:44

P63e29t12r 50M16a80x25a 8686242117139

Tratě se nerekonstruují jen pro České dráhy.

+2/0
27.12.2016 20:30

P83e78t58r 77P79e26t53r 6823262278773

A pro koho se rekonstruuje trat do Liberce? To neni zadny hlavni tah nebo vyznamensi koridor. Jsem i pro VRT a to co nejdrive ale ne rekonstruovat relativne bezvyznamne trate na naddimenzovane rychlosti

0/0
27.12.2016 21:20

M25i80c75h81a87l 19M29a90l52ý 5332734259983

pro Skodovku, googli :)

+1/0
27.12.2016 21:55

M47a20r13t28i41n 11R95u45z36i81c81k16a 1982578126657

CD je ma, ale i kdyby nemela, neznamena to, ze je nemuze mit v budoucnu, ... trat se nemodernizuje/nestavi na par let,...

+1/0
27.12.2016 22:39

V94l39a19d70i15m51í31r 34F61i97b97i50g46e85r 5324181961694

Kdyby tam bylo 200 není problém koupit lepší vagony, vždyť i ty Jančurovy repasy mají, nebo měli rychlost na 200.

0/0
5.1.2017 17:50

P68a60v34e10l 58M52a12t78o76u69š71e62k 5550177338554

Tím bych si nebyl tak jist. 200 km/h ano, ale ne na 18 promile (nevím, kolik tam bude, ale již údajně i úseku do Votic se 160 km/h je docela prubířským kamenem).

0/0
28.12.2016 15:35

J98á88c17h47y33m 12K90v34a39s84n60i56č53k11a 9591618296185

Výborně, největší stavební zakázka na českých železnicích za posledních 10 let je modernizace tratě mezi Prahou a Táborem, která zrychlí cestu o 10 podělanejch minut. Ale to jak se jezdí z Prahy do Brna, nebo že ještě pořád neexistuje železniční spojení z Liberce do Prahy (vlakem to jedete 3 až 4 hodiny, protože se kodrcá čtyřmi osobáky a bere to přes Ústí nebo Nymburk v lepším případě. On teda nekodrcá, protože jede autobusem...) nikoho nezajímá. My si radši zrychlíme cestu z Tábora o 10 minut, protože to je evidentně náš největší problém...

+6/−12
27.12.2016 18:27

J17o60s93e78f 87Š62á34t39a53v26a 2974251406899

Až bude trať postavená komplet,tak se čas zkrátí proti dřívějšku o hodinu.

+11/0
27.12.2016 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.