- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
NEVADÍ MI SOUKROMÁ STAVBA téměř čehokoliv... Postupy i zákon stejně musí dodržet, zvlášť, jde-li o státní zakázku... Nebo spíš by si to stát měl pohlídat...
Jen mi není jasný smysl této dálnice... Dle mého názoru dálnice není jakákoliv silnice, která by měla spojovat pokud možno všechna obydlená místa v kraji...
Dálnic by naší zemi stačilo pár a měly by spojovat řekněme nejvýznamnější města. Např. zde, jak je vidět vede kousek dál už dálnice (nejspíš na Benešov. Proč neudělat solidní silnici Benešov (či třeba Mirošovice- Příbram a i pro tato spojení využívat tu na Benešov?...
PPP je podle mého nesmysl. Nikdo nemá zkušenost s provozováním dálnice, věznice, velké nemocnice. Z definice, protože to nikdy nikdo nedělal. Proto nechápu, jak si někdo dopředu může myslet, že to bude dělat nejlépe. Nejsem zastáncem státem provozované ekonomiky, ale myslím, že existuje spousta příkladů a případů, kde prostě soukromník, pokud má nabízet "veřejnou" službu, pouze dojí stát. Dojí ne proto, že čerpá ze státního, od toho je to veřejná služby, ale dojí, protože není srovnání, kolik je "správná" cena, a tak věsměs čerpá co nejvíc. Nikdo nezadá postavit standardní rodinný dům firmě, která je jediná a řekne si o 100 miliónů, protože všichni víme, že postavit dům stojí obvykle 10. Ale v rámci PPP najednou všichni jako by měli pásku přes oči.
Přijde také někomu divná zakázka za konzultace ve výší sto mega? Tohle je čistě za práci, nevidím důvod pro nějaký materiál, licence apod. I kdyby na to najali špičkově placené pracovníky se sazbou 1000 dolarů za den, tak to je ČTYŘI TISÍCE odpracovaných dní. Tedy 16 lidí by dělalo přes jeden rok na analýze, koho vybrat a za jakých podmínek. Šel by Andrej Babiš v Agrofertu do takového dealu, být to jeho peníze?
Vláda se chvástá že máme přebytkový rozpočet a kousek dálnice za 7 miliard si nedokážeme zafinancovat sami? Celé to smrdí zase nějakým tunelem.
Kterej klaun popisoval ten obrázek? Sections considered for O and M scheme přeložit jako postavené úseky?
To bude zase další tunel. Proč místo úplně zbytečné D4 nedostaví D3 a D35? Kdo se na na D4 chce zase přiživit?
D3 je totálně zasekaná zásadami územního rozvoje Středočeského kraje, alternativní cesta na jih Čech rozhodně pomůže.
Kapitalisticky správně, ale na vodném vidíme, že stačí malá změna a stane se z toho zlodějna nejvyššího řádu. Dnešní velkokapitalisti nechodí do rizika a stát jim musí zisky garantovat.
Zrovna u jedné dálnice v ČR mi to přijde jako ekonomický nesmysl (z pohledu státu - z pohledu lobistů tomu může být naopak).
Stát si totiž nyní půjčuje rekordně levně. Určitě levněji, než většina potenciálních uchazečů o PPP dálnice (náklady na kapitál budou součástí ceny PPP projektu). Stát nepotřebuje generovat zisk. PPP subjekt je založen jen za účelem dosažení zisku. Teoreticky sice může PPP subjekt fungovat efetkivněji, než stát. Jenže zhotovitele stavby vybere ve stejném tendru jako stát. Tak tady neušetří. Pak je tady provoz. Tady by asi PPP subjekt ušetřit mohl. Nebude asi používat předražený Kapsch. Možná si lépe vysoutěží ostatní provozní náklady. Jenže bude ta efektivita větší, než zisk, který bude PPP subjekt vytvářet a který mu stát bude muset zaplatit? Pokud by se zlepšilo fungování ŘSD, tak by to možné být nemělo. Proto by se úsilí mělo zaměřit na fungování ŘSD a nikoliv na experimentování s PPP. Jako efektivnější by se mi jevilo najmout si firmu na komplexní provozování dálnic v ČR, pokud to ŘSD nelze reformovat.
Úsek 32 km uprostřed jedné z nejméně frekvenzovaných dálnic budovat formou PPP je celkem nesmysl. Leda, že by jim radil Zeman, který se už jednou tímto proslavil. Stálo nás to přes 100 mio a žádný Ištván na něj dosud nepodal žalobu, protože daň z kabelek je daleko důležitější.
1) Pokud mi tam bude platit celostátní DZ, tak to asi nebudu tolik řešit... Pokud by se tam zavedla mýtná brána a platil bych tam extra, tak by mi to vadilo už hodně...
2) Co je horší, že se opět zaplatí poradenská firma a opět vyhozené sta miliony do luftu...
A výsledek? Obávám, že se pro stát to bude daleko větší zásek, tak než si půjčit v době nejnižších úrokových sazeb v historii...
Tak kolik bude stát daňového poplatníka tento tunel?
Minimálně 103 milionů v první fázi