Diskuze

Stát křísí plán na první soukromou dálnici v Česku, opět hledá poradce

Ministerstvo dopravy podruhé zkouší najít poradce, který by státu pomohl s přípravou první soukromé dálnice v Česku. Projekty PPP - tedy stavěné ze soukromých peněz - jsou už běžné například na Slovensku, v Česku ale zatím narazily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J43a86n 41Č42e58r89m41á67k

29. 12. 2016 10:55

NEVADÍ MI SOUKROMÁ STAVBA téměř čehokoliv... Postupy i zákon stejně musí dodržet, zvlášť, jde-li o státní zakázku... Nebo spíš by si to stát měl pohlídat...

Jen mi není jasný smysl této dálnice... Dle mého názoru dálnice není jakákoliv silnice, která by měla spojovat pokud možno všechna obydlená místa v kraji...

Dálnic by naší zemi stačilo pár a měly by spojovat řekněme nejvýznamnější města. Např. zde, jak je vidět vede kousek dál už dálnice (nejspíš na Benešov. Proč neudělat solidní silnici Benešov (či třeba Mirošovice- Příbram a i pro tato spojení využívat tu na Benešov?...

0 1
možnosti

PPP je podle mého nesmysl. Nikdo nemá zkušenost s provozováním dálnice, věznice, velké nemocnice. Z definice, protože to nikdy nikdo nedělal. Proto nechápu, jak si někdo dopředu může myslet, že to bude dělat nejlépe. Nejsem zastáncem státem provozované ekonomiky, ale myslím, že existuje spousta příkladů a případů, kde prostě soukromník, pokud má nabízet "veřejnou" službu, pouze dojí stát. Dojí ne proto, že čerpá ze státního, od toho je to veřejná služby, ale dojí, protože není srovnání, kolik je "správná" cena, a tak věsměs čerpá co nejvíc. Nikdo nezadá postavit standardní rodinný dům firmě, která je jediná a řekne si o 100 miliónů, protože všichni víme, že postavit dům stojí obvykle 10. Ale v rámci PPP najednou všichni jako by měli pásku přes oči.

0 0
možnosti

Přijde také někomu divná zakázka za konzultace ve výší sto mega? Tohle je čistě za práci, nevidím důvod pro nějaký materiál, licence apod. I kdyby na to najali špičkově placené pracovníky se sazbou 1000 dolarů za den, tak to je ČTYŘI TISÍCE odpracovaných dní. Tedy 16 lidí by dělalo přes jeden rok na analýze, koho vybrat a za jakých podmínek. Šel by Andrej Babiš v Agrofertu do takového dealu, být to jeho peníze?

1 0
možnosti

J81a61n 77N27o53v27á51k

28. 12. 2016 18:40

Vláda se chvástá že máme přebytkový rozpočet a kousek dálnice za 7 miliard si nedokážeme zafinancovat sami? Celé to smrdí zase nějakým tunelem.

1 0
možnosti

Kterej klaun popisoval ten obrázek? Sections considered for O and M scheme přeložit jako postavené úseky?

0 0
možnosti

J24a16n 35K70l30e88i90c76h

28. 12. 2016 17:25

To bude zase další tunel. Proč místo úplně zbytečné D4 nedostaví D3 a D35? Kdo se na na D4 chce zase přiživit?

0 3
možnosti

D3 je totálně zasekaná zásadami územního rozvoje Středočeského kraje, alternativní cesta na jih Čech rozhodně pomůže.

5 0
možnosti

M23i83l50a23n 25V64o19l27e22k

28. 12. 2016 16:07

Kapitalisticky správně, ale na vodném vidíme, že stačí malá změna a stane se z toho zlodějna nejvyššího řádu. Dnešní velkokapitalisti nechodí do rizika a stát jim musí zisky garantovat.

1 1
možnosti

Zrovna u jedné dálnice v ČR mi to přijde jako ekonomický nesmysl (z pohledu státu - z pohledu lobistů tomu může být naopak).

Stát si totiž nyní půjčuje rekordně levně. Určitě levněji, než většina potenciálních uchazečů o PPP dálnice (náklady na kapitál budou součástí ceny PPP projektu). Stát nepotřebuje generovat zisk. PPP subjekt je založen jen za účelem dosažení zisku. Teoreticky sice může PPP subjekt fungovat efetkivněji, než stát. Jenže zhotovitele stavby vybere ve stejném tendru jako stát. Tak tady neušetří. Pak je tady provoz. Tady by asi PPP subjekt ušetřit mohl. Nebude asi používat předražený Kapsch. Možná si lépe vysoutěží ostatní provozní náklady. Jenže bude ta efektivita větší, než zisk, který bude PPP subjekt vytvářet a který mu stát bude muset zaplatit? Pokud by se zlepšilo fungování ŘSD, tak by to možné být nemělo. Proto by se úsilí mělo zaměřit na fungování ŘSD a nikoliv na experimentování s PPP. Jako efektivnější by se mi jevilo najmout si firmu na komplexní provozování dálnic v ČR, pokud to ŘSD nelze reformovat.

6 0
možnosti

J29a49n 56H95r19u64z14a

28. 12. 2016 14:59

Úsek 32 km uprostřed jedné z nejméně frekvenzovaných dálnic budovat formou PPP je celkem nesmysl. Leda, že by jim radil Zeman, který se už jednou tímto proslavil. Stálo nás to přes 100 mio a žádný Ištván na něj dosud nepodal žalobu, protože daň z kabelek je daleko důležitější.

4 0
možnosti

1) Pokud mi tam bude platit celostátní DZ, tak to asi nebudu tolik řešit... Pokud by se tam zavedla mýtná brána a platil bych tam extra, tak by mi to vadilo už hodně...

2) Co je horší, že se opět zaplatí poradenská firma a opět vyhozené sta miliony do luftu...

A výsledek? Obávám, že se pro stát to bude daleko větší zásek, tak než si půjčit v době nejnižších úrokových sazeb v historii...

7 0
možnosti

Tak kolik bude stát daňového poplatníka tento tunel?

8 0
možnosti

Minimálně 103 milionů v první fázi ;-D

4 0
možnosti