Diskuze

Největší letadlo světa má další problém. Airbus musí zpomalit výrobu

Výroba největšího osobního letadla na světě zůstane i příští rok pro společnost Airbus ztrátová. K zákazníkům se tak dostane oproti původním předpokladům méně Airbusů A380, než firma plánovala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Efektivitě a technickým problémům letadel nerozumím. Ale podle vyjádření jednoho z amerických senátorů (převzato v našem tisku - nevěnoval jsem tomu větší pozornost) mi utkvělo v paměti postesknutí, že Boeing v současnosti užívá 55 - 60% součástek, vyráběných v Číně. Pan senátor ironicky prohlašoval, že od chvíle , kdy to zjistil, bojí se létat letadly americké výroby. Nevím, zda šlo o boonmot, nevím, zda je to podobné u Airbusu. Ale vypovídá to o snaze snižovat náklady i na úkor zaměstnanosti doma. A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci. Pokud by dokázal překonat sílu lobby, znamenalo by to zdražení americké produkce, "dotované" výrobky z ciziny by ztratily smysl?

0 0
možnosti

" A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci.";-D;-D;-D

Trump kaze vodu a pije vino. On sam vyuziva kazde moznosti zvysit svuj zisk nepouzivanim americkych pracovnich sil.Rv

0 0
možnosti

Osobni nazor, A-380 bude asi propadak. Momentalne asi nic vetsiho nez B747 nema smysl.

0 0
možnosti

P92a42v73e85l 71Ř48a84p43e23k

30. 12. 2016 16:12

Současný boom letectví je jen krátkodobá anomálie. V horizontu desítek let zdraží letecké palivo natolik, že všechna tahle legrace zase skončí. Žádný jiný pohon nemáme k dispozici. Ono taky kvůli každé cestě tahat do výšky 12 km desítky tun hmoty a bojovat s odporem vzduchu při rychlostech až 950 km/h, to prostě není nic, co by se dlouhodobě mohlo vyplácet.

0 1
možnosti

Proc by melo palivo zdrazit? Diky tezbe z bridlic jsou zasoby ropy obrovske a z duvodu ekologie lze predpokladat ze spotreba ropy v autoprumyslu bude klesat. V 10km je diky ridkemu vzduchu odpor jiny nez na zemi a ve vysledku je doprava letadlem v prepoctu na cestujiciho a km efektivnejsi nez solo jizda v aute.

1 0
možnosti

Jak si to "odpískání" představují? Zruší objednávky? Zruší patenty a nahlášené průmyslové vzory? Začnou na výrobních linkách vyrábět sekačky na trávu?

Při výrobě A380 totiž EADS získal mnohé, co používá třeba při výrobě A350. Takže i když A380 jako takový může být ještě nějakou dobu ztrátový, tak nevěřím že bude záporný jeho celkový přínos pro EADS.

Jako cestující doufám, že A380 budou přibývat. Co se pohodlí týká, tak jsem mu zatím rovného nenašel (popravdě - neletěl jsem ani v A350 ani v B787).

Přiznám se, že se rozhoduji dosti podle ceny, ale za A380 jsem si ochotný připlatit.

5 0
možnosti

L12u79k73a66s 59C33o37d38r

30. 12. 2016 5:08

Ono hrozne zalezi na tom, co clovek preferuje. Pokud cloveku nezalezi na frekvenci spoju (typicky treba koupaci, co litaji se "spickovymi Emirates" z Prahy do Asie), tak je A380 zajimavej zazitek a chapu, ze si to uzije. Pokud je clovek cestak a v letadlech travi hodne casu, tak ve finale potrebuje spis vetsi frekvenci spoju s mensima letadlama, kde usetri spoustu casu (o mensi fronte na imigracnim nemluve), pripadne delsi nonstop lety, aby nemusel prestupovat (z tohohle pohledu jsou super 350 a 787, protoze diky lepsi ekonomice provozu je mozny otevrit hromadu novejch dlouhejch P2P linek).

0 1
možnosti

Letel sem A380 do Dubaje a pak do Bangkoku a opravdu super. I servis Emirets je proste jeden z nejlepsich. Diky velikosti letadla jsou mensi turbulence, mensi hluk...stoji za to s nim letet.

7 0
možnosti

Emirates Vám hlavně umožní cítit se jako člověk. Koupíte si letenku a je o Vás postaráno (no dobře - někdy se to ne úplně povede - ale máte téměř jistotu že všechno klapne).

Přesně to jsem si uvědomil letos, když jsem z Prahy do Chiang Mai (Thajsko) použil China Eastern. Je pravda že jsme cestu přežili a že jsme oproti Emirates trochu ušetřili. Ale je to naposledy, co jsem je použil.... Zdálo se mi, že když v Číně kopírovali letecké společnosti, tak jim několik detailů uniklo.

2 0
možnosti

Nějak moc nechápu, proč musí zpomalovat, když mají objednávky na 126 letadel.

?????

1 0
možnosti

S66e78i73d21l 98P76e19t63r

29. 12. 2016 22:17

Objednávky sice ještě nějaké mají, ale rozložené jednak v čase a pak mnoho nezávazných neboli opce .. A letadla se dnes jaksi nevyrábějí " na sklad" ..:-)

3 0
možnosti

Letadlo další problém nemá, problém má firma...

Ty nadpisy jsou čím dál lepší. Za rok mate křišťálovou Zumpu jistou.

9 0
možnosti

M87i97r38e87k 40G73a60j97e78r

29. 12. 2016 20:27

Airbus asi trochu predbehl dobu. Snad s vyrobou vydrzi do doby, kdy se poptavka zdvojnasobi.

0 0
možnosti

Naopak, bohužel zaspal dobu. Čtyřmotoráky jsou passé.

7 2
možnosti

Krásný stroj. Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi. A dokud jsou volné sloty na letištích tak nic nebrání častějším letům. Přičemž je nutno vzít v potaz, že za A380 je hodně zvířeného vzduchu (říká se tomu úplav?), takže následující letadlo musí mít větší časový odstup.

1 2
možnosti

Ano, jedná se o turbulenci v úplavu. Rozestup na startu za A380 musí být 3 minuty, před přistáním tuším cca 12 km letu.

2 0
možnosti

M77i39l72a20n 18V27o23l80e66k

29. 12. 2016 20:04

"Čím dál častěji se tak objevují mezi analytiky názory, zda by neměl Airbus celý projekt odpískat." Prosím vás, ukažte mi takového člověka. Sice už jsem se s podobnými setkal. Mezi malými Čecháčky, ale chtěl bych vidět, jak vypadá takový 'analytik' ve světě.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů

28. března 2024  17:07,  aktualizováno  17:43

Americký soud poslal zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama Bankmana-Frieda na 25 let...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!