Diskuze
Největší letadlo světa má další problém. Airbus musí zpomalit výrobu
Děkujeme za pochopení.
K86a85r61e53l 39K19l77e59č96k68a
Efektivitě a technickým problémům letadel nerozumím. Ale podle vyjádření jednoho z amerických senátorů (převzato v našem tisku - nevěnoval jsem tomu větší pozornost) mi utkvělo v paměti postesknutí, že Boeing v současnosti užívá 55 - 60% součástek, vyráběných v Číně. Pan senátor ironicky prohlašoval, že od chvíle , kdy to zjistil, bojí se létat letadly americké výroby. Nevím, zda šlo o boonmot, nevím, zda je to podobné u Airbusu. Ale vypovídá to o snaze snižovat náklady i na úkor zaměstnanosti doma. A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci. Pokud by dokázal překonat sílu lobby, znamenalo by to zdražení americké produkce, "dotované" výrobky z ciziny by ztratily smysl?
M94i95c86h58a59l 92M96i24l11l89e45r
" A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci."
Trump kaze vodu a pije vino. On sam vyuziva kazde moznosti zvysit svuj zisk nepouzivanim americkych pracovnich sil.
A37n59t58o28n95i39n 52K89a93d38l92c16e84k
Osobni nazor, A-380 bude asi propadak. Momentalne asi nic vetsiho nez B747 nema smysl.
P92a42v73e85l 71Ř48a84p43e23k
Současný boom letectví je jen krátkodobá anomálie. V horizontu desítek let zdraží letecké palivo natolik, že všechna tahle legrace zase skončí. Žádný jiný pohon nemáme k dispozici. Ono taky kvůli každé cestě tahat do výšky 12 km desítky tun hmoty a bojovat s odporem vzduchu při rychlostech až 950 km/h, to prostě není nic, co by se dlouhodobě mohlo vyplácet.
M43a79r93t89i22n 91S84e30d15o95n52a
Proc by melo palivo zdrazit? Diky tezbe z bridlic jsou zasoby ropy obrovske a z duvodu ekologie lze predpokladat ze spotreba ropy v autoprumyslu bude klesat. V 10km je diky ridkemu vzduchu odpor jiny nez na zemi a ve vysledku je doprava letadlem v prepoctu na cestujiciho a km efektivnejsi nez solo jizda v aute.
P53a50v58e12l 93V21e23t47e17š17n73í66k
Jak si to "odpískání" představují? Zruší objednávky? Zruší patenty a nahlášené průmyslové vzory? Začnou na výrobních linkách vyrábět sekačky na trávu?
Při výrobě A380 totiž EADS získal mnohé, co používá třeba při výrobě A350. Takže i když A380 jako takový může být ještě nějakou dobu ztrátový, tak nevěřím že bude záporný jeho celkový přínos pro EADS.
Jako cestující doufám, že A380 budou přibývat. Co se pohodlí týká, tak jsem mu zatím rovného nenašel (popravdě - neletěl jsem ani v A350 ani v B787).
Přiznám se, že se rozhoduji dosti podle ceny, ale za A380 jsem si ochotný připlatit.
L12u79k73a66s 59C33o37d38r
Ono hrozne zalezi na tom, co clovek preferuje. Pokud cloveku nezalezi na frekvenci spoju (typicky treba koupaci, co litaji se "spickovymi Emirates" z Prahy do Asie), tak je A380 zajimavej zazitek a chapu, ze si to uzije. Pokud je clovek cestak a v letadlech travi hodne casu, tak ve finale potrebuje spis vetsi frekvenci spoju s mensima letadlama, kde usetri spoustu casu (o mensi fronte na imigracnim nemluve), pripadne delsi nonstop lety, aby nemusel prestupovat (z tohohle pohledu jsou super 350 a 787, protoze diky lepsi ekonomice provozu je mozny otevrit hromadu novejch dlouhejch P2P linek).
M51i59l93o45s25l47a11v 48K40u97č19e18r87a
Letel sem A380 do Dubaje a pak do Bangkoku a opravdu super. I servis Emirets je proste jeden z nejlepsich. Diky velikosti letadla jsou mensi turbulence, mensi hluk...stoji za to s nim letet.
P20a41v48e91l 25V83e77t36e70š94n16í36k
Emirates Vám hlavně umožní cítit se jako člověk. Koupíte si letenku a je o Vás postaráno (no dobře - někdy se to ne úplně povede - ale máte téměř jistotu že všechno klapne).
Přesně to jsem si uvědomil letos, když jsem z Prahy do Chiang Mai (Thajsko) použil China Eastern. Je pravda že jsme cestu přežili a že jsme oproti Emirates trochu ušetřili. Ale je to naposledy, co jsem je použil.... Zdálo se mi, že když v Číně kopírovali letecké společnosti, tak jim několik detailů uniklo.
M16i37c87h41a28l 27T69o81m67i23n12s90k64ý
Nějak moc nechápu, proč musí zpomalovat, když mají objednávky na 126 letadel.
S66e78i73d21l 98P76e19t63r
Objednávky sice ještě nějaké mají, ale rozložené jednak v čase a pak mnoho nezávazných neboli opce .. A letadla se dnes jaksi nevyrábějí " na sklad" ..
P57e24t69r 41M27a67r18š53o59u24n
Letadlo další problém nemá, problém má firma...
Ty nadpisy jsou čím dál lepší. Za rok mate křišťálovou Zumpu jistou.
M87i97r38e87k 40G73a60j97e78r
Airbus asi trochu predbehl dobu. Snad s vyrobou vydrzi do doby, kdy se poptavka zdvojnasobi.
J90o47s15e51f 27R46i11c59h27t98e62r
Naopak, bohužel zaspal dobu. Čtyřmotoráky jsou passé.
J95i39ř27í 51K78o73c71u86r10e11k
Krásný stroj. Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi. A dokud jsou volné sloty na letištích tak nic nebrání častějším letům. Přičemž je nutno vzít v potaz, že za A380 je hodně zvířeného vzduchu (říká se tomu úplav?), takže následující letadlo musí mít větší časový odstup.
J24a63n 86P12a65v37l89í42č46e47k
Ano, jedná se o turbulenci v úplavu. Rozestup na startu za A380 musí být 3 minuty, před přistáním tuším cca 12 km letu.
M77i39l72a20n 18V27o23l80e66k
"Čím dál častěji se tak objevují mezi analytiky názory, zda by neměl Airbus celý projekt odpískat." Prosím vás, ukažte mi takového člověka. Sice už jsem se s podobnými setkal. Mezi malými Čecháčky, ale chtěl bych vidět, jak vypadá takový 'analytik' ve světě.
S57e36i60d61l 38P11e98t70r
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...
Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů
Americký soud poslal zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama Bankmana-Frieda na 25 let...