Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší letadlo světa má další problém. Airbus musí zpomalit výrobu

Výroba největšího osobního letadla na světě zůstane i příští rok pro společnost Airbus ztrátová. K zákazníkům se tak dostane oproti původním předpokladům méně Airbusů A380, než firma plánovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K50a76r89e66l 56K19l39e78č65k19a 6150508131414

Efektivitě a technickým problémům letadel nerozumím. Ale podle vyjádření jednoho z amerických senátorů (převzato v našem tisku - nevěnoval jsem tomu větší pozornost) mi utkvělo v paměti postesknutí, že Boeing v současnosti užívá 55 - 60% součástek, vyráběných v Číně. Pan senátor ironicky prohlašoval, že od chvíle , kdy to zjistil, bojí se létat letadly americké výroby. Nevím, zda šlo o boonmot, nevím, zda je to podobné u Airbusu. Ale vypovídá to o snaze snižovat náklady i na úkor zaměstnanosti doma. A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci. Pokud by dokázal překonat sílu lobby, znamenalo by to zdražení americké produkce, "dotované" výrobky z ciziny by ztratily smysl?

0/0
31.12.2016 10:14

M40i83c30h52a69l 14M19i52l93l17e63r 9946292909792

" A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci.";-D;-D;-D

Trump kaze vodu a pije vino. On sam vyuziva kazde moznosti zvysit svuj zisk nepouzivanim americkych pracovnich sil.Rv

0/0
2.1.2017 1:50

A41n79t30o46n29i52n 63K44a25d52l59c23e15k 9212299601956

Osobni nazor, A-380 bude asi propadak. Momentalne asi nic vetsiho nez B747 nema smysl.

0/0
30.12.2016 18:34

P20a73v40e20l 20Ř59a25p77e49k 7962816819135

Současný boom letectví je jen krátkodobá anomálie. V horizontu desítek let zdraží letecké palivo natolik, že všechna tahle legrace zase skončí. Žádný jiný pohon nemáme k dispozici. Ono taky kvůli každé cestě tahat do výšky 12 km desítky tun hmoty a bojovat s odporem vzduchu při rychlostech až 950 km/h, to prostě není nic, co by se dlouhodobě mohlo vyplácet.

0/−1
30.12.2016 16:12

M61a88r47t98i33n 39S84e14d82o87n75a 2485146106199

Proc by melo palivo zdrazit? Diky tezbe z bridlic jsou zasoby ropy obrovske a z duvodu ekologie lze predpokladat ze spotreba ropy v autoprumyslu bude klesat. V 10km je diky ridkemu vzduchu odpor jiny nez na zemi a ve vysledku je doprava letadlem v prepoctu na cestujiciho a km efektivnejsi nez solo jizda v aute.

+1/0
31.12.2016 8:22

P90a14v41e73l 56V66e84t55e59š68n30í29k 7155688795547

Jak si to "odpískání" představují? Zruší objednávky? Zruší patenty a nahlášené průmyslové vzory? Začnou na výrobních linkách vyrábět sekačky na trávu?

Při výrobě A380 totiž EADS získal mnohé, co používá třeba při výrobě A350. Takže i když A380 jako takový může být ještě nějakou dobu ztrátový, tak nevěřím že bude záporný jeho celkový přínos pro EADS.

Jako cestující doufám, že A380 budou přibývat. Co se pohodlí týká, tak jsem mu zatím rovného nenašel (popravdě - neletěl jsem ani v A350 ani v B787).

Přiznám se, že se rozhoduji dosti podle ceny, ale za A380 jsem si ochotný připlatit.

+5/0
30.12.2016 0:14

L81u62k22a90s 70C74o16d86r 6898752910361

Ono hrozne zalezi na tom, co clovek preferuje. Pokud cloveku nezalezi na frekvenci spoju (typicky treba koupaci, co litaji se "spickovymi Emirates" z Prahy do Asie), tak je A380 zajimavej zazitek a chapu, ze si to uzije. Pokud je clovek cestak a v letadlech travi hodne casu, tak ve finale potrebuje spis vetsi frekvenci spoju s mensima letadlama, kde usetri spoustu casu (o mensi fronte na imigracnim nemluve), pripadne delsi nonstop lety, aby nemusel prestupovat (z tohohle pohledu jsou super 350 a 787, protoze diky lepsi ekonomice provozu je mozny otevrit hromadu novejch dlouhejch P2P linek).

0/−1
30.12.2016 5:08

M84i64c70h16a59l 15M85i45l65l17e34r 9456762429872

ctenari porovnavaji s tim co znaji. Vedle treba Travel Service, Ryana nebo CSA jsou pro ne Emirates spickove aerolinky a clovek se jim nemuze divit.

Ja s nimi osobne letam docela rad, pro me je to velmi dobre a prakticke spojeni na druhy konec sveta. Vyhovuje mi moznost pristupu do Business Lounge Emirates a vetsi vahy prepravovanych zavazadel i pri ceste v economy (diky clenstvi v Qantas Clubu, protoze Qantas je partnerem Emirates.).

+1/0
30.12.2016 5:48

L39u13k19a78s 44C13o42d93r 6848912180471

Vsak jo. Ja samozrejme pocitam s tim, ze kdyz to napisu, tak me zdejsi koupaci umlati akcnima letenkama:-) Jinak ja s EK nemam osobne problem, jejich F v A380 ma imho nejlepsi "value for money". Kazdopadne nedavno jsem zkousel F v A380 u Thai a i kdyz ten "hard product" nebyl nic moc, tak kvalita servisu byla uplne nekde jinde. Dokonce bych rekl, ze i lepsi nez v jednicce u Singapurcu. Ale zase jsme u puvodniho argumentu - zatimco jsem cekal na odpoledni odlet A380, tak na ty stejny trase od rana odletelo sest mensich letadel...

+1/−1
30.12.2016 8:07

M26i97c53h83a79l 74M57i70l94l97e24r 9696982819442

kdyz letis za obchodem, nebo spechas, pocet spojeni je dulezity. Ja jako turista nespecham a napr, si dam v Dubaji pres noc odpocinek v letistnim hotelu mezi pulnocnim priletem spoje z Prahy a dopolednim odletem Emirates do Australie, ackoliv bych mohl pokracovat bud Qantasem 2 hodiny po priletu z Prahy primou linkou A380, nebo pokracovat po 3 hodinach s B777 Emirates s mezipristanim v Kuala Lumpuru.

0/0
30.12.2016 12:28

M87i73l37o75s24l38a86v 76K82u80č95e56r33a 5518699851249

Letel sem A380 do Dubaje a pak do Bangkoku a opravdu super. I servis Emirets je proste jeden z nejlepsich. Diky velikosti letadla jsou mensi turbulence, mensi hluk...stoji za to s nim letet.

+7/0
29.12.2016 23:10

P50a67v69e47l 21V33e53t70e28š71n91í41k 7885498785627

Emirates Vám hlavně umožní cítit se jako člověk. Koupíte si letenku a je o Vás postaráno (no dobře - někdy se to ne úplně povede - ale máte téměř jistotu že všechno klapne).

Přesně to jsem si uvědomil letos, když jsem z Prahy do Chiang Mai (Thajsko) použil China Eastern. Je pravda že jsme cestu přežili a že jsme oproti Emirates trochu ušetřili. Ale je to naposledy, co jsem je použil.... Zdálo se mi, že když v Číně kopírovali letecké společnosti, tak jim několik detailů uniklo.

+2/0
30.12.2016 0:33

M67i53c30h57a25l 93T19o39m30i70n13s83k28ý 9331285357224

Nějak moc nechápu, proč musí zpomalovat, když mají objednávky na 126 letadel.

?????

+1/0
29.12.2016 21:21

S98e28i41d22l 96P76e49t82r 1151941655934

Objednávky sice ještě nějaké mají, ale rozložené jednak v čase a pak mnoho nezávazných neboli opce .. A letadla se dnes jaksi nevyrábějí " na sklad" ..:-)

+3/0
29.12.2016 22:17

P45e93t41r 26M93a64r97š49o37u97n 5565588406266

Letadlo další problém nemá, problém má firma...

Ty nadpisy jsou čím dál lepší. Za rok mate křišťálovou Zumpu jistou.

+9/0
29.12.2016 21:05

M50i30r69e51k 93G53a66j28e88r 5301476499700

Airbus asi trochu predbehl dobu. Snad s vyrobou vydrzi do doby, kdy se poptavka zdvojnasobi.

0/0
29.12.2016 20:27

J76o79s73e20f 97R52i44c84h75t71e66r 9346675307853

Naopak, bohužel zaspal dobu. Čtyřmotoráky jsou passé.

+7/−2
29.12.2016 20:46

J83o11s70e81f 81P79o35p29l23u62h11á22r 3379263152207

Hlavne nefavejte za vzor Boeing 787. Ten je passe uplne.

+1/0
29.12.2016 23:20

S78e53i93d30l 68P63e87t58r 1161941405744

Jj, letos B787 vyrobili "jen" 140 ks a mají na něj zatím "jen" nějakých 1800 objednávek...;-D

viz např:

http://www.nasdaq.com/article/boeing-set-for-record-787-dreamliner-production-in-2016-cm547504

+2/−1
29.12.2016 23:33

P58a13v27e36l 33V80e44t87e58š64n67í89k 7515608605577

No tak údajně co se pracnosti týká, tak jedna A380 vydá na 11x B787. Takže jestli vyrobí za rok 12x A380 tak to asi odpovídá té rekordní produkci 140x B787.

Ale u té B787 je to nyní trochu nutnost, protože mají velký backlog kvůli zpoždění.

0/−1
29.12.2016 23:58

S96e39i17d68l 70P60e86t79r 1731981265294

Trošku chybka v matrixu , ne? Ona ta A380 přepraví 11xvíce než B787 či je 11x ekonomičtější? :-P

+1/−1
30.12.2016 0:25

P23a22v75e85l 49V60e69t19e45š73n88í55k 7805268605237

To "11x" se týkalo pracnosti při výrobě (a nejspíš i ceny).

Četl jsem to před časem v jednom z těch článků, co porovnávají produkci Boeingu a Airbusu.

Pointa toho článku byla taková, že většina "srovnávačů" udělá prostě součet vyrobených letadel bez ohledu na jejich typ. Tady se pokusili být trochu přesnější a dávali k jednotlivým řadám "koeficienty", aby to vyvážili.

Ale zase - možná si na to už nevzpomínám přesně - a hlavně nevím co při tom brali v úvahu.

Ve své replice jsem chtěl hlavně říct, že se dá těžko porovnávat takhle napříč typovými řadami. Takže A380 snad porovnávat s B747 (a B787 porovnávat s A350). Ale jaké jsou pro výrobce přínosy A380 vs. B787? To asi nedokáže říct nikdo.

+2/0
30.12.2016 0:48

J84o13s77e17f 13P39o61p75l87u70h13á96r 3269463612337

jelikoz se v aerospace pohybuji, tak vim jaký je stav ohledně 787. Objednavky stoji a zakaznici pozaduji vyřešení problémů. A marginalni problém je, ze v současné dobe Boeing reseni nemá. Ma objednávky, ma probkemy a cas se krati.

+1/−1
30.12.2016 0:03

S63e25i74d46l 88P81e50t90r 1901501215324

Profláknutý zdejší troll Popluhár "pracuje" v letecké branži?? 8-o

A teď tu o Rumcajsovi prosím ...:-)

+2/0
30.12.2016 0:27

J50i60ř87í 53K10o73c94u70r30e19k 6255824605108

Krásný stroj. Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi. A dokud jsou volné sloty na letištích tak nic nebrání častějším letům. Přičemž je nutno vzít v potaz, že za A380 je hodně zvířeného vzduchu (říká se tomu úplav?), takže následující letadlo musí mít větší časový odstup.

+1/−2
29.12.2016 20:11

J96a77n 56P71a92v97l22í64č91e64k 5514241341

Ano, jedná se o turbulenci v úplavu. Rozestup na startu za A380 musí být 3 minuty, před přistáním tuším cca 12 km letu.

+2/0
29.12.2016 22:37

M13i62c86h26a61l 28M38i35l36l82e59r 9966522509902

"Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi."

A proto Emirates zamenily puvodni menekapacitni B777 pro denni spojeni mezi Prahou a Dubaji za nynejsi A380 - a lety jsou plne?

Proto udelaly totez na lince Melbourne -Singapore- Dubaj, kde letala drive B777? Podobne nahradily jednu B777 na lince mezi Sydney a Dubaji A 380tkou.

Obe mesta ted kazda maji ma 2x denne spojeni s Dubaji s Emirates a 1x s Qantasem - vsechno s A380, a 1x s B777.

+1/0
30.12.2016 0:55

M12i54l98a90n 84V87o83l71e44k 5289573226209

"Čím dál častěji se tak objevují mezi analytiky názory, zda by neměl Airbus celý projekt odpískat." Prosím vás, ukažte mi takového člověka. Sice už jsem se s podobnými setkal. Mezi malými Čecháčky, ale chtěl bych vidět, jak vypadá takový 'analytik' ve světě.

0/0
29.12.2016 20:04

S84e68i32d12l 85P48e91t18r 1431911625644

viz:

https://www.ft.com/content/cb450bd4-cc5f-11e6-864f-20dcb35cede2

0/0
29.12.2016 21:05

P31e73t70r 94M96a74r50e57č30e61k 1463651599388

Proto EU tak leze do zadele muslimským zemím. Aby objednávaly jejich letadýlka.

0/−11
29.12.2016 19:44

J45o28s89e52f 97P14o15p28l49u66h59á57r 3219133582827

Pane Marečku, když tomu nerozumíte, tak to raději nekomentujte. Vypadáte potom jako hlupák.

Plácáte něco prevzateho a ani nemáte pojem o tom, že je to naprosto mimo.

+4/−1
29.12.2016 23:18
Foto

J68a61r46o36m63í24r 23H75l47u52b17e64k 2886320324661

Je to skvělé letadlo a kdo jím neletěl to nepochopí. Jak nemám ve zvyku chválit EU, tak toto se povedlo. Je to nejlepší letadlo jakým můžete letět. Něco jako Mercedes mezi Trabanty a Daciemi. Prostě ty letenky musí být dražší, protože i letadlo je čím dál dražší a kdo chce takový luxus, musí si jej zaplatit.

+10/−1
29.12.2016 19:29

P51e57t12r 72M27a89r93e58č59e13k 1343131459488

Ekonomicky je ten projekt ovšem slabší a nese všechny rysy eurosocialismu.

+2/−5
29.12.2016 19:47

J63i46r97i 47H92u84b28k32a 1733316154235

Proto fandím Boeingu. V civilní sféře jim nikdo nedá nic zadarmo.

0/−1
29.12.2016 20:11

J15o54s95e49f 39P26o44p92l15u63h10á84r 3659773662867

Ale, ale, ale. Boeing je na tom jako americký automobilový průmysl. Kecají o tom jak vsechno dělají sami a přitom vlada do nich lije miliardy a stejne to nějak nestačí.

+1/−2
29.12.2016 23:25

J76i59r88i 19H40u97b88k70a 1663516394465

Říkám v civilní sféře, civilní divize Boeingu je v plusu na EBITA mnohem víc než Airbus (který je/byl v mínusu)

0/0
29.12.2016 23:39

M47i28r82e80k 67G13a84j48e61r 5191736179680

Mohl byste ho porovnat s Dreamlinerem? Ten je totiz take skvely.

+1/0
29.12.2016 20:29

J52a43n 10V45a22c80h25o27u41s55e24k 5417948820

Airbus ma svoje letadlo stejne tridy, A350. Vazne obdivuju ze se neco jako A380 podarilo prosadit a vyrobit.

+2/0
29.12.2016 21:33

T17o65m35á81š 86M86a96š54e86k 4799299270615

Plně souhlasím, ale takových lidí, co toto chápou, je poměrně málo. Kdo chce opici, musí mít na banány.

+2/0
29.12.2016 20:51

M91a27r35t66i85n 81S50e87d63o88n34a 2545696246299

Pokud by A380 bylo skvele letadlo tak by nebyl problem s jejich odbytem a ten je safra velky. Vlozene penize se nikdy nevrati.

A380 je z pohledu cestujiciho fajn (ac mne vadi 10 sedadel v rade, kdyz mate sousedy co porad nekam chodi) ale vyzaduje upravy letist, nutnost zajistit naplneni kapacity. Rozhodne se ekonomicky a logicticky nehodi na kratke lety a tim vsim je omezeno jeho vyuziti. Diky technologiim dnes nemusi lide tolik pracovne letat, takze vyraznou cast cestujicich zamorskych letu tvori turiste a ti se casto rozhoduji podle penezenky a jde o sezonni zalezitost. Jinale let s A380 neznamena drahou letenku, aspon u Emirates to tak nevidim.

+1/−1
29.12.2016 23:06

M16i72c68h48a71l 29M77i82l35l37e85r 9296702969552

B 777 take ma u rady aerolinek 10 sedadel v rade.

0/0
30.12.2016 1:12

M29i25c94h29a32l 98M15i87l37l59e54r 9946522759112

neni pravda, ze je letenka drazsi. Platim to same z vychodniho pobrezi Australie do Dubaje/Evropy, at letim s Emirates A 380 nebo s B777.

0/0
30.12.2016 0:58

J37o27s72e77f 47K23o21p79e54c41k24y 9444102395

Je to zvlastni a trochu neocekavane, ze ani A380 ani B748 nejsou komercne az tak uspesne. Uvidime, treba se jeste situace zmeni. Nastesti je A350 resp B787, ktere situaci zachranuji.

0/0
29.12.2016 19:18

S10e61i78d89l 18P69e18t58r 1491901295114

Není to nijak zvláštní a už vůbec ne neočekávané.

Prostě končí éra čtyřmotorových dopravních letadel protože ekonomika a pak především ETOPS.

Tam kde ještě před 15 lety "musely" létat čtyřmotory dnes bohatě stačí widebody se dvěma motory ...

Hranice rentability původních B747 byla někde kolem 280 prodaných kusů. Nakonec jich vyrobili přes 1250 .

A380 má rentabilitu investic někde kolem 350 ks a přitom jich je dosud dodaných + objednaných cca 310 a za poslední 2 roky objednávky spíše ubývají (ruší) a žádné nové nepřibyly ́...

+1/−1
29.12.2016 20:24

J84o40s88e27f 34K34o16p34e98c67k56y 9914582425

Mohl byste delat konzultanta u Airbusu i Boeingu. Usteril byste jim spoustu penez ;-) Psal jsem B748 tedy 747-800. Ten se prodava jeste mnohem hure nez A380

+1/0
29.12.2016 22:36

S17e44i50d86l 17P64e15t57r 1361961745144

Proč ty zbytečné invektivy?

Ano, B747-800 byl již asi trochu zbytečný ale na druhé straně nestál jeho vývoj a související logistika 25 mld Eur ... Minimálně haly v Everettu už dávno stály, nemuseli svážet komponenty z půlky světa, cca 50% komponent bylo vyvinuto a lety odzkoušeno a nakonec použili nemálo z projektu B787 ..

Mmch.: nabízí se trošku analogie Concorde vs S2000 - tehdy se taky politicky protlačil Concord ale Boeing od toho couvl (ano, primérně po ztrátě vládních dotací) bo si dobře spočítali , že je to celé ekonomický nesmysl. A dobře udělali.

+1/−1
29.12.2016 23:22

J44o16s91e77f 76K80o58p46e38c79k90y 9364162885

Zadne zbytecne invektivy to nejsou. Jen rikam, ze jste mel byt poradcem Airbusu a Boeingu a rozmluvit jim oba projekty neb jste jako jediny takovy vizionar, aby jste videl, ze budou ztratove... Jiste, projekt B748 nestal 25mld na druhou stranu to nic nemeni na tom, ze je ztratovy a bude zrejme ukoncen...

0/0
31.12.2016 7:52

L37a75d40i42s15l86a41v 75K61v72a18s62n83i63č95k36a 1143917513305

Tím, že by se ukončila výroba by se vyřešilo co ? To už "někteří analytici" z okolí firmy Boeing neříkají.

+5/0
29.12.2016 18:56

R89a98d41e30k 89J74a43n21a13t36a 9535236794272

Ano. Náklady na vývoj už jsou utopené. Zda se vyplatí dále vyrábět, závisí pouze na nákladech souvisejících s výrobou.

+5/0
29.12.2016 19:09

V36á38c27l93a90v 87K71o68p54t28a 4694243962

přestali by ztrácet peníze na letadle které se moc neprodává a mohli by se soustředit na to co peníze vydělává...

0/−2
29.12.2016 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.