Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak z Prahy se řítil s otevřenými dveřmi. Výrobce chybu odmítá

Mezinárodní vlak Českých drah jel na Boží hod z Prahy do Břeclavi s porouchanými a pootevřenými dveřmi rychlostí 150 kilometrů v hodině. Poruchu na mobilní telefon natočil jeden z cestujících. Škoda Transportation, která vlak modernizovala, ale odmítá, že by šlo o chybu na její straně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J61i58ř62í 77B84i98l89í79k 4335762602324

Už jste někdy slyšeli, ža by Škoda Transportation udělal chybu?

Určitě nás přesvědčí, že toto bylo zadání ;)

0/0
6.1.2017 13:46

M19a88r38t44i51n 65S65v63o89b20o76d56a 7305847656922

Chápu, že asi nešlo o závadu.

Nicméně je skutečně v pořádku, že systém otevírání dveří minimálně nějak nehlásí strojvůdci, že některé dveře jsou mechanicky uvedeny do zmíněného nouzového režimu???

Dokonce bych si i uměl představit, že takový vlak se prostě ani nerozjede - když dneska některá novější auta např. při otevření dveří automaticky narvou parkovací brzdu (automatické převodovky) - mimochodem - ne že bych zrovna tohle (u aut) úplně schvaloval. Jen mi to přijde trochu "nekonzistentní". Vlak může jet s dveřmi v nouzovém režimu (ani to nikde nehlásí) otevřenými - proti tomu auta hlásí blbě zavřené dveře už asi tak 10 nebo 20 let a nyní některá i sama při otevřených dveřích brzdí...

To bych spíše viděl jako systematickou chybu, která sice není reklamovatelnou závadou, ale možná je o to horší...

Otázka je, čí zodpovědností je, aby ten systém byl "bezpečný" v tomto ohledu.

Čekal bych, že dráhy na to mají nějaké normy, a je otázkou, kdo a jak tyto normy reviduje (zda při tom používá tu kulatou věc, co má na krku) nebo zda jediným podstatným hybatelem takové revize je až to, když se stane průšvih.

0/0
3.1.2017 11:27

V34a16c74l86a42v 46H69a89j17e89k 3496829469

příklad:

„Šlo o případy, kdy nebyly dveře úplně dovřené nebo bylo zjištěno nefunkční blokovací zařízení u prvních dvou vozů ve směru jízdy vlaku. Cestující nejenže nebyli informování o nefunkčním blokovacím zařízení, ale naopak byli uvádění v omyl nálepkou, že dveře jsou za jízdy blokovány,“ řekl generální inspektor Jan Kučera.

Sice to uvádíte jako citaci GI pana Kučery, ale jedná o dvě zcela odlišné situace. Pokud nejsou dveře zcela dovřeny, tak se sice dveře nezablokují, ale důvodem není nefunkčnost blokovacího mechanizmu. Tem je normálně funkční. O takovéto situaci lze tedy cestující těžko informovat.Když už píšete o takto odborném tématu, měl byste to umět odlišit.

0/0
1.1.2017 21:15

S98v55a33t46o90p36l74u51k 83N35o25v55á11k 4948700479848

tak dál nakupujte šunty od škody transportation...to zase bude solidní klientelismus a určitě nejvýhodnější nabídka

0/0
1.1.2017 11:11
Foto

J30a63n 23V34a85l98a70l85í45k 6766529680546

Dnes EC 273 Csárdás z Prahy do Břeclavi dveře v pořádku.

0/0
31.12.2016 9:37
Foto

J43a75n 25V80a53l20a30l33í83k 6936389280816

EC 276 Břeclav Praha dveře zatím OK :-D

0/0
31.12.2016 15:24

S32t48a70n85i44s74l28a68v 14N28ý28v33l74t 2694345753

V 90tych letech jezdili trempíci u otevrenych dveri vlaku, a dneska to je skoro tragedie.

+2/0
31.12.2016 2:34
Foto

P14e90t96r 98Č25e80r81n79i84c24k26ý 6365637960

Český vlak jede 150km/h a zaslouží si titulek, že se řítil....;-D

Chtěl bych vidět titulek, kdyby se jednalo o vlaky TGV (AGV), Šinkansen nebo Maglev, které úplně běžně dosahují rychlostí 300 km/h + ...

0/0
31.12.2016 0:07

F79i28l94i67p 27H47r46b73e89k 2174920356730

Já si pod pojmem "řítit se" představím nekontrolovaný pohyb, ani tak nezáleží na rychlosti, spíše jde o to, že se pravděpodobně blíží nějaká katastrofa. Tento vlak podle mě normálně jel, akorát neměl dovřené dveře. Jenže takvý titulek by asi nebyl zajímavý.

0/0
31.12.2016 9:10

P70a96v61e29l 45S60v98o17b88o47d30a 4817170672872

Jo, kdyz jsem p. Surovi napsal, ze to je clanek jak z Blesku tak se divil...

0/0
2.1.2017 10:58

M16i58l59o12š 41Ř49e31h47á14k 8796128167375

Stejnou rychlostí jezdí i moravské spěšné vlaky Brno-Hodonín.

0/0
1.1.2017 21:07

R66u26d16o91l31f 55S17t18a87n61ě96k 8909134978712

Jel jsem tímto vozem letos celkem 3x. Pokaždé byl nějaký problém. Dvakrát nešly zavřít dveře mezi oddílem pro cestující a prostorem pro nástup do vozu. Když je někdo zavřel ručně, po chvíli se zase otevřely a celou cestu bouchaly a do vagónu táhlo. A potřetí nešel zavřít kryt nějakých přístrojů v prostoru pro nástup a půl cesty mlátil do dveří, které tentokrát zavřít kupodivu šly. Vše se snažil řešit průvodčí, ale ne vždy úspěšně. Myslím, že výrobce mám o čem přemýšlet !

0/0
30.12.2016 19:48

F38r57a46n44t40i78š85e83k 57P42t33á41k 5308742238249

Automaticky zavirane dvere nejdou rucne zavrit ani otevrit. Jinak jsou zavadne, nebo je vyrazene ovladani. Vyrobce nebo prodejce se vzdy brani to zname pri obvyklych reklamacich v obchodech.

0/0
30.12.2016 18:14

F64r58a91n79t31i30š24e89k 85P22t80á96k 5708972158509

Nejsem odbornik. Vim vsak ze nase ceske nakladni automobily brzdily jenom, kdy byly pod tlakem, cim vyssi tlak,tim vetsi sila. Pro mne bylo prekvapeni, kdyz jsem poznal, ze kapitalisticke nakladaky to mely obracene,brzdily pouze podle toho, jak se tlak snizoval. To byla jistota, ze kdyz napr.prasklo potrubi, tak vuz vzdy zastavil. Jak je mozne,ze v pripadu dveri vagonu je vse obracene.;-(

0/0
30.12.2016 17:30
Foto

J46a32n 75V75a31l65a70l95í87k 6406329430876

bude nějaká nehoda a tlak nebude možno udělat a bez tlaku ty dveře neotevřete jak zajímavé...

0/0
30.12.2016 19:16

J31i75ř87í 22Š47t81ě36d53r16a 5910162371317

Je to trošku jinak. Provozní brzda

se aktivuje zvýšením tlaku vzduchu. Parkovací brzda s pružinovým válcem se naopak tlakem vzduchu odbrzdi.

0/0
31.12.2016 16:49

J54a54n 66J15e85m86e44l28k90a 1835520

Jistě, je to problém. Ale u výrobků se prostě chyby občas stávají. Stejně si myslím, že ty dveře si nedělají sami, ale že to dělá nějaký spolehlivý dodavatel, který je dodává i ostatním společnostem. (všechny vypadají dost podobně)

P. redaktor si nikdy nenechá utéct jakoukoliv negativní věc u ČD. Nechává si však utéct mnoho chyb ostatních společností. Selhání dokonalých zahraničních lokomotiv, nefunkční klimatizace, topení, toalety, přecpanost, zpoždění, svrab a další. Rumonská Astra prý taky má nějaké ty mušky..

+3/0
30.12.2016 16:08

J47o48s42e92f 30N82o43v88á90k 1560963895

U nás jsou vždy dveře otevřené.

0/0
30.12.2016 15:07

E15v19ž57e59n 33K24v91a26s82n68i93č43k26a 2511305354463

Dne 27.12.2016 u Rx 892 Šohaj s odjezdem v 08.05 v Hulíně nešly jedny dveře po nastoupení cestujících zavřít ani pneumaticky ani ručně. Po práci 5 pracovníků ČD se napodruhé podařilo dveře zavřít alespoň tak, že se trvale uzamčely a vyřadily z provozu. Zpoždění 8 minut.

0/0
30.12.2016 13:25

M56a52r13t83i14n69a 98S42e92d60l84i18c72k47á 5402975561752

Snad uz si na tyto zavady daji vetsi pozor, 8 minut neni moc.

0/0
30.12.2016 13:56
Foto

J98a75n 38V83a94l76a90l35í63k 6796489590136

vy dokážete předvídat kdy se stane závada???

+1/0
30.12.2016 15:02

P41e22t63r 53M98a54r85e30č15e87k 1593891309418

Pars má zřejmě na ČD funkční páky. Jinak nelze pochopit že někdo dál objednává ty jejich šmejdy.

0/−1
30.12.2016 13:18

T40o74m94á56š 12T27a93t53í35č70e27k 5670182170228

Aha. Když si to člověk přečte pořádně, tak se dozví jenom starou známou věc: že vývoz opérek nehodil dost háků.

0/0
30.12.2016 13:09

M43i44r61o54s11l80a75v 59R83ů86ž97i12č89k78a 2697508345147

Jiste dite ve veku 3 let nemaji behat bez dozoru po vlaku.Otevrene dvere muze mit na svedomi dobihajici cedtujici,kery je nasledne po otevreni nezavrel.Jestlize nekdo foti ve vlaku ozevrene dvere a nezavre je,je rozumu mdleho.

+4/−3
30.12.2016 13:04

M55a59r94t88i84n90a 56S84e47d67l37i82c81k85á 5772235911532

V minulem tragickem pripade nikdo nikam nebehal, matka vzala obe deti na wc, aby nezustaly bez dozoru. Do kabinky se vsichni nevesli, tedy dala jedno dite curat a druhe cekalo u dveri wc. Najednou se otevrely dvere (v rychliku Galan bezna vec) a mensi holcicku to vycuclo ven. Ale furt se najdou chytraci, co by si vsechny deti najednou ohlidali lip, i kdyby jich bylo pet.

+5/−3
30.12.2016 13:10

P24e38t75r 39M58a97r44e72č25e29k 1903631569108

Nereagujte na osoby mdleho rozumu ..

+2/0
30.12.2016 13:19

J76a43n 14D60l62o48u55h75ý 2620544959387

To by melo byt inspiraci na leto pro regiojet......aby tam vecne clovek nezdechal pri pokazene klime

0/0
30.12.2016 12:29

A91n55t13o26n26í21n 64S76c95h19i74n78d29l46e90r 8493287405659

já teda když vidím otevřený dveře, tak je zavřu, a nefotim...

+3/−2
30.12.2016 11:50

J55a13k80u81b 15B51r73i62n39e15r 6687612232841

Soustredte se radsi na vytahy,jo? ;D

+7/0
30.12.2016 12:06
Foto

T62o68m52a26s 21C13a74b52a90k 8335795344389

Nova doba ! Host vyhazuje vrchního, dveře se nezaviraji, ale foti....

+2/0
30.12.2016 12:12

J80i43ř11í 63K36o44c23u39r82e87k 6745314205738

Taky zásadně nečtu články celé. A zasadně to neříkám průvodčímu, aby se o tom nevědělo. A už vůbec nemám tušení o tom, že se dveře mají zavřít automaticky, pokud vagon jede víc jak 5 km/h.

Z čehož vyplývá, že nic takového se nestává a tiskový mluvčí má pravdu, když před x lety říkál, že to NENÍ MOŽNÉ.

+1/−1
30.12.2016 12:23

M47a12r47t89i49n22a 65S43e82d31l96i12c29k62á 5792605891572

Ja myslim, ze je zasluzne upozornit verejnost na mozne nebezpeci

0/0
30.12.2016 13:14

F34i27l44i80p 95H13r14b35e78k 2714320856630

Jenže to budete okamžitě nazvána udavačem.

0/0
31.12.2016 9:15

P51e88t91r 11M14e87j85z88l84í25k 8248984281420

No jasně, zase v tom lítá Škoda Transportation:-/ Tak to asi co nevidět vysoudí z ČD zase nějakou tu miliardu

+1/0
30.12.2016 11:40

V38a42c92l76a13v 36H84a72j85e55k 3126319519

Já viděl otevřené dveře na voze DB na EC do Berlína. Technická závada může nastat zcela nepředvídaně, Ale asi by ty dveře měli jít po zavření mechanicky zamknout?

+2/0
30.12.2016 15:44

F86i44l85i86p 71H59r45b42e59k 2394690776550

Já jsem zase viděl otevřené dveře na vozech na fransouzské riviéře (ne na TGV, ale na lokálních vlacích). O to se starali místní cestující kvůli vedru, a to tak, že během zavírání automatických dveří nechali ve dveřích nohu. Ty dveře se z bezpečnostních důvodů opět zase automaticky otevřely (po detekci překážky), ale v tu chvíli se vlak už rozjel, a dveře zůstaly zcela otevřené. Byl to takový místní kolorit, v tomto režimu bylo více než 50% dveří celého vlaku. A žádný článek jsem o tom nečetl. Pravda, bylo to před 20 lety, nevím, jestli je to ještě dnes možné.

0/0
31.12.2016 9:19

P11e71t44r 42P28e65t95r 6843712968463

Ja se primlouvam, ze to neni jejich chyba.

Vsechny dvere zavira pruvodci otocenim klicky a nasledne se vlak rozjede a od urcite (celkem nizke rychlosti) ze dvere zablokuji.

Byl jsem svedkem toho, kdyz pruvodci zavrela dvere v cele souprave, dala pokyn k odjezdu, zalezla a zavrela i svoje dvere. V ten moment nekdo pribehl k vlaku, jeste nezablokovane dvere otevrel a nezavrel je. Tim padem se po rozjezdu nemohly zamknout a uz byl ohen na strese. Je to castecne i chyba systemu ale nejspis je nejaky duvod, proc se pri rozjezdu i znova automaticky nezaviraji. Ovsem pruvodci ani vyrobce za to nemohl - mohl za to cestujici

+6/0
30.12.2016 11:30

M77a55t82ú36š 66B26e15n54a12k 9668444122493

a ešte lepšie ak to urobí pomocou vonkajšej páky na núdzové otvorenie, to potom zatvorí už iba servis. Ľudia sú blbí, už som zažil aj to, že plné neotváravé okno sa pokúšali otvoriť pomocou tiahla na núdzové otvorenie, to potom okno kompletne vysklí...

+1/0
30.12.2016 12:17
Foto

P39e36t37r 67K95o94č81i63č16k34a 4809828116507

A když jsou dveře zavřené, tak se neřítí?

Jo, to by zas nebyl tak bombastický titulek...

+9/0
30.12.2016 10:51

P23e82t64r 54M11a71x88a 8506922147629

Když jsou zavřené, tak napíšeme, že u nás vlaky jezdí pomalu.

+7/0
30.12.2016 10:58

D15u92š23a64n 33Š53ť44a37s41t91n88ý 8397689272749

Bohužel v našich končinách stále ještě platí princip popírání a zatloukání, bagatelizace, namísto přiznání chyby a snaha o její nápravu. Zodpovědné osoby a zároveň i firmy nemají dostatek sebevědomí k přiznání chyb. Raději budou tvrdit, že to není možné, že se to nestalo a to navzdory video záznamu.

+1/0
30.12.2016 10:49

M11i63l24a49n 57B55u82r24i63á40n29e12k 6883111769507

A ta částka taky nesouhlasí...

0/0
30.12.2016 10:52

T85o43m63á43š 89T87a49t51í10č36e48k 5730192310928

V našich končinách platí, že lidi rádi věří modlám stylu J.

0/0
30.12.2016 13:15

M35i84l83a96n 86B85u77r63i14á58n20e97k 6103911339427

Nebylo by levnější místo "modernizace" koupit už moderní a nové?

0/0
30.12.2016 10:49

M47a40r24t48i53n 34H62o41u21b75a 6733971579298

Nebylo.

+1/0
30.12.2016 12:23

V44l50a54d19i35m76i14r 26K79r62a98u64s 6981398404760

tak to se mi stalo taky. dvere byly otevreny v rychliku (tusim, ze jsme tenkrat jeli v lete na Vltavu a rychlik byl narvanej lidma, takze nucene stali i pobliz tech otevrenejch dveri) a nesly zabouchnout. kdyz jsme upozornili pruvodciho, tak nekde sehnal nejakej klic a neco tam s nim poresil a dvere za jizdy zabouchnul. pritom rikal "ja za to nemuzu, voni to uz ZASE zapomneli zavrit." takze to asi neni zas tak vyjimecna situace.

+2/0
30.12.2016 10:45

R51a50d18e12k 15J35a77n17a54t80a 9595306644752

To ale mluvíte o zcela jiném typu vozu (kde se dveře zavírají ručně).

0/0
30.12.2016 12:46
Foto

B20r14o65n56i39s74l57a54v 82G97a65b42r23y43š 2842539681

Před pár lety se mi stalo něco podobného. Jel jsem autobusem MHD ze školy na nádraží a na posledním úseku zůstaly dokořán otevřené prostřední dveře. Žádná vada. Prostě je řidič zapomněl zavřít. Horší bylo, že jsme jeli do levotočivé zatáčky a měl jsem trochu strach, abych nevypadl. Každopádně se věc urovnala a řidič byl pokárán.

0/0
30.12.2016 10:28
Foto

M63i12c79h97a32l 56N48a26j38m24a76n 7119793946530

Zajímavé, velká většina autobusů MHD má blokaci jízdy při otevřených dveří......

+1/0
30.12.2016 12:03
Foto

J95a24n 86V88a60l43a81l10í12k 6926959340146

píšete většina tudíž ne všechny...

+1/0
30.12.2016 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.