Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát plánuje velké rozšíření mýta. Nových 900 kilometrů má přinést miliardu

Majitelé kamionů budou platit za jízdu po Česku více, než dosud. Stát plánuje od roku 2020 o zhruba 900 kilometrů rozšířit síť silnic, na kterých musí nákladní auta a autobusy platit mýtné. Je to nakonec méně, než kolik se uvažovalo. Placení se rozšíří na nejvytíženější silnice I. třídy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a13n 75D23l51o49u72h77ý 8926890233530

Další zdražení dopravy, které zaplatíme....

0/0
1.1.2017 20:01

R46u59d86o93l54f 59P22e22k84a20r 6649969854735

Aby kamiony jezdili po dálnici, je jednoduché zařídit. Zrušit mýto. Ale to Hrabiše nenapadne, vyschnul by penězovod přes Kapsche.

+1/−1
1.1.2017 10:52

P28e28t64r 96B39á43č53a 8665806755655

A ze to neudela nikdo v Evrope, tak uzasny napad.

0/0
1.1.2017 19:28

P73e87t21r 83B84á63č47a 8305916585545

Spravnea konecne, hlavne ty silnice kopirujici dalnice.

Uz me ty kamiony co se schvalne tahnou mimo dalnici, zdzruji provoz a nici silnici lezou pekne krkem.

0/0
31.12.2016 14:21

J12a88k89u81b 38K75r17e74j92č21í25k 8653754542584

Dobrá den,

Lidičky dokud nezpoplatní všechny druhy silnic pro kamiony a autobusy jednotnou taxou, tak se budou stále ty hlavní koridory, po kterých jezdili kamiony a autobusy daným úsekům vyhýbat.

Takže buď se zpoplatní kompletně, nebo nic!

S pozdravem!

+2/0
31.12.2016 8:53

M92a82r19e92k 92G16a27j88d85a 4343104106342

Hlavně je potřeba zpoplatnit 1/55, samý tranzitní kamion přes naše města. Ať jedou po D1 a pak po D2. A naopak.

0/0
31.12.2016 1:18
Foto

J11a58n 64Č80e68r73m61á18k 4499618245897

vážení ČESMADáci, nevím, že by tu lidé měli radost z vašich/našich poplatků... Jen chtějí klidně spát a dýchat čerstvý vzduch a proto chtějí kamiony na dálnicích...

Nikdo z nás nechce dražší rohlíky, ale ani nechce, abyste měli důvod posílat své řidiče na okresky, dvojky či jedničky a objížděli tak ona mýta na dálnicích což se stále děje...

Milý státe, možná by se leckde vyplatilo místo mýta dát na silnice nižších tříd značku zákaz vjezdu náklaďákům (mimo těch, které tam nakládají či skládají), posílat tam časté kontroly (či to přenechat měšťákům, kteří se toho rádi ujmou) a provinilcům nasadit německé pokuty... Ti, kteří by ji 2x zaplatili by se těmto silnicím hooodně dlouho vyhýbali...

+2/−1
30.12.2016 23:55

M73a11r71t61i71n 55K18o39l14l20e36r 7191483605194

Naopak je blbost zpoplatňovat dálnice a nechat alternativní trasy přes obce bez poplatku.

+5/0
30.12.2016 20:59

J81o71s91e52f 51H16o74n68e19š 7651102930843

Reálně kolik mohou chtít za mýto na sil.1.třídy?Když to bude 1 Kč/km,tak mýto půjde do kapsy provozovateli.Pokud to bude 2 Kč/km tak stát něco málo získá,ale řidiči budou vzteklí.Pokud to bude 3 Kč/km tak to už je vydírací-takže raději opusťme myšlenky na zpoplatnění

0/−2
30.12.2016 20:40

T84o75m84a42s 57A78u13g42u26s27t33y61n 6537906931950

tak tu máme mapku dálnic, ale mapka nově zpoplatněných úseků, o kterých článek je, tu není...

0/0
30.12.2016 19:29

J48i38ř71í 30S22m52e35t77a68n70a 7475669352128

A proč zboží podraží? To nám šmahem vysvětlí pan Šmahel.;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
30.12.2016 17:43

L52u15k55á24š 54Š29m43a51h75e90l 2817164492544

Vůbec mi nevadí, že podraží nějaké belgické máslo a vejce... lokální produkce dopravou ovlivněna nebude. Cena dopravy dělá jen 2-3 % ceny zboží.

+4/−2
30.12.2016 17:56

M74o28n88i62k82a 73K23o27n71e31c64n72a 7333581631874

No, tak jestli 12 000 za prepravu zbozi v hodnote 40 000 Kc, je 2-3 procenta, tak pujdu zpet do skoly.

+2/−1
30.12.2016 18:04

L17u64k74á89š 24Š80m56a97h76e49l 2767154852954

Nevím, které konkrétně zboží to je, ale mnou udávaná hodnota je samozřejmě průměr, který může u objemově levného neskladného zboží přepravovaného na velké vzdálenosti značně klamat.

0/0
30.12.2016 18:21

J39a40n 45D84l32o92u52h58ý 8146510383380

Tak miliarda je miliarda...

0/0
1.1.2017 20:03

Z87d83e92n89ě56k 20F92i21l12i73p 7504731641604

Na zeleznici se plati i posledni lokalka pro ty co se divi

+5/0
30.12.2016 17:18

J46o42s64e16f 34H46o21n84e35š 7341412860723

Tam se také platí za bezpečnost.Na jedné koleji se 2 vlaky nevyhnou

0/0
30.12.2016 20:45

P41e93t64r 16V70o47n85d52r67a23c82e59k 7305931923830

A kdopak zaplatí tu miliardu ....... no věřte že dopravci to tedy nebudou ........

+1/0
30.12.2016 17:10

M36o65n94i21k67a 42K15o26n48e45c13n91a 7753981671644

A spravna odpoved je??? Prece koncovy zakaznik, ktery se ted hloupe raduje, jak zase ty parazity hezky obereme.

+1/−1
30.12.2016 18:05

L24u32k29á79š 18Š19m44a13h26e74l 2937744502324

Kamiony jsou parazité, ano. Na rozdíl od živnostníků.

+1/0
30.12.2016 18:19

J74i25n27d91ř50i97c75h 91M61i72t61t58e89r 6314125811596

Kdo vybral systém s mýtnými branami to je teda hlava. Při každé změně kopat do země, zajistit zdroj energie pro stovky mýtných bran. Satelitní technologie to zvládne na pár kliknutí myši.

+1/0
30.12.2016 16:44

J90o24s25e94f 16H71o72n13e28š 7551592170513

Před 9 lety byla sat.technologie v plenkách

+2/0
30.12.2016 20:43

R67u21d50o97l22f 38T75r58n16a26v65s47k40y 8677166565604

Hmm, super. Takze rekapitulujme: pretizene kamiony rozbily dalnice, az potom prislo myto, kamiony se prestehovaly na silnice 1. a horsi tridy. Ty dopadly stejne jako dalnice a pote, co uz se po nich neda jezdit prijde myto. Pripadam si v CR jako ve cvokarne...

Proc ministre nezavedes myto plosne nad 7,5 tuny? A proc nezavedes masivni kontroly vahy nakladaku s brutalnimi postihy? My koncovi zakaznici to plosne myto uz stejne davno mame v koncovych cenach nauctovano! Jenomze tohle reseni je prilis jednoduche, ze ano. Rozumi mu i ten nejhloupejsi clovek v republice a je tudiz prilis transparetni. Vy politicti smejdi potrebujete nepruhledne zmeti nesmyslu, abyste mohli tunelovat, ze ano!

+12/0
30.12.2016 16:31

J54i80ř23í 91S43m82e36t17a79n19a 7545289472798

Přeloženo: Stát vytáhne z kapes všech svých občanů o miliardu navíc.!!Nebo si snad někdo myslí, že to zatáhnou majitelé kamionů?Rv;-D;-D;-D

+3/−1
30.12.2016 16:26

Š29t42e53f31a92n 46F48r33i88č53a 7832418173986

Vláda by měla uskutečnit výjezdní zasedání v Německu, a pár dní jezdit po tamních silnicích. Aby poznali ten obrovský rozdíl v kvalitě, až se vrátí do Čech a budou drncat na tuzemských komunikacích. Také by se mohla zajímat a porovnat, kolik stojí výstavba 1 km dálnice v Německu, a kolik v ČR. Snadno by nahlédli, že k vybírání mýta na dalších silnicích v ČR není důvod. Problém spočívá v něčem zcela jiném.

+1/−2
30.12.2016 16:24

F38r67a40n15t96i71š94e15k 36K37u74l76d67a71n 5156587654134

Bednám zpoplatnit každý ujetý kilometr. Ne jenom někde a něco. Ničí cesty, jsou to největší čuňata na cestách ( já jsem kamión a kdo je víc ). Úplně bych je přirovnal ke stejné bandě jako jsou taxikáři v Praze.

+5/0
30.12.2016 15:42

J87i77n85d28ř97i23c84h 62M23i16t56t33e48r 6594505281176

Správně a dopravci to promítnou do ceny každého rohíku co koupíte, takže to nakonec zacálujete vy jako zákazník.

0/−3
30.12.2016 16:46

F50r51a24n22t50i18š33e36k 26K92u28l68d79a61n 5836937274374

Třeba pak začnete na ty rohlíky chodit k pekařovi a přestanete kupovat gumové imitace ze super, hyper, giga marketů. Vždyť to pak bude za stejný peníze a vy zjistíte jak vlastně chutná rohlík.....

+5/−2
30.12.2016 17:02

J29i30n52d48ř42i90c21h 18M80i97t78t14e35r 6264265521966

Ano, ale tomu pekařovi musí někdo přivézt mouku, jiné suroviny, to vše má takové souvislosti. Na konci je vždy zákazník, či daňový poplatník.

+2/0
30.12.2016 17:18

F17r24a88n74t37i77š93e70k 95K90u43l54d35a94n 5496547424234

Ano, pekařovi někdo doveze mouku, ale to stačí jednou za týden, možná i méně často. Na rozdíl od smradlavých beden s gumovými rohlíky jezdícími do super, hyper, giga dvakrát denně.... Asi tak. Stačí používat to co máte na krku s vlastním rozumem a ne to co do ní naklade Česm(r)ad...

+1/0
31.12.2016 0:59

J98i85n97d12ř80i30c38h 98M52i37t47t88e92r 6514635181856

Pokud jediné zboží, které nakupujete jsou rohlíky, pak máte pravdu. A ty narážky o vlastní hlavě chápu že mi říkáte že jsem idiot, a to byste si mohl odpustit.

0/0
31.12.2016 10:42

F86r13a48n53t91i73š54e71k 93K30u74l36d72a82n 5636807834134

Vážený pane! O idiotech jsem nic nepsal, neznám Vás tak o Vás nemohu psát.

A jinak, není to jenom o těch rohlíkách, ale o potravinách všeobecně. Nebo si snad myslíte, že je potřeba v sezoně kupovat ( a vozit ) rajčata z Holandska, brambory z Polska, papriky z Řecka apod? Stejně jako třeba maso a uzeniny z Rakouska o mléčných výrobkách nemluvě. Nebo si třeba někde najděte jakými cestovateli jsou textilní výrobky, květiny apod... Na rozvoz tohoto zboží skutečně nepotřebuju 22t kamion.... Celé to je o prioritách vlády. Pokud z nás chtějí udělat ( a už se jim to povedlo ) tranzitní zemi, tak se bohužel s houfem beden musíme smířit. A že je ještě podporuje Česm(r)ad, to mě nepřekvapuje. Vždyť jim jde o koryta ( hlavně )

+3/0
31.12.2016 13:57

J53i20n19d21ř18i53c98h 78M51i42t58t11e50r 6124715861626

Potraviny jsou jen malá část spotřeby. Máme tu auta, stavební materiály, elektronika, léky, nábytek, sportovní potřeby, oblečení, to všechno kupujeme a dopravu zaplatíme.

0/0
31.12.2016 17:32

F67r39a73n55t93i33š57e18k 35K17u33l25d64a63n 5346217674594

Je mě líto, ale Vy jste přesně ten příklad člověka, který hledá důvody proč to nejde, místo toho aby hledal cesty jak to udělat. Ano některé zboží se musí vozit kamiony, ale rozhodně ne vše. A už rozhodně ne na tak velké vzdálenosti. Ale Česm(r)ad nám vždycky bude tvrdit tohle je potřeba a ještě tohle přece musíme vozit a pokud nebudeme tohle vozit přijde x tisíc lidí o práci apod. Zkuste se zamyslet nad tím jak byste dostal kamiony ze silnic ( potažmo zboží které vozí ).....

0/0
31.12.2016 20:06

J63i74n76d90ř39i98c91h 94M12i39t45t28e33r 6344115941116

Myslím, že dostat kamiony ze silnic jen tak nepůjde. Je to levnější, rychlejší , a silnice vede ke kažému domu na rozdíl od železnice. Tak se s tím smiřte. Já bych viděl rád spíše kamiony ekologické,a třeba s autonomním řízením.

Ale jestli máte lepší nápad, založte si dopravní firmu, která bude levnější a rychlejší než kamiony, dostanete je ze silnice a určitě vyděláte. Já jen nevím, jak to udělat, ale vy mi určitě poradíte.

0/0
31.12.2016 20:57

L23u53k38á97š 26Š84m62a98h27e91l 2547354772944

Koukám na diskusi, lobby Česm(r)adu dobře úřaduje. Zřejmě totiž nikomu nevadí, že kamiony vydávají většinu hluku a emisí, že se podílí na řadě nehod, zabírají prostor při parkování, zdržují provoz, z 98 % ničí silnice a zvyšují naši závislost na islámských zemích, a to vše prakticky zdarma. Mýtné se platí na 2,5 % silniční sítě. Na železnici je to 100 %.

+8/−5
30.12.2016 15:34

L75e38o43p21o33l86d 89P47r44o55k11e38š 8549784897

Kdežto vlaky jízdou koleje renovují a zvuk projíždějícího vlaku připomíná šepot květin.

+3/−4
30.12.2016 15:38

M87o10n90i62k67a 33K97o23n31e65c58n91a 7383391801104

Az si koupite rozum, tak ten Vam rekne, ze mytne je soucasti jakekoliv ceny zbozi, tkere kupujete a zaplatite to vy, nikoliv podnikatel nebo kamion.

+2/−2
30.12.2016 18:08

L50u76k60á50š 51Š93m89a89h71e23l 2327164932514

Nesmíte se nechat krmit lobbystickými pohádkami ČESMADu.

+4/0
30.12.2016 18:22

M25i56l17a30n 37V13o54l43e24k 5369523406309

Asi by měli zpoplatnit všechny silnice stejné třídy nebo nic. Jinak by mohli být obviněni, že některé obyvatele diskriminují.

0/0
30.12.2016 15:33

L88e67o38p97o18l14d 74P10r86o77k27e49š 8469154117

Stát není schopen stavět dálnice , takže nakonec dojde i na zpoplatnění polnaček.

Mýtné se projeví v cenách zboží a stát miliardu stejně někde utopí. Pan ministr silnic je psychopat , který z rychlostních silnic vyrábí perem dálnice , neustále prosazuje nové poplatky a sankce. Pokud Sobotka toho magora neodvolá , tak potěš koště.

+5/−3
30.12.2016 15:19

J72i94r19k74a 16H37o23n42c44ů 2304194531968

Bojím se, že zpoplatnění silnic první třídy přinese nárůst nehodovosti, větší ničení a přetížení silnic nižších tříd, které nejsou pro kamionovou dopravu vhodné.

+1/−1
30.12.2016 15:06

P95a42v46e23l 98Ř63a69p10e14k 7842346969885

Celý mýtný systém v této podobě je naprostý nekoncepční nesmysl, je to slepá cesta a další rozšiřování tudíž nelze označit jinak než jako zločin.

Jediné, o co se v celém tom korupčním systému hraje, jsou miliardy do soukromých Kapesch, zprovoznění dalších šmírovacích nástrojů a další plošné zdanění bez jakéhokoliv pozitivního efektu.

Logicky vzato, nedává žádný smysl prioritně zpoplatňovat ty komunikace, které jsou pro těžké zatížení přímo vybudovány, zatímco devastace úzkých silniček a objíždění placených úseků skrz obce, kde se kvůli těžkému provozu nedá žít ani prodat nemovitost, to je zdarma.

+8/−1
30.12.2016 15:01

P75e24t68r 39N12o86v65o48t42n50y 4409435642234

Ta ,miliarda, kterou stát obdrží, bude chybět dopravcům i jejich zákazníkům, to mě možná nevadí, ale stát ji rozfofruje , že nestačíš říct ani Ťok. To už mě vadí.

Ještě jsem zvědavý, zda to rozšíření se "stihne" zavést brzo. Tendr na nového výběrčího mýtného se "nestihl" už nevím ani kolikátý rok.;-D;-D

+3/0
30.12.2016 14:59

S61t53a94n62i87s93l31a12v 90K44u80l36h47á51n40e71k 8907344498194

Komu ? ;-D

0/0
30.12.2016 14:55

L47e46o28p74o90l17d 65P40r56o98k94e81š 8649974567

Tomu kdo je na MD.

+1/0
30.12.2016 15:21

A47d60a88m 70Ž19í93d54e21k 8765932315603

Já furt čekám kdy se sníží silniční daň, přece není normální platit za totéž dvakrát

+4/−2
30.12.2016 14:54

F28r96a11n77t49i18š24e13k 24K16u76l87d95a86n 5646717444454

Asi stejný jako když si nádražák koupí naftu do lokomotivy. Zaplatí z ni silniční daň - takže přímo podporuje svoji konkurenci....

0/0
30.12.2016 15:43

A84d53a81m 52Ž83í33d39e44k 8785102525913

Silniční daň z nafty?

0/0
31.12.2016 8:17

J16á97n 95B84a15d22i59o96v26s42k55ý 2829524336536

souhlasím, ale ne pro ty peníze, ale proto aby nákladní doprava neměla alternativu proti dálnici a nesnažila se vyhnout placení jízdou přes města a vesnice.

+2/0
30.12.2016 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.