Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemáme palivo, vymýšlely si indické aerolinky, aby dostaly přednost

Svérázný způsob, jak urychlit přistání na některá přetížená letiště, vymysleli indičtí piloti. Řídícím letového provozu hlásí, že jim dochází palivo, a tak ušetří desítky minut, které by jinak strávili kroužením poblíž cíle, než by za normálních okolností dostali pokyn k přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a11v19e38l 40J56o78n28á85š 5971645879585

Nejen v Indii...

0/0
2.1.2017 19:09

J76i58n96d20ř90i26c87h 23M97i49t91t25e21r 6514665971516

Romové jsou původně z Indie, tak piloti prostě cigánili.

+2/0
2.1.2017 19:01

P45e60t74r 81H15a55m93ž28í70k 7981693532593

Indie je země nevídaná. Dětská práce, extrémní chudoba, kasty, otřesné pracovní podmínky (v jedovatých provozech), zamořování přírody... Na druhé straně megalomanské zbrojní projekty atomová bomba, extrémně drahý vesmírný program (který nic nového nepřináší, protože Indové jsou na tom asi jako USA a Rusko v 70. letech)... Populace se neúnosně zvyšuje. Jediné štěstí je, že tam není islám!

+4/−1
2.1.2017 14:36

M14a67r88t14i82n 31H84o80u84b39a 6753821619268

Ano, je tam příbuzné pouze 200.000.000 muslimu

0/0
2.1.2017 16:21

M22a29r15t22i30n 43H62o14u22b76a 6703131139908

Oprava priblizne

0/0
2.1.2017 16:21

Z29b27y28n68ě48k 88B86r57á31z46d82i75l 5665636743449

Podle mezinárodních pravidel by měli zahájit vyšetřování pokud letadlo přistává v nouzi a na "ne"dostatek paliva by se mělo rychle přijít. Zase nějaký binec v letovém provozu.:-/

+2/0
2.1.2017 14:19

J15a31n 93Č76e16k51a92l 7569335254954

Při odhalení podvodu pokuta aerolinkám ve výši pětinásobku ceny paliva za všechny ostatní zdržené lety, placená přímo těm konkurenčním společnostem, a ono to rychle zmizí...

+4/0
2.1.2017 13:56

M10a55r22e42k 79F28l92e60k67a20č 1166445714398

tak to budou dělat tak, že to palivo vypustí:)

0/0
2.1.2017 15:17

J64a96n 68K39r53i76e98g38l76e70r 4491197355846

a na cem by tedy potom usetrily... 8-o

0/0
2.1.2017 15:50

M77a33r71t45i33n 92H85o12u19b13a 6123571739128

Na čase

0/0
2.1.2017 16:21

J17a33n 98K86o31v47á51ř 8544341279787

A v čem je problém? Příslušné úřady zkontrolují trasu letadla a zjistí, jestli opravdu mohlo letadlo vyčerpat palivo včetně předepsané rezervy. Pokud nemohlo, tak udělí pokutu příslušným aerolinkám a ty si to pak vyřeší s piloty. Příště už to neudělají.

0/0
2.1.2017 13:53

L48u96k71á77š 50B92ě70h91o17u82n43e48k 4700218780527

Představujete si to moc jednoduše. Takový výpočet by byl spíše orientační, než směrodatný. Jediná spolehlivá možnost je změřit množstí paliva po takovém přistání (což by se ostatně udělat mělo).

Výpočet by byl nepřesný, protože:

Vliv počasí, vítr. Vyšši spotřeba.

Letadlo nemá "spotřebu na 100 km", vše se odvíjí od konkrétního letu, konkrétního zatížení motoru, to by přesný výpočet ztěžovalo.

Letadlo může mít závadu a o palivo přicházet během letu.

Protokol o načerpaném palivu nemusí být správný a letadlo tak může mít vskutku daleko méně paliva, než se papírově může zdát. A tak dále.

Proměření paliva na zemi samozřejmě také není samo o sobě důvod k potrestání. Palivoměry mohly podměřovat a piloti správně pak ohlásit low fuel, přestože paliva měli dost.

Není to vůbec jednoduché...

+1/−1
2.1.2017 16:15

J62a87k65u36b 94Š12a95f30a52n71d62a 7875877421331

To letadlo tam ovšem neletí samo. Stačí získat data z dalších letadel. Spotřeba letadla je celkem dobře známa podle aktuálního zatížení. Ostatně, každé letadlo má palivoměry které měří průtok paliva, není tam jen ručička jako v autě.

0/0
2.1.2017 17:45

L98u53k65á83š 94B24ě33h68o19u41n65e65k 4290728840377

To jako, že na úplně stejné trase letí v úplně stejnou dobu, v úplně stejné hladině ještě jedno úplně stejné letadlo, podle kterého chcete soudit?

Výpočet podle trasy může, ano, být orientační, nejde však na jeho základě zabásnout posádku. Jediná přesná možnost je změřit množství paliva poté, co "nouzově" sednou na zem. I to nemusí být stoprocentně spolehlivé, kapitán např. může vyhlásit low fuel na základě malfunkce palivoměru (ten třeba může podměřovat a hlásit minimum paliva, i když reálně je zásoba velká).

0/0
2.1.2017 21:09

J74a51k93u88b 65Š68a90f83a45n11d50a 7355777391811

Jak jsem psal. Letadlo nema jen palivomery ale i prutokomery, ktere pocitaji spotrebovane palivo. A nemaji samozřejmě jen jeden. Vaše konstrukce je tedy velice nepravdepodobna. Uvedomte si, ze spotreba paliva je velmi sledovaný údaj i samotnými aerolinkami.

0/0
3.1.2017 6:29

M13a73r59i44á94n 14B36e82d38n38á29r55i93k 9381451750578

No jo Indie. Není překvapení. Problém je jejich šílená infrastruktura. Železnice ve stavu jak ji Britové opustili o silnicích a městské kanalizaci a vodovodu škoda mluvit. Množí se exponenciálně, ale struktury mají už dávno poddimenzované. Místo toho si pořizují letadlové lodě a cpou peníze do ruských zbrojních projektů, které nenesou žádaný a slíbený výsledek.

+18/0
2.1.2017 12:27

J67a44n 86Č45e93k53a66l 7399625814474

Což je stav ve většině zemí koloniálního světa, Indové to vylepšili o ty letadlové lodě... :-)

+2/0
2.1.2017 13:57

K93a72r97e89l 79B58a62r90t68a38k 9886321485676

Nevidím v tom problém.

+2/−23
2.1.2017 12:18

P64e59t46r 23Ž95á54k 1987343928663

Ne? To je jako zatáhnout ve vlaku za nouzovou brzdu, protože potřebuju vystoupit někde, kde vlak stavět nemá, zavolat si záchranku, abych nemusel platit za tágo nebo tak něco...zneužít proces určený pro řešení stavu nouze za účelem osobního prospěchu je jednak prasárna a jednak je to většinou hrubé porušení pravidel.

+24/0
2.1.2017 12:26

K43a52r46l19a 30N92o14v42á32k87o88v65á 4404382755447

Kdybyste seděl v letadle, které by mělo skutečné problémy, a dispečeři dali přednost při přistání podobným vyčůránkům, tak byste v tom problém viděl ? Vy budete asi z těch, kteří si zavolají záchranku, poněvadž se jim nechce sedět pár hodin v čekárně u praktického lékaře, co ?

+13/0
2.1.2017 12:45
Foto

T75o54m16á28š 77D21v47o77ř38á92k 3295263656366

Když předbíhá, tak by mu měli "dát deku"...;-)

+5/0
2.1.2017 12:08

F48r68a79n40t55i36š22e52k 70R75o33c56h10o60v77a98n29s18k47ý 6600772548278

Pokud se to doneslo na věž včas, tak bych je na jejich místě asi "zapomněl" ve frontě při odletu... otázka je, jestli by jim tam to letadlo nepřekáželo..

0/0
2.1.2017 12:14

M73a87r32t14i68n 79S36e72d86o75n95a 2495296856989

Vas doma vychovavali rucne, ze jediny trest co znate je nasili?

0/−2
2.1.2017 12:25

M81a48r32t32i83n 40K94r31á20l86í98č39e73k 4213783145575

V Indii to jinak nejde. Tam je beznym trestem vyprask holi treba za jizdu na cerno.

0/0
2.1.2017 12:39
Foto

T92o51m15á52š 33D31v53o72ř43á12k 3455793146216

Máte pravdu, u nás doma se moc nediskutovalo, když jsem byl drzej, tak jsem dostal.

A zrovna u vás bylo aktuální "Škoda rány, která padne vedle".

+6/0
2.1.2017 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.