Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražské rychlíky části majitelů Lítaček podraží, někdy až o čtvrtinu

Cestování rychlíky mezi Prahou a některými městy při kombinaci jízdenky Českých drah a Lítačky s kupónem pro Prahu od úterý zdraží. Průvodčí budou nově uznávat Lítačku jen do stanice v pásmu platnosti, kde rychlík skutečně zastavuje, nikoliv jen projíždí. Změny se týkají rychlíků z Prahy do Kladna, Všetat a Kralup nad Vltavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a67v61e93l 16S65v40o97b97o18d67a 4737370902632

Pane Suro, ja do Vas opravdu nechci rypat a verim, ze ten nadpis neni Vase dilo, nicmene mohu se zeptat o jaky jazyk se jedna? Pripomina mi to cestinu, ale cesky to opravdu neni. Co takhle "Casti majitelu litacek podrazi prazske rychliky..." Nicmene pokud se zde prihlasi alespon jeden majitel litacky, kteremu patri nejaky prazky rychlik,, rad se Vam a cele redakci omluvim.

0/0
4.1.2017 0:48

M25a91r43e96k 90H78r97u15b63y 6127302201718

Super, takze cestujici Z Prahy musi predem vedet, na jakych vsech mezilehlych zastavkach ten ktery vlak stavi. Tady nekdo fakt premyslel.:-P

+1/0
3.1.2017 14:42

P95a70v95e31l 83Š71k46v39r44n25a 5328902290404

Myslím, že minimálně na takové trati 090 do Kralup se toto opatření nikoho rozumného nedotkne. Kdo z těch, kteří již mají Lítačku pro Prahu, by si totiž raději než dokoupení pásem (1,2,3) za 700,- měsíčně (na které navíc můžou cestovat čímkoli do 3.pásma kolem celé Prahy) kupoval traťovou jízdenku Kralupy-Sedlec, která s IN25 stojí 735,- a bez inkarty dokonce 980,-.

0/0
3.1.2017 14:37

M27a81r28t44i68n 64K33u71b18í75k 9957319986293

Tady nejde jenom o pravidelné dojížděče, například mám lítačku 1.a 2. a Prahu- jezdím např.pravidelně do Řevnic, občas musím např.do Kralup, takže jsem si koupil do Dolan a další lístek ČD Dolany-Kralupy. tímto opatením prodělám nebo musím jet osobákem, to samé do Kladna. Místo aby to rozšířili i na R směr Bemnešov a kolín ruší i co bylo.

0/0
3.1.2017 14:56

P70a69v24e18l 59Š76k95v77r97n95a 5768662930414

No myslím, že spíš než středočechů pravidelně dojíždějících do Prahy za prací (kteří mají stejně primárně Lítačku + pásma) se to dotkne pražáků, kteří mají jen Lítačku pro Prahu a pokud občas vyjedou mimo, tak si kupují jednotlivé jízdenky z hranice Prahy...

0/0
3.1.2017 15:24

P41e29t95r 67Č56e63r75v24e43n70ý 3126381522615

Je správné, že to podle původních pravidel nerozšířili i na další linky.

Takto má každý na výběr - levněji osobákem nebo rychleji rychlíkem.

0/0
5.1.2017 8:27

M12a41r97t21i62n 70K42u22b26í13k 9297589256193

;-€Hlavně, že ROPID rozšiřuje pražské busy hluboko do Ústeckého kraje, tak to holt odnesou lidé ve vlacích. Autobus vždy cíleně vítězí a důchodci v něm jezdí zdarmo. Patrně je to tím, že busy provozují soukromníci a ti si umí vyjednat vše.

0/0
3.1.2017 14:35
Foto

Z31b51y48n90ě65k 36M93e51l80i64c88h78a32r 9135237605419

celý se mi to zdá jako kravina, byť se mě to netýká - ale když jsem kdysi dávno "studoval" v Praze, kupoval jsem si jízdenku na vlak do Klánovic, byť rychlík tam samosebou nestavěl, ale platila tam odtud pražská lítačka...

0/−1
3.1.2017 13:26

J45a42n 34D74l69o53u25h63ý 8626430293660

Kdysi dávno lítačka? 8-o8-o8-o

0/0
3.1.2017 13:37
Foto

Z35b35y43n47ě72k 94M84e54l91i16c11h22a21r 9745707265219

název lítačka používám odjakživa pro všechny dlouhodobé kupóny, ať už jsem bydlel tam či onde... že si to teď přivlastnili v Praze jako oficiální název, za to nemůžu... ale normální lidi jezděj na lítačku odjakživa... a nebuďte, hnidopich, pane ;-) tady jde přece o něco jiného...

+2/0
3.1.2017 14:07

M88a76r32e46k 79H26r44u64b76y 6857182231258

Za litacku oznacuji naplavy tramvajenku uz dost dlouho ;-)

0/0
3.1.2017 14:44

P95a82v78e87l 28Š31k69v22r96n76a 5788222680504

V rychlících na trati Praha-Kolín tarif PID nikdy neplatil ani na území Prahy, tudíž jízdenku bylo nutné vždy zakoupit již z nástupní stanice.

+1/0
3.1.2017 14:40
Foto

Z57b78y81n62ě51k 12M52e87l71i12c55h45a57r 9215107915779

obávám se, že pravdu mám já ;-) tedy nevím, jak to bylo či nebylo domluvené mezi dopravci, ale lístek do Klánovic a lítačku na zbytek cesty nám vždy uznávali... (studentům) // roky 1998-2000

0/−1
3.1.2017 14:50

P49e88t25r 30N91o97v94o77t87n47y 1331700551

Asi jim to bylo jedno.

+1/0
3.1.2017 15:13

J62o34s82e48f 65K52u17b44e60š 9445435429404

Dnes by to opravdu neprošlo, jelikož R od Kolína není v PID. :-)

0/0
3.1.2017 18:46

M75a44r39t58i66n 66R60u29z67i22c76k71a 1182888666427

ž dosud například cestujícímu s Lítačkou s kupónem jen pro Prahu nebo jízdenkou pro cestu po Praze při cestě z Kladna do Prahy rychlíkem stačilo koupit si pouze jízdenku Českých drah z Kladna do stanice Praha – Ruzyně, odkud mu už začala platit pražská jízdenka. Rychlík zde ale nestavěl.

To je trochu mimo, nikde na nadrazi mi neprodali jizdenku ze/do stanice, kde vlak nestavel. To platilo uz drive.

0/0
3.1.2017 13:01

P59e13t57r 19N83o64v31o74t11n57y 1741190381

Jízdenky se neprodávají na konkrétní vlak. V eshopu nebo aplikaci si můžete koupit co chcete a kam chcete.

+1/0
3.1.2017 13:03

V83í46t 17J84ů41z63a 8602456561708

Zrovna v tom e-shopu to trochu vynucuje nejdřív najít konkrétní spojení ...

0/0
3.1.2017 14:15

P87e40t96r 94N67o32v28o96t39n40y 1721510541

Bohužel. A pak si ČD udělají reklamu, že můžete jet čím chcete a jízdenka není vázaná na vlak. Trochu problém je, když si na poslední chvíli kupujete jízdenku na poslední spoj toho dne a je už po pravidelném odjezdu. ;-D

0/0
3.1.2017 15:19

M75a10r80t72i85n 30R74u12z44i84c28k20a 1462678426337

Jizdenka neni vazana na vlak, ale neuznaji vam ji ve vlaku co tam nestavi, nekolikrat vyzkouseno...

+1/0
4.1.2017 8:38

M51i59c56h27a49l 95Ř72e36z92n43í43č14e61k 1171858207860

a proč by vám neprodali jízdenku do stanice, kde nestaví rychlík, když tam staví osobák. Jízdenka na rychlík a osobák je stejná. To jste trochu mimo.

Laskavě si uvědomte, že ČD vykáže cestu všech dotovaných pasažérů (studentů a důchodců) 2x a vybere na ně dotace.

+1/0
3.1.2017 13:10
Foto

Z17b75y22n88ě19k 84M44e74l97i12c19h31a92r 9325467105869

to si asi pletete zrušenou stanici se zastávkou, kde nestaví vybrané typy vlaků...

0/0
3.1.2017 13:19

M91a72r39t27i12n 26Š53u63l33c 2897569480185

Tak trochu bouře ve sklenici vody... ten, kdo jezdí Praha - Kladno jednou za týden nebo měsíc to skoro nepozná, rozdíl jsou maximálně 4 Kč.

Ten kdo jezdí pravidelně už to má určitě dávno spočítané.

*Praha město MHD - měsíční 550 Kč, 1/4 roku 1480 Kč

* ČD Praha - Veleslavín - Kladno 21 km - měsíční 1092 Kč, 1/4 roku 2886 Kč

celkem kombinace MHD (Veleslavín)+ČD - měsíční 1642 Kč, 1/4 roku 4366 Kč

* ČD Praha - Ruzyně - Kladno 18 km - měsíční 980 Kč, 1/4 roku 2590 Kč

celkem kombinace MHD (Ruzyně)+ČD - měsíční 1530 Kč, čtvrtletní 4070 Kč

* Praha PID pásma 1+2+3 - měsíční 700 Kč, 1/4 roku 1800 Kč

celkem PID P+0+B+1+2+3 - měsíční 1250 Kč, čtvrtletní 3280 Kč

Takže při zakoupení Lítačky pro příměstskou dopravu (měsíční i čtvrtlení) si člověk ještě ušetří na InKartu ČD se slevou IN50 na jakékoliv další cesty vlakem... Kde je tedy problém?

0/−1
3.1.2017 12:51

P11e50t24r 57N38o80v32o46t44n82y 1441370401

Roční krndačka 3650,- + 4x čtvrtletní Ruzyně - Kladno = ročně 7570,-. Teď to bude dražší o 448,-. 4 x čtvrtletní P+0+B+1+2+3 máte za 13 120,- tomu říkáte šetřit? ;-D

+1/0
3.1.2017 13:02

P21e38t60r 94N41o34v81o67t84n49y 1201980241

Aaa, pardon, ja jsem počítal ty měsíční traťové. Takže ročně s traťovkou z Ruzyně je to 11750,- a z Veleslavína 12640,-, máte v tom už in25 na další cesty a pořád jsme levnější než PID. Ale od letoška už ne moc. Bouře ve sklenici vody je pro Kladeňáka skoro 1000,- za rok.

0/0
3.1.2017 13:31

P13e81t70r 16N67o90v21o74t21n62y 1821840311

Nechápu, který inteligent by si při kombinaci traťové jízdenky od ČD na hranici pásma P0 kupoval dále do města měsíční a nebo čtvrtletní jízdenky, když roční je za 3650,-.

0/0
3.1.2017 13:06

P94e84t38r 63K90l17a80u67d42a 5188350924770

Takže to znamená, že jednotlivá jízdenka PID do stanice kde rychlík nestaví platí a Lítačka neplatí. Nebo jsem něco přehlédl?

0/0
3.1.2017 12:49
Foto

M28i86c23h69a26l 41S88m53í40t22k46a 8294794613666

Jízdenka platí tam, kde zastavuje rychlík. Tato změna se týká pouze navazovaní PID - ČD, PID - PID se změna netýká.

+1/0
3.1.2017 17:33

M33i52c46h48a29l 29Ř70e98z82n62í53č34e70k 1601218747890

řekněme si to upřímně, koho tento postup Ropidu překvapuje? Vzpomenete si někdo, jak se podobně nesmyslně objevilo pásmo "0" a mezi pásmy "P" a "1". A mimopražští cestující ani nemrkli a zaplatili si pásmo navíc. A nebo když vyhlásil Ropid, že pásmo "P" platí za dvě pásma. A mimopražští si opět připlatili pásmo navíc. Pro pražáky se opět nic nezměnilo. A posledně zase parkovací zóny. Na jednu stranu politici chtějí omezit osobní individuální dopravu a na druhou stranu se snaží především mimopražské oholit co to jde.

+1/0
3.1.2017 12:21

M47i35c81h85a81l 43Ř43e94z70n61í78č53e48k 1191608937430

ještě jsem zapomněl na vtipné pásmo "B". Co to je se mě neptejte, jen věřte, že na cestě z "P"(tedy pásma Praha) do pásma "1" zaplatíte cestovné za 5 pásem (2xP, 0, B,1) a to se vyplatí.

+1/0
3.1.2017 12:28

D47a62n56a 68K68o34c80i47á92n50o54v41á 2153908869878

Krnda a Ropid jsou pro Prahu úplnou katastrofou!

+1/0
3.1.2017 12:07

M75a68r67e85k 75H84r27u64b62y 6477842371148

Ropid byl katastrofou jeste daleko pred Krndou :-/Rv

0/0
3.1.2017 15:22

P22e11t74r 79N31o51v60o80t56n10y 1711350271

Prostě P0 roční Krdnačka je moc levná a ROPID by to u dalších zaintegrovaných rychlíků už neutáhl.

+1/0
3.1.2017 11:45

J22o18s62e56f 77J21ů33z21a 1438288723167

Informaci Ropid zveřejnil 9.12.2016. Teď byla jen zdůrazněna a objevila se i na úvodní straně.

0/0
3.1.2017 11:44

J66i77ř93í 70K91o82c17u26r84e54k 6645274375928

To je velmi logické: Povezeme cestující raději pomalým zastávkovým osobákem. Ikdybychom měli přidat dva vagony na osobák, které se vezmou z rychlíku.

Ve výsledku potom pojede o něco méně cestujích, ale na jejich přepravu vynaložíme více energie, protože s nimi budeme častěji zastavovat a rozjíždět se.

0/0
3.1.2017 11:14

P89e21t17r 53N27o17v15o28t84n54y 1381440351

ROPID a MD: "Chceme integrovat víc rychlíků, ale nechceme, aby tím lidi jezdili, hlavně ti za integrované jízdné"

+1/0
3.1.2017 11:17

J76i73ř56í 44K88o51c68u87r32e86k 6735884315768

Já vím, otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi. Levá ruka neví, co dělá pravá. Případně double-think.

0/0
3.1.2017 11:18

L64i35b39o10r 45H70l32a56d15i83k 5499378615987

Tak bychom to mohli zavest i v Regiojetu a Leu ne? PIDKA do Brodu a pak jizdenka co vy na to? :-)))))

0/0
3.1.2017 10:19

M22i60c86h64a72l 97Ř61e86z50n29í86č52e79k 1581108697480

a regiojet nebo Leo je integrovaný v Ropidu?

+2/0
3.1.2017 10:22

M65a93r29e40k 39H62r76u73b19y 6947752381848

Kvuli neschopnosti ROPIDu neni. Coz ale neni chyba RJ ani Lea.

0/0
3.1.2017 15:23

F22r42a45n84t47i94š35e74k 76V69a88n98ě61k 1407484587307

To by ty společnosti měly radost, kdyby jim PID cestující přeplnili vlak na takový kousek a pak by vlak jel poloprázdný. Hlavně u Lea když má povinné místenky. Vlak nejvíc vydělá, když je plný na celé trase.

+1/0
3.1.2017 16:00

K12a68r62e13l 90Ř37e90h59á56č66e67k 9342430441832

Přesně tak, ale to ovce nepochopí a myslí si, že je chyba všude jinde, než u těch slavných soukromých dopravců

0/0
3.1.2017 19:17

V22í40t 33P20r24č93í46k 9668340624270

Nechápu, proč by měla lítačka platit do stanic, ve kterých vlak nestaví. Pokud to tak bylo, bylo to trošku postavené na hlavu. Větší problém vidím v tom, že tarif PID platí pouze ve vybraných rychlících. Kdo není železničním nadšencem, těžko se v tom vyzná. Měl by platit ve všech.

+11/−1
3.1.2017 10:09

P98e92t64r 62N91o86v74o57t64n37y 1791640191

A proč by nemohla? U Sp to tak jde.

+1/0
3.1.2017 10:14

J72i81ř80í 56K66o43c24u29r13e31k 6735284955638

Máme 300 cestujcích, kteří jedou Kladno-Praha. Můžeme je odvézt buď přímým vlakem se spotřebou nafty X za čas Y. Nebo je povezeme zastávkovým osobákem se spotřebou nafty 1,5 X za čas 1,5 Y

Jen proto aby se na lítačku nejezdilo do stanic, kde vlak nezastavuje.

PS: Ještě by to chtělo pořádné pokuty pro ty, co vystoupí o zastávku dřív, než kam mají koupený lístek a tak neodeberou celou cestu. :-P

0/0
3.1.2017 11:17

J45o89s77e57f 48J18ů53z69a 1668968383667

I když tady aby pobraly lidi mezi Prahou a Kladnem vozí rychlíky poloprázdné vozy navíc až do Rakovníka. Má svou logiku vyhnat část lidí jedoucích jen v nejplnějším úseku do vlaku, který jeden jen Kladno - Praha. Totéž platí pro ostatní rychlíky, které vezou nebo by vezly poslední jednu nebo dvě stanice před Prahou mnohem víc lidí než ve zbytku trasy.

0/0
3.1.2017 12:08

J73a68n 80V51a95l47á82š68e82k 7441399368936

Nevidím důvod, proč by tomu nemohlo být. Mám lítačku pro centrum Zlína (MHD) a když jedu mimo zónu, tak si lístek označím v okamžiku, kdy vjíždím do jiné, což je MEZI zastávkami, tedy za jízdy. Nebudu přeci platit 2x za stejný úsek (jak někdo napsal dříve).

+1/0
3.1.2017 11:28
Foto

J51a80n 69V41a58l49a42l87í65k 6106389670736

No v tom rychlíku asi nebude znackovac jizdenek

0/0
3.1.2017 12:53

P43e73t40r 25N43o72v13o96t76n27y 1891460561

Není potřeba, máte ka kartě časovou jízdenku. :-)

0/0
3.1.2017 13:18
Foto

J15a46n 54V66a96l16a18l74í13k 6776269750246

Tak je celkem logické že v zastávce kde vlak nestaví nemůže nikdo nastoupit ani vystoupit.

+6/−1
3.1.2017 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.