Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: 10 hrozeb, které letos mohou vyděsit ekonomiku

„Ve Špindlu už mají na lanovce vyhřívané sedačky. Nemáme se špatně. Hřejeme si zadky na lanovce, kde hýždě našich rodičů mrzly, ale nabízí se otázka, zda nám letos zase nevychladnou,“ píše v komentáři ekonom Aleš Michl. Nastínil deset rizik, na která si letos dát pozor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91o77b41e80r39t 69K80r68i61s67t35e77k 5410146778456

https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-01-17/be-skeptical-of-the-fed-s-rate-signals

tady máte realitu: svět má tolik dluhů, že bude muset dle mě do 5 let začít škrtat, fedáci a spol. mají tak jednoletku, tříletku či pětiletku, aby si to dobře připravili :)

... The Fed’s aggressive posture is not supported by international finance theory, either. The U.S. cannot hike rates while central banks elsewhere maintain near-zero or negative rates, unless the U.S. is willing to accept a sharply appreciated dollar, which President-elect Donald Trump has made very clear he wouldn't abide. ...

0/0
20.1.2017 19:39

R69o92b61e70r91t 81K33r54i53s65t41e42k 5850226148166

každý Ital dluží 37.000 Euro, to se Němci prohnou, proč myslíte, že se Itálie těší na ropovod Southstream, čím by platili Západu

0/0
20.1.2017 19:30

R83o40b62e31r59t 69K82r22i55s30t10e12k 5680676508896

Andreji koho sis to vzal do teamu, ten píše jak 75letý důchodce po shlédnutí zpráv na Nově,

vůbec nemluví o Itálii, Itálie prý letos splácí 365 mld.Euro, viz Patria Finance

ale o

úplné blbosti DeutscheBank s ní by padlo daleko více i za mořem, všechno je

propojené a pokuta je pouhých 7,5 mld. v tvrdé měně

akcie DB stouply o 56% za 2měsíce

0/0
20.1.2017 19:01

M41a50r34t91i50n 33J91i19r54o85u37s73e38k 7476815495628

Jojo, ze Severní Koreje má ekonomika největší strach. Ten bod tam je jen proto, aby jich bylo 10. ;-D

+1/0
3.1.2017 0:31
Foto

M28a92r10t51i56n 85F98l20o49r24i70á81n 9319853858240

Pohybujeme se na politickoekonomickém rozbouřeném moři, samozřejmě recese ještě neskončila, jednou je lépe a jednou je hůře, takto to bude minimálně do doby než se západní Evropa politicky stabilizuje a to může trvat dalších 20 let.

0/0
2.1.2017 18:44

M51i11l44a86n 21V65o59l48e52k 5759723426199

"nebudu už chtít držet dluhopis s výnosem nula" Já myslím, že na problém je zaděláno vždy, když o předčasném splacení rozhoduje věřitel a ne dlužník.

0/−1
2.1.2017 18:42

M82a18r48t60i48n 49J73i49r48o83u64s34e81k 7116185305378

Na problém je zaděláno při jakémkoli předčasném splácení. To je pro funkčnost finančního systému částečných rezerv VŽDY špatně, protože se scvrkává nabídka peněz v ekonomice. Splácení jistin totiž není nic jiného, než likvidace peněz.

0/0
3.1.2017 0:34

P32e10t50r 58A86s46c47h61e50n62b43r61e97n79n22e65r 6105653162321

Šestka vyvolává sedmičku a devítku

0/0
2.1.2017 18:17

P82e45t21r 74A12s26c79h62e39n64b50r27e24n53n72e91r 6605953702101

Šestka navíc není hrozba, ale prokázaná skutečnost

0/0
2.1.2017 18:19

R97i96c86h40a86r49d 14B51a67r80t44o11š 4969165499641

No, k EU patří i ECB, takže šestka vyvolává body:

1, 2, 4, 5, 7, 8 a 9 ;-).

0/0
2.1.2017 18:31

R38i83c83h30a67r98d 21B96a91r43t83o36š 4499735499681

Á, Michl ;-D, jde se na to:

1) "Na šestou recesi mohou zadělat spekulanti s eurem"

Hmm, ČNB, tedy stát, roky intervenuje, ale za recesi budou moct až spekulanti ;-D.

2) "Tento svět má strašně moc vytisknutých peněz ležících ladem..."

Asi se nějak vytiskly samy ;-D.

3) Za bodem č. 6: "Neschopnost lídrů EU" následuje bod č. 7: "Vzestup populistů" ve spojení s opuštěním EU. Zajímavý myšlenkový tok ;-D.

Jinak celkem nuda. Něco je jako z Blesku, např. bod 10.

+1/0
2.1.2017 18:09

S45t32a32n84i57s80l86a62v 21K37u93l57h29á48n29e18k 8137174628764

vzestup populistů....stačilo přeletět názvy a neztrácet čas

to je zase odborný článek...

0/0
2.1.2017 18:01

V22í50t 42H97r85a88d48i53l 2644765111932

Dnes se vyloženě nic hrozného nestalo,tak lidi aspoň postrasime co by se stát mohlo... Díky že se každý den snažíte šířit mezi lidmi optimismus...

0/0
2.1.2017 17:39

B41e74d65ř74i82c64h 16H57a95s30t18í39k 8150622775526

Nemělo by se stávat, aby se ČNB takto úplně zbytečně montovala do kurzu koruny. Proč jedny zvýhodnila a druhé naopak likviduje. Je to nezdůvodnitelné. Další některé pro vás "hrozby" na mě působí velmi optimisticky. Kéž by byly brzy další následovníci Brexitu!!, i nám bych referendum moc přál. A to, že následně padne Euro, je další plus pro Evropu. Naopak roku 2017 bych se nebál, hlavním kladným prvkem je už ted a bude Donald Tramp presidendem USA, což předpokládám se velmi pozitivně projeví také v Evropě. Očekávám velké změny k lepšímu v oblasti bezpečnosti obyvatel a nelegální migrace. Očekávám zrušení naprosto neschopné EU, nelze takto přece žít dál, kdy stamilionům lidí je zde vnucován život, bez vlastních kořenů ke své zemi, které i vy velmi mylně nazýváte populisty. No, naštěstí jste napsal, že všichni jsme omylní..

+3/−2
2.1.2017 16:47

V24l75a33d41i21s72l56a93v 88B34u97r67y41š43e96k 1449362987264

nemělo by se stávat, aby jednodušší frustrovaní lidé vnutili ostatním svojí představu o lepším světě, vždycky když se jim to povedlo, tak to skončilo špatně, naposledy se to podařilo komunistům

+2/−3
2.1.2017 16:51

M53i81r54e34k 47G10a14j79e90r 5421126929320

V dnesnim svete stale rozhoduji hlavne penize a nikoliv frustrace. Proto ma i CNB velkou moc. Jinak souhlasim, ze kdyby se dostali zpatky k vladnuti komuniste, tak by stejne jako pri kazde velke zmene vlady doslo k prudke inflaci, jelikoz je to nejsnadnejsi zpusob, jak vlady ziskaji vetsinu uspor vsech lidi pro financovani zmen (nebo jak je dobre znamo financovani valek).

0/0
2.1.2017 18:08

R21o94s38t88i53s68l82a67v 28C71a84h58a 8655481250622

koho CNB zlikvidovala zaintervenovanim proti korune?

+1/−2
2.1.2017 16:54

B33e72d13ř15i46c33h 69H68a50s84t41í16k 8910642615856

Vidím, že se vám to evidentně zamlouvá, takto násilně měnit pravidla hry v podnikání. Navíc, u nás to podnikání nikdy nebylo jen o tom, že kdo je schopný, přežije. Mám za sebou 17. let podnikání, takže moc dobře znám ty "zákusky" od státu.

+4/0
2.1.2017 17:06

A40n74t56o46n14í18n 89S66v26o57b35o20d68a 3754813619872

také to zažíváme, proti dotovaným firmám se blbě žije :-(. Investujeme svoje peníze a větší na to dostanou dotace, takže taková "férovka"

+5/0
2.1.2017 17:13

R26o67s68t98i87s85l87a35v 69C47a68h37a 8755741620192

Tak ja nerikam, ze to je neco, co podnikani neovlivni. Ale intervence ovlivnily dovozce, coz mi neprijde tak tragicke, jako by to bylo u exporteru. Navic pokud slo o dovazene zbozi - mohlo se to projevit v cene, ale importeri se rozhodli, ze si zmensi svoji marzi. Byla to jejich volba. Navic uz se strasne dlouho drzi kurz na hodnote o pouhych 5% horsich, nez byl pred intervencemi. Zazili jsme obdobi, kdy behem kratsi doby doslo k vetsimu POSILENI koruny, coz mohlo exportery temer zruinovat.

0/0
2.1.2017 17:15

B97e27d90ř91i78c58h 24H82a45s87t87í96k 8580102745136

No jo, ale co když ti exportéři si rozdávají mzdy, na které vlastně nemají..a kdo jim je takto uměle nafoukl? Vystřizlívění může být kruté, přesto spravedlivější.

+2/0
2.1.2017 17:28

R78o27s75t96i92s86l52a87v 68C21a43h70a 8315391500812

To souhlas. Exporteri, kteri na tohle nemysleli, zaplacou. Ale nemohou rict, ze nemeli moznost se na to pripravit. Na rozdil od pohybu v letech 2007-2009, kdy se rychle zmenil kurz z 28 na 24 a zpet na 28 a pak zase na 26. Takove pohyby jsou pro exportery katastrofa.

0/0
2.1.2017 17:36

V72l11a69d57i90s69l19a67v 52B84u63r98y97š89e75k 1699712657584

tak a není lepší než se nechat takhle ničit od ČNB a od EU nastoupit někam do zaměstnání, taková frustrace může nakonec vyústit i v nějaké zdravotní problémy a to bych vám nepřál

0/0
2.1.2017 17:24

M57i98r64e25k 21G74a12j33e67r 5241536609160

Intervence jsou pro narodni banku, ktera rozhoduje o emisi meny, velmi lakave. Nejde o to, ze jedny zvyhodnuje a druhe naopak. Jde hlavne o to, ze legalne okrada vsechny stradatele a kazdeho, kdo drzi vetsi hotovost. Je snadne mnozstvi takto ukradenych penez vycislit a casetecne ho rozdelit mezi ty nejmocnejsi, vcetne vedeni CNB. Kdyby slo poze o zmenu kurzu a zvyhodneni vyvozcu oproti dovozcum, tak by CNB mohla jednoduse odskodnit prislusnym koeficientem zvyseni zustatku na uctu vsechny, kdo maji hotovost v Kc na uctech u komercnich bank.

+4/0
2.1.2017 16:55

R46o16s34t56i39s26l22a18v 18C17a53h17a 8335521890782

Muzete mi vysvetlit, jak se Vam znehodnoti koruny na ucte, ktere tam drzite od listopadu 2013 a utratite je po konci intervenci? Mozna jste si nevsiml, ale trvalo hodne dlouho od zahajeni intervenci, nez se inflace alespon priblizila k cilovemu stavu (2%). Jinymi slovy - samotne intervence bezneho cloveka neokradaji, okrada ho inflace.

+1/0
2.1.2017 16:58
Foto

I44m73r97i65c80h 92S81u17c84h57a82r87s46k50ý 8536983345561

Směnný kurs na euro mě neokradl :-/ asi to budu muset vysvětlit Rakousku u koupě skypasu.............;-D;-D;-D

+2/0
2.1.2017 17:13

R61o90s64t28i39s55l52a49v 48C91a21h18a 8875311210532

no ja mam ecka z predkrizove doby na ucte, takze jsem v pohode......

Jen tak mimochodem - i zahranicni dovolene jsou zapocitany v inflaci, tj. ve spotrebitelskem kosi.

0/0
2.1.2017 17:17

J33i49n55d94ř35i53c33h 27M71i80t43t33e71r 6674635541826

Co je to skypas, nějaký nebeský pas ? Já znám jen skipas na lyžování. Lyže , ski. Jinak souhlas, je to děs , za lyžování v cizině dávám od intervencí asi o 7-10% víc .

0/0
2.1.2017 19:12

A75n89t97o23n25í44n 52S22v40o53b89o95d76a 3694603769912

třeba zdražení nemovitostí, které jsou lákavé pro investory, kteří u nás hodně nakupovali byty, půdu atd

0/0
2.1.2017 17:18

R26o14s52t39i31s18l67a46v 56C57a21h29a 8765801380652

;-D;-D;-D;-D;-D

Nemovitosti zdrazily kvuli nizkym urokovym sazbam. Kdyby mely zdrazit pouze kvuli kurzu koruny, tak by zdrazily uz v roce 2014. Jenze na predkrizovou hodnotu se dostaly nemovitosti az v roce 2015 a to jeste jen v Praze. Ve zbytku CR az v 2016.

0/0
2.1.2017 17:24

A34n22t40o22n40í17n 14S13v81o93b10o43d31a 3934213819552

kupujeme občas něco v Praze, tak vidíme, kdo to kupuje. Je tam dost cizinců, kteří jsou rádi za ČNB

+2/0
2.1.2017 17:31

R78o50s59t11i53s53l81a40v 75C68a86h40a 8915631720612

Clovece, cizinci kupovali v Praze VZDY, od te doby, co je to mozne.

0/0
2.1.2017 17:37

A39n52t56o30n63í61n 19S98v49o56b37o17d33a 3254623469392

takže vliv ČNB na růstu cen nemovitostí je jasný, cizincům se víc vyplatí nakupovat u nás

0/0
2.1.2017 17:45

R72o96s39t77i63s80l67a58v 81C63a48h27a 8715881400372

Tak to jiste, ale presto si myslim, ze oproti vlivu levnych hypotek, je ten vliv CNB maly. A znovu odkazuji na to, ze rust cen nemovitosti byl zasadni v roce 2015 a 2016, koruna je oslabena od listopadu 2013.

0/0
2.1.2017 17:50

A90n51t63o61n90í27n 41S59v61o95b26o73d16a 3594153509112

prodej nemovitostí trvá dost dlouho a zpoždění je větší než u rohlíků

0/0
2.1.2017 17:57

M29i65r42e82k 75G70a88j71e81r 5961706809760

Jednoduse. Intervence jsou realizovany emisi penez. Pokud na jednom miste pribyly miliardy korun, tak se pouze presunul majetek za penize smenitelny z jedne kapsy do druhe. Zadne hodnoty v tu chvili nevznikly. Takze stejne jako plati zakon zachovani hmoty, tak nelze vytvaret ekonomicke hodnoty tistenim penez. Kde podle vas tedy penize ubyly? Vycislit se to da pri prepoctu koruny na hodnotu vyjadrenou mezinarodnim kosem men, v nemz je napriklad zrovna dolar momentalne hodne stabilni. Zbozi v CR nezdrazilo o stejny koeficient, nebo-li inflace nebyla zatim az tak velka, protoze trva delsi dobu nez se emitovane penize v cele vysi dostanou do obehu. Proto take intervence budou jeste nejaky cas pusobit na oslabovani koruny i po zastaveni intervenci.

0/0
2.1.2017 18:02

R67o95s79t51i34s21l81a77v 80C79a97h27a 8125831500832

Nemyslite, ze Vase posledni veta popira samou nutnost existence intervenci?

0/0
2.1.2017 18:19

M74i13r42e76k 70G69a73j93e97r 5251796749890

Ani nahodou. Muzete mi nejak napovedet?

0/0
2.1.2017 18:55

R19o30s69t78i83s38l29a93v 63C35a93h67a 8325471850432

Jak se posuzuje, ze je dolar stabilni? Vzdy musite stabilitu nejake meny posuzovat vuci necemu jinemu. Z meho pohledu dolar vuci vsem hlavnim menam posiluje.

0/0
2.1.2017 18:31

M64i72r86e47k 86G16a92j37e14r 5151966329840

Ano, posiluje, protoze FED uz pred delsi dobou skoncil s kvantitativnim uvolnovanim a posilovani dolaru v soucasnosti nebrani. Pokud chcete jen tvrdit, ze intervence emisni banky dela vetsina zemi a CR se tomu musi prizpusobit, pak tedy ignorujte kurz vuci dolaru, ale pouzijte kurz vuci kosi volne smenitelnych men https://en.wikipedia.org/wiki/Currency_basket

0/0
2.1.2017 18:59

J52i19n41d17ř87i71c58h 37M48i27t55t31e88r 6204775481186

A inflaci zcela cíleně udržuje ČNB, tedy se o to snaží.

0/0
2.1.2017 19:08

M47i32r87e59k 43G51a92j36e12r 5121366429730

Omezim se v tomto komentari na bod 1). Neni zadny logicky duvod, aby se v dobe ukonceni intervenci CNB neco delo. CNB neurcuje kurz koruny, ten porad urcuje trh. A trh je vyslednym rovnovaznym bodem podle ocekavani vsech investoru. Nic se na tom nezmeni, protoze koruna je volne obchodovatelna. Co se bude pomalu menit, je mnozstvi levnych penez, kterymi komercni banky budou disponovat. Zacnou je pujcovat opatrneji, zvysi se uroky pro stradatele a trochu i pro hypoteky. Koruna se vuci dolaru nemuze naraz zhodnotit, protoze je proste intervencemi "rozredena" a k zadnemu stahovani penez a jejich ruseni (co by bylo opakem intervenci neboli mohutne emise meny) nedojde. Pouze se zastavi znehodnocovani koruny vuci dolaru a kurz se bude vyvijet podle vykonu jednotlivych ekonomik, coz se da stejne spatne predpovidat potom jako dnes.

0/0
2.1.2017 16:41

E77v40a 96H18a20s25n62í60k44o74v36á 1164251556404

Prozatím největší novodobá krize vznikla proto, že se velkému bratrovi něco nepovedlo v bankovnictví. Tady se nadává na EU, ale o našem platu a zaměstnanosti rozhodují pánové kdesi za půlkou zeměkoule.

+1/−1
2.1.2017 16:35

V26l96a95d25i88s94l66a74v 43B34u19r67y48š79e84k 1689322947734

tak o mým platu a zaměstnanosti si rozhoduju sám

+3/−2
2.1.2017 16:38

R48o24s33t79i98s62l85a57v 13C56a60h53a 8275951610202

cim se zivite, ze o Vasem platu rozhoduje nekdo na druhem konci zemekoule?

+2/0
2.1.2017 16:40

P14a16v21e53l 78V20a65l62e83n11t57a 7231801587153

Tak asi to myslí statisticky. Když půjde ekonomika do recese tak to spoustu lidí bude stát práci.

Zajímavé je že v době nejhlubší krize byla nezaměstnanost třeba v Německu 33%. Dnes jsou tomu jižní státy EU docela blízko a to nějaká světová recese není.

+2/0
2.1.2017 16:58

M13i21l50a16n 26H91a27n95u61s 5134475631278

Zatím nejpočetnější českou ozbrojenou složkou není armáda, ale myslivci.

No, konečně uklidňující poselství !

A zahrádkáře či včelaře bych navrhoval povolat jako záložáky !!!

+5/0
2.1.2017 16:27

J81o80s90e71f 85S68t80a62ň21u50r94a 2373575696958

Pokud to bude krize jako posledně za Kalouska tak se nic neděje. To byla krize jen podle médií. Pod slovem krize si představuji, že bude hlad a bída.

+3/−2
2.1.2017 15:57

M97i14l71o75š 53S51a57l42o75š88e44k 7274863201583

6)neschopnost lídrů EU zapříčiní 4) další migrační vlnu!!!!!!!!!!EU RvRvRv

+4/0
2.1.2017 15:56

J50i41ř56í 48D79o12n19ě85k 2375213776529

I když v zásadě nesouhlasím z žádným bodem protožejsou příliš všeobecné a autor prognózy se evidentně bojí stát si za svýmnázorem.

Krize budou a zase odezní.To je fakt se kterým se musíme smířit.

Ale abych jen nepolemizoval pro mě je hrozba č.1 Trump a jeho záměrnasměrovat americké firmy zpět na americké území.To by mohlo vyústit postupně vkrizi která zasáhne výrazněji evropské firmy a evropský trh.

Pokud by totiž tyto firmy skutečně odešly,Čína jako významný trh by zažilmasivní propouštění,které by vedlo k poklesu poptávky a jsou to právě evropskézemě které na čínský trh dovážejí a které by to citelně zasáhlo.

Evidentně to pro Aleše coby ekonoma neznamená hrozbu.

0/−2
2.1.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.