Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková, nikoli bateriová autoplaneta. Diesel je mrtvý, míní manažeři

Manažeři autoprůmyslu čekají nástup elektromobility. Jako nejbližší trend sice předpovídají auta na lithiové baterie, dlouhý život ale této vlně nepřisuzují. Kvůli vysokým nárokům na infrastrukturu podle nich nakonec zvítězí vodíkové palivové články. Větší část z tisícovky oslovených manažerů zároveň odepsala naftový pohon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S77t22a75n46i29s15l20a44v 22N24ý60v62l79t 2844835443

auta na vodík jsou vlastně elektromobily, akorát tu elektřinu spotřebovávají výrobny paliva za ně. A to hlavní, spalování vodíku tvoří pouze páru.

0/−1
4.1.2017 11:27

V68í20t 77O40ž97a79n97a 1818858785964

Jenže vodík se nedá vytěžit. A než ho generovat je vždy výhodnější dát tu energii přímo do elektrického akumulátoru.

0/−3
5.1.2017 9:03

J50o93s39e42f 53K14a15r74f73í42k 7352185556730

Tak určitě;-)

0/0
10.1.2017 9:58

T84o44m92á88š 11P21a39k 5482117689

budoucnost je vodík, to je zjevné.

+2/−2
4.1.2017 10:04

J22a22r80o79s42l76a64v 43K35ř22i93v27á84n28e19k 4745783182708

tak určitě

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

+3/−5
4.1.2017 11:23

V61í42t 11O32ž66a22n44a 1158918835674

Stále ještě velmi vzdálená. Kdo bude stavět ty extrémně drahé čerpací stanice? Něco tak výbušného (větší objem plynu na jednom místě) bude moci být jen mimo města.

+1/0
5.1.2017 9:02

M66a11r92c69e29l 40S33t35a42r95ý 9768914823439

a ten konec dieselů už máme začít odpočítávat nebo je to zase jen nějaká kravina od lidí, co nevědí, která bije?

+1/0
3.1.2017 23:25

V79í67t 59O74ž79a35n41a 1308778485364

Nejdříve to zakážou v centrech velkých měst a pak všude.

+4/0
4.1.2017 7:36

S20t89a24n66i96s71l71a58v 67N54ý91v34l24t 2974775513

Oni mají páky na zákazy a takové pokřivení trhu, že bych jim to věřil.

+3/0
4.1.2017 11:22

S53t75a73n83i49s28l87a85v 54C84h39y22t58r35a 3464323537429

A jaký pohon budou mít stavební stroje, tahače a lodě? Lodě znečišťují více, než všechny naftová auta na světě a nemluví se o tom.

+2/0
4.1.2017 13:18

F18r49a18n67t44i34š15e43k 24K87a87l42v44o75d11a 5827867543141

...tak pára se kdysi osvědčila...;-)

0/0
4.1.2017 20:36

L63u85c91i12a38n 21P22a41p59a98z41i18a68n 5804807891385

Naftový motor má svou budnoucnost, ale to musíte miít pod čepicí.

+2/0
3.1.2017 23:23

J43i85ř40í 49H78l15i14s10n97i22k49o63v21s74k48ý 9903281882551

Tak leda...

0/−1
4.1.2017 0:12

V26í47t 78O55ž32a91n54a 1438818785284

Kdepak, tam už jakékoli další vylepšení má přínos 0.5% při nákladech miliardy eur.

+1/0
4.1.2017 7:35

S61t62a85n71i49s11l23a64v 83N80ý87v11l40t 2984715773

octavie 1,9 s půl milionem km natočí klidně milion, nesmíte být dílenský analfabet :-)

+2/0
4.1.2017 11:23

P47e34t92r 26M50i90c34h72a90l 2630394181562

Páni manažeři věštili zase z koule ... ;-D

+3/0
3.1.2017 22:45

M34i71c31h30a79l 59M85r76a48z35i47k 6777637144740

Tak auta na elektrinu jsou fajn, elektromotor je jediny, ktery dokaze nahradit silu dieselu. Ale celkove je problem v tom, ze ekologie jde uplne spatnym smerem - at uz jsou to silene a neproveditelne normy na motory, nebo zakazy zarovek - vetsinu tech veci vyresi trh sam a mezitim se neresi ekologicke dopady jinych aktivit - ktere jsou jeste horsi nez provoz dieselu.

+1/−1
3.1.2017 18:38

P38e45t48r 56M59i23c16h19a88l 2610774701382

Pravda. Jenže problém elektromobilu je pořád zdroj energie.

+1/−1
3.1.2017 22:46

M22i80c84h70a15l 17M59r18a65z80i60k 6497857104980

Ano to kazdopadne, ten dojezd aktualne je treba pro me osobne naprosto nepouzitelny. Ale snad s to zlepsi - treba s tou nasi technologii - to by bylo super. Osobne bych potreboval dojezd minimalne tisic km, pri usporne jizde tak 1500-2000km :D ale na to si jeste hodne pockam.

0/−1
3.1.2017 23:19

P98e54t48r 85M86i58c44h54a24l 2810574431272

Já bych se spokojil i s dojezdem někde kolem 600 km (včetně rezervy, svícení, topení, klimatizace atd.) a nabití do 20 minut. Jenže to jezatím nereálné. O ceně se ani nebavím, protože ta je pořád neuměrně vysoká.

+1/−1
4.1.2017 3:20

M62i41c67h11a88l 57M64r66a49z75i71k 6557537664710

Tak problem je s dobijecimi stanicemi - treba Tesla ma jen jednu rychlonabijecku v cele CR. Pookud by byl dojezd v klidu 600km, tedy maximum by bylo kolem 1000km pri velke uspore - tak by to i slo v kombinaci s dobitim za 20 minut, jinak bych potreboval spise tech 1000km v klidu a tedy 1500-1800km pri maximalni uspore - zase by se pak ale mohlo dobijet par hodin pres noc.

0/0
4.1.2017 7:37

V63í87t 17O73ž23a17n19a 1438238905824

Zatím jednu, ale už letos mohou přibýt až 3 další. A pak už dojedete kamkoli.

+1/−2
4.1.2017 7:47

M78i76c35h70a88l 57M73r42a55z34i22k 6587597384440

Nedojedu, protoze nejezdim ani zdaleka jen po CR a navic ten dojezd je porad maly, me osobne by to prilis nebavilo dobijet treba petkrat za den... to by mi prodlouzilo dojezd o peknych par hodin.

0/−1
4.1.2017 7:49

M41a58r78t76i39n 42K91a72r89á35s74e83k 9298193528968

No holt lidi co najezdi co najezdi skoro 2000km za den je minimum, proto se na to elektroauta moc nedimenzujou

0/−1
4.1.2017 9:03

M54i20c15h78a87l 41M78r86a24z81i20k 6207467514390

Ja preci nepisu 2000 km za den. Ja pisu 1000 km za den, coz ale v praxi znamena, ze musi mit max dojezd v uspornem rezimu cca 1500 az 2000 km. A 1000 km za den jezdim velmi casto...

0/−1
4.1.2017 12:16

V56í44t 77O74ž59a64n45a 1608508855134

Za ten den se nikde nezastavíte ani na 30minut?! Tam byste mohl dobít na dalších třeba 200km nebo 400 u superrychlého nabíjení.

0/−1
5.1.2017 9:07

M44i44c23h72a53l 32M13r36a67z47i54k 6597567104790

Ale ano zastavim - proto jsem uz nekde psal - ze by stacilo i 600km s nabijenim cca 20 minut - pak by to melo smysl. Ale jet 200km, nabijet 40 minut, jet 200km atd stale dokola jako je to dnes - to by proste pro me neslo. Ja stavim jen kdyz potrebuju dotankovat a nebo kdyz se citim unavene - lepsi zastavit nez usnout za volantem. Ale tech 1000km neni zase tak hrozna vzdalenost. Nektere trasy mam i treba 1800km...

0/−1
5.1.2017 16:54

J91a62r57o31s81l36a48v 95K27ř48i51v44á91n42e19k 4595643912838

bože do čeho si vložil rozum

tento soudruh je zbytečným spotřebovávatelem fosilních paliv

0/−2
4.1.2017 11:25

J95a44r72o50s37l86a16v 19K83ř91i12v84á30n73e79k 4715823132288

Hm. berete nějaké drogy? LSD?

4 nabíječky postačí? Pro koho?

Mluvíte o nabíjení automobilů?

Nebo o sexuchtivých slečnách?

+2/−1
4.1.2017 11:47

V13í76t 94O47ž95a33n12a 1878208935574

4 superychlé nabíječky (135kW), pak jsou tu již dnes desítky běžnějších rychlodobíjecích stanic (50kW).

0/−1
5.1.2017 9:05

K87a88r66e72l 14Z45a29c21e29k 7431749261647

A jak chcete dobíjet přes noc na sídlišti?

0/−1
5.1.2017 8:38

V13í24t 63O30ž69a22n70a 1358558455874

Tak jak jsou dnes napájeny sloupy veřejného osvětlení, mohou být v budoucnu napájeny zásuvky pro pomalé nabíjení elektromobilů při parkování.

0/0
5.1.2017 9:09

M16i10c95h76a26l 35M98r95a25z35i13k 6227287574690

Proc na sidlisti? Ja pres noc dobijim leda tak u hotelu. Pripadne v garazi, na sidlisti tezko - to je pravda. Take bych si nekoupil elektromobil pokud bych bydlel na sidlisti a bez garaze.

0/−1
5.1.2017 16:51

V43í52t 71O82ž83a38n59a 1408438805694

A miliardu km bez dotankování byste nechtěl?

0/−1
4.1.2017 7:37

M80i27c97h33a32l 41M53r77a65z14i49k 6517937924440

Clovece co to pijete hned poranu? Proc proboha miliardu km bez dotankovani? Kde jste prisel na takovou blbost? Ja snad neco takoveho chci?

0/0
4.1.2017 7:39

V78í11t 39O10ž12a44n71a 1108778275634

Miliarda mi zní podobně neskutečně jako vašich 2000.

0/−1
4.1.2017 7:49

M72i60c59h56a69l 61M94r56a53z80i96k 6907127714680

no tak to potes tedy, pro me je miliarda minimalne o krapitek vice.... a ty dva tisice nejsuo zase tak nerealne - jde jen o to mit lepsi technologie na baterie - navic jsou to 2000 v nejuspornejsim rezimu, byt pravda v tom dnes Tesla najede 500km a to je zdaleka nejlepsi. Jenze proste pro sve potreby potrebuji aby to ujelo 1000km bez nejakych uspor - tedy i po dalnicich a v zime kdyz topim, jinak je to pro me osobne nepouzitelne.

0/−1
4.1.2017 7:53

V49í91t 64O93ž10a76n88a 1498598585104

Občas vedu 400km do Prahy a po pár hodinách zpátky a pak jsem unavený jak po 16hodinách intenzivní práce. 2000 km na jeden zátah si vůbec nedovedu představit.

0/−1
4.1.2017 9:16

M43i78c34h19a27l 30M15r68a68z91i28k 6197447864550

Dalsi co neumi cist. Nikde nepisu zejedu2000 km najeden zatah. Maximum mam 1657 km. Za 17 hodin. Aslo to nejak prezit.

0/−1
4.1.2017 12:18

J47a49r62o80s19l36a38v 42K94ř79i44v82á27n85e82k 4205103962688

2000km není problém. Aku pack 3200kg složený z 64000ks lithiových tužkových akumulátorů velikost 18650 - stejně jako u té obdivovaná slavné technické sračky zvané Tesla. Cena jen pouhých 6miliónů Kč. Mnozí technici a fyzici sní své vlhké sny (částečně zřejmě reálné otázka je cena) o to jak zdvojnásobí měrnou kapacitu ze stávajících 250Wh/kg na 500Wh/kg za pomocí cool nanotechnologií a jiných cool nápadů, přičemž stejní pomazní pánové říkají, že 500Wh/kg je fyzikální strop pro pevný akumulátor s oxidačním činidlem uvnitř (tedy to co považujeme za "akumulátor" v běžné mluvě, něco uzavřeného, ven jdou pouze elektrody a elektřina, nic se do toho nelije, nic kromě elektřiny nejde ven, nevzniká žádný odpadní produkt)

0/0
4.1.2017 11:37

M27i26c31h44a63l 76M85r43a12z75i31k 6827307164530

Tak vyrobit se da vse. Otazka je zda to pojede a za kolik. Zatim pro me osobneneni nic pouzitelne.

0/0
4.1.2017 12:23

J39i49ř85í 77S49c73h15w45a39c38h 8818464878816

pokud je "ekologické" dražší jak "neekologické" (a většinou to tak je) tak trh nic nevyřeší....

+1/−2
3.1.2017 23:06

M80i28c21h74a69l 39M26r15a98z14i33k 6927357664730

Ale ne, treba LED zarovky byly drahe, ale dnes stoji par korun a funguji a ta uspora je znat. Mam je doma vsude uz par let - a spotreba na cely byt je polovicni oproti sousedum - verim, ze se na tom podepsalo to, ze proste jsou nejuzspornejsi spotrebice vsude.

0/−1
3.1.2017 23:17

J95a24r75o72s56l43a34v 32K57ř94i22v80á90n15e81k 4395963602268

tak určitě jste ušetřil 1/2 na LEDkovém osvětlení

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

nemám nic proti LEDkovému osvětlení

sám na to postupně přecházím

hlavně protože mě s-e-r-e pořád vyměňovat spálené žárovky

jisté je že kdyby soudruzi melouni z EU ne-pí,čova-li se zákazama tak by Ledkové žárovky byly tak jako tak

0/−1
4.1.2017 11:43

M93i13c70h54a46l 24M23r44a86z72i25k 6797787784650

Naucte se cist. Pak konentujte. Nikde nepisu ze je to uspora diky led. Alenaopak jasne pisu, ze nejuspornejsi vsechny spotrebice. A hlavne odpojovani traficek, ktera zerou stale a jejichz spotreba se neuvadi...

0/−1
4.1.2017 12:25

J41i67ř69í 25H35l51i56s94n62i79k56o57v34s98k26ý 9743351412181

Konkrétně? Co se neřeší?

0/−1
4.1.2017 0:11

M71i69c35h68a38l 58M43r98a46z58i41k 6247427124350

Tak napriklad ekologie vyroby elektroniky - co je platne kdyz LED usetri me osobne spoustu elektriny, kdyz vyroba je dosti neekologicka. Totez u tech aut - co je platne, ze to nema emise, kdyz se vezme v potaz ekologie vyroby tech baterii a tezby potrebnych latek.... atd. Jinymi slovy resi se to vzdy jen castecne - tedy vice ci mene nuceny prechod na radoby ekologictejsi vec, ale vyroba te veci se neresi. To mam napriklad na mysli, ale je toho vice.

0/−1
4.1.2017 7:35

V72í24t 68O81ž35a74n46a 1178178745884

A žárovky mají být ekologičtější, víte jak je energeticky náročná výroba wolframového vlákna?

+1/0
4.1.2017 7:39

M65i87c44h69a97l 89M48r70a17z94i16k 6977417654910

Ja nikde nepisu, ze jsou ekologictejsi, zkuste nejdrive cist. Ja jen pisu, ze se ekologie vyroby aktualnich povolenych svitidel neresi - to je dost zasadni rozdil.

0/−1
4.1.2017 7:40

J52a20r46o31s65l24a55v 97K35ř12i15v53á16n43e34k 4625273932488

nevím soudruhu, ale jistě mě poučíte

0/−1
4.1.2017 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.