Diskuze

Lidí ve vlacích rychle přibývá, dopravcům pomohla letní poptávka

Vlaky v Česku vozí čím dál více lidí. Po mírné stagnaci počty cestujících ve třetím čtvrtletí rostly nejrychleji za posledních pět let, a to o téměř pět procent. Za prvních devět měsíců loňského roku přibylo ve vlacích více než 2,5 milionů lidí, za první tři čtvrtletí jich přepravily celkem 134,8 milionů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Nějak zapomněli zmínit více modrých zón ;-D

0 0
možnosti

jo .. hmmmm

nedavno jsem chtel jet do divadla, mno a zjistil jsem ze posledni spoj mi jede zpatky ve 20:05. (drive posledni mezi 22:00 a 24:00 pouze motorak a vetsinou z 25% plny)

nevim kdo jak premysli o vytizenosti vlaku, ale rusit spoje co apriorne udrzuji verejnou dopravu žadanou a limitovat to pouze na ekonomicky prospesne spoje.. to je cesta do pekel.

osobne to resim porizenim auta a KAKAT na CD

o zpozdeni atp. radsi ani nemluvit, hruza a des poslednich 15 let

5 6
možnosti

O tom, které spoje a v kolik pojedou rozhodují jejich objednavatele. V případě dálkových vlaků Ministerstvo dopravy a v případě regionálních vlaků příslušné krajské úřady.

9 0
možnosti
FK

Já vidím přímou souvislost s nástupem soukromých dopravců Regiojet a posléze Leoexpres a dalších. V důsledku toho se zcele bezprecedentně zlepšil servis všech dopravců na trati Praha - Ostrava (doprovázeno paradoxně podstatným snížením ceny) a postupně se tato kvalita začíná přenášet na další spoje. Lidi zjistili, že vlaky jsou opravdu kvalitní, že to není ta drahá hrůza, která to byla před nástupem konkurence na železnici a začínají dávat přednost vlaku před jinými druhy dopravy.

Jinak je to přímo učebnicový příklad toho, jaký dopad na kvalitu a cenu má existence monopolu nebo konkurenčního prostředí na trhu.

4 0
možnosti
RJ

Pozor na společnou hlavní příčinu - a sice kolem 2011 po dlouhých letech jakž takž dokončena modernizace I. koridoru. Tedy zkrácení jízdních dob, růst kapacity, a zvyšení spolehlivosti provozu. To vše má vliv na poměr výnosy/náklady.

To způsobilo obě věci:

1) Vyplatilo se dorpavcům jezdit komerčně (resp. pokusit se o to)

2) Přitáhlo nové cestující na železnici.

6 0
možnosti
AV

Cestujících možná přibývá ale vagónů a vlaků ne. Tak v 50% případů co jezdím vlakem stojím třeba i 3 hodiny na chodbě, a co minutu tam projde nějaký jiný naštvaný cestující, že mu blokuji cestu. Mně osobně stání nevadí, ale těm 20 dětem, které jako skautský vedoucí vedu a musím je hlídat, se moc tříhodinové stání v uličce nelíbí.

1 5
možnosti

Asi je hrozný problém zajistit si místenku, hlavně když dnes je zdarma

7 0
možnosti
PM

Dobré zprávy :) Čím víc lidí, tím lepší servis a cena ve vlacích a větší pohoda na silnicích :) Ještě by to chtělo zvyšovat na železnici podíl nákladní dopravy.

1 0
možnosti
JK

Tojo, ale když budete chtít postavit kontejnerové překladiště, tak se zvedne vlna odporu, jelikož si spousta lidí myslí, že to půjde i bez něj. Jakoby snad i tramvaje mohly jezdit bez vozovny...

7 0
možnosti
PH

Proto mezi Prahou a Berounem ubíraj soupravy elefantů a jezdí jedna narvaná? 8-o

0 0
možnosti
RP

Řvete na ROPID a kraj;-)

2 0
možnosti
JK

Tak hlavně si ty cestující udržet. Pokud to dopadne jak na trati Plzeň-Most kde jezdí dva dopravci s nekompatibilním tarifem s nemožností koupit si jízdenku která platí u obou dopravců tak to asi moc cestujících lákat nebude a na dráhu se vykašlou.

12 1
možnosti
JV

J48i65ř51í 84V51a66n48k

5. 1. 2017 0:08

Osobně mi víc vadí Ostrava-Olomouc -Praha ,Nevím proč ale nepříjde mi správné připustit si konkurenci na nejfrekventovanější trase ,tyhle koridory mají být státem chráněné,poté se nemůžeme divit že ČD jsou ztrátové a dopadneme tak, že postupně nám tu budou jezdit všichni jen né čeští dopravci.Těm zbudou jen koridory které nikdo nechce, ale dělat se musí.Takhle vyšachovat už jsme se nechali v tolika odvětvích.Jediné co je natom pozitivní je že regio i leo jsou české společnosti a platí daně u nás.Ovšem jak dlouho budou vzdorovat zahraničnímu kapitálu a odkoupí je nějaký velký fond toť otázka času[>-]

1 0
možnosti
PB

P76e69t45r 26B46á85č74a

4. 1. 2017 13:02

Na dovolenou vlakem, boze muj ;-D

A jeste pod stan do kempu, to je apson zivot a dovolena R^

0 4
možnosti
VK

Za mě ideální dovolená :)

4 0
možnosti
PN

Ještě bych vzpomněl nešvar osekávání posledních spojů. Ten značně brzdí zvýšenou poptávku po železniční dopravě. K čemu je slušné spojení tam, když se nemám jak vrátit zpět? A nejen to, vynechané poslední a první spoje, taktové díry a spousty poznámek v jízdním řádu (jeden jede jen v pátek, jiný jen o víkendu, jiný jen během školního vyučování atd.) doslova ničí možnosti cestování na delší relace, rozbíjí různé přestupní vazby a způsobuje mnohem větší problémy při zpoždění a ujetí přípojů. Stát by se fakt mohl zamyslet jestli by ,vzhledem k pozitivním hospodářským výsledkům a vyšší popularitě železnice, neobjednal plnohodnotnou taktovou dopravu na všech rychlíkových a expresních linkách, tak jak to funguje v civilizovaných zemích jako je Německo,Rakousko, Švýcarsko a Nizozemí.

6 0
možnosti
PN

Važme si toho co máme. V poměru cena / kvalita jsme vysoko na evropské špičce. Ve většině evrospkých zemí na západ od nás máte štěstí, když cestujete za cenu jízdy autem v jednom člověku, obyčejné jízdné jsou už násobky takové ceny. Vozový park se za posledních několik let rapidně zkvalitnil, zásuvky začínají být standard mimo hlavní tratě a na nejdůležitějších tepnách je wifi. Opět něco, co není úplně běžné na západě, případně je dodatečně zpoplatněné. Co si teda musíme udržet je jakási tarifní integrace železnice, kdy odkudkoli kamkoli můžete jet na jednu jízdenku a libovolnou cestou o maximální kilometrické délce. Dále pak obdobu Inkaret ať už se to bude jmenovat jakkoliv, která odměňuje pravidelné cestující na rozličných relacích. Horší to je s infrastrukturou, která kapacitně nedostačuje na většině hlavních tratích, na mnoha místech jsou přetížené jednokolejky a někde vedou tratě jak podle koňky císařpána. Jen to chce mít jednotný koncept rozvoje a to pro celé kraje a aglomerace, ne adhoc stavění a bourání jak to zrovna přijde úředníkovi pod ruku. Pokud ruším lokálku, ukážu nový koncept, který obsluhuje oblast. Pokud modernizuji, tak plánuji jak z modernizace získat co nejvyšší užitek. Při rychlosti stavebnictví v ČR je to však holé scifi.

6 0
možnosti