Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

InterPantery jsou poruchové, rychlíky vyšší kvality zachraňují staré vozy

České dráhy řeší další nepříjemnost s kvalitou vagonů od Škody Transportation. Kvůli závadám mají nedostatek rychlíkových jednotek InterPanter a musí je nahrazovat starými vozy. V jízdním řádu přitom mluví o rychlících vyšší kvality (Rx).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42á94c53l52a44v 12K51y74s88e49l20k95a 1455905253877

InterPanter považuji z pohledu cestujícího za jeden z nejméně povedených výrobků, které ČD nakoupily. Podvozek je tvrdý, "háže" a už se mně stalo, že člověk cítil i rázy nepodobné těm, které známe z béček. Pokud porovnám s Leošovým Flirtem, pak se jedná o neporovnatelné. Díky jacobsonovým podvozkům Flirt na koridoru plave a jízda je velmi příjemná. Také odpadávají přechody mezi nízkopodlažní a vysokopodlažní částí pomocí schodů a je možné rozvážet občerstvení. Argumenty, že InterPanter je zastávkový vlak s velkou fluktuací cestujících neuznávám. Pokud jedete z Blanska/Letovic do Prahy, tak v tomto vlaku strávíte více než 2,5 hod.

O rozdělení prvních tříd ví každý. Ten, kdo zadal požadavek na rozptýlení jedniček po celé soupravě by měl být okamžitě od ČD vyhozen. Jen blázen dá peníze za první třídu v tomto výrobku.

Jako cestující upřednostňuji kvalitu. A je mně jedno odkud - česká, německá, francouzská, korejská nebo čínská. Žraloci jsou polské, Flirty byly v Polsku montované a oboje považuji za velmi kvalitní výrobky. Toť můj názor.

+1/0
10.1.2017 8:44

J97a32n 42P85o22l24e94d83n23a 8374832395796

Made in CZ. Vůbec mě to nepřekvapuje.

+1/−3
7.1.2017 13:25

K67r11y30š41t63o32f 77L37a56n77í79k 1809390915675

torchu odbocim, nemate někdo informaci, kdy se uskutecni rekonstrukce vozu 1.tridy Pendolina?

0/0
6.1.2017 20:47

P26e93t69r 91K47u59č52e58r57a 8870332298

zlatej Railjet s Taurusem R^.ČD udělaly velkou chybu,když neuplatnily opci na nákup dalších souprav za zvýhodněnou cenu...!Rv

+4/−3
6.1.2017 14:39

V80a58c68l30a74v 66H44a19j81e19k 3746149379

na tom se podepsal Zemanův uřednický nevolený ministr pan Žak

+6/0
6.1.2017 16:52

J91a20n 69J74e64m15e41l84k13a 1265960

Každá nová česká jednotka snad měla nějaké věci, které se musely vychytat. Některá je povedenější, některá méně. Stejně jako v Anglii mají úspěšný "low cost" IC 125 od BritishRail. Který jezdí v "půjčovnách" i po 40 letech. Nějak souběžně vyvíjeli HST, který měl jako první naklápěcí skříň. A přestože měli jezdící jednotku v provozu (s problémy), celý vývoj zahodili kvůli útokům médií, nálad proti BR a nepodpoře politiků. Jednotky sešrotovali.

Dnes, po privatizaci BR, nemají nic. A technologie naklápění se stejně ukázala jako funkční (Pendolino a spol). A dodávají jiní. Příliš papežští, příliš liberální..

0/0
6.1.2017 14:27

J42a24n 47J42e17m58e71l82k74a 1975570

Oprava, ten naklápěcí od BR se jmenoval Advanced Passenger Train (APT)

0/0
6.1.2017 17:43

M56i96c19h59a15e71l 56C57h44a84r93v87á20t 9669418873812

Skoro to vyapdá že v budoucnu v každé soupravě nebo alespoň lokomotivě ze Zplzně bude muset jezdit servisní četa.

+1/0
6.1.2017 14:06

D33a27v87i94d 55Č52e33r41n51o96h76o73r60s13k30ý 1616934616226

Radsi nakoupit u Siemensu :)

0/0
6.1.2017 14:08

M76i54r55o35s22l55a67v 61G56r30o59s32s50m26a82n11n 8512809684

Němci v minulosti sešrotovali nejednu jednotku ICE ještě než šla do provozu s cestujícími, protože se nepovedla. Všichni pamatujeme studené začátky pendolina. Bude důležité, jak bude vlak šlapat v příštích letech, ne až tak jak funguje v prvních měsících provozu.

+6/0
6.1.2017 15:16

L61u51d65v35í73k 30M59a79t69o34u89š66e57k 1721787758144

Charvát, už jsi jel s Jančurou s jeho obstarožním vozovým parkem ? Včil mudruj a závady vidím denně.

+1/−1
6.1.2017 18:24

J77a71n 62L81a98k84o70m83ý 7311475545334

No ale když už chtěli něco jako tramvaj, mohli mít Flirta, ten u Leoše funguje docela spolehlivě od začátku...

0/0
8.1.2017 7:40

M44i30k29u20l22á92š 60K35a88l30i61n91a 1942863915

Nojo, hold naši dědové uměli vyrobit mašiny, které jim tyhle moderní nešahaj ani po paty

0/0
6.1.2017 14:04

I32v39a91n 73H76o46l17a95s 5727197158787

Holt naší dědové zaslouží hold (a většinou i uměli psát správně česky).

+2/0
6.1.2017 15:13

M51i80k63u88l97á22š 35K45a89l69i47n47a 1592853245

Jo jo přesně tak :-)

0/0
7.1.2017 0:04

M78i88r51o11s88l13a96v 77G61r91o54s80s55m96a23n32n 8462139864

Třeba Bastarda? Nebo Peršink?

+1/0
6.1.2017 15:17

K80a82r18e65l 71Ř92e82h61á56č42e68k 9532350271592

I našim dědům trvalo nějakou dobu, než vychytali mouchy na tehdy nových souoravách.

+2/0
6.1.2017 23:30

V91í27t83ě66z14s89l48a83v 84B36o16c66h 6532895915566

To si takhle jeden den postěžujete v diskuzi a dva dny na to vyjde článek R^

0/0
6.1.2017 14:00

J25a11n 55S98ů43r95a 4795853383952

od toho jsou diskuze, díky za tip:)

+4/0
6.1.2017 14:45

R30o44m31a28n 32J10e54s38c46h30k15e 9618465827905

I naší dědové se učili a dělali méně povedené věci. Některé věci vydržely 10-20 let, některé 50 a více let. Laminátky S 489.0 a S 499.0 dnes 230 a 240 slaví 50 let. A jezdí spolehlivě. Na Mariazeldráze jezdily elektriky 100 let s rekonstrukcí. Podvozky původní.

Na Regiopanterech mne vadí drobnosti v interiéru. Věšáky, koše. Také mne chybí popisy na záchodech. Mnoho lidí neví, že musí po sobě spláchnout. Také zamykání je v pYYYgramech a občas na nás kouká holá zadnice.

0/0
8.1.2017 7:31

V44á33c79l44a85v 25M18i66k50u22l38i34c70a 8603589311134

Dejte do Fotogalerie i ty jejich slavné "koženky"! Ve Francii jezdí 300km/h v TGV s komfortem a tady s ČD v koženkách až 140km/h. Století stejné jen národní dopravce jiný.

0/−4
6.1.2017 13:56

I80v74a92n 27H49o63l18a83s 5667977618547

Ani ne tak národní dopravce, jako spíš státní dopravní politika.

+5/0
6.1.2017 15:14

O35t20t48o 19P25o51s60p56í15š92i19l 4144365647778

Asi všechno, co bylo na našich kolejích nové, si tímhle prošlo. Pendolino, Elefanty, Stadlery, nové vozy od Siemnsu, nové lokomotivy Škody i Siemens a i ty slavné rekonstruované křápy RegioJetu... A nakonec po té, co se odladily mouchy, jsou lidi za nové (nebo rekonstruované) vozy nebo mašiny rádi.

Jistě, poruchovost lidi naštve a člověk se může ptát, proč to nejde rovnou napoprvé. Ale chybu těžko hledat jen u jednoho dopravce nebo jednoho výrobce.

+3/0
6.1.2017 13:52

M20í70l30a 66P85i71š82t57ě64l18á96k 7263837253

Je to pravda, pamatuji se když přišel do provozu Peršink a můžu říci, že to byla dost poruchová mašina.

+1/0
6.1.2017 15:56

J36o12s58e19f 15M94u85ž28á84t61k45o 5165693567743

Jsou vůbec nějaké vlaky pro ČD kvalitní? Pochybuji, ani Pendolino, ani regionova, ani panter.

0/0
6.1.2017 13:08

D80a83v23i22d 97Č40e73r94n77o93h68o63r36s89k54ý 1176544446716

Pendolino, Railjet, vozy Bmz a Apmz, RegioShark, Stadlery, ze starsich 854 a 843 ... panteri, 380 a RegioNoha nic moc

0/0
6.1.2017 13:16

D89a66v16i54d 27Č59e81r33n52o44h14o49r64s23k11ý 1886364226126

Co prijde z Plzne a od dcerinek vetsinou stoji moc a nestoji za moc ...

+2/0
6.1.2017 12:52

J70a27n 94Z37a63h40r20a36d31n91i94k 3164370617351

Nechci rychlík vyšší kvality od českých drah a ještě za moje prachy a ještě předražený ,raději budu komfortně sedět v regiojetu ve starých vozech !Jen by mě zajímalo kolik též stojí jízdenka v rychlíku té nejvyšší kvality ?

+2/−13
6.1.2017 12:38
Foto

J83a84n 24V76a67l94a48l58í50k 6526439890286

až RJ bude mít také nějaké problémy a odstaví nějaké vlaky tak bude muset pěšky :-P

+10/0
6.1.2017 12:57

R98a23d88e65k 80J41a41n10a71t70a 9785906854492

"Jen by mě zajímalo kolik též stojí jízdenka v rychlíku té nejvyšší kvality "

-----

Stejně jako v jiných vlacích. U ČD je jízdné ve všech vlacích stejné. Jen v Pendolínu je třeba místenka za cca 35 až 100 Kč.

+2/0
6.1.2017 19:51

S55t11a59n49i96s22l12a86v 26S13r21b45a 4445754778464

jen malinko mimo téma interpanterů: včera se českým drahám pokazila lokomotiva na trase žilina praha, zpoždění přes hodinu, zima ve vlaku. vlak samotný bez funkčního wc, drobný mráz a pár dveří přestalo fungovat, takže vlak jede i s otevřenými dveřmi mezi vagóny...české dráhy jako za socíku.

+1/−3
6.1.2017 12:28

P86a21v96e30l 17S32o78v16i50č56k30a 4926838225532

Moderní vozy vyžadují stlačený vzduch dodávaný lokomotivou přes pomocné potrubí. Tento vzduch používají většinou na ovládání dveří a WC. Pokud je lokomotiva nefunkční, jsou tyto systémy odkázány na zásobu stlačeného vzduchu ve vzduchojemu a jak ten dojde, prostě to přestane fungovat, protože není z čeho. Podobně bez napájení topným kabelem nejde topení a světla a další spotřebiče jsou napájeny z baterie.

Vlaky do Žiliny jezdím poměrně často a čas od času nějaké dveře nejdou, ale aby byla zima v celém vlaku a nefungovaly přechodové dveře za běžného provozu to si nevybavuju.

+9/0
6.1.2017 12:53

M97a76r19t98i13n 48K91o92u91š16a 6965354714

Pan autor článku je zřejmě placen za mediální tažení proti škodovce. Zajímavé je , že přesto že vozidla od dalších výrobců jsou rovněž občas poruchová, obzvláště jedná-li se také o nové vozidlo, nijak výrazně se o tom veřejnost neiformuje.

Ve všech evropských státech jezdí národní dopravci převážně s výrobky národních výrobců kolejových vozidel, pokud takoví existují.

Je to asi celkem logické, podporovat z veřejných peněz domácí průmysl a ne zahraniční.

+2/−7
6.1.2017 12:12

P61a68v94e96l 34Ř93a33p90e78k 7882296479785

Domácí průmysl se sídlem na Kypru ;-D

+3/−1
6.1.2017 12:14

V80á43c55l64a80v 93J42ů89z67a 6461667666

A mimochodem zmíněný příklad z Německa - Francouzský výrobce Alstom.

A je celkem logické, pokud už se z veřejných peněz podporuje železnice, aby byl nadřazen prospěch železnice nad prospěchem výrobce z Kypru (jehož manažeři nejprve vysoudí na státu 1,1 miliardy za nic, a pak se stanou hejtmany za vládnoucí stranu).

+3/0
6.1.2017 12:39

J78a43n 48S29ů13r37a 4115343523432

Prosím fakta,ne slova zřejmě.

+7/0
6.1.2017 12:42

J88a87n 34S95ů58r28a 4295173963302

Je asi logické, že se o Škodě píše nejvíce, když ma z výrobců kolejových vozidel u ČD bezkonkurenčně nejvyšší podil. Nebo jake.nové vlaky od jinych výrobců ČD za poslední rok převzaly?

+8/0
6.1.2017 12:49

P78a64v68e20l 59Ř45a50p25e40k 7382716109575

Ať se všichni papaláši laskavě podívají, jak je v těchto vlacích (InterPanter) vyřešena 1. třída. Něco tak absurdního a otřesného jsem ještě nikdy neviděl. Aby první třída byla v průchoďáku mezi jedinými dveřmi do vozu, WC a druhou třídou. Z toho jedny dveře do průchoďáku/oddílu 1. třídy jsou samočinné, takže pořád hučí když člověk v jedničce pohne rukou, druhé jsou pro změnu na kliku, takže člověk v jedničce musí pořád vstávat a po někom, kdo jde do dvojky nebo na WC, je zavírat. Za tohle by měl někdo dostat nejen flastr, ale navíc i pořádných pár facek před plným náměstím, protože to je šlendrián, jaký nemá obdoby.

Zcela nové vlaky, a už jsou zralé na rekonstrukci!!!! Neuvěřitelná ostuda.

+22/0
6.1.2017 12:02
Foto

T39o67m24á89š 51D59v84o90ř45á53k 3375983666766

Jasný. Haf.

+1/−5
6.1.2017 12:03

J56i97ř82í 70K48v39ě69š 1463106772781

Jeho psofobie je sice šílená, ale co se toho vlaku týče, má pravdu. To vnitřní rozložení snad vymejšleli ožralí, to se fakt nepovedlo.

+11/0
6.1.2017 12:51
Foto

T18o53m91á60š 19D22v14o27ř86á75k 3655903146386

Dyť píšu, že je to jasný.;-)

0/0
6.1.2017 14:51

J64a46n 44J87e29m25e82l60k77a 1725680

Ale tím, že je to uprostřed je to bezpečnější a tišší, měně otřesů. Mě to zas tak nevadí. Ve dvojce mohly být polohovatelná sedadla, když už low cost.

0/0
7.1.2017 17:53

R42a55d10e60k 28M69e31j24z22l71í51k 5418980848436

Jj, pochybuji, že manažer zodpovědny za nakup aspoň týden tímto vlakem jezdil min. 2 hodiny v kuse, aby zjistil, jak jsou to "pohodlne soupravy".

0/0
9.1.2017 18:05

F25r93a49n89t79i41s91e65k 19M73r32z11e21n58a 3635355918239

No vsak modry railjet je taky nedomysleny. Priplatite 500 k prvni tride a nemate ani poradny stolek. To co se vysouva z operky je vysmech, protoze v momente kdy vyndate obcerstveni, tak nemuzete vstat a nemate to kam dat. Neni to oddelene od 1. Tridy ani zavesem a tak se vam tam coura kde kdo na zachod. A to ma prosim byt lepsi nez first class.

0/0
10.1.2017 8:11

Z86d50e78n58ě26k 35H57r95u69b89ý 5265918941136

A od kdy jezdí Jančura Praha-Brno? To by teoreticky měly u ČD přebývat RailJety, ne?

0/0
6.1.2017 11:42

R87o43m80a66n 65P38o82l88á11č63e43k 5506539465

Jezdí dva nebo tři spoje ;-D

+1/0
6.1.2017 11:44

T29o12m62á18š 25T48a85t97í92č46e44k 5330632310448

Nahradil ty spoje, na kterých ČD používaly starý vlaky.

0/−1
6.1.2017 12:12

P31a75v92e80l 37R96e32z24n82i68c35e83k 3145614764942

mylite se.. nahradil nektere casy kdy jezdily spoje typu IC/EC.. bezne spoje (tedy rychliky) totiz nejezdi pres ceskou trebovou ale pres caslav... a tam prave nyni jezdi interpantery namisto kozenek...

na trase brno - ceska trebova - praha nejezdi kozenky uz radu let...

+2/0
6.1.2017 12:49

T81o83m13á59š 49T87a62t83í78č63e12k 5450862290318

Neříkám koženka, ale jednalo se o ty ranní a odpolední spoje právě mezi těma IC/EC.

0/0
6.1.2017 12:51

J15i28ř66í 66N41e67v57r71l18a 8312783479357

Oblíbená fráze autora článku pana Sůry: "Nejde o první problém."

Tak nějak vidím stále články o "problémech" u ČD, ale žádný o problémech u soukromníků (a že jich je, viz facebook Regiojetu a příspěvky od cestujících) - náhoda?:-)

Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždy najde...

+18/−2
6.1.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.