Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na opravy nejostudnějších nádraží půjde letos 600 milionů korun

Správa železniční dopravní cesty vydá letos za opravy a rekonstrukce nádraží kolem 600 milionů korun. Loni po převzetí nádražních budov od Českých drah zahájila rekonstrukce za 102 milionů korun. Na páteční tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u77k81á37š 30H19l94o33u45c71a96l 6102380801454

to je zvláštní, Náchod byl opravovaný předloni, Turnov taky není úplně ve špatném stavu...

0/0
21.1.2017 11:14

M51a16r87t33i28n 37K11u18b74í19k 9677159566593

Opravují opravené budovy, ale ty co by to nejvíc potřebovaly- například Protivec, Pšovlky, Kožlany, Kralovice u Rakovníka, Čistá, Zavidov nebo krásná vodárna v Měchenicích nechají padat dál. Opravdu to nechápu- Turnov,Břeclav, Přerov ani Hradec nejsou v havarijním stavu a pakliže opět jsou, tak ať žalují firmy co to opravovaly před nedávnem. Na prvně jmenované nikdo nesáhl asi 60 let a tak to asi chtějí zbořit, ony demoliční firmy již pár pěkných nádraží zbořily -Hranice v Čechách, Mšené Lázně, Černuc, Poříčí;-€ atd.a možná to bylo dražší než oprava a následný pronájem třeba obcím mohl opravu částečně hradit. Podle mého názory by měla být všechna nádraží kulturní památky- vypovídají o své době a stavěla se za doby rozkvětu Rakouska-Uherska, ale i později.

+1/0
14.1.2017 12:59

K44v87ě95t18o83s43l56a62v 85V14y66b21í75r97a29l 7603109318424

Přerov se opravoval také a už se s ním počítá znova?! Ale Kojetín to je stálá pohroma. Škoda jen, že už zbourali to luxusní WC u mostu, to byla paráda! A most přes koleje je už nepoužitelný! Jsou v něm díry skrz!! Chátrající úschovna kol je taky jen hnus.Půlka peronu na nádraží, která je u "hospody" nesvítí vůbec.POHROMA!!

+2/0
13.1.2017 13:08
Foto

J63a90r14o59m66í45r 89P90r69a17u28s 9617147470726

Většina nádražních budov je ostudou našich železnic, státních i těch soukromých. Nedávno jsme jeli do Vrbna p.P. - strašnej stav a přitom tak krásný budovy. ;-(

+1/0
7.1.2017 12:46

P10a83v11e90l 53Š46e87v88č29í83k 6660175619130

Pražské nádraží je naprosto děsivé. Hlavně, že je tam překrámováno prodejnami předraženého šrotu kterého je po Praze a okolí spousty. Při delším čekání si není kam sednout, informace nepřehledné, k vlakům daleko a cizinec je zmaten i značením nástupišť. U nás označení S znamená sever pro zbytek civilizace South, tedy jih. To je jen taková perlička na dortu.

Je to vše, jen ne moderní cestovní terminál, kdy vše co potřebuji k efektivnímu cestování nemám centralizované na jednom místě či alespoň nedaleko, je rozstrkané po obrovitém areálu. I v děsivě špinavém a zanedbaném brněnském nádraží je pohodlnější cestováni.

Když se člověk vrátí odněkud z civilizace a jede vlakem, tak je rázem o 25 let zpět. Možná v určitém ohledu hůře, nikdy nebyla nádraží tak špinavá a zanedbaná a tratě i okolí zarostlá lebedou. Kdysi za komančů jsem jel vlakem do Bulharska. jeli jsme přes Rumunsko a tam to tehdy vypadalo jako dnes kolem naších tratí.

Vždy jsem se domníval, že železniční doprava by měla být po kolejích efektivnější a více ekologická, než kamionová. Dnes je ale trend hrnout vše po silnicích a nákladní doprava železnicí je tak předražená, že každý raději vozí náklaďákem. Před rokem jsem potřeboval dopravit ze Slovenska kontejner a když jsem poptával dráhou, tak jsem jednak měl pocit že je otravuji a druhak mi to náklaďákem přivezli za půl. A to neměli ani vytížení na zpáteční cestu.

Je tedy paradoxem, že v rámci mantry záchrany planety nás budou cpát i pomoci zákonů do pořizování elekktromobilů, které si ostatně úředníci již za naše prachy nakupují. Přitom ale elektrifikovaná dráha umírá na úbytě a stále více zaplněné silnice již dávno nestačí statisícům méně ekologických kamionů.

+2/−7
7.1.2017 10:52

R87o23m19a45n 72J91e68s40c37h38k72e 9938525867545

To mne rozum nebere. Opravy oprav ? Proč se opravuje Břeclav ? Není to tak dlouho co se opravovala.

+3/0
7.1.2017 8:17

P67a51v62e72l 12Š96e45v59č18í77k 6940745119830

Protože státní stavební zakázky.

+1/0
7.1.2017 10:55
Foto

R75o10m38a37n 86K80o92z19e26l 4407556133694

To je tak na opravy necelých čtyř nádraží....:-)

http://ekonomika.idnes.cz/kritika-rekonstrukce-nadrazi-v-brumove-bylnici-f5w-/eko-doprava.aspx?c=A130204_1885029_zlin-zpravy_ras

+2/0
6.1.2017 23:55

I55v71a28n 59P93š11e43n61č42í14k 6437580159526

osobní vlaková přeprava má smysl jen jako pojítko mezi velkoměsty a aglomeracemi....mezi menšími městy bych nasadil efektivnější autobusovou přepravu a prostředky investoval tak , aby byla větší obslužnost...u nás se o víkendu nikam nedostanete...na vlak je to 3 km, do města 6km, tak radši chodím pěšky ...

0/−6
6.1.2017 15:17

F63r10a67n76t26i66š56e60k 38V44a65n64ě16k 1617574357317

A kam narvete do autobusu kola, kočárky a větší skupiny turistů?

+2/0
6.1.2017 17:25

R27o98m37a88n 86S88t28o11n73e67k 1319433949931

s Kočárky a koly jsou ve starých vlakových soupravách taky mnohdy problémy

0/0
7.1.2017 11:46

F77r81a37n38t18i58š62e38k 45S22t94r42n83a92d 4384935809146

Kdy se začne stavět nová budova místo té zchátralé ve stanici ZLÍN střed ? Zlín má nejhorší budovu železniční stanice ( ještě v horším stavu než v Karlových Varech, avšak i zde je naprosto nutná budova nová ... znám to i zde ) ze všech krajských měst v českém státě.

+2/0
6.1.2017 15:15

P17e81t26r 59D76r63a76p20a49l 3755528983355

je to v plánu

0/0
6.1.2017 18:21

R27o42m49a87n 82J78e32s48c75h67k88e 9628245937535

To jsem zvědav. Napřed hejtman Mišák, teď Čunek. Ale zvládnou dvě zaměstnání. Senátor a hejtman.

0/0
7.1.2017 8:19
Foto

B15r34o72n79i85s27l36a23v 76G27a14b73r61y97š 2182869851

Hned vedle Trmic jsou Chabařovice. Tam se pro jistotu nezastavuje vůbec a ani nejsou v jízdním řádu. ;-D

+3/0
6.1.2017 14:50

M46i86r76o10s43l15a54v 25H58i64l40l23e37b96r61a68n32d15t 5242129715237

Karlovy Vary potřebují nové nádraží.

Přes válku tam bylo to krásné nádraží zničené, po válce se postavilo pouze jen takové dočasné primitivní provizorium s tím že se brzy postaví nové pořádně nádraží, jenže to primitivní provizorium je tam dodnes. Totální ostuda. Slavné lázeňské město, kde přicházejí i zahraniční hosté, proto nádraží by tam mělo i repreznetovať (jako tomu bylo za první republiky, to bylo krásné honosné nádraží - můžeme ho vidět např. ve filmu Tři vejce do skla)

+1/0
6.1.2017 14:50

J17i90n29d71ř69i77c14h 70Č50e66r80m12á26k 3379276538

No však ve Varech se nové nádraží staví už přes rok. Mělo být původně dokončeno loni v létě, bude letos na jaře.

0/0
6.1.2017 15:23

J70i29ř27í 64R37y61s 3944987496304

nezapomeňte na Teplice,byl jsem tam a bylo to jako za války.

+1/0
6.1.2017 14:28

J51i14ř39í 91J93o83z23a 3328783840791

Ostudnou nadrazni budovu v Ceskych Budejovicich opravi SZDC kdy?

0/0
6.1.2017 14:27

R70o44m76a20n 86S23t72r42a34j80t 8346518775434

To jste nebyli na nádraží Hrubá Voda zast., Hlubočky. Tam jsou nápisy po Hitlerovi ještě v němčině.

+2/0
6.1.2017 13:54
Foto

B93r84o17n85i54s94l29a32v 49G36a10b41r58y72š 2952889921

To je třeba i v Domašově nad Bystřicí.

0/0
6.1.2017 14:51

P57e41t72r 98D83l50o53u49h48ý 8325653249486

600 milionu.... Bereme li v uvahu, ze material bezne k zakoupeni za 10000,- jsou ČD schopny zakoupit za 30000,-Kc a ty projekty a posudky, ktere si nechaji vypracovat, predpokladam, ze ta nadrazi asi nakonec pekne vymaluji.

+2/−2
6.1.2017 13:24

R26a61d60o57v98a98n 16T46á33b88o59r48s94k49ý 2204551643989

ČD nejsou vlastníkem nádražních budov, ty patří SŽDC.

+4/0
6.1.2017 14:34

R46o45m87a76n 20S14t44o19n44e62k 1459163729631

doporučuji si najít co znamená ČD a SŽDC :-)

+3/0
7.1.2017 11:48

J17i10n19d47ř79i10š73k96a 82B55u33r51g23e60r88o10v43á 3935834328295

To je ale strašně málo!

+3/0
6.1.2017 13:03

L78e60o49š 51E55x23n88e63r 1528118270268

A co takhle udělat něco s nádražím v České Třebové? Sedět na drátěných, tvrdých a studených sedačkách v průvanu není přece žádný med... :-(

0/0
6.1.2017 12:58

J95i40ř94í 40L71u74k64á35š48e61k 5420521670903

Hlavní nadrazi v Praze je porad hrůza hruz, takhle to vypadá, kdyz se o neco stará stat.

+1/−13
6.1.2017 12:50

J82a30k43u28b 51K32o49r43e38c 6484680951343

to má v nájmu italská firma, která se o to má starat

+4/−1
6.1.2017 12:56

J85i83ř42í 39L53u16k34á26š30e93k 5690711280293

Od státu :(

0/0
6.1.2017 12:58

M95a79r26e28k 96H82r63u40b68y 6307332591938

Odpovednost za stav uz 10 let lezi prave na te italske firme.

+4/0
6.1.2017 13:20

J76i62ř11í 55L71u75k50á77š51e16k 5310871460423

Odpovědnost leží na vlastníkovi, to ze stat nadrazi pronajal firmě, ktera se o nej nestarala je hlavně jeho vizitka :(

+1/0
6.1.2017 13:40

K74a62r36e73l 56Z32á13p52o62t21o30č71n22ý 5699553251

měla, už nemá...

+2/0
6.1.2017 12:59

L21i16b93o21r 57V63a28v47ř96í94k 7773502543732

...protože se soukromá firma nestarala tak jak slíbila tak už jí v nájmu nemá.

0/0
6.1.2017 13:13

P94a39v59e49l 88Š77e41v56č76í36k 6900335989890

Zajímavé ty minusy za suše konstatovaný fakt.

0/0
7.1.2017 11:22
Foto

R34o98b63e80r32t 36B93o25u93k35a84l 4214435870

A tu hrůzu v Mladé Boleslavi opravite kdy :-(

0/0
6.1.2017 12:43

P75e60t54r 61Š97k88o26d90a 5217710794760

Zajímavé, budova v HK není dlouho po rekonstrukci...

+4/0
6.1.2017 12:39

J82i64n39d66ř29i33š63k37a 23B96u41r95g27e28r79o78v45á 3345644778435

Poděbrady zrekonstruovali a jelikož je to historicky cenné nádraží, ponechali pokud to šlo původní tvář. Jen ty vchodové dveře, co váží asi tak metrák mohli upravit, ztěžka se otvírají, při větru nejdou dovřít, v hale je asi tak o dva stupně víc než venku. A toalety - škoda mluvit...otvírají až kolem sedmé, ráno není kam...a to je nejvíc lidí.

+2/0
6.1.2017 13:06

P53e79t25r 80M38u35d20r73y43c87h 7904102547523

Jako materiál pro opravy bych doporučil materiál který se nevykupuje, v opačném případě se ty opravy mohou provádět rok co rok, tedy aspoň v Ústeckem kraji

+1/0
6.1.2017 12:39

P38a85t36r15i60k 56E15g74e77r 2298570449781

Bohužel je to tak a mrzí mě to, že Česká republika není úplně všude krásná. Sice naprosto rozumím tomu, že se západní Evropě nemůžeme vyrovnat, ale žijeme snad ve střední Evropě a tak by tomu pár věcí mělo také odpovídat. Budu rád když se česká nádraží vylepší. Česká republika má poměrně rozsáhlou železniční síť tak by bylo dobré se o ni také lépe starat. Mluví se stále o trati Drážďany - Praha - Vídeň. V Praze mělo být letiště pro pro více letů to je teď však ve Vídni, ale Bratislava neuspěla, Brno také ne. Ostrava nejspíše také ne takže Praha má opět příležitost, ale je potřeba zlepšit obslužnost chybí zde železniční napojení nebo metro o tramvaji na letiště se neuvažuje.

+3/−1
6.1.2017 12:13

M18a46r55e85k 17H12r43u39b84y 6247852891968

Bohuzel, poslednich 25 let se z hlediska infrastruktury v podstate proflakalo, prestoze vynalozene naklady odpovidaji natazeni dalnice a VRT do kazde visky :-P

+3/−2
6.1.2017 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.