Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lukrativní monopol STK přetrvává, vše komplikuje úřední systém licencí

Stanice technické kontroly (STK) jsou v Česku lukrativním byznysem s omezenou konkurencí. Chce-li do něj někdo vstoupit, úřady mu dokážou jeho plány značně narušit. Příští rok celý obor čekají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a18n 85D38v85o11ř38á65k 4763372313497

Super! STKček bude víc, bude větší koonkurence, a když řeknu, že půjdu příště jinam, tak projdu s ještě horším střepem než dnes! ;-D

+1/0
9.1.2017 23:05

L83a36d89i52s87l93a41v 95K75a33l30o92u78s 7915196851340

V dnešní době je STK theater na n-tou.Papírování, jako když jdete kupovat jadernou ponorku. Než se dostanete na řadu, tak Vás předběhne dalších 10 kamarádíčků těch, co dělají na STK.

8 z 10-ti pracovníků se věnují těm kamarádíčkům, poslední 2 se věnují těm "normálním". Uběhnou 2-3 hodinky zbytečně promrhaného času. Do protokolu napíšou blbosti, jako

že je lehce prodřená brzdová hadice, která vede volně v prostoru a nemá se o co odřít. A jak to tu někdo psal, že služební auta počet závad 0, tak se svým soukromým vždy alespoň 3 lehké.

Větší korupci, jak na STK, jsem v životě nezažil. Většina lidí to řeší způsobem "tak jsem si nechal udělat STK" . Prostě zaplatí, a na STK nejdou, a přestože mají auto v téměř dezolátním stavu, tak mají obvykle počet závad 0.

0/0
9.1.2017 12:42

J50a79n 50H90r14u93z75a 8334598479567

Já se objednávám on-line a ještě se mě nestalo, že by mě nevzali na dohodnutou dobu. Pouze mezi emisemi a STK vždy čekám 30-60 min. Vlastní STK se účastním a s technikem probírám co bych měl do příští STK opravit. Víc než vlastní kontrole se technik věnuje fotografování ze všech stran a úhlů včetně interiéru a následném zadávání do systému ministerstva dopravy. Byl jsem s mnoha auty na mnoha STK a žádnou korupci jsem nezaznamenal. Tedy v Brně a okolí. Jak to funguje v Čechách netuším. Jinak stanic STK mám kolem bydliště víc jak prodejen potravin. A znojemské problémy jedné firmy mě nezajímají.;-)

0/0
9.1.2017 13:05

L62a26d77i96s17l74a54v 80K12a33l79o51u51s 7145176281840

A není to STK duplicitní/zbytečné ? Tohle můžete probrat s automechanikem v servisu a nemusíte kvůli tomu ještě jezdit na STK. Mě to připadá, jako naprostá pitomost, plýtvání penězi a časem.

0/0
9.1.2017 13:16

J65a44n 16H19r28u79z52a 8854508979917

Proberu při příležitosti kontroly STK. U nás se technici s lidmi baví a nejsou namyšlení. Zvláště, když je to za humny od Brna, ale už venkov. Nejezdím tam duplicitně navíc.;-)

0/0
9.1.2017 13:42

J32a95n 75Š63m44í93d48a 7225168519942

Německo je mj.i automobilová velmoc. Celý systém (evidence vozidel, výroba a distribuce RZ, STK) je u nich nastaven pokud možno co nejefektivněji a hlavně pro potřeby lidí, v tomto případě řidičů; naproti tomu u nás je "někým", kdo má na tom zájem (peníze, ego úředníka-já jsem papež) nastavován systém s co největším počtem překážek.Jó, holt Češi byli na sebe vždycky "svi.ě".

0/0
9.1.2017 9:15

L70u27b64o14m31í27r 10K98u49c 9982859577485

A bude to ještě horší, teď jedna ubyla (STK Kopřivnice).

0/0
8.1.2017 22:17

P92e12t50r 53H97o96r54á31k 1339553889794

Nefunkční systém STK, přes který léta procházejí vraky nesplňující technické požadavky.

0/−2
8.1.2017 22:16

J37a14n 86H16r19u67z15a 8774248489447

Pohádky jedné babičky, tedy alespoň v současnosti.

0/0
9.1.2017 13:07

M62a75r30t68i50n 98K52u32ř19í27t25k50a 6917976688185

Proč je jich v Německu tolik? Protože tam STK dělá každý lepší autoservis.

+3/0
8.1.2017 21:05

R50o49m92a19n 25P51o88l95á21č42e88k 5276519705

Zase mají trochu jinak hozené daně na auta oproti ČR... Všude je něco.;-)

0/0
8.1.2017 21:16

P78e63t16r 61M44a31r33k61o82v56i45č 4567279850716

Mám P406 HDi r.v. 2000 v ČR od 2004 t.č.270tkm. Již od r 2008 při každých emisích poslouchám jak je ten motor v háji, je nutné vyměnit vstřiky, čerpadlo apod. A světe div se, teď když je ráno 20 pod nulou, tak auto s motorem totálně v háji chytá na drc. Kde je chyba? :-P

+4/−1
8.1.2017 20:15

T65o27m69á46š 68K69u96c93h97a53ř 3607771788541

Třeba v tom, že smrdíte sousedům pod okny? ;-)

To že to jede neznamená že to nesmrdí. Jede i parní lokomotiva.

0/−5
8.1.2017 20:28

P86e20t43r 90M74a53r70k38o91v16i72č 4327269870206

Zřejmě nemáte představu o spalovacím procesu vznětového motoru.

0/0
8.1.2017 20:46

S62t78a94n71i19s48l75a70v 57N15ý11v19l65t 2214635903

včera sem šel kolem zánovní KIA sportage na parkovišti a málem jsem se udusil jedním nádechem toho smradu.

0/0
9.1.2017 10:32

R69o55m81a38n 68P35o22l35á21č27e94k 5886779395

Pokud každé dva roky dostanete zelenou nálepku, tak bych je nechal kecat ;-D;-)

+1/0
8.1.2017 20:40

J95a46n 80H15r86u89z81a 8814178449487

Tak už ji nedostanete. Už ten nesmysl zrušili a lepí se jen jedna, červená.;-D

0/0
9.1.2017 13:08

M43i71r43o69s52l61a71v 79F52r81i62d70r16i81c93h 1535816460979

Příští týden pojedu na STK a čeká mě v nejlepším případě čekání 1 hodinu na emise a druhou hodinu ve vymrzlém autě na STK, no prostě paráda.

0/0
8.1.2017 19:30

T79o80m79á74š 15K71u83c16h76a10ř 3877721738921

To je nápad jet na STK v takových mrazech. ;-)

+1/0
8.1.2017 20:29

R30o90m50a91n 50P74o43l27á96č86e23k 5836209985

Tak když to blbě vyjde. Taky mám na jednom autě únorový termín;-)

0/0
8.1.2017 20:41

J15a95n 38H98r70u46z27a 8624898629937

To se nejde objednat na čas? A v kanclu kde se platí nelze přečkat?

0/0
9.1.2017 13:38

J47a88n 86J72e75m80e73l96k41a 1885720

Tak cena šla za poslední dobu na téměř dvojnásobek. Což je jen další náklad k dalniční "známce", spotřebním daním, dph, pojištění, silničním daním atd, atd.

K tomu to jejich de.ilní měření kouřivosti u naftových motorů. Kdy vytáčejí milionkrát na plný knedlík motor z volnoběhu do omezovače. (Takový standardní provoz naftového motoru) A nejradši si někteří nechávají podepsat papír, že v případě selhání rozvodů (totálka) za nic nezodpovídají. No nekup to za ty 2L. Každé 2 roky.

K tomu de. metodika, že motor sice má kouřivost bohatě pod limitem. Ale protože se hodnoty liší o jimi určenou nereálnou hodnotu, tak opakují a vytáčí stále dokola jak kojoti..

Přitom auto vůbec v reálném provozu nekouří. Ale s testy má problém.

Ten test podle mě vůbec neodráží reálný provoz. Prostě se těm lenochům za ty peníze nechce mít brzdu na zatížení.

A pak člověk vidí na silnici různé auta, které při rozjezdu jde mračno dýmu a pod. A stk mají.. Takže stejně buď se vesele uplácí, kamaráduje nebo ta metodika je o ničem.

+12/0
8.1.2017 18:46

M61a41r53t56i55n 46K63u81d87r90n87a 3739166709130

Nesmysl je uz jen to, ze na STK se musi chodit po dvou letech, a to bezohledu na najete kilometry.

+5/0
8.1.2017 18:43

M59i72l13o55š 12K37o59l38m56a36n 6536393337212

MD nic nevyřeší, jen slibuje. Většina STK je pod "kontrolou" úřadu DEKRA . Přijedete na STK s motorkou, která před týdnem prošla německou STK a ta má o pět centimetrů širší řídítka. Tady neprojde a odkáží vás na DEKRu, tam se na to ani pořádně nepodívají, zaplatíte 4 tisíce, oni vám to napíší do TP a je to v pořádku. Na STK zaplatíte opět další poplatek a můžete odjet.;-€

+4/0
8.1.2017 18:35

P41a19v22e67l 25Z32a75j67í26č89e70k 8264360796160

podle me je cela stk jen urednicka kravina kdy stat neprimerene zasahuje do prav a povinnosti ridice... ja jsem zodpovedny za auto mimo ten den na stk. Takze je na me abych nejezdil v popelnici. Stacilo by rict ze pokud pri nehode mohl za neco technicky stav vozidla. Bude plneni pojistky kraceno. Jenze socialiste potrebuji z danit i prochazeni po travniku jinak by na ty sve socialni experimenty nameli penize.

+1/0
8.1.2017 18:15

L55a11d23i66s14l77a24v 33K37a42l70o34u80s 7245106291910

ANO, máte pravdu. Když se podíváte na dopravní situaci, kouknete na internet,posloucháte radio, či vysílání TV, tak většinou slyšíte, že tam a tam pro technickou závadu ucpalo vozidlo dopravu. Nebo že pro technickou závadu došlo k požáru TIRu v Lochkovském tunelu, a že hasicí systém v tunelu, ani přivolaná hasičská jednotka nezvládla uhasit oheň. Jak pak se to mohlo stát ? Vždyť STK ta vozidla pustila do provozu a jsou třeba týden po absolvované STK. navrhoval bych, aby se STK zrušilo. STK by dávali v servisu, a ušetřené prostředky by se věnovali do oprav.

0/0
9.1.2017 13:04

P34e57t75r 59N77e61s48v55a79d83b15a 2854655416219

"nově i kontroly při přepisu vozidel"? Odkud jste spadl? Z marsu?

0/0
8.1.2017 18:01

J33a58n 49H79r52u25z66a 8174638939877

Evidenční kontroly. Nebo už to zrušili?

0/0
9.1.2017 13:53

P39a82v61e50l 85J11i89ř51í33k 9118317409

Vysledek bude cca stejny jako kdyz nekoho prejedete a budete mit brzdy OK, akorat asi skodu a ujmu zacalujete se sveho, kdyz nebudou brzdy OK

0/0
8.1.2017 18:00
Foto

P95a33v60e27l 58M96a40k28o50v76e38c 8238575651

V době, kdy výrobce dává na auta 5-7-10 let záruky jsou současné lhůty jen další nesmyslnou placenou buzerací. STK zrušit a odpovědnost za technický stav nechat na majiteli vozidla.

+8/−2
8.1.2017 17:57

P59e48t49r 18N90e68s94v82a72d19b72a 2274425286849

Jaký přesně vliv má záruka na technický stav vozidla???

+1/−2
8.1.2017 18:02

M74a89r86t32i36n 19K82u29d64r49n58a 3659636689870

Kdyby si nebyli vyrobci jisti, ze auto v pohode tak dlouho vydrzi bez poruchy, tak by tak dlouhou zaruku nedavali.

+2/0
8.1.2017 19:17

P15e33t37r 38N45e39s12v83a91d40b70a 2114495866189

Jste úplně mimo....

+1/0
10.1.2017 21:27

K85a78r97e10l 65L11a48n35g35r 2392497650298

Výrobce tuto záruku ovšem nedává na brzdné kotouče a obložení. A je v tomhle státě dost omezenců co jsou schopni jet až na doraz... Nehledě na různé drobné závady jsou díra ve vejfuku, neodpovídající stav brzdových rozvodů. Ano i s takovými závadami jsou mnozí schopni jezdit.

+2/0
8.1.2017 18:25

M53a50r20t38i29n 13K30u66ř93í14t89k48a 6457866128395

Bohužel znám dost lidí, kteří nic neřeší, dokud to jede.

+1/0
8.1.2017 21:05
Foto

P95a47v81e78l 76M41a72k86o64v68e32c 8138835111

Podmínkou záruky jsou pravidelné návštěvy servisu a příslušné servisní úkony...

+1/0
8.1.2017 21:23

J12a16n 88H46r63u48z88a 8604718299827

Š 100 i 120: destičky po 30 tis. a čepy přední nápravy po 50. Po plyšáku moje auta. Citroen Saxo a C1. Obě po 10 letech provozu a přes 100 tis. km původní nápravy, dvakrát destičky (u Saxa vč. kotoučů) a stále původní baterie, žárovky, výfuky! Já pamatuji i doby, kdy se ručně mazaly čepy. Prostě pokrok jde dopředu.

0/0
9.1.2017 13:52

S86t28a83n92i19s26l65a60v 32H95e42r11m82a49n 9757199473513

Už se někdo setkal s tim jak se provadi TK policejnim servisem na parkovišti u silnice ? Ti co pišou niže komentaře tak asi nikdo.

0/0
8.1.2017 17:29

M63a43r97t62i19n 13K86u42d55r50n48a 3909166869200

Kvuli soatnemu stavu vozidla se stane naproste minimum nehod, daleko vice se stane kvuli spatnemu stavu vozovky. STK kazde dva roky je naprosty nesmysl.

+10/−2
8.1.2017 17:19

M59i92r53e53k 12B70á59r15t47a 2325777160721

Lukrativní monopol. A kluci, co tam dělají, domů nosí čtrnáct tisíc....Prostě klasika....

+1/0
8.1.2017 17:15

P86e62t23r 71H78o23c29h65m48a87n 2640746895311

Čtrnáct tisíc nosí domů na úplatkách.

+2/−4
8.1.2017 17:19
Foto

D82a20v20i83d 14S36c24h72n89e82b64e92r49g91e83r 9925258853343

Tzv. popelník

0/0
8.1.2017 18:05

J80a69n 67Ř86e34z28n36í72č89e92k 3531651873370

Už je u nás jen málo míst, kde se necháme se sklopenýma ušima buzerovat za naše peníze - kromě některých zdravotnických zařízení a státních úřadů jsou to v první řadě STK....

+9/0
8.1.2017 17:07

P80a37v31e36l 22Ř93a11p45e72k 7892326889245

Já hlavně nechápu, proč s ročním nájezdem 1500 km, přičemž zbytek času auto stojí v podzemním garážovém stání, musím co dva roky na technickou. Naprostý nesmysl a ztráta času.

+10/0
8.1.2017 17:05

J29a79n 72P64r94o48c87h65a50z23k52a 1337585859107

Žiji v Severní Karolíně. Na technickou kontrolu musíme každý rok. Na stanici technické kontroly jsem nikdy nebyl i když jsou na každém rohu a má ji prakticky každý velký servis. Udělají mi kontrolu vždy automaticky v servise Toyoty při výměně oleje, kde mám předplacený servis až do 60 tisíc mil (cca 100 tisíc km). Roční nálepka na značku mi pak přijde poštou.

+5/0
8.1.2017 17:38

J50a81n 96P38r98o14c22h21a55z70k88a 1737405789337

Mimochodem - každému je jedno, zda jsem za ten rok najel 50 000 mil nebo ani jednu.

+2/0
8.1.2017 17:40

I93v96o 12P38o22k53l20u30d88a 3694494483253

A prakticky stejně to funguje i v Rakousku. Tam se to odbylo vždy ve značkovém servisu při pravidelném servisu předepsaném výrobcem vozidla po 2 letech. Zřejmě je to dáno i tím, že značkové servisy by si nedovolily podvádět z hlediska technického stavu servisovaného vozidla. Nejsem si moc jistý, zda by tomu bylo tak i u nás, kde se ve značném rozsahu hledá, jak předpisy a zákony obejít. Ale to by bylo na delší diskusi.

0/−1
8.1.2017 20:01

J86a18n 83H88r44u25z45a 8314178359607

No hlavně u nás s low cost auty nechodíte do značkového servisu, který má hodinové sazby jako doktor při transplantaci srdce. Spokojím se svým místním servismanem za 250 max. 450 kč/hod.;-)

+1/0
9.1.2017 13:58

P24e25t67r 61N18e34s59v23a34d70b88a 2574355566569

To jaký máte najezd je úplně jedno. To že vlastníte auto a najedete 1500 km ročně je vaše hloupost....

0/0
8.1.2017 18:05

M86a96r71t75i48n 39K64u72d95r67n62a 3149846959630

Hloupost je povinnost chodit v takovem pripade na STK.

+1/0
8.1.2017 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.