Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde chce stát rozšířit výběr mýta? Podívejte se na mapu vybraných silnic

Stát vážně promýšlí plán, že rozšíří výběr mýta pro nákladní vozidla na dalších 18 úseků silnic I. třídy o celkové délce 900 kilometrů. Ministr dopravy Dan Ťok chce však záměr nejprve probrat s kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i31r69e67k 28G83a61j73e82r 5781486529290

Proc se zavadi porad nejake dalsi poplatky, kdyz ty penize jdou jen slozitou cestou do statniho rozpoctu? Mnohem jednodussi a levnejsi by bylo zvysit dan z prijmu nebo jinou dan, ktera uz existuje. Anebo jeste lepsi by bylo nic takoveho nedelat, protoze prijmy statniho rozpoctu uz jsou tak obrovske, ze se s nim plytva.

0/−2
11.1.2017 3:00

J64i61ř27í 58E20r33b43e31n 1213624546407

Zvyšování daně z příjmu neprojde. Proč chcete trestat lidi za to, že jsou úspěšní a vydělávají? ;-D

+2/−1
11.1.2017 6:56

P19a94v61e52l 35C76h78a54m58r59á36d 4947820789445

Zdraží se doprava a zaplatíme to my, obyčejní lidé, peníze se pak nahromadí v černé díře České republiky, ty se pak protočí něčím co nefunguje jak má, zbude z toho 60 miliard a bude zase o něco líp. Jen my vysvětlete, v Řecku, Španělsku a Itálii je taková nezaměstnanost a mají se tam ták dobře. Více těžte pro pracující a ne pro hnijící.

+1/0
10.1.2017 23:06

J18i61ř88í 21E61r72b63e73n 1863184246337

No oni ve Španělsku, Itálii a Řecku mají o dost lepší klimatické podmínky a tak se nemusejí půl roku připravovat na příští zimu, ergo nemusejí ani tolik spořit. Přes den mají hic, takže pracovat můžou jen brzo ráno nebo večer, což Středoevropan (zvyklý na prušáckou důslednost a francjosefskou ranní pracovní dobu) těžko pochopí.

+1/0
11.1.2017 6:59

J71o64s41e34f 67H24o37n19e88š 7101302570113

Trocu logiky-Prvotním důvodem zavedení je objíždění dálnic,ale úseky Plzen-Č.Budějovice-Jindř.Hradec žádnou dálnici neobjíždí.Také úsek Holubice-Uh.Brod také žádnou dálnici neobjíždí.Pokud chtějí výnos,tak by musela být sazba min.3 Kč/km.Při absenci víceproudých silnic je to vydírání a je lepší zapudit myšlenky na zpoplatnění

0/0
10.1.2017 19:26

J69a96r70o15s34l31a75v 40R87y35c69h31t50á92ř 2664549309736

Dálnice stavět neumíme.

Postavíme vám tedy alespoň mýtné brány.

Ťoklá logika.

+5/−1
10.1.2017 15:38

J43i21ř53í 16E89r27b35e67n 1803544696557

Kdo řekl, že neumíme stavět dálnice? 8-o

Může snad Ťok za to, jak strašidelnou legislativu se zdlouhavými projednávacími a schvalovacími lhůtami nám zde "takydemokraté" v 90. letech prosadili a nikdo ji od té doby nedokázal změnit? Může snad Ťok za to, že neexistuje zvláštní ustanovení o liniových stavbách, tedy nejen pro dálnice, ale i pro vn magistrály, pro budoucí VRT a podobně?

Mimochodem v roce 1938 to bylo jednoduché. Nevolená expertní komise vybrala trasu D1 podle mapových podkladů (tady pramení velká část dopravních problémů dodnes), pak tu trasu prošla další komise, svolala do hospody veřejné jednání, tam tu navrženou trasu oznámila, vzápětí vyvlastnili pozemky a do dvou měsíců se tam už kopalo. To by dneska demokraté ječeli!

+1/−1
11.1.2017 7:10

R18o40m41a19n 90J74e92s67c61h86k47e 9918835397705

Od roku 1942 stojí nedostavěná dálnice Brno - Breslau - Vratislav. Pozemky jsou už vykoupené.

0/0
11.1.2017 17:15

J12i26ř30í 69E63r67b35e86n 1463574626177

To máte pravdu. Jenže tato dálnice měla spojovat města v Německé říši peáží přes Protektorát. Československo ji nikdy nepotřebovalo - pro něj bylo prioritou spojení Praha - Brno - Bratislava, po rozdělení ČSFR pak Praha - Brno - Ostrava. Směr Brno - Jeseníky není ani dnes tak důležitý jako třeba směr Pardubice - Olomouc.

0/0
12.1.2017 9:40

M53i79l66o49š 30K70o42l26m38a89n 6406123917602

Než zjistí, že výnos z takového mýta je nižší než opravy místních komunikací a okresek, tak nebudeme mít nejen dálnice a silnice 1.třídy, ale ani silnice spojující obce mezi sebou. Pak MF vyhlásí na konci roku, jaký má přebytek v hospodaření, který může uvolnit na dotace velkým firmám.

0/0
10.1.2017 14:11

P61a21v56e72l 60M32o59r55a32v50e59c 3842169872828

Holice-Mohelnice: kdyby kua radši konečně dostavěli dálnici! Takhle postaví mýtné brány, začnou vybírat, a postupně budou nahrazovat za dálnici dřív, než se jim to vrátí zpět.

0/0
10.1.2017 13:56

J53i94ř61í 37E66r49b87e94n 1463264316507

Vono by se dobře stavělo, kdyby bylo povolení...

0/0
10.1.2017 14:42

P22a42v22e85l 28M76o12r15a23v39e72c 3952409562968

Mně jako občana nezajímá, kde to vázne. A proč to vázne už asi 20 let. Už asi tak dlouho se ví, že ta dálnice tam je třeba. Už tak dlouho se mohlo vyřizovat povolení, výkupy pozemků, EIA, dvacáté odvolání ekologistických vyděračů, odvolání neúspěšných uchazečů z výběr.řízení,..

Zatím se pomaličku začne stavět prvních pár km, jinak NIC.

0/0
10.1.2017 14:45

J56i25ř88í 45E64r54b43e83n 1943784736357

Vás jako občana nezajímá občanská demokracie a to, že každej může kecat do všeho? 8-o

Ta trasa budoucí D35 byla dávno vybraná, ale některá obecní a městská zastupitelstva na trase se vždycky šprajcovala tak dlouho, dokud neprotekly všechny zákonné lhůty a musí se schvalovat znova.

Jinak řečeno, rozčilují vás jiní občané. Vezměte si kalašnikova a zjednejte pořádek ;-)

+1/0
11.1.2017 6:26

J21i73ř26í 19E56r39b80e47n 1233204646417

Čeká se na územní rozhodnutí. A tam, pokud vím, je Ministerstvo dopravy žadatelem a nikoliv schvalovatelem, pláčete tudíž na špatném hrobě.

Teprve poté může následovat stavební povolení (2018), výběrové řízení na zhotovitele (2019) a zahájení výstavby (2020).

0/0
11.1.2017 6:55

P17a13v82e68l 23M31o64r96a19v51e40c 3792569802658

Jak dlouho se už čeká? Kdy bylo o ÚR požádáno? Kolikrát bylo vráceno?

0/0
11.1.2017 8:13

J94i77ř57í 27E16r54b51e90n 1403964306267

To nevím.

Třeba pro úsek Janov-Litomyšl píše ŘSD toto: "

Na stavbu je vydáno stanovisko EIA, zpracována studie proveditelnosti a hodnocení

ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne

16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen

v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen.

Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro

získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno."

Čili ŘSD už třetím rokem čeká na územní rozhodnutí...

0/0
12.1.2017 9:53
Foto

J65i58ř19í 83B46a59b57i37n60s71k74ý 7697729248761

jako další krok Vám ,,ANO,, nabídne možnost si zakoupit dálniční známku na rok dva či tři dopředu a také možnost zakoupení známek na bicykl , motokolo , motocykl koloběžku a případně na dětský kočárek s právem přednosti jízdy v pravém pruhu :-) na dvojčata bude sleva 3% na paterčata bude sleva 100%

+2/0
10.1.2017 13:25

Z25b68y42š45e61k 75Š72v84e68c 8644923584855

Podobně jako mnohým dalším mi nesedí mapa, polohy lokalit a trasy.

Co můžeme chtít na "špatně placených" úřednících ministerstev.;-)

+1/0
10.1.2017 12:44

J64a21n 51H71r92u15z97a 8474988669937

Na úseku Brno-Svitavy by měli spíše řidičům platit odškodné a trasu Holubice-Starý Hrozenkov neboli Slavkov u Brna-Uh. Hradiště-hranice by měli opatřit zákazem jízdy traktorů, kombajnů a všeho co jede pod 70 km/hod. + kamionů. Ať jezdí Slováci a spol.přes Rakousko nebo na D2.;-D

+1/0
10.1.2017 12:13

Z29b97y52š15e33k 13Š86v53e90c 8774363314965

Shrnuto a sečteno:

.

Peníze jsou až na prvním místě!!

V budoucnosti i traktor na poli bude muset mít dálniční známku.;-)

.

Není důležité využívat širší, lepší a kvalitnější silnice pro větší zatížení, tj. především dálniční síť a silnice I. třídy (i když o jejich kvalitě je možno často diskutovat). Důležité je zaplatit!!

+2/0
10.1.2017 11:54

P60a67v49e91l 73N50o29v53á11k 4713728485301

to vypada jako mapa toho, kudy by mely vest dalnice ;)

+1/0
10.1.2017 11:37

J12a76n 67H26r39u25z11a 8484258629327

Nebo alespoň lepší silnice než dosud.R^

0/0
10.1.2017 12:14

P67a61v64e76l 48N66o18v38á89č53e21k 4340646158

Z průmyslové zóny v Ostravě - Hrabové vyjíždí z několika firem kamióny do Hyundaie v Nošovicích snad co 5 minut. Věřím tomu, že to tak funguje i na dalších zónách navázaných na automotive. To se pak penízky za mýto jen sypou...bohužel většina pro Kapsch. O ekologii atd. se bavit nebudeme - bohužel dnešní výroba funguje na principu Just in time... kusy se vozí přímo do výroby, jen kamion nesmí po cestě zamrznout, to pak stojí linka :-/

+1/0
10.1.2017 11:14

J73i58ř47í 49E28r36b79e65n 1133114206857

Všechny peníze jdou do Kapsche. On jich pak ale 80-85 % předá státu ;-)

0/0
10.1.2017 12:43

P74a48v20e29l 57M44o15r27a34v21e84c 3512149432628

Pořád ale je ten zbytek co zůstane Kapschi trochu hodně moc velký.

+1/0
10.1.2017 13:57
Foto

J43i58ř75í 90B51a12b20i64n65s62k98ý 7967359528121

no koukám na tu mapu a jediné co mne napadá že se zaměřily na způsob jak donutit všechny majitele aut koupit dálniční známku a až se jim to povede tak jí začnou zdražovat bez omezení , prostě jak ucítí sebemenší možnost vyrazit někde nějaké prachy jdou do toho , potom už je jen krůček ke zpoplatnění obecních cest ve městech a obcích protože ty také přeci potřebují opravit ! prostě vítejte ve středověku !

+2/0
10.1.2017 11:03

K57a63r66e62l 91E69n27d69l95e75r 3293470800615

Tohle vůbec není o autech do 3500 kg, jste mimo.

+1/−3
10.1.2017 11:10

J73a95n 45H84r73u45z16a 8374198679827

To bude až za další rok.;-D

+2/0
10.1.2017 12:15
Foto

J63i82ř53í 66B58a47b78i73n31s63k30ý 7837519508921

peníze je potřeba ždmat pořád a pořád a tak za prvním krokem bude následovat druhý a třetí a čtvrtý atd atd . . .

0/0
10.1.2017 13:21

F25r88a79n24t32i64š39e13k 91V66r62á21n61a 5169942303541

Rozšiřování mýta na vybrané silnice je hloupost i z hlediska náročnosti výběru. To ať už raději zvýší silniční daň pro nákladní auta, třeba i podle počtu ujetých kilometrů (knihu jízd si stejně firmy vedou, protože ji používají v daňových odpočtech), tak by stát nemusel stát vybírat ty peníze přes prostředníky, kteří si velkou část nechávají ve své kapse.

Protože ty peníze stejně ve výsledku zaplatí daňový poplatník na cenách zboží a služeb, jen zaplatí více než se pak vrátí do opravy silnic právě kvůli složité administraci přes drahou provozní firmu Rv

+1/0
10.1.2017 10:57

A97n78t37o86n72i13n 46B38l50a72z58e97k 4528212937441

Stat na mytnem vydelava ohromne penize a moc ho to nestoji......:-/ Takze budeme platit.;-€

0/0
10.1.2017 10:51

K80a29r27e57l 94E44n28d34l78e61r 3983940350265

A proto je tady neustálý tlak, aby stát vybíral méně a hůř s jiným správcem mýta a jiným systémem. Naprosto nesmyslně - ale ze státního krev neteče, že ano...

0/0
10.1.2017 11:11

J66i36ř42í 75E85r71b22e15n 1523854426847

To víte, ona ta výstavba a údržba sítě taky nějakých pár desítek miliard stojí. Za bolševika býval desetinový provoz než dnes a někdo to ošoupání silnic zaplatit musí...

0/0
10.1.2017 12:44

J81o90s80e15f 48L54a68m76p80a 2864773725587

Přátelům z ČSSD se zdá výběr cest moc krátký. Málo by jste platili holoto parazitická podnikatelská do našich kapsiček. Uhlíři, zaplatil jsi již daně;-D

+1/0
10.1.2017 10:45

V63i60k13t17o20r 13K50r12u33s 9163320649

Mně kolem baráku vede polní cesta, mrskněte mýtnou bránu i tam... Rv

+1/0
10.1.2017 10:29

L76e35o31p31o74l76d 41P24r19o62k37e53š 8729234547

Vědci zjistili , že za pár roků budou kamiony levitovat a spotřebovávat pouze sluneční energii. Ta miliarda , co ten psychopat vybere navíc to jen urychlí.

+1/−2
10.1.2017 10:12

D35a58v45i79d 57K69ř26í32s21t19e97k 5415818902824

Docela by mě zajímalo, jaký zeměpisec dělal tu mapu. Když Ústí nad Labem umístil do Nového Boru :-)

+3/0
10.1.2017 9:57

J84a57k50u70b 28K47o54c15u19r46e57k 6492107335599

Co chteji za myto mezi Turnovem a Hradcem? To si delaji srandu, schvalne at zavedou myto tam, kde nejsou koleje atd. :-)

0/−1
10.1.2017 9:56

P96e57t24r 52B87á35č73a 8935596135205

A proc tam nejsou treba silnice kopirujici D2 a D1 od Bitese po Jihlavu, na tehle usecich to ma byt hlavne, aby neobjizdeli dlanici a nenicili zbytecne okolni silnice.

+10/0
10.1.2017 9:48

J22a76n 45H58r33u35z14a 8514948329517

Ježíšmarjá, jen to ne. Jsem rád, že mohu dojet do Vyškova průměrnou 50-kou, zatím bez poplatku. Dálnice většinou stojí.;-D

+1/0
10.1.2017 12:17
Foto

J35i87ř14í 39H70a21v22e76l31k86a 3599633430344

Nebylo by lepší zakázat kamiónovou přepravu na větší vzdálenosti? Proč se povinně kamióny nevagónují?

+2/−3
10.1.2017 9:46

M75a39r69e58k 83G55a20j25d36a 4423384736862

Protože kamionová lobby ???? ČESMAD třeba ?

+2/0
10.1.2017 9:48

V34á23c94l80a64v 21P55o32u36s48t58k64a 3620811822

Protože je to drahé, pomalé a neekonomické.

+5/−1
10.1.2017 9:49

M81a33r62e23k 11G34a56j95d44a 4923204766402

kdyby vám ty kamiony jezdily pod okny tak by Vám to nevadilo.

+1/−2
10.1.2017 9:50

V20á61c70l10a95v 33P87o62u36s16t93k52a 3870111492

Jezdí mi pod okny. O nějakém vadění jsme se nebavili.

+1/−1
10.1.2017 9:54

J90a20n 92H31r73u37z43a 8134798259717

A ČD jsou etalonem neschopnosti. Když vozily kamiony do Německa kolem Labe tak jim museli Němci půjčit vagony a ještě to celé zaplatit. Jakmile to přestali platit bylo po přepravě.;-D

0/0
10.1.2017 12:19

R62o76m27a59n 86J53e43s24c21h73k76e 9578675387925

Vlaky jezdí rychleji než auta - i nákladní. NEX.

0/0
11.1.2017 17:18

F30i55l26i67p 69V23ý32m16o15l33a 1984880128

Protoze nechces na zbozi cekat sto let?

+1/−1
10.1.2017 9:49

M13a76r57e89k 84G34a70j20d45a 4753284506182

lepší než zdechnút smradem. ;-D

+1/−1
10.1.2017 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.