Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poláci chtějí s novým pendolinem do Prahy, nestíhají ale zkušební jízdy

Na českých kolejích by se od příštího jízdního řádu mohl objevit nový typ vlaku. Polský státní dopravce PKP InterCity chce na linku z Prahy do Varšavy nebo z Varšavy do Vídně nasadit svá nová pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55a77r82i28a19n 81K32e61c33h36l93i83b79a44r 3980233259

Jel jsem loni polským Pendolinem z Krakówa do Warszawy. Bylo to drahé (cca 1000 Kč na 300 km jízdy), ale velmi příjemné a pohodlné.

U nás bych jej klidně uvítal, bylo tam víc místa na nohy, než v českém Pendolinu (řada 680).

+2/0
12.1.2017 18:21

J54a84n 44J11e12m12e71l19k26a 1285420

U nich totiž jsou totiž menší dotace :-). A k tomu ještě infrastruktura ve špatném stavu. Proto vlaky nebyly tak úspěšné jak třeba u nás. Takže omezme si dotace..;-D

0/0
12.1.2017 18:44

M59a48t30ě45j 38V20o97n72d89ř43i93č37k42a 4634490218386

Jak české tak polské Pendolino jsou komerční produkty a dotace nedostávají.

+1/0
13.1.2017 6:51
Foto

R55o91b12e48r34t 79P73l53o21c73h 4536162731113

To vypadá skoro jako kdyby to Pendolino fotili v Praze na Hlaváku na lince metra C ;-D

+2/0
12.1.2017 12:50

L90u48k72á23š 13S90e65d73l80á70č19e79k 1313277527800

Je to Pendolino, akorát nemá namontovaný naklápěcí systém, který lze dodatečně namontovat. Rozdíl v rychlosti v zatáčkách je potom až 30%.

+1/−1
11.1.2017 19:58

T61o90m73á25š 27Z23a78v18a78c73k75ý 9338630660911

V jakých zatáčkách ? :D myslel jsem, že na železnici jsou oblouky :D

+4/0
11.1.2017 21:35

M98i87r51o54s63l28a59v 57P55a63v73l30í92č68e13k 7623310725594

Další odborník...

0/0
15.1.2017 1:27

J82i79ř90í 55K87o22c40u92r48e36k 6665114175888

Tak na CMK se chystají jezdit 250 km/h a tak budou mít vlaky o něco dřív než zabezpečení a budou jezdit ze začátku jenom 200. Zkušebně už tam jeli 293 km/h.

+2/0
11.1.2017 19:33

M71i31c37h75a62l 33P30a13l44e19č50e95k 2301198152254

Tato jednotka není pendolíno ;-O

+1/0
11.1.2017 13:59

J52i13ř72í 80K86o11c52u10r39e24k 6705784335898

To musíte řvát na výrobce, že to pojmenoval špatně: http://www.alstom.com/products-services/product-catalogue/rail-systems/trains/products/pendolino/

+1/0
11.1.2017 19:24

P54e55t84r 58K71a41d36e10ř96á51v56e47k 9691492590662

No pomalej�� by bylo naprosto nepatrn�, oblouk� je mezi Prahou a Ostravou tak m�lo, �e "skute�n�" Pendolino proti souprav� voz� s v�konnou loko u�et��cca 3-4 minuty. A na trati od Ostravy na B�eclav by byl rozd�l je�t� miziv�j��

+1/0
11.1.2017 12:08

T12o34m76á95š 33M93o29r30a87v28č30í96k 3607906533955

Jste si jistý, že tohle je naklápěcí souprava? Někde jsem četl, že tato Pendolina by vyráběna jako nenaklápěcí.

+5/0
11.1.2017 12:10

T22o89m62á65š 47M58o76r77a25v55č60í26k 3427266603925

(však je to vlastně i v poslední větě)

+1/0
11.1.2017 12:12

P42a36v88e92l 82M10a95t34o35u95š40e50k 5430747188534

Vždyť o to právě jde. Polské "pendolino" naklápěcí není, ale na uvedených tratích to není moc velký handicap.

+3/0
11.1.2017 12:27

T55o44m56á16š 82M21o18r34a56v61č50í71k 3777866133365

Jj....na té trase máte samozřejmě pravdu.

+1/0
11.1.2017 12:49

L34u86k70á71š 97S69e95d25l65á37č69e17k 1173437137160

;-D Právě že těch oblouků je tam hodně a je to dáno členitostí území. Stejnou rychlostí tam nemůže jet ani LEO, který díky hliníkové konstrukci je odlehčený a nízkopodlažním soupravám má nízko položené těžiště.

0/−1
11.1.2017 20:10

M11a15t80ě84j 19V76o81n33d11ř42i40č42k37a 4284470318686

Možná se může zdát, že je jich tam dost. Ale rozdíl v jízdní době mezi IC Opava a Pendolinem, jež mají stejný počet zastávek, činí pouhých 8 minut.

0/0
13.1.2017 12:43

A15n62t72o13n20í82n 58D28o90u78b23e14k 3110909529

kdyby to vyslo tak super!

idela by bylo kdyby pak CD poslal pendolina z drazdan pres prahu do linze a zrusila je na ostravu kdyz by tam byly tyhle ale to se u CD asi zase nedockame

+2/−2
11.1.2017 11:20

P55a48v65e95l 11S93v58o52b62o68d38a 4667360672962

Kolik primych spoju podle vas denne jede na trase Praha Ostrava Varsava? Ja osobne bych polska Pendolina radeji videl na trase Varsava Bohumin Viden kde by mohla nahrafit tu polskou hruzu co na teto trati pravidelne jezdi.

+5/−1
11.1.2017 12:17

K28v15ě10t11o53s69l98a95v 27V56y62b93í39r63a76l 7323209888844

Ano souhlasím. Kvalita by byla vyšší a z Bohumína do Břeclavi je i provedení trati pro tyto stroje příznivější.

0/0
12.1.2017 15:17

D93a70v31i45d 37P19e62c98a 1145734521556

Žeby příběh ala daňový poplatník nám zaplatil vlak a kampak my s ním budeme jezdit?

0/−7
11.1.2017 11:08

J89a30n 71K73o23v12á57ř 8304521599307

Nene, Poláci měli ty Pendolina podstatně levněji než my, protože se postarali o to, aby dodavatel zaplatil za všechna porušení smlouvy.

+14/0
11.1.2017 11:23

M19a42r16e63k 94S74a40j58d49a 2815420966748

A to proc jako? Proc ne pohled "Mame nove, moderni vlaky, tak s nimi budeme jezdit tam, kam cestuji nasi zakaznici, abychom jim prepravu jeste zkvalitnili."?

+9/0
11.1.2017 11:24

P81a77v89e48l 53M65a35t52o70u65š41e31k 5650497748744

Myslím, že kdyby to všechno nasadili na trasy Varšava - Katovice/Krakov a Varšava - Poznaň, příp. o sezónách Varšava - Zakopane, neměli by problém a cestující by byli spokojeni až na půdu. Když chtějí i do Prahy, proč jim to zazlívat, naši cestující se jistě zlobit nebudou a aspoň tu přibude další slušný vlak.

+4/0
11.1.2017 11:48

R88a45d34k72o 61K88ř38i72v24á86n68e54k 7340693235920

Že Němci nechtěli Pendolino je rozšířená a v článku recyklovaná pověra.

Pendolina do Německa běžně jezdila ze Švýcarska a Itálie. :-)

Německý moloch nechtěl:

1. konkurenci ČD jako silného partnera, proto se o pár let později DB bavily dokonce i s Jančurou - s cílem ne vlakové (to byla spíš vějička), ale autobusové konkurence mezinárodním vlakům a inkaso tržeb i na území ČR.

2. vozidla, za jejichž kilometrické proběhy pro DB by musel platit cash, obvyklý režim vyrovnávání proběhů by za pendolina kompenzovaná běžnými vagony DB byl nevýhodný pro ČD. ČD žily podle původního memoranda v naivní představě, že jim budou Němci za kilometry platit.

3. DB dlouhodobě usilovaly o převedení tranzitních cestujících na své území. Pendolina Berlin - Praha - Wien šla proti tomuto záměru. ČD pár let vzdorovaly alespoň s klasickými soupravami, ale nakonec přímé se přímé vlaky rozlomily přestupem v Praze, zatímco ze severu Německa do Vídně jezdí rychlejší a přímá ICE po německém území. Podobně byl silný přepravní proud z Frankfurtu přes Cheb do Prahy s přípojem do Polska zcela zahlušen a nahrazen jalovými regionálními mnichováky, které byly ještě dále vykleštěny o pražské cestující autobusy DB/RJ. Do Polska se samozřejmě od té doby jezdí po německém území.

Pendolino za systémovou vyčůranost německých drah jejich a brežněvovský vztah k sousedům opravdu nemůže.:-)

+31/0
11.1.2017 10:36

P55a88v94e32l 63M13a64t27o16u58š52e11k 5840977548984

O ekonomické vyčůranosti nemůže být pochyb. A pomalost českých tratí směrem k německým (i rakouským, až na jedinou výjimku, jíž je Břeclav) hranicím jim k tomu bohužel jen napomáhá. Další věcí samozřejmě je, že i na německém území jsou tratě vedoucí směrem k ČR relativně pomalé a nic moc se s tím nedělá. Třeba i neustálé průtahy s modernizací úseku Berlín - Drážďany jsou toho možná dostatečně výmluvným důkazem (přitom kolik úseků VRT v jiných částech Německa vzniklo jen za posledních pár let, co se mezi Berlínem a Drážďany stěží postavily 4 nadjezdy místo přejezdů!). Zdá se, že ani na Západě určité zájmové skupiny, zejména kolem silniční lobby, železnice vlastně ani moc nechtějí a pokud to jen trochu jde (např. právě díky "zaostalému" pohraničí), jejich modernizace všemožně oddalují.

+10/0
11.1.2017 10:59

J64a68n 13Č56e69k44a85l 7539155754604

Především ale česká Pendolina nestíhala kapacitně, takže by musela jezdit zdvojená, a to se s umrněnými sedmi kousky dělá blbě... Ale není to tak vděčné pro českou uplakanost...

+6/0
11.1.2017 11:37

P84a20v11e81l 57M72a85t41o70u26š21e70k 5340287288234

Hamburg - Berlin - Dresden by šlo zahustit takt (Berlin - Dresden po 2 hodinách je v německých poměrech beztak výsměch), ev. též Praha - Brno, a zbytky trasy kapacita bohatě stačí.

+1/−1
11.1.2017 11:44

P18e86t53r 74N68e87c13h84a31n23i52c57k68ý 7453886568120

A ještě byli naštvaní, že ČD nekývly na jejich nabídku ICE1 co by nám prý vyrobili místo pendolin tehdy. To jsem slyšel od jednoho železničáře

+1/0
11.1.2017 13:07

J28i53ř26í 34K11o79c25u52r36e37k 6875924445838

Ále notak. VRT Berlín Mnichov se uživí sama o sobě. Rychlá trať Mnichov-Vídeň taky a velká část Neue Westbahn už je hotová. Vídeň-Berlín moc tranzitních cestujících nebylo, v Praze skoro všichni vystupovali.

K tomu je třeba přidat to, že letenku Vídeň-Berlín koupíte od 1439 Kč, let trvá 1:20 a k tomu tak dvě hodiny cestování na/z letiště. Za tu dobu se vlak z Vídně dostane tak akorát do Prahy, jelikož se motá mimo jiné v Bezpráví.

+3/0
11.1.2017 19:21

O38t56a36k97a98r 40F16u72k80a 8341783681144

archivní video tam není, popis u fotky hlásá, že čeká revoluce od prosince 2014, řekl bych zas něco o lupě, ale to je příběh o hráchu a zdi.

co by mě ale zajímalo, proč je takový problém v pohybu vlaků v jiných státech?

0/0
11.1.2017 10:35

P25e26t95r 80N69o18v52o79t12n92y 1221380711

Kompatibilita a ovlivňování zabezpečovacích zařízení?

+2/0
11.1.2017 10:47

O11t47a40k98a19r 50F46u83k95a 8301693461584

Já nevím, proto se ptám. Ale čekal bych větší iniciativu EU v interoperabilitě

0/0
11.1.2017 10:51

P49a39v46e28l 46M64a95t63o97u56š55e67k 5780507638814

To je těžké. Všichni národní dopravci na západ od nás mají, aspoň co se osobní dopravy týče, zcela jasnou prioritu ve vnitrostátní dopravě (typicky Švýcarsko, Německo, Nizozemí, Dánsko atd.). Pak hodně dlouho nic a někde na chvostu je pár mezistátních vlaků, které nikoho příliš netrápí. Existují samozřejmě výjimky, ale není jich mnoho.

+2/0
11.1.2017 11:04

O44t44a97k36a97r 92F75u73k71a 8831423831184

Dík za vysvětlení. Existuje problém i mezi státy Beneluxu? Pokud na to unie kašle, proč se třeba nepostupuje aspoň regionálně? V rámci V4 např?

0/0
11.1.2017 11:07

P93a55v58e31l 29M78a15t61o64u38š25e73k 5730547908724

Nizozemí si hraje čistě na svém písečku. V ostatních zemích Beneluxu jsem nikdy nebyl. Ale kde naopak mezistátní doprava opravdu perfektně funguje, je úsek Malmö - Kodaň a přilehlé tratě.

0/0
11.1.2017 11:52

J29i68ř85í 63H48o61v31o43r48k65a 8737656742435

A ty Thalysy a Eurostary na trojúhelníku Brusel - Londýn - Paříž jezdí pro srandu králíkům ;-D

+1/0
11.1.2017 14:14

I13v79a86n 69M51a96r34e47k 6104448122

Tak pokud nemá tato jednotka naklápěcí systém ,je odvahou nazvat ji "pendolinem" 8-o

+12/−1
11.1.2017 10:16

L27i16b28o34r 61M52o11u13č53k13a 1968777445552

presne . .system Pendolino chybi, ale to nic nevadi , ze to tak novinari nazvou ..;-D

+4/−2
11.1.2017 11:09

M71a22r20e64k 55S23a39j27d60a 2575370136318

Spis jak to nazve vyrobce, ne?

+8/0
11.1.2017 11:27

J56a66n 34Č29e33k83a46l 7429435964804

To si stěžujte u Alstomu...

+7/0
11.1.2017 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.