Diskuze

Poláci chtějí s novým pendolinem do Prahy, nestíhají ale zkušební jízdy

Na českých kolejích by se od příštího jízdního řádu mohl objevit nový typ vlaku. Polský státní dopravce PKP InterCity chce na linku z Prahy do Varšavy nebo z Varšavy do Vídně nasadit svá nová pendolina.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jel jsem loni polským Pendolinem z Krakówa do Warszawy. Bylo to drahé (cca 1000 Kč na 300 km jízdy), ale velmi příjemné a pohodlné.

U nás bych jej klidně uvítal, bylo tam víc místa na nohy, než v českém Pendolinu (řada 680).

2 0
možnosti

J39a16n 73J82e50m25e56l26k86a

12. 1. 2017 18:44

U nich totiž jsou totiž menší dotace :-). A k tomu ještě infrastruktura ve špatném stavu. Proto vlaky nebyly tak úspěšné jak třeba u nás. Takže omezme si dotace..;-D

0 0
možnosti
Foto

To vypadá skoro jako kdyby to Pendolino fotili v Praze na Hlaváku na lince metra C ;-D

2 0
možnosti

Je to Pendolino, akorát nemá namontovaný naklápěcí systém, který lze dodatečně namontovat. Rozdíl v rychlosti v zatáčkách je potom až 30%.

1 1
možnosti

V jakých zatáčkách ? :D myslel jsem, že na železnici jsou oblouky :D

4 0
možnosti

Tak na CMK se chystají jezdit 250 km/h a tak budou mít vlaky o něco dřív než zabezpečení a budou jezdit ze začátku jenom 200. Zkušebně už tam jeli 293 km/h.

2 0
možnosti

Tato jednotka není pendolíno ;-O

1 0
možnosti

No pomalej�� by bylo naprosto nepatrn�, oblouk� je mezi Prahou a Ostravou tak m�lo, �e "skute�n�" Pendolino proti souprav� voz� s v�konnou loko u�et��cca 3-4 minuty. A na trati od Ostravy na B�eclav by byl rozd�l je�t� miziv�j��

1 0
možnosti

Jste si jistý, že tohle je naklápěcí souprava? Někde jsem četl, že tato Pendolina by vyráběna jako nenaklápěcí.

5 0
možnosti

kdyby to vyslo tak super!

idela by bylo kdyby pak CD poslal pendolina z drazdan pres prahu do linze a zrusila je na ostravu kdyz by tam byly tyhle ale to se u CD asi zase nedockame

2 2
možnosti

Kolik primych spoju podle vas denne jede na trase Praha Ostrava Varsava? Ja osobne bych polska Pendolina radeji videl na trase Varsava Bohumin Viden kde by mohla nahrafit tu polskou hruzu co na teto trati pravidelne jezdi.

5 1
možnosti

D38a10v80i32d 47P24e57c10a

11. 1. 2017 11:08

Žeby příběh ala daňový poplatník nám zaplatil vlak a kampak my s ním budeme jezdit?

0 7
možnosti

J15a31n 53K14o96v75á64ř

11. 1. 2017 11:23

Nene, Poláci měli ty Pendolina podstatně levněji než my, protože se postarali o to, aby dodavatel zaplatil za všechna porušení smlouvy.

14 0
možnosti

Že Němci nechtěli Pendolino je rozšířená a v článku recyklovaná pověra.

Pendolina do Německa běžně jezdila ze Švýcarska a Itálie. :-)

Německý moloch nechtěl:

1. konkurenci ČD jako silného partnera, proto se o pár let později DB bavily dokonce i s Jančurou - s cílem ne vlakové (to byla spíš vějička), ale autobusové konkurence mezinárodním vlakům a inkaso tržeb i na území ČR.

2. vozidla, za jejichž kilometrické proběhy pro DB by musel platit cash, obvyklý režim vyrovnávání proběhů by za pendolina kompenzovaná běžnými vagony DB byl nevýhodný pro ČD. ČD žily podle původního memoranda v naivní představě, že jim budou Němci za kilometry platit.

3. DB dlouhodobě usilovaly o převedení tranzitních cestujících na své území. Pendolina Berlin - Praha - Wien šla proti tomuto záměru. ČD pár let vzdorovaly alespoň s klasickými soupravami, ale nakonec přímé se přímé vlaky rozlomily přestupem v Praze, zatímco ze severu Německa do Vídně jezdí rychlejší a přímá ICE po německém území. Podobně byl silný přepravní proud z Frankfurtu přes Cheb do Prahy s přípojem do Polska zcela zahlušen a nahrazen jalovými regionálními mnichováky, které byly ještě dále vykleštěny o pražské cestující autobusy DB/RJ. Do Polska se samozřejmě od té doby jezdí po německém území.

Pendolino za systémovou vyčůranost německých drah jejich a brežněvovský vztah k sousedům opravdu nemůže.:-)

31 0
možnosti

O ekonomické vyčůranosti nemůže být pochyb. A pomalost českých tratí směrem k německým (i rakouským, až na jedinou výjimku, jíž je Břeclav) hranicím jim k tomu bohužel jen napomáhá. Další věcí samozřejmě je, že i na německém území jsou tratě vedoucí směrem k ČR relativně pomalé a nic moc se s tím nedělá. Třeba i neustálé průtahy s modernizací úseku Berlín - Drážďany jsou toho možná dostatečně výmluvným důkazem (přitom kolik úseků VRT v jiných částech Německa vzniklo jen za posledních pár let, co se mezi Berlínem a Drážďany stěží postavily 4 nadjezdy místo přejezdů!). Zdá se, že ani na Západě určité zájmové skupiny, zejména kolem silniční lobby, železnice vlastně ani moc nechtějí a pokud to jen trochu jde (např. právě díky "zaostalému" pohraničí), jejich modernizace všemožně oddalují.

10 0
možnosti

O28t35a27k38a31r 82F74u57k73a

11. 1. 2017 10:35

archivní video tam není, popis u fotky hlásá, že čeká revoluce od prosince 2014, řekl bych zas něco o lupě, ale to je příběh o hráchu a zdi.

co by mě ale zajímalo, proč je takový problém v pohybu vlaků v jiných státech?

0 0
možnosti

Kompatibilita a ovlivňování zabezpečovacích zařízení?

2 0
možnosti