Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První kraj spouští půjčovnu vlaků. Stát musí počkat kvůli zemědělství

Na české železnici se chystá malá revoluce, kdy po kolejích nebudou jezdit vlaky patřící dopravcům, ale těm, kdo si jejich provoz objednávají. O takovém modelu mluví ministerstvo dopravy, zatím ho však předjel Jihomoravský kraj. Sám si chce vysoutěžit 31 elektrických jednotek, které pak bude pronajímat dopravcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95o31j60t66ě40c12h 44O95k39t97á39b51e96c 8346185120978

Co s vlaky, které již dopravci mají ? Tedy zejména České dráhy ?

ČD soupravy odepíšou, kraj(občané) zaplatí nové a soukromníci budou moci bez rizika provozovat tratě s dotovanými jednotkami. Jednotný tarif na železnici skončí.

Za dané situace je to přihrávka soukromníkům.

+1/−1
10.1.2017 23:15

H80o66n92z14a 85K96a89r16á83s23e82k 1955661772518

Máte na mysli těch cca 6 RegioPanterů, které v Jihomoravském kraji jezdí?

Ostatní soupravy nasazované v tomto kraji na elektrizované tratě jsou tak jako tak nevyhovující moderní dopravě a byly by nahrazeny moderními jednotkami i v případě, kdy to napřímo dostanou ČD. Tak tedy těch 6 Panterů může být případně přesunuto do jiného kraje v rámci ČR.

+1/−1
11.1.2017 0:01

J18a37n 94J45e51m88e48l36k17a 1415510

Přesunuto do jiného kraje? To asi těžko z dotací EU.

0/−3
11.1.2017 10:36

H32o90n37z88a 58K18a80r19á16s34e12k 1205901442638

Jihomoravské RegioPantery NEBYLY pořízeny z dotací EU. Vím, co píšu. Takže ano, přesunuty do jiného kraje.

+1/0
11.1.2017 11:08

J75a33n 28J30e22m43e40l61k10a 1885960

Pokud máte pravdu .. přesune do jiného kraje. A třeba kterého, když všichni budou soutěžit, kde se neví výsledek (teoreticky) a proč by se to mělo dělat.. Proč by se mělo nakládat s investicemi daňového poplatníka. A společností daňového poplatníka.

0/0
11.1.2017 13:18

H22o65n55z91a 27K66a96r54á54s66e25k 1555341332868

O to větší výhodu bude v tom jiném kraji mít - vždy je ve výhodě ten, který už nějaké soupravy má. S tímto rizikem si těch cca 6 Panterů v roce 2014 pořizovali (v žádném kraji nemají smlouvy na delší dobu než do roku 2019). Tou "společností daňového poplatníka" myslíte ČD? Vtipné. Z hlediska obchodního zákoníku je to akciovka jako každá jiná.

0/0
11.1.2017 13:50

J85a67n 45J83e34m84e53l17k34a 1715120

ČD je vlastněná státem, tedy občany. Že je to a.s. je jedno. Majitel je stát. V tom případě by ty Pantery možná měli převést hned jinam do krajů, kde to třeba více ocení. A do 2019 vůbec do souprav neinvestovat ani korunu.

0/0
13.1.2017 14:50

H87o20n38z88a 60K74a87r69á21s67e53k 1595421842528

Tak ať to udělají, bude to jejich rozhodnutí (jen namísto toho budou muset do Brna přemístit jiné soupravy odjinud, protože jinak by nebylo s čím jezdit, po odsunutí těch cca šesti Panterů jinam). Jen aby si tím pádem nerozhněvaly objednatele (Jihomoravský kraj) natolik, že tento vyhlásí soutěž nejen na provozování vlaků na elektrizovaných tratích (o jiných v tomto článku není řeči), ale i na těch neelektrizovaných. :-)

0/0
14.1.2017 17:57

R93o88m19a18n 18J71e95s88c55h53k93e 9648145717375

Staré pantografy jsou méně poruchové než Regiopantery a je v nich teplo.

K čemu je mne moderní souprava, když stojí a nejede ?

0/0
15.1.2017 7:37

H22o48n66z54a 63K18a44r25á77s63e79k 1455631752288

Výborně, už aby byl rok 2019, Panteři šli pryč a namísto nich spolehlivé nové jednotky v majetku Jihomoravského kraje. :-)

0/0
15.1.2017 15:14

R24o84m51a49n 41J59e27s25c63h92k26e 9248495437165

Kouzelný proutek co si má tedy kraj objednat ? Ono takový vlak trvá než se vyrobí, pokud už máte něco dobře zkonstruované. A také je potřeba

spolupracovat s infrastrukturou jako například trať Merano - Mals. Nástupiště a vozidla spolupracují. To nemohu řící o nádražích na trati Brno - Česká Třebová. Utopené úzké peróny. Když srovnám trať Brno - Havlíčův Brod stavěnou v letech 1938 - 53 a Brno -Třebová 1996 -99.

Kdy byl v té době u moci snad víte. Jediný úrovňový přejezd v Tišnově.

0/0
15.1.2017 16:20

H80o33n64z48a 40K41a21r74á39s87e84k 1545921402538

Merano - Mals (tedy italsky Merano - Malles Venosta nebo německy Meran - Mals, že; znám to tam, před pár lety jsem v tamních GTW jel a viděl jsem i oboustranná nástupiště, trať bez infrastruktury pro nákladní dopravu, to vše po předcházejícím 15letém neprovozu). NOVOSTAVBU tratě Brno - Havlíčkův Brod z principu nelze srovnávat s MODERNIZACÍ STÁVAJÍCÍ tratě Brno - Třebová. P. S. i na té trati Brno - HB budou nástupiště s vozidly "spolupracovat" až po nasazení nízkopodlažních vozidel (ať už v majetku dopravce či krajského objednatele).

0/0
15.1.2017 16:40

R90o59m35a78n 35J79e79s62c32h94k61e 9308515907695

Nádraží na trati Brno - Česká Třebová jsou novostavby. Jenomže se strana pana profesora napakovala a koridor ošidili. Pamatuji stavbu nové budovy Rájec, kde zapomněli pro lidi postavit čekárnu. Pak dodatečně přilepili.

0/−1
15.1.2017 16:46

H91o29n75z43a 57K98a22r97á37s87e82k 1725751202528

Pěkná konspirační teorie, jen co je pravda. A mimochodem, trať Meran - Mals nyní začali elektrizovat. Takže daňoví poplatníci, kteří v roce 2005 pořídli nové dieselové Stadlery GTW, spláčou nad výdělkem, protože tato vozidla budou (ještě před koncem své životnosti) nahrazena vozidly elektrickými (srov. s podobnou argumentací o náhradě Panterů vozidly v majetku kraje).

0/0
16.1.2017 14:27

P74e71t31r 32P49e35t63r 6233642808103

Ocividne o objednavanych tratich nic nevite jinak byste takovou blbost nenapsal.

Cena pro zakaznika je vzdy stejna, rozdil je v cene, kterou plati kraj a ta bude logicky nyni o dost nizsi. Novych souprav je nyni jak safranu, takze se nic odepisovat nebude. Navic kraj ma uplne jine moznosti cerpani dotaci nez dopravce.

A kdyz uz jsme u tech penez a kolik kdo preplati. Vsiml jste si, jake penize na nase vlaky a trate vynakladaji danovi poplatnici ostatnich statu EU? Protoze z ceskych cen, jizdneho a toho, co je ceska socka ochotna zaplatit za vlak by u nas nepostavili ani novy prejezd, natoz celou trat

+3/0
11.1.2017 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.