Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z metra na trase B zmizí "udírny", jízda vlaků bude plynulejší

Soupravy metra na trase B čeká letos a příští rok změna jejich zabezpečovacích systémů, kterou pocítí i cestující. Součástí změn je i vymontování skříní se stávajícím zabezpečovacím zařízením v prvním a posledním voze soupravy, které získaly pro svůj tvar přezdívku udírna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S43t10a23n56i29s89l84a34v 59N88ý50v23l57t 2774635753

NA trase B, díky zastaralému systému mohl řidič otevírat dveře při poklesu rychlosti pod 5km/h a tudíž mít otevřeno hned po zastavení. Při nahánění vteřin to dost pomáhalo.

Však jste to každý někdy zažil, že se při otevírání dveří ještě malinko pohybovala podlaha.

0/0
19.1.2017 13:33
Foto

P48a51v84e93l 66F63r60u32m79e71r60t 5917924967908

Skvělé, že ty skříně půjdou pryč, jen by nebylo možná od věci zauvažovat, zda-li místo nich nenechat volné místo ke stání a ne tam hned cpát 4 sedadla (popřípadě by stačily 2).

Přecejen mi přijde, že trasa B má v centru snad největší kapacitní problémy (céčko i áčko mi oproti tomu přijde docela v pohodě) a trochu více místa na stání by se hodilo. Hlavně, když se obecně do 1. dveří a 1. vagonu cpe vždycky nejvíc lidí.

0/−2
13.1.2017 14:04

M87a37r97t89i40n 68R76u47z36i26c22k51a 1412118466977

Udirny na trase A nikdy nebyly, zde se modernizovali soupravy uz na LZA...

0/0
13.1.2017 9:44

J17a20n 64S57ů78r56a 4505173513162

Máte pravdu, opraveno, omlouvám se za chybu.

0/0
13.1.2017 17:16

M25a65r41t62i86n 44R29u29z73i74c30k61a 1502338166507

Jen bych jeste dodal, ze ARS, Matra i LZA jsou uz zastarale systemy.

ARS - rusky zabezpecovac ze 60-70 let - analogovy liniovy s kontrolou rychosti je nepouzitelny bez ceskeho adapteru, umoznuje indikaci max. rychlosti v navazujicim useku a resi nektere problemy s frekvencni zamenou a i tak staci rusivy signal a muze to zpusobit nebezpecnou situaci, nemuze byt pouzit pro soupravy s asyn. motory, obtizna i nakladna je i udrzba, patri prakticky do muzea.

Matra PA135 - francouzsky zabezpecovac vyvynuty v 70 letech - analogovy liniovy s kodovanim do programoveho pasu a vyuziva mapu trati, umoznuje automaticke vedeni vlaku, podle mapy spousti vlakove hlaseni, blokuje dvere na nespravne strane, umoznuje zmenu rychlosti v mezistanicnim useku zmenou frekvence, atd., draha udrzba - montaz a demontaz pasu, pri vypadku dojde k nouzovemu zastaveni vlaku a aktivovat jej lze az v nasledujici stanici - do te doby musi jet vlak pouze 30km/h, vyhodou je vysoka bezpecnost systemu a velmi mala pravdepodobnost rusiveho signalu.

LZA - Asi nejmodernejsi, liniovy zabezpecovac s automatickymi funkcemi, dvoukanalove zpracovani telegramu vysilanych do smycek s informacemi o pozici vlaku, poctu volnych useku pred vlakem a taktez s pouzitim mapy trati automaticky ridi rychlost vlaku, umoznuje obrat vlaku bez strojvudce a indikuje mozny pad cestujiciho do kolejiste. Nevyhodou je navadeni vlaku pri pomale jizde na vyssi rychlost diky pevne mape trati a drahe opravy. Dnes uz ale zastaraly system.

Dnes uz jsou modernejsi systemy jako CBTC, ktere umoznuji provoz bez strojvedoucich zalozene na obousmerne komunikaci mezi vlaky a dispecinkem, komunikace probiha za pomoci radioveho signalu, soupravy se hlasi po ujeti nekolika metru. Vyhodou je vyrazne zkraceni intervalu mezi vlaky, nepotrebuji dodatecnou montaz prvku do kolejiste. Jedinym, ale dnes uz zvladnutelnym problemem je detekce padu osob a predmetu do kolejiste, bud pomoci sten nebo castecnych sten ev. cidel a snimacu ve stanicich a pristupech.

+1/0
18.1.2017 19:16

M48a94r59t53i95n 74R11u25z19i84c51k90a 1742318956457

Takze trochu nechapu rozhodnuti DP, ze pokracuje v rozsireni LZA, prakticky za mirne vyssi naklady mohl otestovat a pripravit prvni linku metra na automaticky provoz.

0/0
18.1.2017 19:18

P12a94t49r56i73k 61E94g59e10r 2178930949591

Tak to je dobře, že tahle krabice zmizí a vzniknou nová 4 místa k sezení. Vlaky na trase B jsou ve špičkách zpožďovány dobíháním cestujících a držením dveří cestujícími. Nejrychlejší je asi doopravdy trasa A.

0/0
13.1.2017 9:05
Foto

P21a60v20e61l 14F54r35u96m65e64r34t 5897194657518

Dobře to je, ale chronické dobíhače a blokovače dveří (osobně to považuju za nějakou duševní poruchu) to moc neřeší. To by vyřešily jedině dveře s ostrými hranami jak břitva a žádná ochrana proti sevření, jako to bylo u původních sovětských souprav. ;-D

+2/0
13.1.2017 14:08

R41o33m79a26n 10P67o65l89á32č98e55k 5526459475

Třeba ve Vídni to funguje stejně... Do starých souprav si nikdo nedovolí ruku strčit protože jsou "nemilosrdné";-D

+2/0
14.1.2017 19:43

J91i84ř22í 96H69u83d87e84c 4352491409852

"rozjedz je plynulejší".. Co je rozjedz?

0/0
13.1.2017 0:03

J78i60ř63í 25N76e56v60r36l93a 8202833939497

To je zase nadpis za všechny prachy... Pane Sůro, možná to tak nazýváte Vy doma, ale v Praze to snad 99,9% lidí nezná a neřekne, já tu bydlím už roky, takže zase plácáte kraviny. Prý "udírny".... no jo, úroveň idnes prostě...Rv

0/−6
12.1.2017 21:57

R16o75m23a27n 75P90o57l64á22č77e78k 5976509775

Ač s panem Sůrou mnohdy nesouhlasím, tak Váš výpad je naprosto o ničem... Mezi dopraváky se tomu říká udírna běžně ́, stejně jako černá huba atd.

Že jste naplavenina je Váš problém ;-D

+10/0
12.1.2017 22:12
Foto

L78u71k79á69š 64N49o52v17o38t95n22ý 6246617138388

By mne zajimalo co v tech skrinich je. Podobne velke jsou dnes superpocitace, ale jelikoz je to z Ruska, tak bych se nedivil, ze tam jsou jeste elektronky ;)

+3/−2
12.1.2017 20:19

R71o78m66a46n 16P22o29l74á17č56e50k 5896189985

Ale fungují naprosto spolehlivě, když při intervalu co je se v metru nestala žádná nehoda;-)

+6/0
12.1.2017 20:53

R88o82m54a21n 17P17o29l64á23č70e78k 5866139465

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=tec_reportaze&c=A070924_190439_tec_reportaze_rja&foto=RJA1decc8_P9130723.JPG

Tady jsou střeva udírny :-)

+1/0
12.1.2017 20:55

P51a48v18e53l 51Š51ť92a13s71t51n98ý 6864708724908

Fakt udírna. Možná sušárna .:)

0/0
12.1.2017 21:11

M86a19r37t45i98n 18R40u98z53i81c25k35a 1342378286377

No, z ruska to neni - to se z vozu demontovalo, jen kvuli ARS se musela nekam docasne hodit skrin, do ktere se mobilni zabezpecovac musel pridat...

+1/0
13.1.2017 9:47

R61o70m76a80n 13P83o98l90á30č37e25k 5916679125

Ono to předevší vzniklo tím, že původní souprava to měla v kabině a fíra mohl ven kabinou jenom vlevo a např. na Černém mostě musel chodit přes salon pro cestující.:-)

Modernizace už mají dveře na obou stranách a tak v kabině nezbylo místo pro ARS.

+2/0
14.1.2017 19:47

K79a71r30e55l 81Š71r35e15j86b21r 3263203897250

A co třeba dát raději na béčko nové vozy než ty ruské ksindly?

+1/−10
12.1.2017 20:02

M88a80r25t31i67n 66K98a95r49á44s74e94k 9518353658368

Mne teda prijdou vozy metra naprosto v pohode, na svetove pomery bych rekl ze velmi slusne. Nove vozy by mely pomerne maly prinos za soustu penez, na co?

+20/0
12.1.2017 20:46

P87e83t26r 80M55a20r47š22o20u18n 5475458806956

Aby si na ně pak mohli stěžovat jak na nové tramvaje :-)

+4/0
12.1.2017 23:10

M65i81r26o41s90l34a86v 80Z26i72k59m53u16n92d 6678962547548

Ruské ? Měl byste si zopakovat dějepis. Vozy byly dodány ze SSSR, nehledě na na to, že v podstatě kromě vozidlového rámu, případně bočnic na nich v podstatě nic z toho původně dodaného vozu není ...

+1/0
14.1.2017 23:53

L59u76d73m14i98l81a 77Š53i10n29d65e85l50á67ř14o25v56á 7932776782741

"to samé"

Co měl pan redaktor z češtiny?

+1/0
12.1.2017 18:31

R21o30b93e26r28t 35P11r59a69ž47á16k 4188656675360

Ani jsem nevěděl, že něco takového jako "udírny" existuje...8-o

+6/0
12.1.2017 18:23

J95a45n 26Z40i90e33g29l71e33r 1311936801788

To je dobrá zpráva. :-)R^

0/0
12.1.2017 16:51

D94e72n73i80s 35H28u58m26l 4132655925726

Zda se, ze za chvili by mohli vymontovat i masinfiru

+1/0
12.1.2017 16:45

J21i85ř72í 33K29o68c20u76r80e95k 6845704565838

Brzdaři, kteří by podle povelů lokomotivní píšťalou ovládali brzdu na každém vagoně, už jsou dávnou minulostí. Ale je možné že George Westinghouse narážel na podobné názory.

+4/0
12.1.2017 16:52

P93e41t34r 30M51a46r10š81o11u53n 5445498246926

Ano a stejně je odmontovali (ty brzdaře), takže.... ;-)

0/0
12.1.2017 23:12

J55a50k32u22b 95Č70u79b56a 9470756487

V Paříži na jedničce už nejsou strojvedoucí.

0/0
12.1.2017 17:00

R60a47d95i84m 62Š47o52l39c 1875285755254

A v Budapešti na čtyřce taktéž...

+2/0
12.1.2017 19:25

R59a30d53e57k 28S39a31d10í17l71e48k 9957342572181

Tak to je velká škoda, tam jsem seděl nejraději.:-)

+1/0
12.1.2017 16:44

M32i94c46h96a56l 71P81t97á17č21e63k 5356389849285

Byl bych raději, kdyby soupravy mezi stanicemi prudce nebrzdily, z čehož se pak po vagonech šíří nedýchatelný elektrosmrad. Není takřka dne, abych si tento efekt nemusel "vychutnávat".

+7/−12
12.1.2017 16:10

J70a44n 37S21ů10r21a 4885973413602

Tohle je opatření, díky kterému by měla být jízda plynulejší, tedy bez prudkého brzdění.

+12/0
12.1.2017 16:31

M23i28r39e38k 51B58r86ů15n75a 9709402804168

to neni elektrosmrad ale špalky když souprva brzdí vzduchem.....odporníky rozhodne nesmrdí tolik a tak často

+10/−1
12.1.2017 16:52

R21o88m30a45n 34P86o83l11á20č98e95k 5826509645

Za to poděkujte dobíhačům a držičům dveří ;-).

+2/0
12.1.2017 22:09

F73i43l89i92p 66J94i47r69s65á15k 5376750400575

To prudké brzdění je obvykle důsledkem toho, že se strojvedoucí snaží jet maximální povolenou rychlostí (nejčastěji proto, aby dohnal zpoždění, které způsobil někdo v některé předchozí stanici) – a někdy tu povolenou rychlost malinko překročí. Což vlakový zabezpečovač okamžitě pozná, a ten starý na B na to umí zareagovat jediným způsobem – nouzové brzdění až do úplného zastavení.

To se právě s novým zabezpečovačem dít nebude, protože ten jednak na překročení rychlosti umí reagovat pouhým zpomalením, a za druhé se obvykle bude jezdit v režimu automatického vedení vlaku, které tu maximální rychlost nepřekročí.

+2/0
14.1.2017 13:20

D24a48n63i82e46l 57K53a19r89s21t92e25n 8898946494830

Jen nerušit "udírny", u nich je naprosto nejlepší místo v metru na stání

+22/0
12.1.2017 16:09

J48a44r83o63m48í45r 20M64a13s14á75k 3633745816807

Témata: Sovětský svaz (SSSR) 8-o

+12/0
12.1.2017 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.