Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Developer rok a půl držel rezervace. Pak klientům byty zdražil i o polovinu

Desítky klientů developera Ekospol čekaly i déle než rok a půl, až se začnou stavět byty, které si u něj zarezervovaly. Nedočkaly se a smlouvy přestaly platit. Pouhý měsíc nato jim však přišla přednostní nabídka na opětovné rezervování – ovšem zpravidla za částky o třicet až padesát procent vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79í20t 28K65o81u55b19a 6686380534598

EKOSPOL nastěhoval do Kyjí už několik set rodin, ale jaksi zapomněl na školku, školu, případně nějakou obslužnost. Běžte se tam podívat, je to taková noclehárna. Nejbližší večerka je 2 km ve staré zástavbě. Navíc je to super místo u stále více frekventované propojky D10 a D8, takže super bydlení na pozadí neustálho zvuku dálnice.

Tito "LOW COST" developeři si prostě myslí, že jsou mistři světa, aae rozumná městská část už si dnes nenechá postavit někde 300 bytů aby musela za 2 roky za své postavit školku, rozšířit školu, či zdravotní středisko.

+4/0
14.1.2017 18:38

M36a84r58e80k 89H40r82u75b10y 6787662601428

Bohuzel rozumnych mestskych casti je silna mensina - proto parazitni sidliste i satelity. A totez plati i pro komunikace.

+2/0
15.1.2017 0:33

M44a21r96t39i27n 44S79e53d80o24n31a 2435646886589

Ekospol neni charita, aby stavel sluzby obyvatel na sve naklady. Je to plne zodpovednost obce, ktera ma sakra silne slovo pri uzemnim planu. Jinak nedelejte z lidi hlupaky, ze kupuji byty v lokalite kde nic neni moc dobre vedi.

0/−1
15.1.2017 22:42

M74i21c10h43a17l 12M78a37c59h60a75c44e84k 8793897223582

Koukám, že zaměstnanci Ekospolu už odešli, sláva. Pokud by sem ještě zabloudil někdo, kdo si chce koupit Kyje VII a nechce dopadnout jako my, dejte si prosím pozor na aktuální situaci s přístupovou komunikací. Ta patří klientům předchozí etapy Kyje I., kterým ji Ekospol nepochopitelně prodal spolu s byty. Doporučujeme tyto kroky :

1) Informovat se u Ekospolu, jakým způsobem věc řeší a v jakém stavu aktuálně je (dle našich zkušeností nepředpokládáme, že by klienty Ekospol o problému sám informoval)

2) Zeptat se u stavebního úřadu příslušné městské části, zda bude vydávat na projekt stavební povolení, pokud k němu nebude k dispozici příjezdová cesta a informovat se také u nich, jakým způsobem je věc v projektu aktuálně řešena. Poté konfrontujte informace z obou zdrojů

3) Informovat se, zda stavební úřad může vydat kolaudaci domu, který nemá zajištěnou příjezdovou komunikaci

4) Požádat klientského pracovníka, s nímž hodláte jednat o hypotéce, aby se informoval na developerském centru své hypoteční banky, zda bude ochotná uvolnit úvěr na nemovitost v projektu, jehož přístupová komunikace má danou právní vadu

Diskuzi o tomto i dalších problémech s firmou Ekospol najdete na fb stránce "Nespokojení klienti Ekospolu".

+4/0
13.1.2017 19:47

P85a30v70e57l 78K51u93n73c 9162709218628

Lumparna. Ale urcite mají vyveseny kodex etického podnikani.

+2/0
13.1.2017 17:43

P25e25t11r 81Š17k63o10d44a 5597580634170

O Ekospolu se psalo už několikrát a ani jednou v dobrém. Dost se divím, že stále chytá do svých sítí tolik ryb.

+2/0
13.1.2017 17:40

M60i46r63e82k 58G10a62j67e65r 5451226939400

Developer zdrazil o vic, nez by bylo na trhu obvykle nejspis proto, ze neplanuje zahajit vystavbu v nejblizsich letech a zalohy se hodi.

+2/0
13.1.2017 16:34

M78a33r27t36i36n 45S89e25d21o43n59a 2935366316799

Vy musite byt asi hodne nestastny clovek kdyz v kazdem vidite krivaka. Co so zjistit neco o hostorii Ekospolu a pomer smesna vyse zalohy vs. byty v radech milionu.

0/−4
13.1.2017 17:04

M54i62r10e32k 23G19a21j25e68r 5441736539120

Vubec nejsem nestastny a bydli se mi dobre. Verim vam, ze hostorie Ekospolu neukazuje nic spatneho. Jenom vyvozuji logicky zaver ze zmeny cen drive zalohovanych bytu..

0/0
13.1.2017 17:53

M54a27r12t31i70n 12K83a46r73á18s23e67k 1478944269854

Praha mě baví. Navýšení bezmála o třetinu čili o 1,3 miliony korun. Za toto navýšení já koupím celkem obstojný barák a do dvou mega se vejdu i se zateplením. A v Praze o to někdo jen tak navýší cenu pouhého nezajímavého bytu a furt se ještě najde dost lidí, kteří mu to za to dají. Myslím že tři centimetry sněhu jako dopravní kalamita jsou ještě slabý odvar toho čemu se na Praze skutečně smát.

A teď čekám ˇmínus nebo zpruzený komentář alespoň od každé třetí potrefené husy.

+1/0
13.1.2017 13:16

V68i56k37t29o18r 15J65o22h98á83n28e63k 4644814618820

A to si představte, že v centru Paříže byste za to nekopil ani středně velkou garsonku. To je co?!

Z toho vašeho komentáře čouhá mindrák na všechny strany...

+7/−2
13.1.2017 14:44

M42a44r97t19i22n 88K91a51r83á16s46e48k 1418844289924

Taky bych v centru Paříže nechtěl bydlet a kdyby ano, neměl bych tam českou výplatu. Ostatně bych nechtěl bydlet ani v Praze, protože mi nepřijde zajímavá ani kdyby tam byly poloviční ceny nemovitostí.

Ale jako potrefená husa jste nesklamal a gratuluju. Jste první.

+3/−1
13.1.2017 16:07

P35e55t21r 17Š53k44o96d88a 5157130464510

Myslím, že tou husou, nebo spíš husičkou, jste tu vy, Ale zřejmě to nepochopíte ;-)

+2/−2
13.1.2017 17:37

M48a29r63t21i34n 79K32a49r85á14s96e76k 1148524239714

Z toho si nic nedělejte, to bude asi vzájemné. Ale přecejen to zkusím.

Za potrefenou husu považuji někoho, kdo namísto konstruktivního příspěvku napíše příspěvek útočný, protože se ho to zřejmě dotklo. no a do tohoto kritéria mi pan Johánek pasuje. Ostatní psali příspěvky nesouhlasné, ale věcné a od toho je diskuze, troufám si tvrdit.

0/0
13.1.2017 18:05

J65o33s37e80f 90L92e17b52d74u18š47k45a 4552923153745

A teď si představte, že někdo nechce bydlet ani v Praze, ani v Paříži.

0/0
14.1.2017 15:24

D47a53n32i29e94l21a 68U18r44b41a87n37o77v17á 2634390725416

Budete se divit ale oni se lidé do té Prahy nestěhují kvůli tomu že je tam drahé bydlení a dopravní zácpy.;-)

+2/0
13.1.2017 15:42

M64a76r32t55i57n 40K75a88r12á85s44e76k 1568794389584

Ano, většinou se tam stěhují z jiných důvodů. Mě ty důvody ale nepřijdou zajímavé, ani kdyby tam jinak bylo bydlení laciné. Praha je asi dobrá na studium, na rozjezd kariéry, možná na život pro někoho, kdo víc než prostor ocení pohodlí spoustu věcí po ruce, společenský život, speciální školku pro svoje bezpochyby výjímečné děti, ale představa té stísněnosti bydlení, parkování, dopravy, anonymity okolí, nebo nesmyslné ceny za každý metr místa, by mě odtud vyhnala i kdybych tam už jednou byl. Ostatně teď podobně utíkám z Brna a to je Brno proti Praze ještě s velkou rezervou míň namačkané. Při představě bydlení v Praze dostávám vyrážku.

+1/0
13.1.2017 16:15

J33a80n 33V28o60j95t25í91š48e12k 6642381445206

Máte zkreslený představy. Nechápu, co myslíte stísněností bydlení. Byty v Praze nejsou menší, než byty jinde. Naopak.

0/0
14.1.2017 18:11

M77a74r13t89i25n 82K29a88r22á55s39e91k 1348334419874

Stísněností myslím obecně bydlení v bytě. Ano, jsou byty kde o stítsněnosti nemůže být řeč, ale ty si většina lidí nepořídí ani mimo Prahu, natož v Praze. Ale to zase asi nepochopí lidé, co v bytech bydlí celý život. Já bydlel celý život v domě, kde když otevřete vchodové dveře, tak jste pořád ještě na svojem dvorku, v průjezdu máte postavené kolo, před vraty místo na několik aut a představa že se musím bát po desáté něčím klepnout, protože soused má lehké spaní, před den to samé, protože sousedce spí dítě po obědě, svoji rohožku už nemám ve svém, kolo tahám z bytu nebo ze sklepa a když chci nanosit do auta zvukažský aparát, tak mi to trvá čtyřikrát déle než doma, protože to vozím výtahem dolů, nosím na parkoviště, skládám do auta tak aby nebylo nic drahého vidět a pořád něco odemukám a zamykám, tak tyhle představy mě upřímně děsí a takové bydlení považuju za stísněné, i kdyby to byl moderní a relativně velký byt. A je jedno jestli bude v Praze nebo jinde. I když né tak úplně. Čím menší město, tím je menší i boj o prostor a mít místo stojí míň peněz.

0/0
14.1.2017 22:53

J61a59k77u54b 35S40t21a21š44e49k 4837829523914

No, někdo má potřebu v tom Práglu žít. Si asi myslí, že se kulturně vyžije – při 1 návštěvě divadla/výstavy za rok... protože na víc nebude mít čas ;-D Každý ke svému, já Prágl zažil 1 rok a již nikdy více. Ale já mám štěstí – totální home office... a do Sráglu si zajedu jednou za rok do kina nebo do nějaké fajnové hospody.

+1/0
13.1.2017 15:56

M11a41r77t34i20n 40S85e40d95o19n69a 2215356926369

Nejak vam uniklo ze srovnavate abolutne rozdilne veci. Bez ohledu na lokalitu tak zadnou novostavbu domu o 120m2 neporidite pod 3 mil a k tomu jeste pripoctete pozemek. Takze za 2 mil mate stary barak se vsemi jeho neduhy a vy to srovnavate s novostavbou.

To se rovnou muze smat lidem co hodne cestuji a tak si koupi pohodle auto za 1 mil, kdyz vy prece dokazete koupit novou Dacii za 200 tis, pripadne ojetinu jeste levneji. Zivot neni o penezich ale i o kvalite zivote.

Kdyz si koupim tri maringotky nebo velke namorni konternery, tak se vam muzu take posmivat jaky jste trouba ze kupujete bydleni za 1,3 mil, kdyz ja jej poridil pod 100 tis.

0/0
13.1.2017 17:11

M35a71r82t13i86n 52K85a83r18á79s65e62k 1678504419984

Ano, do jisté míry srovnávám nesrovnatelné. Jenže je to nestrovnatelné v tolika ohledech, že se naopak dá zobecnit jako místo k životu které se mi líbí. No a když jsme u novostaveb, tak barák za tři miliony někde kde je trochu dýchatelněji bývá obvykle o dost větší, než byt za tři miliony v Praze. Nemám nic proti tomu dát za novostavbu tři miliony, jen jsem psal, že za dva jsem schopný pořídit a zrekonstruovat samostatný domek do podoby moderního domu a to i s pozemkem, pokud nebudu chtít bydlet ve větším městě. Kvalita života v takovém domě bude podle mých měřítek o moc vyšší, než v bytě ve městě. No a byt za dva mega v Praze není ani rozumně pro dva lidi. Nesrovával bych auto za mego a dácii. Spíš sporťák za mego, nebo klidně za dvě a rodinné auto za mego. Já se budu v rodinném autě smát sporťáku, že do toho nedá ani lyže, a on se bude smát mě, když bude potřeba zrychlit v připojovacím pruhu, nebo "potupně" přibrzdit a čekat až ten kamion projede. Oboje má svoje příznivce a já jsem příznivcem většího prostoru dál od velkých měst a směju se lidem, kteří si koupili ten sporťák a s kočárkem pak jezdí autobusem. Obrazně řečeno.

0/0
13.1.2017 18:02

P75e95t21r 24T60ů66m23a 5915555574645

Korec !! Spravis nam v Roztokach ty balkony ??? Ekospol moc nevi co je kvalita

0/0
13.1.2017 13:08

M49a18r43t10i46n 84S85e71d65o79n95a 2105156266329

A lide si neoveruji reference.

+1/0
13.1.2017 17:12

K97a67t56e72ř45i98n96a 42K72o98z20á41k68o22v79á 2378551315128

Klienti se nedočkaly - hned v prvním souvětí chyba! To musel být včera mejdan nebo má šéfredaktor dovolenou.

+1/−2
13.1.2017 13:05
Foto

J77a50k17u42b 80K76r94i83s60t12e74k 4899933902620

Nikoli klienti, ale desítky.

+3/0
13.1.2017 14:02

M98a65r29i19a57n 67K16r44a43l 6884152254737

Ok, skrtam Ekospol.

+5/0
13.1.2017 12:58

P91e38t34r 74M97e37j75z24l64í85k 8798764601480

Půjčit si prakticky bezúročně pár set tisíc korun, to taky není k zahození:-/

+2/0
13.1.2017 12:48

M93a67r81t15i29n 77S69e55d59o27n96a 2635946426179

Vybrana castka na rezervace je zadedbatelna, kdyz delate business v miliardach.

+1/−1
13.1.2017 12:50

P27e37t64r 13M12e55j36z37l76í62k 8278754961220

Ano, pokud počet "zálohujících" klientů patřičně navýšíte (o jiné lokality a jiné sliby), můžete dělat byznys v miliardách:-/

Ostatně, pokud je to tzv. "zanedbatelná částka", proč nebyly klientům zálohy vráceny i s úroky, běžnými v banovním sektoru? Ty by byly pro miliardového byznysmena ještě zanedbatelnější.

0/0
13.1.2017 12:57

D85a52n58i19e72l48a 62U37r69b36a55n27o42v20á 2364200125946

prototže to tak zjevně nebylo uvedené ve smlouvě.

0/0
13.1.2017 13:02

P68e96t37r 30M75e73j15z21l65í89k 8298864521800

Protože smlouva nezněla na půjčku peněz, ale tak nějak rafinovaně na prodej imaginárního bytu.

0/0
13.1.2017 13:44

D56a69n17i68e86l89a 55U79r78b57a10n19o85v69á 2444980275746

víte co je to rezervační smlouva a k čemu slouží?

0/0
13.1.2017 15:43

M66a58r78t68i90n 20S77e53d97o17n58a 2425496266549

Vami navrzeny postup nabizel sveho casu Central Group (mozna stale nabizi). Slozil jste zalohu a pokud jste pak nechtel byt koupit tal vam byla vracena zaloha plus 3% navic za kazdy rok. Takze klienti mohli jit ke konkurenci, pokud chteli na rezervaci profitovat.

0/0
13.1.2017 17:15

P98a57v35e51l 48K29h55a25i88l 2498379212898

Pan Korec koupil zoo v Táboře, z něčeho to hradit musí. Zvířátka potřebují papat. ;-D

+4/0
13.1.2017 12:38

P13e69t21r 48M24e62j38z73l21í64k 8598384241880

Prodávat byty bez územního rozhodnutí je - eufemisticky řečeno - kulišárna. Ale ať se na mě kupující nezlobí, kupovat jitrnice, když se ještě neví, jestli vůbec bude nějaké prase, taky o něčem vypovídá:-/

+3/−1
13.1.2017 12:36

M82i96r47e39k 40G54a20j38e44r 5921606969280

Vypovida to o tom, ze je nedostatek jitrnic a mozna i prasat.

0/0
13.1.2017 16:43

B51e68d39ř41i79c29h 73J82a85n67á43č78e21k 1520431437976

Musím konstatovat, ze Ekospol uz drahnou dobu není pro mne slušnou společnosti, se vším manipuluji, chovají se neslušně a neprofesionalně, nejsou komunikativní i přes ohromné zisky se nestydí takto chovat ke svým klientům. A bohulibá činnost pana Korce, to je jen naoko aby se zavděčil a nic jej to nestojí, to přeci zaplatí z předražených bytů klienti. Na jeho místě bych opustí trh s nemovitostmi dle mne je to z jeho strany podvodné jednani. Styďte se pane Korec, nevíte, co je slušnost a tak se ji jdete učit.

+5/−1
13.1.2017 12:29
Foto

B95o36h58u45m58i77l 59P18r81o11c61h68á76z60k50a 9952209684430

Proč se vlastně pro tyhle ziskuchtivé stavaře vžil název 'developeři'? Já developera oslovují, když potřebujeme na web nějakou novou funkcionalitu, a teď aby se bál ve slušné společnosti říct název své profese:)

+4/0
13.1.2017 12:18

J79a84k39u63b 41K13o25r62e67c 6274860211753

protože jedno slovo se nemusí nutně vztahovat jen k jednomu oboru, ale používá se běžně ve více oborech, a v každém oboru může mít jiný význam

+3/0
13.1.2017 12:25
Foto

B39o47h65u11m61i69l 73P19r30o58c77h67á15z16k34a 9272479684510

Tak já to myslel spíše v nadsázce. Ale přesto: co má za plácnutí volného prostoru betonem a následné odrbání kupců společného s nějakým vývojem? Chápal bych to třeba u firmy např. zaměřené na přestavby průmyslových objektů na obytné či firmy myslící i na občanskou vybavenost svých projektů. Ale Ekospol je jen takový žonglér s betonem.

0/0
13.1.2017 12:36

D18a62n57i67e42l94a 55U30r95b19a41n31o70v34á 2314310215596

Bez developerů ve stavebnictví by města nerostla a nevyvíjela se proto development. Fabriky se straví přes developery administrativní budovy se sataví přes developery nákupní centra se staví přes developery, byty se staví přes developery. Ti ke svým projektům dobudovávají infrastrukturu a pod. Jen malé procento toho co se staví ve městech s developery nijak nesouvisí.

0/−1
13.1.2017 13:05

P88e35t46r 59M23e31j16z70l58í34k 8778964241970

Bez developerů by se města vyvíjela stejně, jen trochu jinak a víc ve prospěch svých obyvatel než několika pozemkových překupníků. "Developing" v českém podání je v zásadě jen o tom nakoupit nestavební pozemky - zalobovat na změnu územního plánu - prodat tytéž pozemky jako stavební. Tenhle případ to jasně podtrhuje - Ekospol nakoupil pole a tlačil na změnu územního plánu.

+2/0
13.1.2017 13:53

D75a77n58i28e71l15a 69U54r40b73a63n76o98v87á 2534460835946

No je zjevné že o tom jak funguje development máte takové ty zkreslené představy dík bulváru, já v developmentu pracuju a proto vím, že tak jak píšete by to fakt nefungovalo.

0/−1
13.1.2017 15:47

P74e37t22r 31M91e94j40z51l96í82k 8698774321800

Já tomu rozumím. Jenže veřejnost si obvykle s pojmem spojí význam jeden, ten dominantní

0/0
13.1.2017 12:38

J20a65k52u22b 16S59t25a50š14e57k 4617819813244

Vy si můžete říkat „vývojář“. Tohle slovo se mi tedy líbí mnohem víc.

0/0
13.1.2017 16:02

R43o62b33e74r39t 12H69o12m76o83l82k27a 2750732312981

Pokud to dobře chápu, oni ani nezaplatili rezervační zálohu ve výši stovek tisíc, ale jakousi předrezervační za 10k, protože se vlastně nevědělo, jestli projekt vůbec vznikne a kdy. Ta smlouva vypršela, tak jim jí Ekospol zdarma prodloužil. Vypršela podruhé a už jí neprodloužil, protože ceny mezitím vyletěly nahoru a Ekospol by jim cenu nejspíš navýšit nemohl. Jak to chápu já, tak klienti jsou logicky nas*aní. Ale kdo by na místě Ekospolu udělal něco jiného? Ceny stavebních prací vyletěly za tu dobu nahoru (a dost výrazně), a ceny bytů taky, takže prodejem za původní ceny by přišel o většinu marže, pokud by nešel do mínusu. Tohle by asi akcionáři viděli fakt neradi...

+9/−8
13.1.2017 11:41

R76o18b91e52r21t 55H75o46m86o67l53k70a 2790592482191

A to nemluvím o tom, kolik klientů by trvalo na prodloužení předrezervační smlouvy a nákup bytu za původní cenu, kdyby byty mezitím výrazně zlevnily...

+2/−3
13.1.2017 11:42

J79a96n 87H72á18l40a 8745625780437

Souhlasím, že ceny vyletěly (u stavebních prací ovšem rozhodně ne o 30%, jak tvrdí Ekospol - navíc skutečně nevěřte tomu, že developer nakupuje materiál, stroje a práci za to samé, jako malý stavebník). Vaše představa, že developer má na bytu marži takto nízkou je promińte mi velmi úsměvná, ale ok, ať si má marži jakou chce, do toho bych už nerýpal.

Co mi vadí je fakt, že po peripetiích, které ti zákazníci prožívali, jim velkohubě nabídne "speciální" cenu, která je ale totožná s cenou běžnou, za kterou to prodává. To pardon, ale tím si ve jménu krátkodobého zisku na jednom projektu podřezali větev - tohle udělat mě, koupím si byt u kohokoliv jiného, jen ne u Ekospolu - a řekl bych, že drtivá většina lidí to tak udělala.

+8/0
13.1.2017 11:54

M80a69r93t39i84n 93S50e37d48o69n39a 2695676676259

Ona "specialni cena" je za stejnych podminek jake byly pre rokem. Tj. platne uzemni rozhodnuti diky odvolani stale neni. Asi jenom blazen by sel do stejnych podminek.

+1/0
13.1.2017 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.