Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Vím, že korunu nevím. Platon by se s intervencemi ČNB nepopral

Inflace se po velmi dlouhé době vyšplhala na dvě procenta, a tak opět zaznívá logická otázka: Uvolní už ČNB kurz koruny? Jenže to není tak jednoduché, jak to vypadá. „Skončit divnorežim České národní banky okolo kurzu koruny je těžší než ho začít,“ píše v komentáři externí poradce ministra financí Aleš Michl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V58a62c21l42a50v 71N30a85v61r22a80t87i90l 7401119681938

většina lidi odmitala euro a ted se divi ze když se nejaky osel z CNB rozhodne znehodnotit jeho peníze. Tohle je výsledek.

Banky si mnou ruce - stále se probiha masivni smena kc za Euro a zpet, denne jsou to miliardy a z kazde smeny kc mají par haliru ale dohromady super zisk. Dále si mnou ruce vyvozci, sebevetsi smejd se da prodat protože po prevedeni na volnou menu to je prodejny třeba i jako srot. Banky se budou drzet lokalni meny jako hovn. kosile, prece se nepripravi o bezproblemove pohadkove prijmy

+1/0
7.2.2017 10:59
Foto

J22i14ř14í 12B90a22b85i12n48s50k10ý 7387499888551

nemůžete zrušit hlavní německou banku v české kolonii :-)

0/0
23.1.2017 0:06

L39a15d75i91s96l23a22v 93K16a93l41o78u68s 7625736621540

mám řešení. Zrušit ČNB, a všechny v ní vyhodit.

+6/0
21.1.2017 9:29
Foto

P32e88t39r 35N16o40v55o71t98ň56á48k 1335781853328

Proč se zvýšený objem korun neprojevuje na zvýšené inflaci nebo jen minimálně? Můj odhad. Většina peněz v ekonomice se protočí ve velkoobchodu a jde přímo velkovýrobcům, je celkem jedno jestli českým jako je Babiš nebo zahraničním, důležité je, že se nakonec soustředí na několika málo místech u lidí či firem, kteří prostě víc utrácet nemají důvod. Takže uvolněné peníze se po jedno či dvou cyklech jen obvyklými cestami dostanou na jedna a ta samá místa stále dokola a nezůstavají v aktivní ekonomice. Přesunou se do úspor, nákupu zahraničních dluhopisů, nebo do nákupu nemovitostí, proto se třeba ceny pozemků a bytů ve velkých městech šplhají do tak závratných výšek a přitom se intervence na cenách služeb téměř neprojevuje. Pokud bude chtít stát zvednout inflaci, musel by hlavně legislativně podporovat střední a malé podnikání, maloobchod a pod. Jenže svými kroky v poslední době se právě tento sektor snaží zničit, tedy peníze přesunout k velkovýrobcům.

+1/0
21.1.2017 7:53

M91i42l61a35n 34V75o95l97e91k 5209953956799

To mícháte dohromady peníze obecně a peníze v jednotlivých měnách.

0/0
21.1.2017 14:44

V17l42a84s75t47i82m26i10l 25H14a97l45b45i35c24h 8643545816248

Chybou je,že neplatíme Eurem jako Slováci.

+10/−9
21.1.2017 7:23

V55l55a95s69t41i10m29i96l 22Š42t36e23c29h59e74r 1285495159475

Proč chybou.Podívejte se,jak žijou běžní lidé na Slovensku? Politici a ekonomové se plácají po ramenou,jaký to má pozitivní dopad,ale životní úroveň se běžným lidem snížila.

0/−4
21.1.2017 10:46

M13a48r49t55i91n 26Ž57e36l87i39n70s83k36ý 9658239819342

http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/kupni-sila-cechu-roste-slovaci-jsou-ale-na-tom-lepe-1325644

+1/0
21.1.2017 13:19

V60a45c25l44a46v 63N28a86v82r76a83t26i84l 7601949251498

to není vůbec pravda, jezdim každý tyden na Slovensko a vidim jak to tam oproti nam jde dopředu. Drive to byla zaostala dira, rozbite silnice, obchody jak za socialismu, sesle baraky ale za posledních deset let je videt ze lidi mají peníze, baraky opravene, silnice lepsi nez u nas, platy se stále zvysuji a hlavne uspory v méně kterou jim nikdo umyslne nedevalvuje

0/0
7.2.2017 11:02

J44i21ř17í 16D50v77o24ř52á92č18e82k 7714526862631

Vůbec s tím neměli začínat a dnes by tento problém nebyl. Výsledek je velmi pochybný a jako vždy to zaplatí obyčejný člověk.

+18/−3
21.1.2017 7:05
Foto

T46o92m93á87š 68S32m67o11l84í36k 3141432796513

Nebylo by lepší zrušit 1 KČ ?

Dneska už si za ní nic nekoupíme.

Do pěti let bych zrušil i pětikačky a do 10 let i desetikoruny.

+6/0
21.1.2017 6:58

J71a53n 19V87a20c26h77u69d27a 7542946467308

Se točí

Korouhev na střeše 8-o

0/0
20.1.2017 23:45

T92o70m19á14š 20H33e96r62t47i67g 4110376795225

Osel

0/−1
20.1.2017 23:44

F53r15a30n23t72i79š71e50k 46V38r61á64n75a 5479682323761

ČNB se snaží vytisknout těch peněz co nejvíc, aby byl na trhu dlouhodobě přebytek korun, a kurz se tak po ukončení intervencí skokově nesnížil.

+3/0
20.1.2017 23:40

T42o73m84á46š 18N24o26v10á32k 5564547189159

"Vim, ze nic nevim." je od Sokrata, redaktorsky ignorante a nevzdelance.

+3/−2
20.1.2017 23:10

P51a86v82e45l 64Ř26a21p34e81k 7722496309295

Kvalita jako salám z Kosteleckých uzenin.

+3/0
20.1.2017 23:18

M72a74g58d68a30l25e78n44a 33H94r15o36n16o95v15s95k71á 3560252954379

A?

+1/0
20.1.2017 23:47

V32l20a76d92i11m13í16r 64Z17a91u22š96k86a 5931532357733

Život je zložitější, takže současně máte i nemáte pravdu. Sokrates sám nic nenapsal, téměř vše, co o něm víme jsou zápisky jeho žáka Platóna. Ty ale nejsou přesnými citacemi Sokarta, ale jeho převyprávěním. Takže autorem úvahy je jak Sokrates, tak Platón- ten první ji v nějaké(nám neznámé) podobě vyslovil, ten druhý ji rozvedl způsobem, který je citován v článku.

+2/0
21.1.2017 8:47

L87u33d92ě36k 17N62ě86m40e37c 8193250281846

Ono to Tomíkovi dělá dobře, když může někoho zesměšnit. Zvedá si tím sebevědomí.

0/0
7.2.2017 11:26

J10a92n 15K33u44b52a47l90e37k 4249740373686

Hahaaa, další chytrou in který ani neví, kdo daný vítat pronesl. Článek je veden v podobném duchu. Tedy vypadá odborně ale...

+5/−2
20.1.2017 22:21

M86a23g24d19a18l20e52n46a 81H37r71o44n95o13v24s15k70á 3750952494879

Hm..., tak si to přečtěte ještě jednou...;-)

+1/0
20.1.2017 23:47

V16á21c13l81a70v 18Š82u36b96r94t 9787613788937

Opravdu má růst inflace v posledních třech měsících na svědomí intervence proti koruně stará 3 roky?! O tom mám vážné pochybnosti.

Intervence měla inflaci popohnat dvěma kanály: jednak bezprostředně zdražením zboží z dovozu a jednak skrze vyšší mzdy. Mzdy se opravdu začaly zvedat, ale pravděpodobně mnohem více v reakci na politiku vlády (zvyšování minimální mzdy, opuštění restriktivní rozpočtové politiky,...), než v reakci na intervence proti koruně.

Myslím, že intervence byl zbytečný a těžko zdůvodnitelný tah - recese z let 2011-2013 byla domácí provenience a nespočívala ve ztrátě konkurenceschopnosti (a z ní plynoucí nerovnováhy zahraničního obchodu), což by byla asi jediná situace, za které by podobný krok byl na místě a dal se obhájit.

+9/−4
20.1.2017 22:03

D10e26n23i10s 16H18u42m63l 4202765605106

Ne, inflaci má na svědomí intervence za celé tři roky. Zejména obří intervence ze září a října (dohromady přes 150 miliard) a za chvíli se projeví ještě větší intervence z ledna (již teď 250 miliard)

+3/−2
20.1.2017 22:21

V56á44c76l32a53v 98Š41u28b97r16t 9137153358497

..nevěřím. Další podstatný vliv měl a má růst cen ropy. Jsem přesvědčen, že intervence neintervence, do roka bude inflace znovu hluboko pod 2%.

+1/0
21.1.2017 19:11

P43a63v55e40l 76K65o43u34t29e15c53k61ý 8946436797738

Ano, všichni občané jsme zchudli a podporujeme exportéry (bohužel v 95% cizí subjekty) s daňovými prázdninami. Takže Singer i Rusnok by patřili spíše na Pankrác než je platit miliony za takovéhle svinstvo

+26/−4
20.1.2017 21:45

I57v92o 15Ž19i18ž35k90a 8293727351621

Ani ty exportéry moc nepodporujeme, protože je budou tlačit vyšší vstupy (suroviny, ale i zmiňovaná inflace) a o nic výhodněji neprodají. Zahraniční odběratelé si při vyjednávání spočítají korekci podle kurzovního lístku a když exportér nevyhoví, končí jednání a nakoupí jinde. Obchod je spíše hra pokru než nějaké představy politiků ve vyhřáté kanceláři ČNB. :-)

+1/−2
20.1.2017 22:11

P46e74t11r 19P20o94k79o68r98n98ý 4632465832443

Když se exportérům nebude dařit, bez ohledu na to, kdo je majitel, projeví se to na zaměstnanosti.

+2/0
20.1.2017 22:15

I22v20o 56Ž27i98ž46k45a 8843287421551

To je hotový nesmysl, sám se pohybuji v exportním obchodě a úspěch nemá s kurzem nic společného. Zlomek peněz mohli ušetřit stejně importéři i exportéři na zajištění kurzu koruny, protože to nebylo po určitou dobu nutné. Jinak vláda tímto dělá z lidí jen tupé dělníky a ze země bazvýznamnou montovnu.

+6/0
20.1.2017 22:22

L21a30d39i34s37l64a20v 14K40a80l86o53u13s 7435516981630

vtip je v tom,že je třeba vyrábět zboží,o které je zájem. A na tom ČNB,vláda,spekulant nic nezmění.K tomu je třeba konstruktérů,elektrotechniků,chemiků,vědců,.... a ne nějakých managerů vysedávajícìch na poradách

+2/0
21.1.2017 11:35

I21v74o 57Ž39i67ž35k73a 8233807721551

Stále si stojím za svým - inetrvence jsou ukradené peníze od lidí platících daně, které se mohly v ekonomice otočit a zvýšit tak jejich životní úrveň. Kupovali jsme méně kvalitní zboží, nebo za stejnou kvalitu museli zaplatit vyšší cenu.

+29/−1
20.1.2017 21:17

Z35d25e11n89ě82k 76G63l83a58s 7388738708985

Máme na tvrdší korunu.

+3/−1
20.1.2017 21:32

L36u79b14o40š 32C13h23l64u93m45s31k16ý 2670965818625

Úkol ČNB: udržovat inflaci (podotýkám, že chápu proč do toho šli, ale po půl roce, po roce:-/). Halóóó, tady hoří ... Udržujte požár, přijedem.

+6/0
20.1.2017 21:16

J14i60ř23í 83P47r58a14ž65á85k 9630292661862

Pane poradče, zkuste si vygooglovat jak to bylo ve Švýcarsku po ukončení intervencí.

Jak to dopadne je evidentní. Nedělejte prosím z lidí hlupáky.

0/−5
20.1.2017 21:07

J25o14s81e11f 85V39o40s55i69c82k57y 4683417696313

Pane Michl, kdyz se vypocitava vnitrni inflace, tak se nebere ohled na ropu, plyn, dane atd. To neni vnitrni trh !

0/−2
20.1.2017 19:39

J64i68ř75í 18S66c12h94m34i22d56t 5250883314985

Zasahování do trhu dotacemi, regulacemi a intervencemi je problém a z toho pak vyplývají další problémy.

Jedno je jisté, že tahle intervence se někomu náramně hodila a stále hodí, je jen otázka jak dlouho to ještě je udržitelné, to okrádání pracujících.

+36/−3
20.1.2017 19:36

P74e46t48r 93P96o16k30o26r34n66ý 4202515322573

Okrádání pracujících? 8-o

+2/−6
20.1.2017 21:47

I90v40o 35Ž77i26ž43k43a 8313947521581

Ano, někdo tu srandu zaplatit musí. Rusnok ráno krávy nedojí a vy máte obchodní zkušenosti leda z televizních zpráv. Vsadím na to, že jste nikdy svou práci na světovém trhu neprodal.

+3/−1
20.1.2017 22:19

J30a23r18o56s87l38a24v 50Š34t69r17e20i29t 4473724240443

Tak, z Makroekonomie máte F, zopakovat příští rok

0/−3
20.1.2017 23:49

D51a51n51i55e59l 72K75r31a26u88s 4211143642404

Alese Michla jsem si jako odbornika vzdy vazil, jenze jeho styl vyjadrovani pomalu ale jiste sklouzava od prezentace odbornika k prezentaci politickeho reprezentanta.

+6/0
20.1.2017 19:27

J25a53r50o48s85l16a18v 76R78e80z36n80i33k 4302323259570

a jak tedy ukončit intervence? vy víte co stane? Kdyby ano, tak vyděláte obrovské peníze

+2/−1
20.1.2017 19:31

Z78d70e29n85ě53k 11G16l73a62s 7458808658225

Nevydělá, i kdyby to věděl, tak by mu stejně nikdo nevěřil.

0/0
20.1.2017 19:39

L35e39o29p15o76l93d 75P95r33o37k37e42š 8739724747

Největší hlavy z ČNB jedou od 20 k 5. Kdyby něco uměly, kromě pouček ze školy , tak prachy jen tečou.

+3/0
20.1.2017 20:19

D33a91n51i11e92l 73K62r34a93u20s 4381103482424

Ono moc moznosti neni a jaka bude ta nejlepsi, to ted nevi ani pan Michl ani ja ani nikdo jiny. Jedine, co vim, to je to, ze at to probehne jak chce, vzdycky se najde nekdo, kdo nam vysvetli, jak to slo udelat jeste lip.

+1/−1
20.1.2017 19:56

J22a53r72o95s22l68a11v 50R14e25z55n30i81k 4822473909580

Pokud to budou oddalovat tak inflace bude stoupat 3%, 5% , 8%, 15%, 30%... ;-D;-D;-D

+3/−2
20.1.2017 19:27

F20i37l43i98p 39L52o38u64k28a 4616766948201

Teď to asi není zrovna v módě, ale euro je taky možnost. Ano, včera bylo pozdě.

+14/−9
20.1.2017 19:21

J65a65n 74H57á90j25e82k 2696776603155

Taky si to myslim. Navíc tím plníme podmínku stability kurzu vůči euru.

+2/−2
20.1.2017 20:12

J31i51ř47í 85O47u52k80r51o56p29e78c 5890218983229

Euro je to nejhorší, co se může stát. V čem možnost? V podstatě v ničem.

+7/−4
20.1.2017 20:19

J24o29s66e57f 49T49r73ö18g14l 8889642166356

Zkuste to zdůvodnit. Já to vidím obráceně. Čím větší měna, tím menší možnost podobných pochybných regulací a také tím menší vliv i v článku zmíněných spekulantů, kteří si s malou korunou mohou dělat víceméně, co chtějí. Větší investiční fond je teoreticky schopen zkoupit většinu korun v oběhu a naši ekonomiku položit, v případě Eura nebo USD to už možné není.

Euroskeptické hlasy přirozeně sílí, což ale není dané politicky (evropská integrace je po ekonomické stránce jednoznačně pozitivní), ale nedotaženými reformami rozhodování, kdy nejvýznamnější slovo v EU mají v podstatě technokratické organány v čele s Evropskou komisí, zatímco orgány přímé volby (parlamenty) mají slovo slabé (Včetně Evropského parlamentu, který je se současnými pravomocemi víceméně do počtu). Změňme EU na skutečnou federaci po vzoru USA, kde bude centralizováno jen to, co se skutečně centralizovat potřebuje (EU zbytečně centralizuje řadu věcí marginálních, naopak necentralizuje, co by potřeba bylo) a kde v čele bude silný přímo volený prezident a silná vláda, nikoliv předseda EK. Pak to bude fungovat i při diverzitě národů.

+4/0
21.1.2017 10:46

M55i74r75e49k 58G82a92j17e11r 5901786809180

Drzeni kurzu vuci Euru je jen a pouze vymluva tech, kdo na emisi nekrytych penez vydelavaji, tedy vcetne vedeni CNB. Hlavni duvody krome snadnemu pristupu k horentnim odmenam jsou dva a jsou spojene: 1. inflace je vyhodna pro banky, ktere vydelavaji na vkladech, z nichz vyplaceji mizive nebo zadne uroky a 2. ztencovani uspor lidi na sporicich uctech a vubec znehodnocovani ceske meny motivuje lidi k vyssimu vykonu a tim "startuje ekonomiku." Inflace neni nic jineho nez to, ze je vice penez (v te mene) v obehu a lide radeji utraci za uzitecne hodnoty nez aby o penize pomalu prichazeli, jak ztraceji hodnotu. Co dela CNB, jsou obrovske emise korun a tudiz dochazi k inflaci, ktera je vsak zpozdena tim, jak trva, nez se ty penize dostanou od komerscich bank a pres statni zakazky do obehu.

A ted k vyvoji kurzu. Koruna nemuze vyrazne posilit a naopak musi oslabovat (alespon k dolaru) a to prave tim tempem, o ktery je rychlejsi inflace v korunach nez v dolarech. A kvuli te zpozdene reakci trhu bude pokracovat oslabovani koruny nejaky cas i po zastaveni tzv. intervenci CNB.

Je tragicke, ze neni dan v tisku prostor ke komentarum opravdu vzdelanym ekonomum, kteri by ctenarum alespon vysvetlili zakladni ekonomicke procesy, o kterych neni pochyb, a misto toho se dava prostor hlavne tem uvaham, na nichz se ekonomove neshodnou.

+6/−2
20.1.2017 19:18

J94a52r63o45s85l83a45v 91R12e68z50n20i12k 4642813769380

vy jste ale takový mudrlant...pokud jste si tím jistý, tak můžete vydělat obrovské peníze

0/−3
20.1.2017 19:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.