Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostravou rychleji. Správa železnic chystá obří zakázku za osm miliard

Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století. Centrální komise ministerstva dopravy schválila plán modernizovat ostravský železniční uzel za 7,6 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o49b47e86r90t 63P57r97a62ž48á10k 4978346615360

Možná by stálo za to zkultivovat trať ZA Ostravou mezi Bohumínem a Českým Těšínem. Já vím, že je to tam poddolované, ale aby se na mezinárodní trati plazily vlaky skoro krokem...

0/0
15.1.2017 16:24

M76i85r94o17s55l40a67v 45Z33i12k55m51u95n41d 6908732747208

Ono zkultivovat "Sakmarovo údolí" je dost těžké ... to se už kultivuje více jak 40 let dosypáváním štěrku do kolejového lože ...

0/0
16.1.2017 16:04

J78a60r21e30k 15K75a53l67i45v44o48d42a 7276973841186

Konečně budou něco dělat s Hlavním nádražím, je to na ostudu. A ten svršek mezi Svinovem a Hlavním už taky potřebuje.

+1/0
14.1.2017 11:07

P82a20u22l 40J47a62r43o14s 2233838440

To bude stavba "stoleti".

0/0
14.1.2017 8:39

D22a60n 65U71h73l34i87ř 6552110245550

No, mě by zase zajímalo, jestli mají v plánu zrušit ty otřesné nadchody a udělat to stejně jako se provedla rekonstrukce ve Svinově a vybudovat tam podchody, protože nadchod je všeobecně tragédie...:-/

+5/−1
13.1.2017 15:56

P79e29t62r 87N93o33v96o90t83n57y 1661870581

To asi záleží na tom, co je pod zemí.

0/0
14.1.2017 4:39

A79d61a43m 71Ž25í26d17e16k 8315402415163

A já to vidím naopak, podchod je pro mě synonymum pro špínu tmu vlhko smrad a bezdomovce

0/0
14.1.2017 18:19

M79i72r73o17s39l52a82v 92Z36i39k91m76u59n68d 6208172327988

To právě nejde kvůli poddolovanému prostoru ....

0/0
14.1.2017 23:40

M86i55c72h17a90l 22K90a25m39i83n17s48k58ý 7871318

A dopadne to jako s dálnicí D47. Odfláklá stavba. Odflákly dozor a politici pak řeknou: Řekněme si na rovinu, paní redaktorku. Kdo z nás jezdi do Ostravy? (Tak to bylo v kotli s paní Jílkovou...)

+1/0
13.1.2017 15:15

P81a24v59e32l 83M54o15r82a93v31e49c 3682659212568

"Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století." - a proto server-co-býval-Lupou už není Lupa.

Takhle bombastické a nepravdivé titulky si milé babišoviny strčte někam.Rv

0/−2
13.1.2017 14:59

P15a10u83l 31J52a84r42o71s 2813618260

Co s tim ma spolecne Babis,kromne toho,ze na to musi uvolnit penize.Pochybuji,ze on to vymyslel Moravec.

+1/−1
14.1.2017 8:42

P23a22v97e85l 87M80o14r55a77v53e60c 3832479542818

"babišoviny" = Babišovy noviny.

Od té doby, co je převzal, tak to jde s úrovní z kopce.

Třeba ani tu Lupu už nezískali..

Chápete, Jaros?

0/0
14.1.2017 8:56

P72a78u84l 50J52a34r13o81s 2783168630

Ja jsem Babisovi noviny,nikdy necetl ani nez je koupil,tak nemuzu nic srovnavat.Navic vubec nevim,jestli Babis,ktery vlastni noviny urcuje,co maji psat.

0/0
14.1.2017 13:33

R37a45d45e48k 51N77o70v67a41k 9914833179430

Nevíte nic

0/0
15.1.2017 8:38

P68a64u19l 43J12a53r25o45s 2753708220

Radek

Cetl jsi muj prispevek? Ja tam vubec nepisi,ze neco vim.Na to jsou experti jako Vy;-D

0/0
15.1.2017 8:47

G63a86b40r18i90e19l 39M29a78r33c52e68l 6203390126814

By me zajimalo, jestli se bude rekonstruovat alespon nastupiste a nadchod na hlavnim nadrazi, kdyz budova se modernizovat nebude. Myslim, ze ani na vsechny nastupiste nevede eskalator. Nebo se pletu? Mozna to budou resit ty zminene vytahy v clanku.

0/0
13.1.2017 14:08

J23a79n 23J89e88m70e51l81k86a 1245690

Škoda, že Ostrava neprotlačí nějaký tram2rail. 100 - 120 km/h je trochu jiná káva než 50km/h tramvaje se zastávkama co 200m a nádraží Svinov bez pořádného napojení na MHD.

A okruh kolem města, třeba přes oblast Dolních Vítkovic. Ty koleje tam jsou.

+2/−2
13.1.2017 12:55

J79a34k89u28b 60Č73u32b83a 9640476617

A co bude s retro nádražím Ostrava-Vítkovice?

0/0
13.1.2017 12:37

J75a31k61u63b 37K20o25r95e98c 6144100711123

Tak vzhledem k tomu, že toto století bude ještě cca 83 let trvat, tak bych nepsal že se jedná o největší zakázku tohoto století, ale o doposud největší zakázku tohoto století.

+3/0
13.1.2017 12:31
Foto

M65a62r80i33á92n 44K58y30r76a49l 1595934874154

Vždy když jedu z Prahy, tak mi cesta mezi Svinovem a Hlavním nádražím připadá nekonečná. Teď konečně vím proč :-D

+2/0
13.1.2017 12:02

M91i93r86e54k 46Z44á60v14o91d37n34ý 7422407650908

To jsem zvědav, kdy se na ředu dostane Přerov - Brno. Tento úsek je v tak dezolátním stavu, že vlaky zde v létě musí jezdit 40 km/h. Bere si stát odpovědnost, až se na tomto úseku stane tragédie kdůli neschopnosti trať zrekonstruovat?

+7/0
13.1.2017 11:57

J25i65ř78í 62K86o62c97u92r98e90k 6295874405978

Ono by to chtělo hlavně postavit v úplně nové stopě. Lepit 70-90 ze současné jednokolejky novou druhou kolejí je vyhazování peněz.

+1/0
13.1.2017 12:05

V81á11c69l49a14v 33P12a21l58u62z36g51a 2600702529976

Přerov Brno je v plánu v dohledné době, možná dříve než tato rekonstrukce. Bohužel úřední šiml preferuje variantu rekonstrukce trati na 200 km/h, která zároveň znemožní výstavbu VRT na trati Praha - Brno - Ostrava v úseku Brno-Přerov. Takže skutečné plnohodné VRT se v ČR nedočkáme.

+2/0
13.1.2017 12:21

J59i14ř91í 39K61o82c80u40r10e52k 6925114875638

Tak ono jde především o to, že na současné jednokolejce nebudou příměstské vlaky fungovat. Teda pokud vám nevadí, že příměstský vlak ujede 40 km za 53 minut, zatímco autobus po dálnici to zvládne za 30 minut.

A rekonstruovat současnou trať na 120 nebo na 160 už vyjde nastejno jako na 200. Fakt to nebude na 120 km/h za polovic.

+2/0
13.1.2017 12:39

V27á55c29l15a19v 36P63a92l35u42z88g13a 2160262359456

ale to je to, co se přesně stane. Současná trať se prakticky v původní trase rozšíří a zrychlí a prohlásí za VRT...

www.vysokorychlostni

+1/0
13.1.2017 17:26

J11a37n 50J10e40m25e95l11k46a 1975300

Pokud se tam bude jezdit 200.. no a co.. Hlavně ať se s tím něco dělá, protože 2023 prý končí EU dotace.

0/0
14.1.2017 10:27

Z38d48e61n39ě10k 33F94i45l80i32p 7544601251444

Nejezdi tam jen vlaky s cestujicimi,ale i nakladni co jezdi 100km|h a jde hlavne o propustnost trate.

+1/0
13.1.2017 11:46

P66a77v58e50l 57D76o63m15i64n50i65k 8598865323118

Pět kilometrů? Za miliardy se ušetří kolik minut?Dvě? Tři? Jděte fakt do ř Iti.

+1/−12
13.1.2017 11:46

R58o28m68a21n 16S35t54o73n13e87k 1799203799541

Tento usek tratě je už teď přetižen takže modernizace je nutná

+7/0
13.1.2017 11:51

P23a55v75e34l 65D72o47m46i60n87i31k 8658335823218

Já vím, co je modernizace. Ale taky vím, co to znamená u nás. Vzpomeňme zrovna, jak se modernizovala v Ostravě dálnice - dodnes se pakáž soudí.

0/−1
13.1.2017 11:54

J72i50ř45í 72K43o31c14u85r48e19k 6185224135558

Ona se tam MODERNIZOVALA dálnice? Ona tam před MODERNIZACÍ nějaká dálnice byla?

+4/0
13.1.2017 11:59

P61a76v65e82l 60D51o94m88i35n30i58k 8638225673798

Všichni vědí, že stavěla, ale vy jste si holt musel zamachrovat.

0/0
13.1.2017 12:10

R89o49m11a70n 62S39t47o44n47e46k 1329193699371

stopnout kvuli tomu ivestice do infrastruktury je blbost

0/0
13.1.2017 13:31

M25i56r60o43s89l97a20v 64G81r72o40s26s83m25a24n23n 8792199464

Trať Praha - Ostrava má 350 km. Když se na každých 5 km ušetří 2 minuty, dělá to zkrácení jízdní doby o 2:20. Synergie.

0/0
13.1.2017 21:47

M15i58r68o16s50l50a26v 24Z42i27k46m37u42n34d 6618192737978

A jak byste toho zkrácení chtěl dosáhnout ... Třeba mezi Hlavním nádražím a Libní ...

0/0
14.1.2017 23:45

M29i31r68o68s34l66a38v 40G45r54o31s29s34m65a23n71n 8632779554

Tam už ho dosaženo bylo. Výstavbou Nového spojení za cca 6 miliard.

+1/0
15.1.2017 10:19

M49a20r91t73i82n 77H47a45v44e97l90k31a 8154502244

Na nádraží se štítím sednout na lavici a tak se mu vyhýbám jak jen to jde.

Raději postavte pořádné dálnice, ale co nejvíce na půdorysu existujících cest a nebetonujte další zelenou krajinu.

0/−9
13.1.2017 11:32

P60e86t76r 46N33o12v77o20t14n70y 1911230911

;-D

+1/0
13.1.2017 11:34

M79a23r69t70i82n 63K33y87p36r 2572855904854

Jo, chceme dálnice, ale vlastně je nechceme.;-D Stávající silniční síť vznikla především v 18. a 19. století, je vedena skrze města a vesnice a z 99% je pro přestavbu nevhodná svými parametry. Pokud už nějaká silnice takové parametry má, s překvapením zjistíte že vznikla relativně nedávno a že se s její budoucí přestavbou na dálnici počítalo už při její nedávné stavbě na zelené louce (např. část silnice Litomyšl - Opatovec či silnice Louny - Slaný).

+5/0
13.1.2017 11:45

M31i92r41o54s32l26a77v 19Z15i35k94m27u53n53d 6718982877128

A proč tu dálnici nepostavíte sám, pak jí budete provozovat a inkasovat mýto ....

+1/0
14.1.2017 23:47

M89a63r54t65i31n 37H29a48v51e27l36k33a 8394892544

Nejde o zlepšení pro cestující, ani o společenskou prospěšnost.

Jde o veliké zakázky pro veliké firmy.!

+2/−14
13.1.2017 11:30

M46a80r83t77i59n 47H75a45v82e73l86k73a 8534382204

Ale je tomu tak pánové ..

0/−1
13.1.2017 11:34

J60i87ř48í 54K94o37c41u65r71e14k 6345834745598

Tak zcela určitě by to vydrželo ještě 30-50 roků bez údržby. Že most nemá únostnost pro nákladní vlaky? Nevadí, tak ho objedou ...

+3/0
13.1.2017 11:54

R81o81m95a14n 71S16t72o87n31e37k 1639243289711

diky silnemu provozu jak nakladnich tak i osobnich vlaku je rekonstrukce železnic v ostravě a okoli nutná

+1/0
13.1.2017 13:35

P90e43t62r 75B19ü41r66g48e84r 4837946277150

Do Ostravy se tedy zase chystají lít peníze naveliko. Nezpochybňuji požadavek na rekonstrukci, ale je tohle opravdu ta nejvyšší priorita? Nebylo by vhodnější věnovat tyto nemalé prostředky na řešení mimoúrovňových křížení u přejezdů, kde jsou věčně závory dole a nebo tam, kde dochází k tragickým střetům?

+6/−6
13.1.2017 11:15

J24a21r73e34k 63K10a84l10i91v90o69d80a 7316473721666

Typický pepík (snad nechcete lít prachy do nějaké Ostravy). Mohly se lít skoro 30 let do práglu tak teď by už konečně mohly jít i jinam, ne?

0/0
14.1.2017 3:06

R20a90d79e18k 69N73o37v50a58k 9744433929430

Typický zakomplexovaný cyp

0/0
15.1.2017 8:40

J96a21r19e54k 11K57a75l57i13v10o23d42a 7706983521926

Těší mě, já jsem Jarek.

0/0
16.1.2017 0:46

M93i86r93o93s81l73a92v 25T18i45š50e82r 4329759874662

Mohl by nějaký železničář v diskuzi objasnit, zda má ekonomický smysl rozjíždět na 5 km dlouhém úseku vlak na 120 km/h?

+5/−4
13.1.2017 11:12
Foto

O91n65d94r78e60j 36V30a88l95o18u16s89e65k 4750971747841

Tak dá se očekávát že ne všechny vlaky (+ třeba náklad)

budou na Svinově zastavovat

+10/0
13.1.2017 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.