Diskuze
České dráhy a odboráři vyhráli, miliardová státní půjčovna vlaků nebude
Děkujeme za pochopení.
R93o67m25a78n 87J73e41s48c38h94k10e
Když byli před 100 a více lety soukromníci na dráze, tak měli své koleje, nádraží lokomotivní i vozový park.
Proč si pan Jančura nepostaví vlastní koleje nebo neodkoupí vlastní zrušené trati například Vranovice - Pohořelice.
J97a56n 27H45o77r48a
Svaz průmyslu a dopravy považuje projekt státní půjčovny vlaků za vysoce rizikový....
Proč to mistře Sůro v článku nezmíníte, nehodí se do krámu?
J66a62n 26C62e14p13e42k
Koukám, že v našem státě rozhoduje místo úředníků nebo politiků jedna státní firma a hlavně její odboráři.
L50i90b29o58r 39Z90a72v76ř57e93l
Zkuste si přečíst článek znovu a pomalu a třeba pochopíte jeho smysl. A vy jste co? Neplatič daní ?
J89a19n 66H22o59p65p
Taky bych měl námět na titulek: "Jan Sůra vyhrál. RegioJet začal jezdit do Brna v časech ČD."
M10i60l80a75n 78V46o58l93e24k
To je škoda, protože to výrazně omezuje konkurenci a vede to k takovým pitomostem jako teď s LEO Expressem, který ruší své spoje, protože na ně nemá dost funkčních vozů.
J26a50n 91V76a14l89a89l98í62k
Tak když někdo chce podnikat ve vlakové dopravě ať si vlaky nakoupí.
J37a12n 24J50e75m88e48l15k20a
Sexy interiery z anglických půjčoven.
https://c2.staticflickr.com/6/5524/9523701667_2226af4fdd_b.jpg
Stejně je to vždy závislé na politicích. Pokud politici neinvestují - jsou v půjčovnách staré vlaky. V Británii jsou v půjčovnách 40 let staré kousky (od BR). (Občas tam jen nacpali víc sedaček). Co liberoprivatizace řeší? Jaký je pak rozdíl proti státnímu dopravci..
M23i32r64e16k 76Z89á84v74o43d28n31ý
Škoda, že se stát takto intenzivně nesnažil v době, kdy ČD byly státním podnikem. Nyní to stejně padlo, protože by to pro ČD znamenalo velký problém. Takže lidí dál budou jezdit repasovanými koženkami a nic se nezmění, protože stejně si železničářská lobby vydupe, že pokud bude nějaká liberalizace, tak to budou takové výstřely do prázdna typu Plzeň - Most.
J13a41n 34H44o44r73a
Železničáři jsou všichni co dělají do železnice, ale chápu je to na Vás moc složité....
D32a84v79i88d 98P28e67c58a
Skoro jsem se začal bát, že stát koupí pěkné, moderní vlaky a ty budou jezdit napříč kraji, jako dřív, ke spokojenosti cestujících. Ne, zase si bude kraj honit regioplechovku od Lhoty ke Kotěhůlkám.
O32t62t85o 19P15o85s40p41í48š80i90l
Nedivím se Vašemu názoru, který je pokřiven mediálním obrazem tohoto problému, ale faktem je, že ať s půjčovnou nebo bez ní mají cestující k lepším vozům stejně daleko. Ono totiž primárně záleží na tom, co si dá objednatel do podmínek smlouvy nebo zadávací dokumentace. A tam to už bude kraj od kraje jinak...
Š39t20e73f11a91n 39F56r71i76č59a
Nevyhráli odboráři, ale daňový poplatník. A to je sakra rozdíl. Stačí se podívat, jak např. na Slovensku řádí jistý český soukromník. Zabere časovou polohu na lukrativní a vzácné trase, pak se ze dne na den rozhodne nejezdit. Cestující veřejnost má naprosto na háku. Nevidím důvod, proč by daňový poplatník měl toto podporovat zřizováním půjčovny vlaků. Na toto vybrané daně opravdu nemají sloužit.
O94t77t78o 16P11o66s62p35í30š24i14l
Tak zase nemíchejme hrušky a brambory... Půjčovna (státní nebo krajská) nebude půjčovat vozy na čistě komerční byznys, ale na to, co bude státem nebo krajem objednáno. Ze dne na den může i v systému objednávky dopravce skončit, ale k tomu má objednatel sankce, aby odchod dopravci "osladil"...
V96a56v53ř37i97n64e37c 41Š90t70ě92p52á52n14e63k
Je to škoda, jeden můj známý mi říkal, že podle ekonomických propočtů, na kterých pracoval jeden kraj, je tohleto řešení (nákup a půjčování vlaků) pro objednavatele dopravy (kraje, případně stát) ekonomičtější, než to stávající. Moc jsem tomu nevěřil, ale pokud je to pravda, tak proč to nezkusit.
J36a83n 17S13ů14r29a
Proto paragraf 1 všeho dění na železnici je: Vždycky se to takto dělalo.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...
Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku
Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...
To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony
Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...