Diskuze

České dráhy a odboráři vyhráli, miliardová státní půjčovna vlaků nebude

Ministerstvo dopravy definitivně vzdalo plány na zřízení firmy, která by centrálně nakupovala nové vlaky a pak je pronajímala dopravcům. Odpor proti půjčovně měli hlavně České dráhy a železniční odboráři, kterým se podařilo s připomínkami přesvědčit i některá ministerstva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RJ

Když byli před 100 a více lety soukromníci na dráze, tak měli své koleje, nádraží lokomotivní i vozový park.

Proč si pan Jančura nepostaví vlastní koleje nebo neodkoupí vlastní zrušené trati například Vranovice - Pohořelice.

2 0
možnosti
JH

J86a32n 82H48o60r84a

17. 1. 2017 15:50

Svaz průmyslu a dopravy považuje projekt státní půjčovny vlaků za vysoce rizikový....

Proč to mistře Sůro v článku nezmíníte, nehodí se do krámu?

5 0
možnosti
PN

Protože za všechno můžou ČD. ;-D

3 0
možnosti
JC

J12a57n 96C33e71p84e96k

17. 1. 2017 13:44

Koukám, že v našem státě rozhoduje místo úředníků nebo politiků jedna státní firma a hlavně její odboráři.

2 7
možnosti
LZ

Zkuste si přečíst článek znovu a pomalu a třeba pochopíte jeho smysl. A vy jste co? Neplatič daní ?

0 0
možnosti
JH

J19a79n 61H58o26p50p

17. 1. 2017 10:48

Taky bych měl námět na titulek: "Jan Sůra vyhrál. RegioJet začal jezdit do Brna v časech ČD." Rv

2 0
možnosti
MV

To je škoda, protože to výrazně omezuje konkurenci a vede to k takovým pitomostem jako teď s LEO Expressem, který ruší své spoje, protože na ně nemá dost funkčních vozů.

1 5
možnosti
Foto

Tak když někdo chce podnikat ve vlakové dopravě ať si vlaky nakoupí.

5 0
možnosti
JJ

Sexy interiery z anglických půjčoven.

https://c2.staticflickr.com/6/5524/9523701667_2226af4fdd_b.jpg

Stejně je to vždy závislé na politicích. Pokud politici neinvestují - jsou v půjčovnách staré vlaky. V Británii jsou v půjčovnách 40 let staré kousky (od BR). (Občas tam jen nacpali víc sedaček). Co liberoprivatizace řeší? Jaký je pak rozdíl proti státnímu dopravci..

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/First_Great_Western_Refreshed_HST_A3_TGS_44032_Interior.JPG

2 0
možnosti
MZ

Škoda, že se stát takto intenzivně nesnažil v době, kdy ČD byly státním podnikem. Nyní to stejně padlo, protože by to pro ČD znamenalo velký problém. Takže lidí dál budou jezdit repasovanými koženkami a nic se nezmění, protože stejně si železničářská lobby vydupe, že pokud bude nějaká liberalizace, tak to budou takové výstřely do prázdna typu Plzeň - Most.

1 5
možnosti
JH

J66a65n 87H71o30r59a

17. 1. 2017 16:21

Železničáři jsou všichni co dělají do železnice, ale chápu je to na Vás moc složité....:-)

0 0
možnosti
DP

D68a82v76i37d 45P34e12c56a

17. 1. 2017 6:43

Skoro jsem se začal bát, že stát koupí pěkné, moderní vlaky a ty budou jezdit napříč kraji, jako dřív, ke spokojenosti cestujících. Ne, zase si bude kraj honit regioplechovku od Lhoty ke Kotěhůlkám.

0 4
možnosti
OP

Nedivím se Vašemu názoru, který je pokřiven mediálním obrazem tohoto problému, ale faktem je, že ať s půjčovnou nebo bez ní mají cestující k lepším vozům stejně daleko. Ono totiž primárně záleží na tom, co si dá objednatel do podmínek smlouvy nebo zadávací dokumentace. A tam to už bude kraj od kraje jinak...

3 0
možnosti
ŠF

Nevyhráli odboráři, ale daňový poplatník. A to je sakra rozdíl. Stačí se podívat, jak např. na Slovensku řádí jistý český soukromník. Zabere časovou polohu na lukrativní a vzácné trase, pak se ze dne na den rozhodne nejezdit. Cestující veřejnost má naprosto na háku. Nevidím důvod, proč by daňový poplatník měl toto podporovat zřizováním půjčovny vlaků. Na toto vybrané daně opravdu nemají sloužit.

8 1
možnosti
OP

Tak zase nemíchejme hrušky a brambory... Půjčovna (státní nebo krajská) nebude půjčovat vozy na čistě komerční byznys, ale na to, co bude státem nebo krajem objednáno. Ze dne na den může i v systému objednávky dopravce skončit, ale k tomu má objednatel sankce, aby odchod dopravci "osladil"...

1 0
možnosti

Je to škoda, jeden můj známý mi říkal, že podle ekonomických propočtů, na kterých pracoval jeden kraj, je tohleto řešení (nákup a půjčování vlaků) pro objednavatele dopravy (kraje, případně stát) ekonomičtější, než to stávající. Moc jsem tomu nevěřil, ale pokud je to pravda, tak proč to nezkusit.

0 0
možnosti
JS

J33a59n 81S81ů69r91a

16. 1. 2017 21:42

Proto paragraf 1 všeho dění na železnici je: Vždycky se to takto dělalo.

2 2
možnosti