Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové koupili řecké státní dráhy Trainose. Nikdo jiný je nechtěl

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah Trainose italské státní železnici Ferrovie dello Stato (FS). Italský přepravce, který byl jediným uchazečem, jenž předložil závaznou nabídku, zaplatí za Trainose 45 milionů eur (1,2 miliardy Kč).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20l58a14d16i94m30i59r 91M67r26a96z 5614702907948

Jen na okraj .. Thessaloniky (Soluň) - Atheny za cca 5 hod. ( 560 km ) .. :-) A vlaky jezdí přesně ..

0/0
18.1.2017 13:25

P98e29t53r 72N56o87v83o36t37n83y 1701530721

Jednou za tři hodiny. Cenu jsem radši ani nehledal. :-)

0/0
18.1.2017 13:40

V46l72a57d24i86m48i68r 84M21r58a19z 5814552547598

kolem 20 € .. :-)

0/0
18.1.2017 14:30
Foto

I32m30r10i73c88h 48S65u46c24h17a41r97s83k30ý 8306453515561

Jedni co jsou zvyklí nic nedělat a v zimě tancovat a druzí co jsou zvyklí nikoho neposlouchat.........;-D;-D;-D

To bude obchod století.

0/−1
17.1.2017 18:14

P22e28t20r 12V19i23n12a16ř 6823493203707

..a ČD bychom mohli prodat leda nějaké partě mykologů, aby si naškrabala tu padesátiletou houbu a plíseň z jejich vlaků.. ;-D

+1/−9
17.1.2017 11:57

R26o12b37e61r15t 36P19r80a14ž17á10k 4578496815880

Houbu máte leda mezi prsty u nohou. Kolik asi vozidel starších padesáti let provozují ČD?

+6/−1
17.1.2017 12:39

P64e47t64r 75V17i61n69a37ř 6433573223177

Všechny? 95%? Jeďte se někdy projet, přeji pevné zdraví.. ;-)

0/−7
17.1.2017 12:57

R97o67b15e97r54t 74P96r14a14ž46á77k 4928206635460

Nemusím se projíždět. Nádraží Praha-Vršovice mám přes ulici.

+2/0
17.1.2017 13:02

E48v22a 69N69o30v30á57k63o50v16á 6421577115884

Blábol. Na trati Praha-Pardubice znám za těch 40 let "skoro každý pražec" a jen slepý nevidí ten pokrok, kolejový svršek, stanice, ale i ty vagony (dokonce i ČD). S "dojetím" vzpomínám na tu špínu za Husáka.

+3/0
17.1.2017 13:55
Foto

M67i79c48h97a38l 51S74m16í62t34k59a 8444774513856

Škoda že to nenapsal Sůra, mohl to dohodit Radimovi. Ten by mohl provozovat pak ten svůj kolotoč po celém Řecku. Tam je teplo, na to je potřeba klimatizace :-)

+4/−3
17.1.2017 11:25

P54e54t22r 69K23o57v67a73ř36í91k 5587432261983

Kdybych tehda vyhral ten dvoumiliardovej jackpot, tak jsem si je mohl koupit. Vzdycky jsem chtel vlacky :)

+14/0
17.1.2017 9:47

R65o96b73e18r45t 33P96r79a64ž67á87k 4408856865190

Tyhle byste nechtěl.

0/−1
17.1.2017 13:04

F34r51a77n71t19i95š93e71k 44N53o31v93á52č56e48k 1934353750491

Jen tak pro zajímavost, když se ta částka 1,2 mld. rozpočítá jen na 2500 km žel. tratě (tedy bez strojů, vybavení, budov, el. sítě), vychází to 480 Kč na metr tratě, takže 240 Kč na metr jedné kolejnice.

Když pak vezmeme, že metr kolejnice váží cca 60 Kg a výkupní cena je 5 Kč/Kg....

Tak vlastně Italové mohou řecké dráhy přinejhorším se ziskem sešrotovat ;-D

+14/−1
17.1.2017 9:35

J64a60n 51K97r53i54e16g88l85e34r 4381367695576

zajimava uvaha a predesilam, ze nejsem expert, ale koupil jenom dopravce nebo i infrastrukturu?

0/0
17.1.2017 11:10

J48a84n 23K86r34i29e15g92l61e30r 4861517795496

jo uz to ctu... provozuje zeleznicni sit

0/0
17.1.2017 11:33
Foto

P40a70v42e21l 90P30o35k67o35r96n33ý 2646294200682

;-D;-D;-D Kouzelná úvaha. Ano, v článku se píše, že provozují i koleje.

Kolik mají asi vagónů a lokomotiv? Jak sleduji vaši úvahu, zkusil jsem zjisti, kolik by se utržilo za šrot z vlaků a vyšlo mi, že za vlaky by se asi tolik netržilo, jako za koleje.

0/0
17.1.2017 11:37

M43a17r82t72i54n 67D43y61t68r15y70c55h 7134404638561

Určitě... A když započteme náklady na demontáž a pokutu za devastaci železniční sítě, tak to bude dělat kolik? :D

To už i Babiš je lepší ekonom

0/−1
17.1.2017 11:39

P73e14t75r 28N52o22v47o16t44n89y 1231860881

A kdo vám dnes dá 5 Kč za kolejnice?

0/0
17.1.2017 12:36

K32a14r19e45l 59Č54e46r24n95ý 6225163772111

Kolik dělají dluhy?

0/0
17.1.2017 14:53

J37i50n44d27ř94i13c77h 33M29i87t10t66e56r 6944115481816

A koleje jsou dvě, takže to vychází ještě líp. 120 kg (600 Kč) za metr.

0/0
17.1.2017 23:14

V41l80a53d39i63m94i35r 94M57r92a49z 5594612967978

a to ještě mají v Řecku většinou železné pražce .. :-)

0/0
18.1.2017 13:16

R27o25m70a12n 87Z48á85g44o62r69a 5434144521872

To je fantazie.....jeden bankrotar koupil druhého bankrotare.

+3/−1
17.1.2017 9:31

A64l53a97n 41Ř64e40p62k48a 4465426

že neměl zájem Jančura :D Mohl konečně provozovat dopravu na celé žel.síti, i když ne u nás a ukázat, jak se to má dělat po Jančurovsku na víc ne jedné trati ;-D

+3/−2
17.1.2017 9:30

P25e48t68r 11N63i28v71n31i89c82k51ý 3842914225987

Nikde jsem neviděl prohlášení, že by Jančura chtěl vlastnit infrastrukturu.

0/0
17.1.2017 9:44

I94g96o27r 82S94v59a51t46o40s 8145948177945

a o ČD by někdo zájem neměl...za kačku? Idealně DB...ale asi i ti Taliani by byli lepší....

+2/−7
17.1.2017 9:01

M30a44r59t80i81n 55R63u28z47i32c26k89a 1482538306117

Byl bych radsi taky pro ty taliany, ale nejradeji pro japonce...

+1/0
17.1.2017 9:15

I12g71o40r 98S46v67a22t78o52s 8855898777185

Japonci by byli urcite fajn - jen aby to nakonec nebyly Cinske statni drahy (nebo tak nejak).... mel jsem tu cest

0/0
17.1.2017 9:34

E64v16a 56N32o51v86á40k11o68v39á 6381927605724

??? Po několikeré zkušenosti s ČSD (Čínské... !;-D) Vám musím oponovat. Je ale pravda, že jsme jezdili jen lůžkovými vagony. Bez problémů a na čas.

0/0
17.1.2017 13:49

J79i37ř44í 51H38o50v43o67r72k94a 8697376172645

A co Grandi Stazioni? Než takové Italy, tak raději si ten "národní klenot" ponechat

0/0
17.1.2017 10:09

P16e93t91r 77N54o63v41o74t92n48y 1601220291

Koupit to tady FS, tak se vam po ČD bude ještě hodně stýskat.

+3/0
17.1.2017 12:31

R41o72b42e46r47t 73P86r84a43ž10á56k 4498436495900

Taky si myslím. Jízda s FS je dost šokantní zážitek.

0/0
17.1.2017 13:03

M20a86r93i44a31n 33K17e76c60h83l39i29b96a85r 3880823389

Před cca 7 lety, když se řecká krize poprvé dostala do popředí, jsem někde četl článek... A ten článek říkal, že řecké státní dráhy jsou tak neefektivní, že by se vyplatilo je zrušit a vozit místo toho zbylé cestující taxíky. Také zmiňoval, že v Řecku probíhají protesty proti jejich privatizaci, ale jsou poněkud předčasné, neboť je nikdo na světě koupit nechce.

No, tak se nakonec kupec našel.

+7/0
17.1.2017 8:39

M19i18r70o35s36l57a95v 50S31u31r16m46a51ř 7436159720302

Italové asi čekali až spadne cena ;-D

+1/0
17.1.2017 8:48

P87a97v14e39l 88M21a64t22o58u17š27e75k 5100957598704

Samozřejmě je otázka, komu by se to tzv. "vyplatilo". Taxikářům jistě ano, ostatním asi těžko. Energeticky je to samozřejmě úplný nesmysl, ale denně se lze přesvědčit o tom, že v současném evropském kapitalismu je možné cokoli.

0/−1
17.1.2017 9:54

J47i41ř72í 24J64i61n89d53r22a 6985279696348

Ne matematicky by se to vyplatilo státu, než platit desetisíce zaměstnanců drah. Ale protože 2/3 z nich by se jinak neuživili tak je lepší nechat na dráze než jim platit podporu.

0/0
17.1.2017 11:24

M26a77r66t97i18n 86K84y53p49r 2962525574754

Energeticky je to úplný nesmysl? A proč myslíte že úplný? Pokud v každém vlaku jede v průměru 10 lidí, tak i při nasazení lehkého motorového vozu je spotřeba na hlavu větší, než když každý cestující pojede sám autem. Vždy jde jen o míru intenzity dopravy, pokud je nízká, pak je energeticky úplný nesmysl vlak.

+2/0
17.1.2017 11:48

M28a39r29i49a35n 70K44e98c20h70l89i17b67a96r 3540903399

Vlak vozící převážně vzduch je šíleně neekologický. I z hlediska životního prostředí se vyplatí až od jistého počtu cestujících.

+1/0
17.1.2017 12:41

D70a51v39i94d 79P50e29c67a 1225214161306

Problém bude, až se zjistí že mají v kolektivní smlouvě 100 odstupných platů.

+6/0
17.1.2017 8:27
Foto

P49a87v24e48l 45P32o70k14o86r38n82ý 2696244550872

Také si pamatuji na ten článek, že pro řecké dráhy by bylo levnější posadit pasažéry do taxíku. Zkusil jsem ho najít, nenašel.

+1/0
17.1.2017 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.