Diskuze

Potvrzeno. Češi vyrobili nejvíce aut v historii, čekají zpomalení

Český automobilový průmysl zaznamenal loni další historický rekord. Výroba za loňský rok vzrostla o osm procent, celkem tuzemské automobilky vyrobili 1,35 milionu motorových vozů. Klesla jen výroba motocyklů a autobusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KL

K95a35r63e19l 57L46i49š43k80a

17. 1. 2017 23:31

Mám víc a víc obavy, když čtu o dalších tunách vyrobené "oceli". Stáváme se víc a víc orientovaný na automobilový průmysl. Takhle to nemůže je dál dlouho. Myslím, že to bude jednou hodně bolet.

0 0
možnosti
DT

1,35 vyrobeno, 1,6 vyvezeno.

Pozastavil se nad tím někdo?

Nebylo by logické (natož v rubrice ekonomika) vysvětlit, jak se ta čísla počítají?

1 0
možnosti
RS

Všimol som si v článku, že v Česku sa VYROBILO najviac áut za rok v histórii, a zároveň v menšom článku je uvedené. že na Slovensku ZMONTOVALI takisto najviac vozidiel v histórii. Keďže túto štylizáciu čítam pomerne často, je to nejaký zámer, alebo si novinári myslia, že technológia výroby KIA, Škoda, VW, Hyundai, Citroen, Peugeot, Toyota a Seat je odlišná? Audi Q7, Porsche Cayenne a budúce Audi Q8 a Range Rover by som do tej prvej skupinky bežných áut nepočítal. Predsa len sa tam vo veľkej miere zvára hliník, je to cenovo a cieľovo iná kategória áut a tam už sa technológie mierne líšia. Vie niekto odpoveď? Len nepíšte tie žvásty o Škodovke, ako je mozgový trust pre VW a prebieha tam vývoj technológii :-(

0 0
možnosti
DT

Je to nekorektní a nemělo by se to tak psát. Ale pro mě osobně je rozdíl, že Škoda dělá v ČR motory (čehož si vážím); nevím, jestli některý výrobce v SR dělá motory.

Ale to je hodně subjektivní pocit, to je jasné.

0 0
možnosti

P46a54v17e14l 83Ř55a17p36e20k

17. 1. 2017 12:01

My ten Detroit prostě vybudujeme! Ty zastaralé popelnice překážejí všude kam se podíváš, ulice přecpané k prasknutí, a my nevymyslíme nic lepšího, než rekordní výrobu nových zastaralých popelnic. Tohle je diagnóza, která snad jednou vejde do učebnic psychiatrie.

Nejvíce se mi v poslední době líbil "argument", že musíme chrlit další a další auta, třeba se jimi úplně zalknout a zadusit, protože pro ty lidi v automobilkách by jinak nebyla práce. No myslel jsem, že auta nám mají práci ušetřit, nikoli přidávat. To samé platí co se týče obírání o čas. Ten systém je zcela zjevně plný vnitřních rozporů. Nedává žádný smysl tohle bezkoncepční šílenství podporovat, ale přesně toto těď vlády bohužel budou dělat v obavě o možný ekonomický kolaps. Vytvořili jsme monstrum a teď z toho není cesty ven. Ale ono se to stejně sesype, dřív nebo později. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace.

3 4
možnosti
JK

Huraaa detrit je tady!!!! Treba se po nekolika letech konecne dozvime v cem ten Detroit spociva ;-)

1 0
možnosti
JK

J63a21n 95K65r24b65e95c

17. 1. 2017 11:52

Smontovali :-P

0 0
možnosti
JV

J85i91r80i 65V91r52a31b53e47c

17. 1. 2017 12:21

Hlavně, že je hokna a poměrně dobře placená:-)

0 0
možnosti
JV

J46i30r29i 67V74r34a87b63e80c

17. 1. 2017 11:38

Však Trump se postará, že to u VW tak nepojede !

0 3
možnosti
JP

USA je VW klíčový trh?

1 0
možnosti
KB

očekávám požadavky automobilek na nějaké státní kompenzace, pokud i tento rok nebude rekordní

0 0
možnosti
VB

něco jako vlekaři a nebo OKD, no proč to nezkusit?

0 0
možnosti
PS

tak jen doufám, když už si tak zaděláváme planetu, že v rámci udržení nějakého stavu vozidel se za loňský rok zároveň zlikvidovalo 1,35 mil aut značky škoda a hyundaie a TCPA, tedy modelů co se u nás vyrábí. Nevidím smysl toho vyrábět auta v takové míře, pokud by se nelikvidoval stejný počet starých aut. To za chvíli skutečně bude víc aut než lidí.

1 2
možnosti
PS

ještě bych dodal, že když bude někdo oponovat tím, že se vyrábí protože trh si to žádá..tak dneska je boom s operativním leasingem...firma si auto pujčí na rok až dva a pak ho vrací zpět...ale když se podíváme jaké je to množství aut, tak velice brzy o tyto auta nebude zájem protože bude ten trh těmi použitými po OL dost přesycený. Firmy třeba berou octavii s motorem 1.6 TDI 77 kW. Ten ale pak při standradním prodeji už není tak oblíbený a člověk spíš hledá dvoulitr..takže přemíra 1.6 bude někde stát bez zájmu. A dostáváme se do problému co s těma autama.

0 1
možnosti
JK

Kde je pan Rapek se svym vybudovanym Detroitem a pan Baca s kopanim do Skodovek? ;-)

3 0
možnosti