Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda Yeti vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí. Informují o tom německá média. Zákazník za automobil v roce 2013 zaplatil 26 499 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e20t42r 17O54t39ý64p18k58a 8932613638732

Problém je zde jiný, oni vědomě lhali kůli ziskům a teď po obrovské pokutě pomalu ale jistě zdražili všechny automobily. Podívejte se na ceny před skandálem a po něm.....hold zákazník to za firemní papaláše zaplatí

+1/0
20.1.2017 7:56

P32e83t14r 27B15á68č46a 8535336355215

Mne nekdo naridit koupit si skodovku, tak si radsi hodim masli.

+1/0
19.1.2017 14:41

J17i82r83k45a 34H74o34n92c78ů 2804904481148

Tak ono by se vlastně nic nestalo...

+2/0
20.1.2017 12:03

J62a13n 94O68p42i17s 3303208192305

Němec němca neodsoudí.[>-]:-P

0/0
19.1.2017 9:06

P21e37t70r 63K78a77l98a67f75a83t31i10č 1708559281

Napadlo mě,že by třeba Singer mohl znovu pomoci automobilkám dalším oslabením koruny-třeba na 30,-Kč/Eur ;-D ..

+1/0
19.1.2017 6:03

M82a82r68t68i84n 91K40a44r98á63s12e73k 9768213258148

Singer, ktery uz trctvrte roku neni v CNB? To je jiste zajimava uvaha, jak bz to mel udelat?

0/−1
19.1.2017 15:21

P10e97t62r 71K18a63l21a55f25a78t23i24č 1648819621

OK, devalvace pokračuje, jen tomu šéfuje jiný sígr. Apropo, pokud někomu vytýkáte detaily, měl by jste sám zapracovat na pravopisu...

0/−1
20.1.2017 6:12

J41i48r49k59a 33H60o51n34c38ů 2794914701108

Ale no tak on to není detail...:-)

0/0
20.1.2017 12:06

J76i13ř31í 56H60r78a31d12e18c 9828207280714

Ten, kdo napíše "by jste", by rozhodně neměl poučovat o pravopisu:-P

Dnes se vám ty příspěvky prostě nepovedly...;-D

0/0
21.1.2017 23:33

K23a52r15e78l 26M79a27z10a69č 3347373616909

Je to prostě podvod a tečka. Ne proto, aby dělali lepší kvalitnější auta, ale proto aby se manažeři víc nažrali!

Co moc nechápu, že VW spolu s dalšími neměl dostatečné páky ovlivnit zavedení nesmyslných limitů pro auta. No pokud neměl, neměl ani podvádět, ale dodržovat je.

+3/−2
18.1.2017 23:44

P53e58t72r 33Č91e25r92m21á78k 9218575659630

O tom jestli to je nebo není podvod nerozhodujete vy, ale příslušné instituce, a ty to vidí jasně - nebyl.

A VW a ostatní výrobci samozřejmě své páky mají, však jim emisní normy vyhovují - jedná se o ekonomický nástroj jak donutit uživatele neustále kupovat nová auta.

0/−1
19.1.2017 13:53

K84a60r60e32l 65M38a40z61a47č 3977293586639

To je nesmyslný argument. Pokud prodávám výrobek s určitými vlastnostmi a on je má v reálu jiné, s tím, že výrobce to ví, tak je to podvod. A pokud se podle těchto vlastností někde vypočítávají nějaké daně, tak je podvod na druhou.

0/−1
20.1.2017 15:16

P22e53t98r 16Č78e93r94m68á35k 9728385839900

To je právě nepochopení věci - parametry které VW u svých výrobků deklaroval také skutečně splňoval. Je to totiž o tom že metodiku zjištění těch parametrů mu nařizuje norma, takže tam neexistuje možnost uvést jakékoliv jinak změřené výsledky. Jinak daně se podle NOx nikde neplatí, takže to npje akorát nesmysl na druhou. R^

0/0
20.1.2017 19:18

M94i35c59h43a40l 56H22r61u94b65o49š 4470677972305

Ja tomu tak nejako stale nerozumiem. Auto v skusobni absolvovalo test, pocas ktoreho sa spravalo presne tak, ako to ten test pre jeho priaznivy vysledok vyzadoval. Z mojho pohladu to je to iste, ako keby som ja siel na test, nenaucil sa uplne vsetko ucivo dostatocne, ale zapasovali by mi otazky a tak som vyhovel, ale po uspesnom absolvovani by skusajuci zistil, ze mam vo vedomostiach medzery a napriek uspesne zvladnutemu testu by ma vyhodili.

+2/0
18.1.2017 22:23

J39a15n 59T53a74r37a12b49a 4226716429639

V zásadě máte pravdu ale je to o dost složitější. V EU se skutečně nemůže nic moc stát, automobilky samy nic neprokazují, vozí auta do autorizovaných zkušeben a ty ověřují, že emise jsou OK. V tom je rozdíl proti USA, kde to deklaruje výrobce, ne zkušebna.

Samozřejmě se může najít soudce, který se chce zviditelnit a rozhodne tak jako v tomto konkrétním případě, což logicky vyšší instance zruší.

0/0
19.1.2017 15:43

J70a93n 58V87a31c47h74u43d15a 7112136667718

to je vidět vlastenec ;-D

0/0
18.1.2017 21:52

T46o12m26á86š 58Z68e20m94a74n 3395298224845

A nebylo by lepší žalovat tu zkušebnu automobilů, že neodhalila, že auto v reálu jede jinak než v laboratorním testu?

0/0
18.1.2017 20:45

L19u62k91á84š 47K71o97h92o51u66t 7458764282989

ne, neměla jak... má předepsaný test a ten auto splnilo... je to problém legislativy nikoliv automobilky či testovacího zařízení

+1/0
18.1.2017 21:16

M92i64r24o37s12l91a80v 37Š35u85l61c 1620134320688

Nejde o pravomocný rozsudek. Je to úlet nějakého soudce - magora. Nevěřím, že bude tento hloupý rozsudek někdy pravomocný.

+3/−6
18.1.2017 20:11

B95o64h39u75m45í38r 22E50l30i63á41š 1681788944442

Proc hloupy..

0/0
18.1.2017 21:37

V80l19a40d68a 26S39i59m11o27n29i13k 3809363163325

Protože tan majitel by musel prokázat, jaká že mu vznikla škoda - podívejte se na ceny ojetin těch aut. Kupodivu stejné.... takže škoda není. A auto splnilo přesně definovaný test, který byl (možná nepříliš logicky) považován za průkazný pro srovnání s reálným provozem.

+1/0
18.1.2017 22:12

L84u67k75á34š 54K12o16h11o81u70t 7808234932739

Já se bavím jak se pranýřuje jeden výrobce jen proto, že se doznal a pomalu se bude hnát téměř k likvidaci. Na druhou stranu se ví o tom, že podvádí prakticky všichni a řeší se jen některé značky, k tomu velmi laxně (alespoň ve srovnání s VW). Navíc se ví, že tyto manipulace posvětili mnohdy samosprávy států v nichž se auta vyrábí jen proto aby "nepoškodili" vlastní průmysl... Ví se to a nic se neděje. Tím spíš mi to čím dál víc připadá jako cílený attack.

Jestli nám všem opravdu tak vadí emise dieselů tak je u OA zakažme plošně a je to, protože je evidentní, že úředníkům (min těm v EU) to zase tak moc nevadí, když to vše jsou informace známé mnoho let dozadu.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+3/−1
18.1.2017 19:51

V70l33a12d42a 90S14i52m32o43n15i38k 3459623223555

Holt není dobré se drát na místo světové jedničky ... třeba taková Takata zaplatí za smrtelně nebezpečné airbagy pakatel - pouhou 1 miliardu dolarů. Potrefené v zásadě všechny japonské automobilky, ale třeba i BMW. U VW je hrozná aféra z toho, že auto splnilo přesně definovaný test, ale v provozu jezdí jinak. Za 18 miliard ?

0/0
18.1.2017 22:15

J41i56ř84í 44S96c77h72w92a53c49h 8428744188576

doufám, že ten důchodce IHNED jak se o tom podvodu dozvěděl, přestal auto používat, aby tu svoji "újmu" minimalizoval. Pokud ji i nadále dobrovolně navyšoval, tak se nejspíše žádná nekonala.

+2/0
18.1.2017 18:58

R97u45d26o65l37f 55B94a11č48k45á11d79y 3615338703952

Vykoupit za původní cenu, to bych taky bral.:-)

https://www.youtube.com/watch?v=V6ouuk6LO4o

0/0
18.1.2017 17:49

J18a48k92u54b 50N24o95v78á95k 8940963400572

To by brali skoro všichni.

0/0
18.1.2017 21:38

P91a57v39e43l 73J45o68n22á79š 5351655599405

Sice jsem žádnou cinknutinu nekoupil, ale cítím se být automobilkou podveden. Nebyla by z toho taky nějaká kačka?:-)

+4/0
18.1.2017 17:13

P17e48t42r 27M25i49c31h57a41l 2930804621172

Já koupil, tak dychtivě čekám. :-)

0/0
18.1.2017 17:28

V83l49a46d68a 41S58i64m52o55n87i71k 3459863863115

Já jsem potrefeného Passat měl tři roky, velmi dobrý vůz. Při prodeji žádná škoda nebyla, cena na aukci jako obvykle podle kilometrů a stavu

0/0
18.1.2017 22:17

P82e38t22r 37M94i20c16h56a46l 2780784561182

Jestli opravdu vznikne precedens, tak se má VW na co těšit.

+4/0
18.1.2017 17:09

L60e63o57š 80M66a61r29š74a20l 5922164942868

Tak to vypadá,že budou odškodněni všichni, kromě nás,:-(

+1/0
18.1.2017 16:48

Z61d60e69n80ě38k 61H30a73n13z80l 1521676952764

A ještě musejí odškodnit psychickou ujmu majitele vozu

+1/0
18.1.2017 16:35

I91v98a89n 62Z11y55k53á94n 9330243649296

To, co se dneska možná ještě nemusí zdát spotřebitelům jako újma na užívání vozu, tak se může rychle změnit v momentě, až nám, majitelům dieselů, začnou házet samosprávy měst takové klacky pod nohy, že nám znemožní vozy využívat ke zcela běžným úkonům a v místech, kde jsme na to byli zvyklí. A to několik let před tím, než by byla životnost našich vozů. Takže budeme mít jízdy schopné vozy, ale nezajedeme s nimi legálně tam, kam bychom chtěli. A důvodem bude, že se zelené mozky budou ohánět tím, jaké všechny možné látky naše vozidlo vypouští. V tomhle kontextu bych pak rozuměl tomu, že se majitelé začnou soudit .. dnes s VW, v budoucnu s dalšími značkami, u nichž vyplave na povrch, že nebylo vše tak dokonale čisté a zelené.

+1/0
18.1.2017 16:14

J35a80n 18T27a29r31a10b33a 4546956769979

to ovšem musíte řešit ve volební místnosti, k tomu je určená

0/0
18.1.2017 16:38
Foto

P50e94t87r 34J57a82n14o23v70s83k37ý 1748300402148

tak nejak nerozumím, cím pán přišel k úhoně... možná jen ta lakavá plná cena za 3 roky používání!?

+2/−1
18.1.2017 16:04

J48i42ř66í 36K55ü26h18r 2350486650846

Pokud prokáže, že si auto vybíral i dle emisí, tak byl nesprávnými udají podveden. Stačí pár svědectví a je to.

0/0
18.1.2017 16:09
Foto

P60e31t66r 72J32a94n32o90v21s16k67ý 1288460502198

znáte někoho, kdo kupuje auto podle tohoto parametru? :))))))))

+1/0
18.1.2017 16:22

Z53d42e95n88ě26k 60D89u87f69e31k 2814424688

Já teda ne:-P

0/0
18.1.2017 16:22

J48i68ř71í 31K82ü55h96r 2610416520396

Nevím. Já znám lidí.

Tady ovšem nejde o mě a mé známé, ale o toho Němce a hlavně o jeho soudce.

0/0
18.1.2017 16:31

A28n96t79o24n29í84n 45S74v58o83b94o33d88a 3714153169822

podle parametrů auto vybírám, ale zrovna emisní to nejsou :-)

+1/0
18.1.2017 17:16

J44o35s11e19f 78Š47á29t59a73v29a 2364941616889

V Německu to může být jinak.Když se tam do některých měst už s menší emisní známkou než 5 nedostanete,tak to na to může uhrát.Že to vybíral podle toho.

0/0
20.1.2017 13:39

P26e16t50r 29Č49e59r60m64á54k 9648195799950

No to právě nemůže protože tu emisní normu to splňuje zcela bez ohledu na kauzu.

0/0
20.1.2017 19:29

T82o43m32á12š 85V35a17l75d50e26r 7123930639

Já vybírám, zapáchající auto rozhodně nechci. A diesel mezi ně patří.:-)

0/−1
20.1.2017 15:22

A75n24t90o70n58í54n 47S71v15o49b46o29d68a 3294203229292

mám originál plynové, takže bych dnes v Praze čistil vzduch :-), jenže mám všude zákaz parkovat v podzemkách, takže dnes jedeme do Prahy starým autem

0/0
20.1.2017 15:32

P74e36t86r 88Č69e11r59m55á90k 9238165499650

Všude ne, jen tam kde jsou líní udělat patřičná opatření, což je pravda velká většina :-/

0/0
20.1.2017 19:23

A33n26t54o95n84í49n 63S93v60o34b58o32d77a 3934843819272

U LPG všude, protože je to u podzemek problém. U CNG skoro všude, třeba parkovací dům na u Černého mostu v Praze je úplný paradox, nemá boční stěny a stejně je tam zákaz vjezdu CNG :-(, pod bytem i kanceláří máme garážová stání s čidly na plyn a odsáváním, zákaz jen pro LPG

0/0
20.1.2017 21:45

P15e96t63r 31Č51e75r17m74á15k 9238405259660

Ani u LPG to není nutnost ale jen lenost, dá se to legislativně splnit. Jinak Čerňák je skutečně učebnicový příklad obecně - dole u IKEA je zákaz vjezd cng/lpg a přitom se podle legislativy vůbec nejedná o podzemní garáže...

0/0
20.1.2017 22:37

A40n41t31o48n25í29n 73S72v44o69b57o35d23a 3114383659912

spíš u Globusu ten starší parkovací dům :-), to je síla. I na letišti mohu parkovat v parkingu C, ale jinde to nejde. S LPG je problém, nikde není standardně odsávání plynu od země, kam padá LPG

0/0
20.1.2017 22:58

P17e73t72r 72Č17e18r85m44á81k 9498475319780

Údaje byly správné, přesně dle normy která určuje jak se mají zjistit, tam není o čem.

+1/0
18.1.2017 18:57

L36u32k77á92š 92S26e10d38l77á65č18e54k 1703367157950

To může být průlomové, protože k tomu došlo na půdě EU.

+1/0
18.1.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.