Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda Yeti vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí. Informují o tom německá média. Zákazník za automobil v roce 2013 zaplatil 26 499 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e35t11r 56O68t32ý14p96k97a 8542113738972

Problém je zde jiný, oni vědomě lhali kůli ziskům a teď po obrovské pokutě pomalu ale jistě zdražili všechny automobily. Podívejte se na ceny před skandálem a po něm.....hold zákazník to za firemní papaláše zaplatí

+1/0
20.1.2017 7:56

P40e50t83r 40B19á19č82a 8685706445465

Mne nekdo naridit koupit si skodovku, tak si radsi hodim masli.

+1/0
19.1.2017 14:41

J12i84r30k45a 49H91o11n55c81ů 2134454171498

Tak ono by se vlastně nic nestalo...

+2/0
20.1.2017 12:03

J18a15n 25O21p20i67s 3683108582675

Němec němca neodsoudí.[>-]:-P

0/0
19.1.2017 9:06

P25e11t39r 92K63a10l54a63f34a54t86i45č 1278169971

Napadlo mě,že by třeba Singer mohl znovu pomoci automobilkám dalším oslabením koruny-třeba na 30,-Kč/Eur ;-D ..

+1/0
19.1.2017 6:03

M53a52r37t74i67n 89K65a53r30á98s35e24k 9968363978438

Singer, ktery uz trctvrte roku neni v CNB? To je jiste zajimava uvaha, jak bz to mel udelat?

0/−1
19.1.2017 15:21

P27e63t84r 94K56a89l55a73f77a66t38i67č 1408139881

OK, devalvace pokračuje, jen tomu šéfuje jiný sígr. Apropo, pokud někomu vytýkáte detaily, měl by jste sám zapracovat na pravopisu...

0/−1
20.1.2017 6:12

J14i11r51k97a 68H51o89n11c49ů 2244714451388

Ale no tak on to není detail...:-)

0/0
20.1.2017 12:06

J63i55ř89í 39H78r66a50d28e21c 9178547100254

Ten, kdo napíše "by jste", by rozhodně neměl poučovat o pravopisu:-P

Dnes se vám ty příspěvky prostě nepovedly...;-D

0/0
21.1.2017 23:33

K61a17r76e33l 22M32a31z73a21č 3267703386639

Je to prostě podvod a tečka. Ne proto, aby dělali lepší kvalitnější auta, ale proto aby se manažeři víc nažrali!

Co moc nechápu, že VW spolu s dalšími neměl dostatečné páky ovlivnit zavedení nesmyslných limitů pro auta. No pokud neměl, neměl ani podvádět, ale dodržovat je.

+3/−2
18.1.2017 23:44

P25e62t78r 88Č48e66r44m80á95k 9208375709360

O tom jestli to je nebo není podvod nerozhodujete vy, ale příslušné instituce, a ty to vidí jasně - nebyl.

A VW a ostatní výrobci samozřejmě své páky mají, však jim emisní normy vyhovují - jedná se o ekonomický nástroj jak donutit uživatele neustále kupovat nová auta.

0/−1
19.1.2017 13:53

K36a23r84e12l 58M53a39z26a60č 3887603356529

To je nesmyslný argument. Pokud prodávám výrobek s určitými vlastnostmi a on je má v reálu jiné, s tím, že výrobce to ví, tak je to podvod. A pokud se podle těchto vlastností někde vypočítávají nějaké daně, tak je podvod na druhou.

0/−1
20.1.2017 15:16

P35e17t73r 18Č65e59r59m21á25k 9328165139620

To je právě nepochopení věci - parametry které VW u svých výrobků deklaroval také skutečně splňoval. Je to totiž o tom že metodiku zjištění těch parametrů mu nařizuje norma, takže tam neexistuje možnost uvést jakékoliv jinak změřené výsledky. Jinak daně se podle NOx nikde neplatí, takže to npje akorát nesmysl na druhou. R^

0/0
20.1.2017 19:18

M53i84c62h54a39l 52H21r88u11b56o62š 4930557422735

Ja tomu tak nejako stale nerozumiem. Auto v skusobni absolvovalo test, pocas ktoreho sa spravalo presne tak, ako to ten test pre jeho priaznivy vysledok vyzadoval. Z mojho pohladu to je to iste, ako keby som ja siel na test, nenaucil sa uplne vsetko ucivo dostatocne, ale zapasovali by mi otazky a tak som vyhovel, ale po uspesnom absolvovani by skusajuci zistil, ze mam vo vedomostiach medzery a napriek uspesne zvladnutemu testu by ma vyhodili.

+2/0
18.1.2017 22:23

J47a61n 83T89a50r80a31b62a 4846846819669

V zásadě máte pravdu ale je to o dost složitější. V EU se skutečně nemůže nic moc stát, automobilky samy nic neprokazují, vozí auta do autorizovaných zkušeben a ty ověřují, že emise jsou OK. V tom je rozdíl proti USA, kde to deklaruje výrobce, ne zkušebna.

Samozřejmě se může najít soudce, který se chce zviditelnit a rozhodne tak jako v tomto konkrétním případě, což logicky vyšší instance zruší.

0/0
19.1.2017 15:43

J43a98n 22V38a81c53h15u23d23a 7642716377358

to je vidět vlastenec ;-D

0/0
18.1.2017 21:52

T82o26m28á42š 65Z52e15m98a48n 3945928254135

A nebylo by lepší žalovat tu zkušebnu automobilů, že neodhalila, že auto v reálu jede jinak než v laboratorním testu?

0/0
18.1.2017 20:45

L49u18k67á32š 17K24o85h41o31u87t 7538934682489

ne, neměla jak... má předepsaný test a ten auto splnilo... je to problém legislativy nikoliv automobilky či testovacího zařízení

+1/0
18.1.2017 21:16

M22i67r35o85s77l92a49v 68Š59u67l77c 1980134250328

Nejde o pravomocný rozsudek. Je to úlet nějakého soudce - magora. Nevěřím, že bude tento hloupý rozsudek někdy pravomocný.

+3/−6
18.1.2017 20:11

B43o86h83u55m38í48r 90E10l57i92á43š 1121518664972

Proc hloupy..

0/0
18.1.2017 21:37

V84l76a23d46a 16S60i52m12o76n22i62k 3419503453245

Protože tan majitel by musel prokázat, jaká že mu vznikla škoda - podívejte se na ceny ojetin těch aut. Kupodivu stejné.... takže škoda není. A auto splnilo přesně definovaný test, který byl (možná nepříliš logicky) považován za průkazný pro srovnání s reálným provozem.

+1/0
18.1.2017 22:12

L92u37k54á20š 42K44o59h35o29u35t 7538424492179

Já se bavím jak se pranýřuje jeden výrobce jen proto, že se doznal a pomalu se bude hnát téměř k likvidaci. Na druhou stranu se ví o tom, že podvádí prakticky všichni a řeší se jen některé značky, k tomu velmi laxně (alespoň ve srovnání s VW). Navíc se ví, že tyto manipulace posvětili mnohdy samosprávy států v nichž se auta vyrábí jen proto aby "nepoškodili" vlastní průmysl... Ví se to a nic se neděje. Tím spíš mi to čím dál víc připadá jako cílený attack.

Jestli nám všem opravdu tak vadí emise dieselů tak je u OA zakažme plošně a je to, protože je evidentní, že úředníkům (min těm v EU) to zase tak moc nevadí, když to vše jsou informace známé mnoho let dozadu.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+3/−1
18.1.2017 19:51

V83l53a80d18a 90S89i78m94o86n91i87k 3569123373265

Holt není dobré se drát na místo světové jedničky ... třeba taková Takata zaplatí za smrtelně nebezpečné airbagy pakatel - pouhou 1 miliardu dolarů. Potrefené v zásadě všechny japonské automobilky, ale třeba i BMW. U VW je hrozná aféra z toho, že auto splnilo přesně definovaný test, ale v provozu jezdí jinak. Za 18 miliard ?

0/0
18.1.2017 22:15

J89i56ř89í 52S64c58h41w60a84c68h 8228184628756

doufám, že ten důchodce IHNED jak se o tom podvodu dozvěděl, přestal auto používat, aby tu svoji "újmu" minimalizoval. Pokud ji i nadále dobrovolně navyšoval, tak se nejspíše žádná nekonala.

+2/0
18.1.2017 18:58

R40u54d18o49l35f 64B58a31č89k15á30d31y 3645828443762

Vykoupit za původní cenu, to bych taky bral.:-)

https://www.youtube.com/watch?v=V6ouuk6LO4o

0/0
18.1.2017 17:49

J97a83k34u15b 92N81o21v92á41k 8320403710712

To by brali skoro všichni.

0/0
18.1.2017 21:38

P27a11v20e82l 18J94o14n40á54š 5731215369425

Sice jsem žádnou cinknutinu nekoupil, ale cítím se být automobilkou podveden. Nebyla by z toho taky nějaká kačka?:-)

+4/0
18.1.2017 17:13

P66e46t87r 15M26i80c75h26a55l 2130544861452

Já koupil, tak dychtivě čekám. :-)

0/0
18.1.2017 17:28

V84l46a67d24a 70S16i36m41o84n83i97k 3669803483665

Já jsem potrefeného Passat měl tři roky, velmi dobrý vůz. Při prodeji žádná škoda nebyla, cena na aukci jako obvykle podle kilometrů a stavu

0/0
18.1.2017 22:17

P77e24t59r 28M21i21c69h28a60l 2190904671102

Jestli opravdu vznikne precedens, tak se má VW na co těšit.

+4/0
18.1.2017 17:09

L53e26o89š 36M74a22r90š72a85l 5792624832928

Tak to vypadá,že budou odškodněni všichni, kromě nás,:-(

+1/0
18.1.2017 16:48

Z75d30e58n81ě88k 45H15a58n69z52l 1571676512604

A ještě musejí odškodnit psychickou ujmu majitele vozu

+1/0
18.1.2017 16:35

I47v77a53n 52Z63y78k94á55n 9100853419846

To, co se dneska možná ještě nemusí zdát spotřebitelům jako újma na užívání vozu, tak se může rychle změnit v momentě, až nám, majitelům dieselů, začnou házet samosprávy měst takové klacky pod nohy, že nám znemožní vozy využívat ke zcela běžným úkonům a v místech, kde jsme na to byli zvyklí. A to několik let před tím, než by byla životnost našich vozů. Takže budeme mít jízdy schopné vozy, ale nezajedeme s nimi legálně tam, kam bychom chtěli. A důvodem bude, že se zelené mozky budou ohánět tím, jaké všechny možné látky naše vozidlo vypouští. V tomhle kontextu bych pak rozuměl tomu, že se majitelé začnou soudit .. dnes s VW, v budoucnu s dalšími značkami, u nichž vyplave na povrch, že nebylo vše tak dokonale čisté a zelené.

+1/0
18.1.2017 16:14

J42a80n 87T63a63r41a16b10a 4506516669509

to ovšem musíte řešit ve volební místnosti, k tomu je určená

0/0
18.1.2017 16:38
Foto

P27e33t67r 55J37a35n63o60v61s31k27ý 1858160262778

tak nejak nerozumím, cím pán přišel k úhoně... možná jen ta lakavá plná cena za 3 roky používání!?

+2/−1
18.1.2017 16:04

J90i27ř55í 71K75ü92h52r 2400556880276

Pokud prokáže, že si auto vybíral i dle emisí, tak byl nesprávnými udají podveden. Stačí pár svědectví a je to.

0/0
18.1.2017 16:09
Foto

P93e88t26r 89J22a68n33o10v87s84k83ý 1488540242538

znáte někoho, kdo kupuje auto podle tohoto parametru? :))))))))

+1/0
18.1.2017 16:22

Z55d51e60n91ě34k 10D32u34f16e58k 2984834268

Já teda ne:-P

0/0
18.1.2017 16:22

J33i93ř64í 21K27ü12h71r 2120986400136

Nevím. Já znám lidí.

Tady ovšem nejde o mě a mé známé, ale o toho Němce a hlavně o jeho soudce.

0/0
18.1.2017 16:31

A41n79t88o47n86í73n 71S83v94o81b50o22d83a 3664713329152

podle parametrů auto vybírám, ale zrovna emisní to nejsou :-)

+1/0
18.1.2017 17:16

J72o35s77e52f 44Š32á21t13a10v44a 2934391696969

V Německu to může být jinak.Když se tam do některých měst už s menší emisní známkou než 5 nedostanete,tak to na to může uhrát.Že to vybíral podle toho.

0/0
20.1.2017 13:39

P14e89t68r 67Č33e77r96m28á57k 9598245679910

No to právě nemůže protože tu emisní normu to splňuje zcela bez ohledu na kauzu.

0/0
20.1.2017 19:29

T39o38m52á93š 25V40a68l13d67e36r 7713610899

Já vybírám, zapáchající auto rozhodně nechci. A diesel mezi ně patří.:-)

0/−1
20.1.2017 15:22

A50n60t23o12n87í87n 23S41v37o37b27o93d49a 3274413469572

mám originál plynové, takže bych dnes v Praze čistil vzduch :-), jenže mám všude zákaz parkovat v podzemkách, takže dnes jedeme do Prahy starým autem

0/0
20.1.2017 15:32

P34e17t22r 20Č18e12r65m50á63k 9688725929230

Všude ne, jen tam kde jsou líní udělat patřičná opatření, což je pravda velká většina :-/

0/0
20.1.2017 19:23

A31n10t43o55n79í78n 69S96v44o55b75o61d11a 3844583789832

U LPG všude, protože je to u podzemek problém. U CNG skoro všude, třeba parkovací dům na u Černého mostu v Praze je úplný paradox, nemá boční stěny a stejně je tam zákaz vjezdu CNG :-(, pod bytem i kanceláří máme garážová stání s čidly na plyn a odsáváním, zákaz jen pro LPG

0/0
20.1.2017 21:45

P70e65t44r 41Č64e20r70m49á89k 9478205239980

Ani u LPG to není nutnost ale jen lenost, dá se to legislativně splnit. Jinak Čerňák je skutečně učebnicový příklad obecně - dole u IKEA je zákaz vjezd cng/lpg a přitom se podle legislativy vůbec nejedná o podzemní garáže...

0/0
20.1.2017 22:37

A74n80t13o10n19í33n 54S32v84o93b88o32d26a 3944113129152

spíš u Globusu ten starší parkovací dům :-), to je síla. I na letišti mohu parkovat v parkingu C, ale jinde to nejde. S LPG je problém, nikde není standardně odsávání plynu od země, kam padá LPG

0/0
20.1.2017 22:58

P46e24t85r 93Č95e78r79m90á31k 9658875759100

Údaje byly správné, přesně dle normy která určuje jak se mají zjistit, tam není o čem.

+1/0
18.1.2017 18:57

L18u72k62á88š 79S23e60d25l35á79č93e23k 1153307137750

To může být průlomové, protože k tomu došlo na půdě EU.

+1/0
18.1.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.