Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda Yeti vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí. Informují o tom německá média. Zákazník za automobil v roce 2013 zaplatil 26 499 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e64t62r 28O98t62ý27p68k88a 8682593398272

Problém je zde jiný, oni vědomě lhali kůli ziskům a teď po obrovské pokutě pomalu ale jistě zdražili všechny automobily. Podívejte se na ceny před skandálem a po něm.....hold zákazník to za firemní papaláše zaplatí

+1/0
20.1.2017 7:56

P42e97t43r 63B20á10č75a 8575176185985

Mne nekdo naridit koupit si skodovku, tak si radsi hodim masli.

+1/0
19.1.2017 14:41

J37i58r35k63a 22H33o26n52c14ů 2184314851968

Tak ono by se vlastně nic nestalo...

+2/0
20.1.2017 12:03

J95a49n 40O40p33i43s 3233108852375

Němec němca neodsoudí.[>-]:-P

0/0
19.1.2017 9:06

P77e54t67r 49K85a19l91a67f83a56t63i90č 1508379631

Napadlo mě,že by třeba Singer mohl znovu pomoci automobilkám dalším oslabením koruny-třeba na 30,-Kč/Eur ;-D ..

+1/0
19.1.2017 6:03

M55a64r52t16i34n 19K21a22r46á67s69e68k 9458343728938

Singer, ktery uz trctvrte roku neni v CNB? To je jiste zajimava uvaha, jak bz to mel udelat?

0/−1
19.1.2017 15:21

P98e50t31r 57K18a53l83a39f42a22t50i46č 1388439141

OK, devalvace pokračuje, jen tomu šéfuje jiný sígr. Apropo, pokud někomu vytýkáte detaily, měl by jste sám zapracovat na pravopisu...

0/−1
20.1.2017 6:12

J98i13r75k76a 78H70o93n61c27ů 2654424311818

Ale no tak on to není detail...:-)

0/0
20.1.2017 12:06

J25i50ř56í 42H20r62a64d50e28c 9798547110804

Ten, kdo napíše "by jste", by rozhodně neměl poučovat o pravopisu:-P

Dnes se vám ty příspěvky prostě nepovedly...;-D

0/0
21.1.2017 23:33

K22a72r22e68l 73M82a13z62a70č 3657683566939

Je to prostě podvod a tečka. Ne proto, aby dělali lepší kvalitnější auta, ale proto aby se manažeři víc nažrali!

Co moc nechápu, že VW spolu s dalšími neměl dostatečné páky ovlivnit zavedení nesmyslných limitů pro auta. No pokud neměl, neměl ani podvádět, ale dodržovat je.

+3/−2
18.1.2017 23:44

P33e15t88r 13Č90e75r32m11á24k 9918645179350

O tom jestli to je nebo není podvod nerozhodujete vy, ale příslušné instituce, a ty to vidí jasně - nebyl.

A VW a ostatní výrobci samozřejmě své páky mají, však jim emisní normy vyhovují - jedná se o ekonomický nástroj jak donutit uživatele neustále kupovat nová auta.

0/−1
19.1.2017 13:53

K75a78r63e79l 33M31a75z96a57č 3307483586919

To je nesmyslný argument. Pokud prodávám výrobek s určitými vlastnostmi a on je má v reálu jiné, s tím, že výrobce to ví, tak je to podvod. A pokud se podle těchto vlastností někde vypočítávají nějaké daně, tak je podvod na druhou.

0/−1
20.1.2017 15:16

P58e27t29r 54Č83e87r85m26á38k 9588615259870

To je právě nepochopení věci - parametry které VW u svých výrobků deklaroval také skutečně splňoval. Je to totiž o tom že metodiku zjištění těch parametrů mu nařizuje norma, takže tam neexistuje možnost uvést jakékoliv jinak změřené výsledky. Jinak daně se podle NOx nikde neplatí, takže to npje akorát nesmysl na druhou. R^

0/0
20.1.2017 19:18

M78i78c78h97a80l 57H60r47u17b34o98š 4900427472805

Ja tomu tak nejako stale nerozumiem. Auto v skusobni absolvovalo test, pocas ktoreho sa spravalo presne tak, ako to ten test pre jeho priaznivy vysledok vyzadoval. Z mojho pohladu to je to iste, ako keby som ja siel na test, nenaucil sa uplne vsetko ucivo dostatocne, ale zapasovali by mi otazky a tak som vyhovel, ale po uspesnom absolvovani by skusajuci zistil, ze mam vo vedomostiach medzery a napriek uspesne zvladnutemu testu by ma vyhodili.

+2/0
18.1.2017 22:23

J95a74n 83T49a53r97a26b14a 4816696179769

V zásadě máte pravdu ale je to o dost složitější. V EU se skutečně nemůže nic moc stát, automobilky samy nic neprokazují, vozí auta do autorizovaných zkušeben a ty ověřují, že emise jsou OK. V tom je rozdíl proti USA, kde to deklaruje výrobce, ne zkušebna.

Samozřejmě se může najít soudce, který se chce zviditelnit a rozhodne tak jako v tomto konkrétním případě, což logicky vyšší instance zruší.

0/0
19.1.2017 15:43

J31a19n 46V29a11c63h44u51d95a 7272596497908

to je vidět vlastenec ;-D

0/0
18.1.2017 21:52

T51o92m29á62š 51Z50e14m29a63n 3745218704885

A nebylo by lepší žalovat tu zkušebnu automobilů, že neodhalila, že auto v reálu jede jinak než v laboratorním testu?

0/0
18.1.2017 20:45

L53u73k21á61š 16K65o36h26o89u81t 7538884922549

ne, neměla jak... má předepsaný test a ten auto splnilo... je to problém legislativy nikoliv automobilky či testovacího zařízení

+1/0
18.1.2017 21:16

M32i30r31o76s20l67a26v 80Š87u32l36c 1530544300508

Nejde o pravomocný rozsudek. Je to úlet nějakého soudce - magora. Nevěřím, že bude tento hloupý rozsudek někdy pravomocný.

+3/−6
18.1.2017 20:11

B39o62h24u45m87í61r 44E31l16i53á23š 1471868604172

Proc hloupy..

0/0
18.1.2017 21:37

V43l52a15d61a 57S91i67m48o87n36i92k 3339393783225

Protože tan majitel by musel prokázat, jaká že mu vznikla škoda - podívejte se na ceny ojetin těch aut. Kupodivu stejné.... takže škoda není. A auto splnilo přesně definovaný test, který byl (možná nepříliš logicky) považován za průkazný pro srovnání s reálným provozem.

+1/0
18.1.2017 22:12

L80u95k48á42š 24K36o77h18o11u69t 7858984692659

Já se bavím jak se pranýřuje jeden výrobce jen proto, že se doznal a pomalu se bude hnát téměř k likvidaci. Na druhou stranu se ví o tom, že podvádí prakticky všichni a řeší se jen některé značky, k tomu velmi laxně (alespoň ve srovnání s VW). Navíc se ví, že tyto manipulace posvětili mnohdy samosprávy států v nichž se auta vyrábí jen proto aby "nepoškodili" vlastní průmysl... Ví se to a nic se neděje. Tím spíš mi to čím dál víc připadá jako cílený attack.

Jestli nám všem opravdu tak vadí emise dieselů tak je u OA zakažme plošně a je to, protože je evidentní, že úředníkům (min těm v EU) to zase tak moc nevadí, když to vše jsou informace známé mnoho let dozadu.

www.autoforum.cz

+3/−1
18.1.2017 19:51

V53l78a93d36a 24S92i10m49o67n92i56k 3719233353195

Holt není dobré se drát na místo světové jedničky ... třeba taková Takata zaplatí za smrtelně nebezpečné airbagy pakatel - pouhou 1 miliardu dolarů. Potrefené v zásadě všechny japonské automobilky, ale třeba i BMW. U VW je hrozná aféra z toho, že auto splnilo přesně definovaný test, ale v provozu jezdí jinak. Za 18 miliard ?

0/0
18.1.2017 22:15

J94i38ř14í 52S92c71h27w97a54c46h 8808654438146

doufám, že ten důchodce IHNED jak se o tom podvodu dozvěděl, přestal auto používat, aby tu svoji "újmu" minimalizoval. Pokud ji i nadále dobrovolně navyšoval, tak se nejspíše žádná nekonala.

+2/0
18.1.2017 18:58

R90u70d92o96l81f 44B57a97č95k25á85d22y 3415378553852

Vykoupit za původní cenu, to bych taky bral.:-)

www.youtube.com

0/0
18.1.2017 17:49

J51a22k51u98b 16N41o80v56á75k 8930363790492

To by brali skoro všichni.

0/0
18.1.2017 21:38

P89a43v37e65l 45J76o31n62á73š 5411905619955

Sice jsem žádnou cinknutinu nekoupil, ale cítím se být automobilkou podveden. Nebyla by z toho taky nějaká kačka?:-)

+4/0
18.1.2017 17:13

P41e87t66r 80M40i89c52h67a93l 2670234441962

Já koupil, tak dychtivě čekám. :-)

0/0
18.1.2017 17:28

V59l88a46d30a 87S18i76m58o16n81i58k 3559953603335

Já jsem potrefeného Passat měl tři roky, velmi dobrý vůz. Při prodeji žádná škoda nebyla, cena na aukci jako obvykle podle kilometrů a stavu

0/0
18.1.2017 22:17

P32e76t79r 59M47i20c98h92a89l 2930624461362

Jestli opravdu vznikne precedens, tak se má VW na co těšit.

+4/0
18.1.2017 17:09

L80e95o74š 23M31a47r26š42a26l 5532534822838

Tak to vypadá,že budou odškodněni všichni, kromě nás,:-(

+1/0
18.1.2017 16:48

Z46d35e16n17ě35k 44H38a29n45z26l 1861636962864

A ještě musejí odškodnit psychickou ujmu majitele vozu

+1/0
18.1.2017 16:35

I59v95a56n 36Z34y70k49á77n 9200163459346

To, co se dneska možná ještě nemusí zdát spotřebitelům jako újma na užívání vozu, tak se může rychle změnit v momentě, až nám, majitelům dieselů, začnou házet samosprávy měst takové klacky pod nohy, že nám znemožní vozy využívat ke zcela běžným úkonům a v místech, kde jsme na to byli zvyklí. A to několik let před tím, než by byla životnost našich vozů. Takže budeme mít jízdy schopné vozy, ale nezajedeme s nimi legálně tam, kam bychom chtěli. A důvodem bude, že se zelené mozky budou ohánět tím, jaké všechny možné látky naše vozidlo vypouští. V tomhle kontextu bych pak rozuměl tomu, že se majitelé začnou soudit .. dnes s VW, v budoucnu s dalšími značkami, u nichž vyplave na povrch, že nebylo vše tak dokonale čisté a zelené.

+1/0
18.1.2017 16:14

J57a43n 90T15a33r36a76b62a 4726736859819

to ovšem musíte řešit ve volební místnosti, k tomu je určená

0/0
18.1.2017 16:38
Foto

P68e27t17r 17J45a78n87o59v34s60k65ý 1458690262288

tak nejak nerozumím, cím pán přišel k úhoně... možná jen ta lakavá plná cena za 3 roky používání!?

+2/−1
18.1.2017 16:04

J21i43ř68í 25K10ü71h11r 2860946380396

Pokud prokáže, že si auto vybíral i dle emisí, tak byl nesprávnými udají podveden. Stačí pár svědectví a je to.

0/0
18.1.2017 16:09
Foto

P92e59t85r 43J23a85n19o73v67s17k63ý 1428410402278

znáte někoho, kdo kupuje auto podle tohoto parametru? :))))))))

+1/0
18.1.2017 16:22

Z84d10e96n77ě54k 45D16u17f64e28k 2144574858

Já teda ne:-P

0/0
18.1.2017 16:22

J19i66ř40í 21K77ü16h84r 2370726890466

Nevím. Já znám lidí.

Tady ovšem nejde o mě a mé známé, ale o toho Němce a hlavně o jeho soudce.

0/0
18.1.2017 16:31

A78n35t94o58n21í56n 10S36v83o81b85o11d88a 3274833929852

podle parametrů auto vybírám, ale zrovna emisní to nejsou :-)

+1/0
18.1.2017 17:16

J52o31s24e19f 38Š33á64t10a75v51a 2644351556889

V Německu to může být jinak.Když se tam do některých měst už s menší emisní známkou než 5 nedostanete,tak to na to může uhrát.Že to vybíral podle toho.

0/0
20.1.2017 13:39

P22e19t59r 97Č28e49r56m94á17k 9278765739140

No to právě nemůže protože tu emisní normu to splňuje zcela bez ohledu na kauzu.

0/0
20.1.2017 19:29

T32o65m50á93š 93V22a98l84d50e74r 7373500129

Já vybírám, zapáchající auto rozhodně nechci. A diesel mezi ně patří.:-)

0/−1
20.1.2017 15:22

A40n58t45o15n45í10n 38S91v73o90b39o29d64a 3534383579232

mám originál plynové, takže bych dnes v Praze čistil vzduch :-), jenže mám všude zákaz parkovat v podzemkách, takže dnes jedeme do Prahy starým autem

0/0
20.1.2017 15:32

P96e41t63r 29Č41e44r34m57á69k 9238555149700

Všude ne, jen tam kde jsou líní udělat patřičná opatření, což je pravda velká většina :-/

0/0
20.1.2017 19:23

A43n32t56o26n18í97n 59S12v81o76b44o21d58a 3734213749392

U LPG všude, protože je to u podzemek problém. U CNG skoro všude, třeba parkovací dům na u Černého mostu v Praze je úplný paradox, nemá boční stěny a stejně je tam zákaz vjezdu CNG :-(, pod bytem i kanceláří máme garážová stání s čidly na plyn a odsáváním, zákaz jen pro LPG

0/0
20.1.2017 21:45

P68e69t37r 37Č77e94r85m82á98k 9248205579740

Ani u LPG to není nutnost ale jen lenost, dá se to legislativně splnit. Jinak Čerňák je skutečně učebnicový příklad obecně - dole u IKEA je zákaz vjezd cng/lpg a přitom se podle legislativy vůbec nejedná o podzemní garáže...

0/0
20.1.2017 22:37

A86n81t86o12n57í16n 71S47v44o40b97o21d24a 3644293179812

spíš u Globusu ten starší parkovací dům :-), to je síla. I na letišti mohu parkovat v parkingu C, ale jinde to nejde. S LPG je problém, nikde není standardně odsávání plynu od země, kam padá LPG

0/0
20.1.2017 22:58

P69e23t81r 40Č54e84r76m43á65k 9378695439190

Údaje byly správné, přesně dle normy která určuje jak se mají zjistit, tam není o čem.

+1/0
18.1.2017 18:57

L83u48k54á16š 88S62e34d56l26á14č13e90k 1333397387250

To může být průlomové, protože k tomu došlo na půdě EU.

+1/0
18.1.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.