Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakouské dráhy vylepšují české vlaky. ČD koupily dalších 47 vozů

Cestování na tuzemské železnici vylepší další ojeté vagóny z majetku rakouských státních drah ÖBB. České dráhy jich u rakouského dopravce nakoupily dalších sedmačtyřicet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a93r72i33á62n 44J53o25s69e10f32í85k 1123591547568

Nově pořízené vozy doplní náš stávající park moderních osobních vozů pro vlaky vyšší kvality, u kterých zaznamenáváme rostoucí zájem cestujících,“

Možná, že kdyby byli všechny vlaky vyšší kvality, zaznamenali by rostoucí zájem všude. Drtivá většina zákazníků ČD tak jezdí v koženkových plečkách, které ani pořádně netopí.

0/0
19.1.2017 13:18

J80i76r40k98a 27D45v59o11ř16á12k 4955870813538

No o to právě jde, že. Ale nemylte se, doby kdy drtivá většina jezdila v plečkách už jsou pryč. Ve vlacích ála CityElefant, slušný vagón z Rakouska, reko vagón nebo aspoň ta Regionova už jezdí pomalu většina.

0/0
20.1.2017 17:56

J59a48n 24J35e97m47e24l28k84a 1425960

Já ty vozy mám celkem rád. A u ČD se mi zdá, že celkem fungují. Horší co udělá zvednutí poplatku za dopravní cestu, které nahrává tramvajím. A v Polsku mají většinu vlaků IC nových. Protože je koupili z dotací EU. Na PKP. Bez půjčoven. Takže i tak se dalo. (Pendolíno, Flirt, Dart) A PKP má slušnou pozici ;-D

+2/0
19.1.2017 9:29

A13n12t72o92n72i81n 12K89a88d50l40c81e33k 9352589221316

Vzdyt proto jsme se od Rakouska trhali, abychom mohli od nich kupovat vyrazene vagony za lacino. No nechapete to?! :-DDD

+2/0
18.1.2017 18:56

M55i42r57e37k 87Z56á71v47o87d34n55ý 7192267610908

No, až bude celková životní úroveň (a s tím spojené i investice do dopravy), tak jako na západě, tak budeme se moci vozit v nových naleštěných vozech. Do té doby jsou i staré rakouské ojetiny na českých kolejích naprostý luxus. Můžeme to vidět u RJ, které má z 90 % v podstatě tytéž vozy, postavil na tom byznys a celkem mu to šlape. Proč? Protože za současné ceny na nic lepšího nemáme. Už nyní lidí mrčí, jak je u nás drahé jízdné, že raději jedou autem. Tak si ještě zvyšme ty ceny 5x a budeme mít i na nové vozy. Tedy pokud tím někdo pojede :)

+2/0
19.1.2017 7:18
Foto

M96i12l23a42n 85L18a43n29g93e97r 3913123285650

Vozíme staré, na západě vyřazované vozy a lidé na vozíku budou mít dalších 40 let smůlu. ČD řeší aspoň u některých vozů přístupnost. Jančura nakupuje výhradně na šrotišti.

+2/−11
18.1.2017 17:10

J90a98n 49H34r92u72z52a 8834698249547

Už jsem se lekl, že ÖBB budou rekonstruovat české vlaky podle první věty v titulku.

+1/0
18.1.2017 16:12

P10a55v84e57l 55S80v71o88b48o83d31a 4227250362232

Snad byste nechtel aby redaktori na idnes ovladali cesky jazyk?

+2/0
18.1.2017 21:20

V22l22a63d38i95m54í53r 80F95i34b16i83g33e88r 5484221421974

No už aby jezdily, třeba nám tu budou taky jezdit lepší vagony. Jezdí tu stará kupátka s novým čalouněním a jednou přijel s otevřenými dveřmi;-(. V minulém roce jezdil spěšňák sice starej motorovej ale fajn, od nováho JŘ jezdí rychlík a je to jako pomsta:-/.

0/0
18.1.2017 16:04

V86o84j62t57ě71c47h 27H29a23n78á80k 8685861341974

To zní jako rychlík do Meziměstí :D

+6/0
18.1.2017 16:17

V78l59a39d30i40m28í10r 56F73i87b33i49g95e48r 5984101701874

Ano to je ON

+1/0
18.1.2017 16:23

V23o37j50t60ě63c50h 25H21a75n40á73k 8985371461804

Kraj má co chtěl. Vybrečel si přímé spojení Prahy a Meziměstí. A nadává na to hodně lidí.

+1/0
18.1.2017 16:29

V84l54a38d19i90m12í78r 86F38i87b69i48g97e30r 5804231781194

Kdyby aspoň nejezdily takové staré ludry když už to vymysleli. Teď aspoň jezdí celý týden 3 vagony, když jezdily jen 2 bylo to z Jaroměře dost našláplé.

+1/0
18.1.2017 19:28

M80i72r96e56k 27Z95á88v15o28d51n69ý 7822737600858

Tak až je budete dávat i na vlaky vyšší kvality, kde zatím nebyl důvod zvyšování počtu zákazníků, tak se prosím ozvěte :)

+1/0
18.1.2017 15:41

M67i21r92e70k 90Z78á85v43o50d22n72ý 7932127260908

pardon ... na vlaky nižší kvality :)

0/0
18.1.2017 15:57

O94n27d94ř88e55j 73N82o37v37á41k 9297854829379

jo jo ... čechy jsou popelnice Evropy ... stále se to opakuje ... ať se to týká oblečení, jídla ... anebo nákupu vagonů ....

+3/−31
18.1.2017 15:26

J26a54n 24H18a61v40r19d86a 2528876401938

jakože vám vadí, že podstatně, podstatně modernější vozy nahradí ty popelnice a extrapopelnice, co tu jezdí na mnoha trasách?

+19/0
18.1.2017 15:30

O38n56d44ř54e12j 86N88o37v56á51k 9867834149229

Vadí mi, že se zase kupují nějaké ojetiny, které na západě už nechtějí ...

A to, že české dráhy nebyly schopny za nějakých 40- 50 let koupit nové vagony - přes ty každoroční mnohamiliardové dotace - je věc jiná .... no jo no ... státní monopol nikdy nebude fungovat ....

0/−17
18.1.2017 15:42

P83a82v65e38l 70S92o13v16i33č66k57a 4846498855802

Koupily se Railjety, Pendolína, City Elefanty, Regio Spidery, Regio Sharkym, Regio/Inter Pantery. Trend je na celém svět+ v jednoptkách. Ze samotných vozů pak vozy Ampz, WRmz a Bmz. Dohromady jsou to stovky vozidel. Tolik k bludu "české dráhy nebyly schopny za nějakých 40- 50 let koupit nové vagony"

+12/0
18.1.2017 15:51

M17a74r16t58i61n 44K36o92ž81í39n 1425956541800

Takže měli místo padesáti ojetých v ceně 10 mio/kus koupit jen deset nových v ceně 50 mio kus?

+12/0
18.1.2017 16:06

J74a66k39u14b 49Š55a35f31a23n27d46a 7905327331761

Až zde budou platy jako v Německu nebo Rakousku a jízdenka bude stát jako tam, pak můžeme mít i stejné vagony. Zatím je to ve větším měřítku nereálné.

+9/0
18.1.2017 17:36

J95o27s46e13f 55G48a76r80g35u52l77a 3579898827970

To si vyřiďte s lidmi, kteří měli ČSD, potažmo ČD, na starost vna přelomu 80/90/2000. V těchto letech byly investice do vozidlového parku minimální.. A že se tenkrát v politice motaly pořádné sumy peněz za prodej státního majetku. Kdyby se tenkrát na to nevykašlali, mohlo to dnes vypadat u nás úplně jinak.

+7/0
18.1.2017 20:04

J37a96n 57J35e57m98e28l79k98a 1395550

Proč s ČD. S politiky, ti musí dát vždy peníze.

+2/0
19.1.2017 9:31

J84i60r88k22a 70D21v13o25ř85á22k 4945910983418

Pryč s žížalami a veverkami. Ať žije mlno!

0/0
20.1.2017 17:52

J97a85n 14B61a71r97t45u48š25k88a 7486421961743

A já myslel že "boom s ojetinami v Česku" už přešel .....

0/−18
18.1.2017 15:24

J77o76s46e46f 72V10o62s25i90c22k80y 4653537736963

Zapopmneli napsat, ze ty vagony byly nakoupeny z dotaci EU. Ja jiz nekolik let jezdim motorakem Regionova, a ten je take z dotaci!

+1/−19
18.1.2017 15:19

M85a41r14t58i93n 59H23a24d28y37s 1417199463456

Kdo koho vylepšuje? Z té první věty v nadpisu to není jasné.

+12/0
18.1.2017 15:11

N10i72k37o24l38a47j 18M74a58l29í97k 5774813940901

Určitě dobrá zpráva. Hodně dobré vagony, které u nás mohou ještě dlouho dobře plnit svou službu, a za tu cenu se to vyplatí.

Aspoň do něčeho Škoda a Antimonopolní úřad nešťourá...

+23/0
18.1.2017 15:08
Foto

T79a15d53e71á51š 38R56y44b83k13a 3247643622288

Škoda umí vozy rekonstruovat/"rekonstruovat" (je to o zášti) - jako výsledky nejsou špatné alespoň v měřítku vozů s rychlostí nad a pro 160km/h, až na nefunkční IS a dveře - primárně takový vůz neumí postavit a aji kdyby ano, tak by stál jeden co třetina téhle zakázky a to i bez klasického českého předražení - protože by si do toho napakovala výzkum (to se dá pochopit a při koupi více vozů by to šlo dolů...) a pak by ho teprve ještě o třetinu preventivně zdražila...

+1/0
18.1.2017 15:21

N19i41k89o26l79a90j 48M53a50l25í36k 5874213820841

No jo, nezbývá než smutně souhlasit. Ale nic jako railjety také neměli a ani nevyvíjeli, a přesto zakázku napadali... takže proto jsem vyjádřil radost, že teďka si to odpustili a nezačli tvrdit, že oni sami zrovna chtěli vyrábět ojeté vagony ;-D

+6/0
18.1.2017 15:32

F59i25l77i27p 32S47m31o86l47a 9947178521387

A kdepak budou jezdit? :-)

0/0
18.1.2017 14:46

M52i21c23h82a54l 56H49i86r17k60a 4127136520363

Po kolejích ...;-)

+6/−1
18.1.2017 14:51

O64n38d44ř62e27j 72N59o34v86á46k 9467394799869

Jenom tam, kde je konkurence .... jinde budou stále jezdti socialistické koženky ...

+1/−11
18.1.2017 15:27

J53a52n 31H72a47v20r10d39a 2118526421638

Tady s vámi souhlasím. Na nekonkurenčních trasách zákazníkům bez možnosti volby ČD kálejí na hlavičky.

Ale jistě byste dle vašeho příspěvku o popelnicích ani nechtěl, aby třeba koupili i na regio rychlíkové trasy podstatně lepší vozy ze zahraničí...

0/−1
18.1.2017 15:34

O43n96d51ř63e75j 23N79o21v66á57k 9127414889799

Za ty peníze a ty mnohamiliardové dotace by už dnes měl být na každé trati nový vůz ... neříkám, že nějaký extra luxus dálkového typu ... ale i na místních tratích by už měly být nové vagony ....

0/−2
18.1.2017 15:44
Foto

P78ř28e34m76y46s24l 75Č61e42j64p 8398387658416

To si nemyslím. Tady do zapadákova na severu jezdí toto: www.tyden.cz

0/0
18.1.2017 16:18

F35i34l36i91p 30S62m39o61l81a 9327708321597

No, nevím, jestli jsou Regionovy výhra. Sice jsou modernizované, ale podle mě špatně.

+1/0
18.1.2017 17:12
Foto

P29ř94e49m89y82s67l 41Č80e15j34p 8168277878806

Co podle Vás na nich špatné?

+1/0
18.1.2017 17:14

F63i85l34i46p 57S47m84o41l31a 9207218361497

Jsou šíleně hlučné, to je asi největší nedostatek, drncají, úzké uličky u dveří ve vysokopodlažní části vlaku, sedadla jsou s okny šejdrem,... ale jsou nízkopodlažní a záchod se dá použít kdykoliv :-)

+1/−1
18.1.2017 17:19
Foto

P26ř45e11m15y24s64l 18Č41e47j24p 8488557978106

Když je rekonstruovaná trať, tak nedrncají ... a tím se eliminuje i hlučnost.

+3/0
18.1.2017 17:58

V29a12c84l12a74v 57H97a94j96e33k 3736219819

mohu dosvědčit. na dobré trati je hlučnost minimální. Jinak už to tu zaznělo volba ponechyt 810 nebo redina za 25 mega, či desiro nebo Stadler za 80 Mega. Někdy je nutné dát přednost kvantitě.

+1/0
18.1.2017 19:18

J87i73r39k78a 55D27v25o44ř13á28k 4915620783498

Regionovy byly dobré na začátku. Ta poslední série už byla chyba, jsou nasazované na výkony kam se vůbec nehodí. Třeba rychlík ze dvou spojených souprav regionov, chjo.

0/0
20.1.2017 22:50

P26a71v84e89l 58Š47k40v21r28n35a 5188612910274

To nevím, ale vím, kde určitě nebudou - na R Praha - Děčín.

Tam se nejspíš lepších vozů dočkáme až s výběrovým řízením a nástupem konkurence.

+2/0
18.1.2017 15:31

M49i14c81h49a52l 35M53a72r84e69k 2105797833192

Doufejme že to bude co nejdříve...

Ale na druhou stranu radši pojedu R4 v koženkovém snu, než S4 v CityElephantu... :-)

+1/0
18.1.2017 16:00

V26a82c92l49a94v 18H81a33j21e43k 3256739519

konkurence a la Ostrava nebude. Bude.li soutěž bude to zase monopolní dopravce na 10 až 15 let. Ale v soutěži budou nejspíš definovány požadavky na vozový park.

0/−1
18.1.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.