Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno to s hyperloopem myslí vážně. Chystá se na studii proveditelnosti

V Brně mají začít ve spolupráci se společností Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vypracovávat studii proveditelnosti, která má ukázat, kolik by stálo a co by z právního nebo technického ohledu obnášelo propojit Prahu, Brno a Bratislavu dopravním systémem hyperloop. Tedy futuristickou “trubkou s kapslemi”, která zatím nikde ve světě nebyla vyzkoušena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O80n18d95r14e78j 18V78a54l63o41u57s62e61k 4440141317391

Ještě to nikde nejezdí, a už se bude dělat studie proveditelnosti? Jak je to sakra možné?? Tak na to bych nedal ani pětník natož 11 mega. To je tunel 8-o

0/0
30.1.2017 12:26

T11o56m61á59š 19V29e77l79e98m53a70n 4845865667663

Největší překážka ? Úřady ... nejsou schopni napojit na sebe rakoukou a českou dálnici ... natož něco takového :D

0/0
26.1.2017 11:05

M73i94l26o23š 15Ř83e32h32á75k 8616448417635

Rakouskou a moravskou dálnici.

0/0
26.1.2017 21:47

L86a63d41i71s61l31a27v 55L24a58k70e88r 2273349795636

S tím skvělým hyperloopem má se to asi takto:

Nasreddín hodža se dostavil k sultánovi s nabídkou, že naučí sultánova osla mluvit a zpívat. Sultán nadšeně přivítal tuto myšlenku a stanovil Nasreddínovi mzdu dva zlaťáky týdně. Po nějaké době se kterýsi nedůvěřivec optal Nasreddína: "Hodžo, vím že jsi moudrý člověk, ale jak chceš naučit osla mluvit a zpívat? Zahráváš si se sultánovou přízní. Až zjistí, že ho taháš za nos, krutě tě potrestá."

Nasreddín se usmál. "Příteli, jsem už starý člověk. Buď já, nebo jeden z obou oslů zemře stářím, a tím se věc vyřeší."

A teď prosím ještě tu o hyperloopu ...

+1/0
24.1.2017 0:48

L17a69d76i73s89l87a66v 28L90a26k54e78r 2333859975736

Dočetl jsem k větě "Na původním Muskově příkladu v porovnání hyperloopu mezi Los Angeles a San Franciskem se mluví o desetinových nákladech v porovnání s vysokorychlostní tratí."

To je samozřejmě hoax, náklady odhaduji minimálně na trojnásobek až čtyřnásobek nákladů na vysokorychlostní trať. Také poznámka, že cestování hyperloopem bude zadarmo (a zaplatí se to z reklam, promítaných cestujícím) vyvolala ve mně záchvat veselí.

Celý systém se ještě nedostal ani do zkušební fáze, a už někteří byznysmeni se snaží tahat nás za nos.

+1/0
24.1.2017 0:26

V87í23t 91K44o22u97b32a 6646490204598

Náklady na trať z Brna do Prahy bych viděl někde na úrovni 10-ti násobku Českého rozpočtu podle projektu a cca 30-ti násobek ve zkutečnosti. Bude to nejdražší tunel na světě. V zemi kde vyasfaltovat, nebo vybetonovat 170 km dálnice trvá 7 let si nedovedu takovou stavbu ani představit.

+1/0
21.1.2017 20:42

M46i54r33o86s59l51a68v 67S90u67c66h73y 5980969220800

Držím Brnu palce. Kdo tohle jako první zrealizuje, postaví se na čelo pokroku v dopravě na kontinentální úrovni.

0/0
20.1.2017 19:27

L44u75b48o32š 38H59o95l11í13k 5417450512190

Obávám se, že když se za dvacet let bude chtít brněnský důchodce zajet podívat na Monu Lisu, dokodrcá se Railjetem za hodinu a čtvrt do Vídně a odtamtud to zvládne za hodinku hyperloopem do Paříže...

0/0
20.1.2017 19:01

J46a21k34u79b 37Z29a72c66h 3385946363640

v SAE už začínají budovat první testovací trať a plánují zcela vážně spojit Dubai a Abu Dhabi. V ČR a SK to ztroskotá na přetahování a přehazování problémů z jednoho ministerstva na druhé, neschopnost výkupu pozemků a protesty ekoteroristů a aktivistů co se chtějí zviditelnit ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2017 13:52

M27a16r16t30i49n 92K46l98u27v87á88n10e87k 9312858583323

Totálny nezmysel. Niečo nového nevyskúšaného v krajinách kde bujnie byrokracia a predposratosť? Všetci predsa vedia že jazda vyššou rýchlosťou ako trysk koňa spôsobuje udusenie...

Niesme schopní spraviť jednoduchšie veci ako férovo vykúpiť pozemky pod diaľnicu alebo KIU od povodnych majitelov bez toho aby sme ich okradli. Alebo aspraviŤ z Bratislavskej hlavnej stanice miesto kde sa nebojíte presjsť a nemusíte sa hambiť pred návštevou.

0/0
20.1.2017 8:57

M83a27r16i27á58n 54J56o42s92e70f76í48k 1233151807218

No já nevím. V době koženkového šrotu na kolečkách bych se držel při zemi. Nevyhazoval peníze za takové blbosti jako je studie něco co ještě nikde nejezdí. Začal bych od nejdůležitějších věcí to znamená funkční moderní vlaky a jejich infrastruktura a až nebudeme vědět coby a vše bude fungovat, vymyslel bych něco takového. Nedovedu si představit že budeme Praha Brno létat kapslema rychlostí zvuku a okolo bude jezdit šrot co má být dávno někde na smetišti.

0/−1
19.1.2017 20:48

R66a21d52e88k 79J62a48n97a51t90a 9585326334902

Moderní vlaky u nás jezdí. Na trase Praha-Brno určitě. Ovšem infrastuktura je 40-50 pozadu. Railjet, co může jet 230, tak jede mezi Prahou a Brnem max. 160.

+1/0
20.1.2017 11:59

R16i43c23h44a54r76d 30M47i67c61h58a87l55o32w69s60k13i 1811179885306

Nikoho z nás se to netýká, leda by se nechal zmrazit a poté rozmrazit. Přejme si alespoň fungující rychlou dálnici a vlaky co jezdí těch ušmudlaných 200km/h. To by úplně stačilo na slušné cestování.

+1/0
19.1.2017 18:02

M19i42c68h52a31e78l 18C75h66a94r33v18á12t 9639438343782

Z toho opravdu strach nemám... Dle zkušeností by se první stanice - nádraží, mohlo začít stavět tak za 200 let...;-D

+1/0
19.1.2017 17:11

J60a13n 90M29a52l89ý 1405909164268

Nejsme schopni postavit ani rychlodráhu natož tohle.

+1/0
19.1.2017 13:57

L37u89k86á75š 24N44o69v96á10k 1530905320975

Pokud lidem z tohoto nebude zle, tak by to mohli i využívat. Otázka jestli to bude bezpečný a jestli to člověk dobře snese. Také je důležité, aby takového projekty byli naprosto průhledné ohledně financí. Nejsem si jist, jestli jsme ta pravá země, která by s tím měla začínat. Nemáme v pořádku ani silnice a budeme si tu stavět předražené trubky které nebudeme nakonec moc ani udržovat. Za ty roky rozkrádáni jsme mohli mít teoreticky vlastní vesmírný program.

0/0
19.1.2017 10:37

J21a71n 10V66o34j78t53í67š35e35k 6332311145966

Nedovedu si představit, jak takovej systém navrhnout, aby fungoval (z hlediska fungování systému, technicky to určitě někdo vymyslí). V podstatě tím Prahu s Brnem přiblížíme tak, že čas cestování bude jako u MHD, ale ten systém nemá potřebnou kapacitu, aby spojil dva miliony lidí v Praze (a okolí) s třičtvrtě milionem lidí v Brně (a okolí). Podle čísel v článku by to odvezlo za hodinu nějakejch 2700 lidí, to třeba pražský metro odveze dvěma soupravama (čili za dvě minuty).

+1/0
19.1.2017 9:11

M11a66r52t38i60n 25B62a79r84t79e29k 5197731411663

Kapacitu vyřeší trh. Prostě se cena nastaví tak, aby vozy byly stále plné. Může se pak klidně stát, že si Brňák prostě jen tak skočí do Prahy do divadla či naopak.

+1/−1
19.1.2017 9:32

J42a79n 86V37o15j78t57í52š33e15k 6212611575116

Pak se právě může stát, že kvůli vysoké poptávce cena vyletí někam do závratnejch výšin a celej systém bude vhodnej opravdu jenom na to, aby si bohatí lidé dojeli do divadla. Žádný každodenní dojíždení do práce, žádný ekonomický výhody pro stát. Někdo to tady přirovnal ke Concorde a asi měl pravdu.

+1/−2
19.1.2017 10:06

T64o62m54á20š 46M68o39r57a25v40č17í45k 3417866303475

Tak to by ČR musela mít hodně bohatých lidí, aby zaplnili celou kapacitu každý den.

+1/0
19.1.2017 11:49

L25u15d21v11í92k 54G46a93j98d28o52š24í28k 2335483624142

Aneb jak filuta prodá Brňákům Karlštejn.

Nechce se mi věřit, že ti Moraváci jsou až takoví blbci.

+1/−3
19.1.2017 8:49

J77a29r26o74s97l36a71v 36D84v64o56ř29á68č47e70k 9312858882162

Ohrazuji se : jsem Moravák a myslím si, že nejsem blbec. Problém je v tom, že bl...ci jsou na Brněnské radnici. Co můžete čekat od zelených a sluníčkářů.

+1/0
19.1.2017 9:20

L49u56k18á19š 26N59o20v28á26k 1250385900905

Tož, volíte si je tam vy. :-)

0/0
19.1.2017 10:38

M54i40c63h66a14l 72K26i77e49s73e17l 7899888737396

Chybí mi tam zmínka o Járovi Cimrmanovi, který tuto myšlenku rozpracoval již v roce 1896.

+4/0
19.1.2017 8:30

J80a81n 91D42r43á42b22e57k 6688207988240

"...potřebných třicet lidí (nejdéle ale 5 minut)."

Až tam bude řada dlouhá 5 minut, tak pojede další? ;-D Můžete psát česky?

+1/0
19.1.2017 8:03

M87i18c55h20a55l 72S64e73d38m82í14k 3279235726371

Třeba se toho chytí Jančura a bude se to jmenovat RegioLoop.

+4/0
19.1.2017 7:58

A10l81e10š 29K36o85m80á46r43e33k 5952569588427

Potrubni posta uz tu byla davno....tak se z toho nepo.erte

+1/0
19.1.2017 7:11

J82o93s56e15f 57L38a68n92z 8625611264348

Hyperloop v české kotlině - to vypadá na HYPERTUNEL !

+2/0
19.1.2017 3:12

P98a11v96e77l 74K28o70l15á21č75e67k 9894714372161

Česká kotlina je jiný geografický termín pro označení území Čech, nikoli Moravy. Nechápu, proč se tenhle výraz používá pro označení celé republiky. To je něco jako u nás v Čechách. Morava je od České kotliny oddělena širokým pásem Českomoravské vrchoviny.

+1/−1
19.1.2017 12:32

M71i21l86o59š 25Ř15e41h55á88k 8576218647435

Česká kotlina končí ve východním směru na západní straně Vysočiny.

0/0
26.1.2017 21:49

P67e16t28r 48K13o12m85á78r49e65k 8575763855531

Technicky zajímavý projekt s využitelností analogickou Concordu.

Hlavní problém ale je, že tady v Brně nebude mít kde zastavit, protože tu dalších 100 let nebude žádné nové nádraží...

0/0
18.1.2017 22:25

M30i16c36h65a43l 30B31r96ň81á75k 6124104287678

Ted jde o to, zda je to rentabilni a kolik by to dokazalo denne prepravit lidi. Pokud by bylo technicky vse vyresene, nevim proc do toho nejit. V budovani VRT jsme 40 let za Tapadni Evropou a na standard jejich 90.let se minime dostat nekdy v roce 2040, kdy uz v tech zemich budou budovat treba hyperloopu ci maglevu podobne systemu. Vcelku mi dava smysl tento mezistupen preskocit a rovnou vybudovat neco, co muze byt dalsich klidne 50 let technologicka spicka. Pokud by s tim byl spjaty i rozvoj hogh-tech oboru u nas, jedine dobre. Pouze vysoka pridana hodnota nas vytahne vys. Penize bysme na tyhle investice mely a toto by melo velky presah do ekonomiky.

+9/−1
18.1.2017 21:40

R55a18d30e62k 63J37a46n15a56t29a 9865686514372

Evropa žádné maglevy ani hyperloopy stavět nehodlá. V plánu jsou ovšem další VRT, protože je to efektivní a osvědčená technologie.

+2/0
19.1.2017 0:01

L31u54d38v81í39k 61G21a48j62d90o77š44í22k 2695343524462

Nepochopil jste.

Rentabilní to být nemůže, protože tato technologie je zajímavá jen na extrémní vzdálenosti. Na takové vzdálenosti je celá naše země příliš malá.

Je to stejná hovadina, jako vymýšlet pravidelnou leteckou linku mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. U nás se nevyplatí ani rychlovlak. Natož tohle.

0/0
19.1.2017 8:56

J12a82n 28V33o40j45t93í22š58e17k 6252591165776

Rychlovlak se u nás rozhodně vyplatí.

+1/0
19.1.2017 9:01

M73a78r93t74i36n 46B29a69r66t55e16k 5557381841293

Proč by se to nemělo vyplatit? Spousta lidí cestuje mezi Prahou a Brnem pravidelně a jestli mají strávit ve vlaku 2 a půl hodiny nebo jenom půl hodiny, tak to je pro mnohé zásadní rozdíl

0/0
19.1.2017 9:36

K25a75t79e14ř81i83n85a 32S13l89a19v44í68k80o54v94á 6873555220143

Hlavně to chce dimenzovat i na přepravu vojenské techniky.

0/0
18.1.2017 21:29

M65a27r94t97i15n 27B41a25r71t26e84k 5177191921423

Jsem rád, že taky my umíme být v něčem průkopníci.

0/0
18.1.2017 21:16

T40o44m54á34š 93T86a55t90í83č27e12k 5590882220598

Jj, ve vítání Aštara Šerana jsme dokonce před Německem! :-)

0/0
19.1.2017 0:12

M27a98r25e79k 63D96e80m81č97á64k 9515694596855

I když ve vlaku Praha - Brno většina lidí logicky pojede z Prahy do Brna, je dobře, že se cestou dopravně obslouží i menší města - pak je to veřejná služba, kterou by stát měl podporovat. Hyperloop bych za takovou veřejnou službu nepovažoval, protože z Prahy do Brna by nějaká mezistanice asi nebyla a zastávkové vlaky by kvůli němu bylo potřeba ještě více dotovat kvůli úbytku cestujících. Výsledek by byl, že by Praha i Brno zbohatly a venkov zchudl, tzn. je bez šance, že by se to podařilo někomu prosadit (asi ani kdyby to bylo řešeno jako čistě soukromý projekt, protože nikdo by hyperloop ve své blízkosti nechtěl). Navíc jsme v mírném klimatu, takže napájení solárními panely by bylo neefektivní.

Suma sumárum - čím více vyznavačů slepých cest, tím menší šance na systémové řešení v podobě VRT.

+2/0
18.1.2017 21:04

J15a11n 34V75o47j23t60í43š30e28k 6262191365206

Ono kdyby se lidi z venkova přesunuli do měst, tak by to z ekonomickýho hlediska vůbec nebylo na škodu.

0/0
19.1.2017 9:13

F79i13l66i52p 13N21e97s84p90o39r 6397457598612

Mimochodem HTT se podoba EET ;-)

0/0
18.1.2017 20:56

P55a69v51e27l 94M14o78r25a76v83e50c 3972989832788

Pamatujte, cestování v trubce předvídal už Jára Cimrman!R^

+3/0
18.1.2017 20:47

F95i62l53i69p 70N11e94s96p98o65r 6477867298202

Neopravime radeji silnice a dalnice?

0/−1
18.1.2017 20:44

P94a46v12e63l 97M86o60r76a98v23e32c 3402649352828

Proč? Vyjde to dráž a bude se jezdit pomaleji a nebezpečněji.

+1/−1
18.1.2017 20:46

F12i14l22i24p 16N94e75s84p74o87r 6607607718512

Ne vsichni chteji jezdit do Prahy. Nekdo by rad vystoupil o trochu driv

+1/0
18.1.2017 20:55

M60a57r26t59i15n 81B47a48r44t10e96k 5277281631403

Vy děláte jako by se všude nestavělo jako o život.

0/0
18.1.2017 21:16

T59o52m45á62š 69K21a27p88l75a21n 8543369583243

Berlín/Drážďany/Praha/Brno//Vídeň/Bratislava/Budapešť by byla i celkem vhodná vzhledem k rovným trasám, pakliže by bylo možné nějak využít ochranných prostorů kolem dálnic či železnic (předpokládá se umístění na pylonech, takže to nezabírá až tak prostoru).

A podle kalkulací co si vzpomínám to vycházelo na nějaký malý zlomek investic do třeba železnice a kalkulovaná cena jízdného by mohla být podobná železnici (za předpokladu hodně využívané tratě).

Takže proč ne, tohle bych klidně svými daněmi podpořil, mnohem raději než investice do zrychlení nějakého vlaku v nějakém úseku z 60 na 80 km/h.

+1/0
18.1.2017 20:32

P90e57t54r 98P31o53l47á89k 1637855216688

Tak snad ten prusvih budou platit jen Brnaci a ne i zbytek republiky 8-o

+1/−3
18.1.2017 20:08
Foto

P88e58t51r 10N58o55v59o82t94ň79á93k 1985371743788

Regulace zabijí všecko, boha jeho :-). Já jsem pro stavbu všemi deseti, i kdyby se těch ušmoulaných pár miliard na stavbu, mělo vzít z peněz na řepkové dotace.

+3/−2
18.1.2017 20:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.