Diskuze

Toyota, Shell a spol. věří vodíku, investují do něj stamiliardy

Největší hráči v automobilovém průmyslu se čím dál více přiklánějí k tomu, že pohonem budoucnosti nebudou elektrické baterie, ale vodík. Dokazuje to čerstvá dohoda několika velkých automobilek v čele s Toyotou a velkými petrochemickými hráči Royal Dutch Shell a Total.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

J33a82n 85N30o80v15á34k

20. 1. 2017 10:01

Nevytváří žádné Co2? Od kdy? Pořád je nejlevnější výroba vodíku z fosilních paliv.

0 0
možnosti
LK

Pokud se nenajde způsob, jak navázat vodík v nějakou sloučeninu a těsně před použitím vodík získat zpět(skladování), tak to bude těžko realizovatelné. Bohužel lidé doposud nejsou schopni pořádně utěsnit vodu, plyn, ani pohonné hmoty, natož vodík, který má jeden z nejmenších atomů vůbec. Ráno natankujete, večer tam budete mít půlku, aniž by jste ujeli jeden metr. Spíš bych věřil novým typům baterií, které jsou schopny akumulovat hodně energie, a jsou lehčí .I z hlediska bezpečnosti bych se přikláněl spíš k té baterii.

2 0
možnosti
IS

Chtěl bych vidět dnes elektromobily v provozu ?

Buď tam mají zimu a nebo zajede akorát tak 20 km a dojdou baterie. ;-D;-D;-D

1 2
možnosti
IS

Vodíku fandím ;-)R^

horší to bude s bezpečností

2 0
možnosti
PS

Vodíková energetika a elektro-mobilitta celkem dává smysl, podporu si zalouží. Jestliže u bateriové elektro-mobility je hlavním problémem ekologie (těžba surovin, odbourání odpadů), u vodíkových článků vyvstává otázka ekonomická a bezpečnostní.

0 0
možnosti
MG

M56i25r75e10k 19G73a37j81e64r

19. 1. 2017 16:52

A vy byste tedy financne ze sveho podporoval vodikovou energetiku? Proc?

1 0
možnosti
MS

M98a79r22e73k 98S55a69j91d80a

19. 1. 2017 16:10

Hlavni problem elektriny je, ze se blbe skladuje (baterie jsou proste "nouzovka", to se neda okecat). Pokud se podari nejaky prulom v tom procesu premeny elektriny (z vetru, slunce, prilivu) na vodikove palivove clanky, tak to, ze na to budou jezdit i auta uz bude jenom nepatrny bonus R^

1 1
možnosti
MG

M91i52r35e87k 64G48a54j50e29r

19. 1. 2017 16:37

Vodik se take blbe skladuje a hlavne prilis draze vyrabi, pokud to neni ze zemniho plynu.

1 0
možnosti

Dříve jsem si myslel, že pohon na vodík bude super, nebudeme závislí na ropě. Z vody se ho vyrobí hodně a téměř za min.cenu. Jenže prdlajs, vodík se bude kupovat už hotový a cena bude hodně podobná jako u benzínu. Jediný rozdíl bude, že přestaneme být závislý na ropě. Takže, až budou auta na vodík a spotřeba vodíku stoupne, určitě pak klesne cena ropy a auta na benzín budou jezdit možná i levněji. Obávám se, že ekologické nařízení do té doby možná ty benzínové a dieselové motory zakáží nebo na ně přilepí ekologickou daň, aby se to lidem nevyplatilo. Takže pro lidi se nic moc nezmění.

3 1
možnosti
VV

OK po Tesle se stane modlou vodíkově naladěné Toyoty.

iDnes určitě nezaznamenal že na spalování VODÍKU jezdila před mnoha lety necelá stovka Ford Escortů. Dávno před nimi v roce 2006 vyráběl Ford jiný ale 10ti válec o obsahu 6750 ccm, motor.

To byly na přímé spalování ke kterému nedojde. Budou to palivové články jež mají američtí výrobci dávno vymakané a mnoho let před Toytou či dokonce před evropskými značkami. Kdyby ropa tak prudce nezlevnila, dávno by se na ně jezdilo.

Všechno je o penězích a od vývoje se upustilo. Kdo by financoval něco co je dražší než benzín?

Článkům na iDnesu se věřit nedalo nikdy a tendence je čím dál horší. Aneb po zbožňování Tesly, přicházejí snad jen po roce další modly. A s těmi stamiliardami bych neházel.

0 0
možnosti
TM

Spalování vs palivový článek ... nic?

0 0
možnosti

V článku chybí jedna docela podstatná informace, a sice z čeho se ten vodík dnes běžně vyrábí:

"There are four main sources for the commercial production of hydrogen: natural gas, oil, coal, and electrolysis; which account for 48%, 30% 18% and 4% of the world’s hydrogen production respectively." (https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production)

Čili drtivá většina je z fosilních paliv a proto je docela logické, že velcí hráči v petroprůmyslu podporují vodík :-).

8 2
možnosti
TM

To je samozřejmé. Shell podporuje vodík, ČEZ elektroautomobily :)

2 0
možnosti
JH

J91i21ř68í 94H14u58m67l

19. 1. 2017 15:25

Jo to by bylo prima aspoň by jsme se zbavili závislosti na Arabech a Rusácích R^

2 1
možnosti
TL

je vidět že tomu rozumíte. Prozradíte nám kde se bere hen ten vodík?

3 2
možnosti
MT

Baterie v autě (která je vystavena teplotám -35 až +150C není to samé jako baterie u mobilu v kapse, nebo někde laboratoři.

Tam chceme aby chemické reakce probíhaly v rozpětí až 200C !!

a nic nedegradovalo.

0 0
možnosti
MT

zkuste vzít mobil a pěkně ho v obalu někde v chorvatsku na pláži nechat celý den.

0 0
možnosti