- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevytváří žádné Co2? Od kdy? Pořád je nejlevnější výroba vodíku z fosilních paliv.
Pokud se nenajde způsob, jak navázat vodík v nějakou sloučeninu a těsně před použitím vodík získat zpět(skladování), tak to bude těžko realizovatelné. Bohužel lidé doposud nejsou schopni pořádně utěsnit vodu, plyn, ani pohonné hmoty, natož vodík, který má jeden z nejmenších atomů vůbec. Ráno natankujete, večer tam budete mít půlku, aniž by jste ujeli jeden metr. Spíš bych věřil novým typům baterií, které jsou schopny akumulovat hodně energie, a jsou lehčí .I z hlediska bezpečnosti bych se přikláněl spíš k té baterii.
Chtěl bych vidět dnes elektromobily v provozu ?
Buď tam mají zimu a nebo zajede akorát tak 20 km a dojdou baterie.
Vodíku fandím
horší to bude s bezpečností
Vodíková energetika a elektro-mobilitta celkem dává smysl, podporu si zalouží. Jestliže u bateriové elektro-mobility je hlavním problémem ekologie (těžba surovin, odbourání odpadů), u vodíkových článků vyvstává otázka ekonomická a bezpečnostní.
A vy byste tedy financne ze sveho podporoval vodikovou energetiku? Proc?
Hlavni problem elektriny je, ze se blbe skladuje (baterie jsou proste "nouzovka", to se neda okecat). Pokud se podari nejaky prulom v tom procesu premeny elektriny (z vetru, slunce, prilivu) na vodikove palivove clanky, tak to, ze na to budou jezdit i auta uz bude jenom nepatrny bonus
Vodik se take blbe skladuje a hlavne prilis draze vyrabi, pokud to neni ze zemniho plynu.
Dříve jsem si myslel, že pohon na vodík bude super, nebudeme závislí na ropě. Z vody se ho vyrobí hodně a téměř za min.cenu. Jenže prdlajs, vodík se bude kupovat už hotový a cena bude hodně podobná jako u benzínu. Jediný rozdíl bude, že přestaneme být závislý na ropě. Takže, až budou auta na vodík a spotřeba vodíku stoupne, určitě pak klesne cena ropy a auta na benzín budou jezdit možná i levněji. Obávám se, že ekologické nařízení do té doby možná ty benzínové a dieselové motory zakáží nebo na ně přilepí ekologickou daň, aby se to lidem nevyplatilo. Takže pro lidi se nic moc nezmění.
OK po Tesle se stane modlou vodíkově naladěné Toyoty.
iDnes určitě nezaznamenal že na spalování VODÍKU jezdila před mnoha lety necelá stovka Ford Escortů. Dávno před nimi v roce 2006 vyráběl Ford jiný ale 10ti válec o obsahu 6750 ccm, motor.
To byly na přímé spalování ke kterému nedojde. Budou to palivové články jež mají američtí výrobci dávno vymakané a mnoho let před Toytou či dokonce před evropskými značkami. Kdyby ropa tak prudce nezlevnila, dávno by se na ně jezdilo.
Všechno je o penězích a od vývoje se upustilo. Kdo by financoval něco co je dražší než benzín?
Článkům na iDnesu se věřit nedalo nikdy a tendence je čím dál horší. Aneb po zbožňování Tesly, přicházejí snad jen po roce další modly. A s těmi stamiliardami bych neházel.
V článku chybí jedna docela podstatná informace, a sice z čeho se ten vodík dnes běžně vyrábí:
"There are four main sources for the commercial production of hydrogen: natural gas, oil, coal, and electrolysis; which account for 48%, 30% 18% and 4% of the world’s hydrogen production respectively." (https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production)
Čili drtivá většina je z fosilních paliv a proto je docela logické, že velcí hráči v petroprůmyslu podporují vodík :-).
To je samozřejmé. Shell podporuje vodík, ČEZ elektroautomobily :)
Jo to by bylo prima aspoň by jsme se zbavili závislosti na Arabech a Rusácích
je vidět že tomu rozumíte. Prozradíte nám kde se bere hen ten vodík?
Baterie v autě (která je vystavena teplotám -35 až +150C není to samé jako baterie u mobilu v kapse, nebo někde laboratoři.
Tam chceme aby chemické reakce probíhaly v rozpětí až 200C
a nic nedegradovalo.
zkuste vzít mobil a pěkně ho v obalu někde v chorvatsku na pláži nechat celý den.