Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od startu EET vzniklo víc hospod než zaniklo, uvedlo ministerstvo

Za téměř dva měsíce od zavedení elektronické evidence tržeb skončilo 104 restaurací. Více než trojnásobné množství však otevřelo. Uvedlo to ministerstvo financí na tiskové konferenci. Kontroly, které začaly v prosinci, zjistily 162 případů porušení. Největší zatěžkávací zkouška však přijde v březnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48n83t63o73n58í11n 15Š66v91i37h74n25o68s 8268937391182

Pokud AB počítá zavřené restaurace od zavedení EET, tak to počítá špatně! Tyto podniky zavíraly před zavedením EET, tedy do konce listopadu! On počítá od zavedení EET, tedy od začátku prosince!

0/0
24.1.2017 20:37

L49u33b55o65š 56Z52a48p62l15a55t22í70l87e33k 3319771752403

Lžete !!!

0/0
24.1.2017 19:39

V64í58t 35K51o88u17b20a 6846610224468

To jako 30 tisíc nových státních úředníků provedlo za 2 měsíce celých 1837 kontrol? Tam bych chtěl pracovat. Vyloženě nával práce. Oni i kdyby podnikatelé přiznávali pětinásobek, Dluhoslav to bude levou zadní roztáčet na mzdách nemakačenků, kteří budou mít za úkol ty plátce daní buzerovat a hlavně pokutovat za to že podle jejich názoru není vyvěšený plakátek dostatečně veliký.

0/0
22.1.2017 21:09

L55u50m32í93r 37V54i35t53h32a 2907407256202

Chybka se vloudila. Siced drobná, ale možná dost významná. Protože z hlediska EET patří do kategorie "občerstvení" i třeba čerpací stanice, kde musíte kávu zaplatit u pultu, nikoliv v automatu, EET za prosinec vykazuje i tržby těchto čerpacích stanic. Včetně výtoče benzínu, nafty a prodeje dalšího zboží. To jaksi panu ministrovi a ostatním úředníčkům uniklo. Inu - není se co divit. Rozdělit si každoročně stovky milionů odměn z našich daní, to dá práci. Co je proti tomu nějaká EET.

Kdo něvěří, ať se koukne dneska na účtenku od pumpy. Většinou na ní najde FIK.

0/0
20.1.2017 14:04

P52e54t92r 94K13o13l52o46u92š85e39k 6799828963444

Blbost.

Proto ČSÚ firmy buzeruje a datovkou posílá odkaz na jejich stránky kde se má vyplnit obor hlavní činnosti. Benzínka rozhodně jako hlavní obor nemá CZ-NACE 56 a pokud ano, tak to má špatně jak ČSÚ tak FS v EET.

Pokud je vedena benzinka v kategorii stravovacích služeb tak ten nárůst přece "snižuje" protože u pohoných hmot se nedá tak podvádět a tudíž budou mít evidované příjmy přibližně stejné jako minulý rok a navíc tam budou mít daleko daleko větší tržby než u restaurací.

0/0
20.1.2017 14:24

L47u55m70í90r 35V26i58t15h88a 2757607776942

Pane Koloušku, už jste vážně trapný.

Ministr financí oznámil, že za prosinec 2016 vykázali poplatníci EET za 20 miliard Kč. ČSÚ předběžně ukončí sběr dat za rok 2016 někdy v dubnu 2017.

EET vůbec nerozlišuje, za co ty tržby jsou, rozlišuje jediné - sazbu DPH. Ani to nemůže poznat a ani ji to nezajímá. AB prostě jen vyšel z toho, že povinnými poplatníky jsou pohostinství a ubytování, což je nepravda, plátci jsou i jiní - třeba benzínky - takže vypálil od boku kravinu jak Čapí Hnízdo.

Vy o tom nevíte vůbec nic. Jen jste si teďka vyhledal kategorizaci profesí a děláte ze sebe chytráka. Marně, bohužel.,

+1/0
20.1.2017 14:40

P34e52t48r 34K43o24l97o44u24š24e80k 6579688983624

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2017/evidence-trzeb-plni-ocekavani-financni-s-27365

Odkaz na prezentaci:

http://www.mfcr.cz/assets/cs/media/MFCR_Prezentace_2017-01-19_EET.pdf

4. strana: citace:

U podnikatelů, kteří spadají pouze do první vlny,

registrujeme zvýšení tržeb o 100%, tedy na

dvojnásobek oproti loňskému roku!!!

Ano porovnat to s těmi 20 miliardami byla chyba! To jsem si špatně vyložil. Oni neposkytli dostatek informací pouze marketingové kecy a jednou myslí celkem poudruhé pouze první vlnu.

Moje chyba.

Ale princip je zůstává stejný. Všechny informace mají. Není třeba čekat na daňové přiznání či něco dalšího. Oni mají přesné informace jaké zpracovává ČSU.

0/0
20.1.2017 15:09

A64l92e23n54a 57V90e15s75e29l48á 3893931925498

No, takže "všechny informace" nemají. Prosinec 2016 ještě ČSÚ vyhodnocený nemá.

+1/0
20.1.2017 15:21

L14u28m52í34r 57V22i50t46h15a 2467677976102

Přesně tak. Ale pan Koloušek to nikdy nepochopí.

0/0
20.1.2017 15:27

P33e41t88r 42K65o26l95o49u94š62e16k 6309148283754

Za prosinec 2016 mají relativně přesná data. To je snad lepší než statistická z ČSÚ ne?

0/0
20.1.2017 15:30

A29l84e52n30a 14V93e19s94e38l32á 3213861225288

Ale to už je jak "pes jitrničku sežral"...

Za prosinec 2016 mají "relativně přesná data", ale nemají je s čím porovnávat, protože za prosinec 2015 tatáž data nemají.

Za prosinec 2015 mají data ČSÚ získaná specifickou metodikou - a ta taky nemají s čím porovnávat, protože je zas ještě nemají za rok 2016.

Zatím nám tedy jen bylo řečeno, že se letos urodilo dvakrát víc jablek než loni švestek.

+2/0
20.1.2017 15:59

L86u76m85í58r 89V81i44t39h15a 2337767966982

Pane Koloušku, ČSÚ žádná data za prosinec 2016 nemá. Zavolejte si tam. Nebo napište.

Dokonce ani nemá přístup k datům od EET. Tedy alespoň by neměl mít.Bylo by to protizákonné.

+1/0
20.1.2017 15:29

P18e65t46r 13K52o92l73o26u30š92e47k 6939158233464

Komedie. EET eviduje relativně přesně tržbu a já budu čekat až co mi řekne statistický úřad.

ČSU si tak na základě těchto dat může opravit statistiku, naopak to nejde. Absurdní situace: Hmm ČSÚ nám řekl, že tržby vzrostly pouze o 80% hmm co s tím, řekněte podnikatelům ať náhodně 20% tržeb smažou ;-D

0/0
20.1.2017 15:36

A60l19e54n39a 83V30e18s85e29l71á 3233461415888

To není až taková komedie. EET sice "eviduje relativně přesně tržbu", ale my její výsledky dostaneme jen převyprávěné panem ministrem... v prezentační brožuře oplývající sice mnoha vykřičníky, ale téměř žádnými konkrétními údaji. (Že ten jediný konkrétní údaj o 20 mld možná zahrnuje i tržby za PHM už tu zaznělo.)

Zatímco ČSÚ je přece jen relativně nezávislá instituce a jejími výsledky jsou konrkétní a hlavně zveřejňovaná čísla. Mohou být nepřesná v důsledku použité metodiky, ale nebudou vylhaná na objednávku.

Tj. já bych opravdu "až co mi řekne statistický úřad" počkala.

+2/0
20.1.2017 16:33

P78e29t53r 17K94o11l38o90u29š67e93k 6479118663824

2013 - tržby údajně cca 90 miliard.

http://ekonomika.idnes.cz/restauracim-podle-odhadu-letos-poprve-od-roku-2008-vzrostou-trzby-px9-/ekonomika.aspx?c=A131201_104708_ekonomika_js

O tři roky by to při extrémním růstu 5% vylezlo v roce 2016 na: 104 miliardy.

Což je za měsíc průměrně cca: 8.7 miliard.

Babiš tvrdí, že přes EET to hlásí: 20 miliard. ( číslo co vylezlo z EET - blbosti jako duplicity dokáží odhalit a navíc to bylo pouze okrajový problém )

Porovnává to s číslem 10 miliard. ( nic co by se vymykalo růstu a tomu, že to je prosinec )

Plno lidí se to snaží zpochybnit. Možná je to pravda možná ne.

Ale na první pohled se nedá říci, že je to lež, jak se někdo snaží tvrdit.

0/−2
20.1.2017 11:17

A48l64e84n67a 97V77e94s78e47l22á 3773101795278

Jen detail "blbosti jako duplicity dokáží odhalit a navíc to bylo pouze okrajový problém"...

Nevím, jak to "dokáží odhalit". Když klient se zděšením zjistil, že dle soupisu EET má asi šestkrát větší tržby, než které eviduje jeho soft a snažil se vypátrat, kam to má ohlásit a co s tím má dělat, tak mu z FÚ pouze poradili, že si to musí projít a ty nadbytečné tržby vystornovat. Nebylo to až tak okrajové a "dokázat odhalit" si to musel každý poplatník sám.

(To, že prosinec je mimořádný měsíc a porovnávat ho s průměrem, je blbost, už tu zaznělo.)

+1/0
20.1.2017 11:25

L41u39m56í42r 37V50i73t92h85a 2207217176692

A jak víte, že všichni ti, kteří jsou v EET, jsou provozovatelé pohostinství? U nás ve firmě máme 3 prodejny potravin, z toho v jedné jsou dva stolky, kde si můžou návštěvníci koupit čaj, kávu, limonádu nebo svařák. Jenomže to už je považováno za občerstvení, takže provozovna spadá pod EET. Čili veškerá tržba, která v té prodejně vznikne, prochází fiskalizací, přičemž tržba z prodeje občerstvení činí necelé 1,5 % celkové tržby.

A takových prodejen jsou hlavně na venkově mraky. Takže nikoliv tržby z pohostinství, ale tržby evidované EET dosáhly 20 mld.

A to je přesně to, o čem mluvím. Čísla neověřená, neočištěná od dalších vlivů, jen propagandistické krmení hgloupých.

0/0
20.1.2017 12:11

P89e85t45r 45K29o50l12o80u17š37e77k 6439208823504

To je jedno jak to dělají, dělají to stejně jako ČSÚ pomocí kategorií.

CZ-NACE ( pokud nevíte co to je tak to neřešte )

Máte hlavní obor činnosti. To se patrně moc neměnilo.

Toto patrně nebyl jejich hlavní obor: http://www.nace.cz/nace/56-stravovani-a-pohostinstvi/

Spíš to bylo toto: http://www.nace.cz/nace/47-maloobchod-krome-motorovych-vozidel/

Nesmíte to posuzovat podle sebe. To, že vy něco nevíte, neznamená, že to neví někdo jiný.

0/−1
20.1.2017 12:29

A16l93e26n11a 58V73e86s38e47l15á 3733261195548

Jenže v tento moment to opravdu neví nikdo jiný. O něčem se můžeme bavit, až ČSÚ zveřejní údaje za prosinec. Protože doteď můžeme v nejlepším případě porovnávat hrušky s jabkama. Údaj ČSÚ za prosinec 2015 a výsledky EET za prosinec 2016, u kterého nevíme, do jaké míry vlastně pokrývá stejnou oblast jako odpovídající statisitcká hlášení.

0/0
20.1.2017 12:49

P77e74t55r 89K18o14l91o11u75š58e58k 6769468333114

No údaje za prosinec 2016 z ČSÚ je kupodivu údaj, který může být nejnepřesnější ze všech. ( pokud nezmění metodiku )

Protože, ČSÚ sbírá údaje určitým způsobem má korekční koeficienty na základě historie, korekcí mezi odhadem a skutečností atd.

Takže když mu kompletně změníte podmínky, což EET udělalo, tak se to statisticky může vyhodnotit špatně.

Správně se má metodika změnit tak, aby EET bylo vstupem pro statistické vyhodnocení. A asi to tak bude, ale možné ne hned, protože těžko říci, zdali na to mysleli.

Nehledě na to, že to není potřeba. V pohostinství je ta výhoda, že 99% příjmů jde přes EET tak ten údaj opravdu znamená tržby. Fakturou ( bez EET ) se platí snad pouze velké firemní akce. Takže ten údaj je opravdu údaj o tržbách, který se musí projevit v daňovém přiznání jako příjem.

0/0
20.1.2017 13:11

L77u98m26í66r 32V86i90t93h20a 2587957136572

Pane Koloušku, Vy máte fakt obdivuhodné sebevědomí.

Takže mi jistě odpovíte na jednoduchou otázku: Jak víte, že tržby dosud evidované v EET jsou výhradně a jen z hostinské činnosti a ubytování? Podíval jste se třeba v poslední době na účtenku od pumpy? Nebylo Vám na ní nic nápadné?

A řeči o NACE a podobných číselnících si nechte. To s EET nemá nic společného.

0/0
20.1.2017 13:31

P97e40t54r 34K92o35l38o62u31š52e12k 6789578143274

https://www.rychlapokladna.cz/blog/co-je-to-cz-nace.html

Nikdo netvrdí, že jsou evidované tržby jsou výhradně z hostinské činnosti, kde jste na to přišel??????? To je idiocie tohleto.

Jde o to, že dokážete přiřadit tržbu konkrétní firmy konkrétní kategorii hlavního oboru podníkání.

Přesně stejně jako to dělá ČSÚ. To jestli to dělají dobře či ne je irrelevantní. V nejhorším to dělají stejně špatně a data jsou špatná, ale porovnatelná. ČSÚ posílá dotazníky přes datovou schránku a ptá se na obor hlavní činnosti CZ-NACE a podle toho vyhodnocuje. Nic jiného nemá než tyto "špatné" informace, ale MF taktéže nemá nic jiného. Dělají to stejně

0/0
20.1.2017 14:10

A66l51e80n37a 62V36e68s15e57l58á 3853661865808

Já bych stejně s tou zuřivou obhajobou počkala... až se dovíme, že leccos bylo jinak, protože pan ministr zase něco "nevěděl". (Třeba, že než začne jásat nad krásným výsledkem EET, že se měl podívat na nějaké CZ-NACE apod.)

0/0
20.1.2017 14:27

P45e40t22r 11K43o13l44o13u34š83e20k 6949478553554

Jo krásně se může ukázat, že celou dobu hlavní obory CZ-NACE byly špatně přiřazeny protože to nikoho nezajímalo a až s příchodem EET se na to firmy více zaměřili. I když ani EET v tom nic nemění, pokud mají hlavní obor špatně, nic to neovlivní, jen tyto statistiky. Takže motivace pro to mít to dobře žádná není.

0/0
20.1.2017 14:38

P23a87v73e82l 72Š36e68v77č67í49k 6300385359960

Pravdu dí pan Babiš. U nás na hlavní třídě zkrachovalo několik lékáren, bank, pojišťovacích kanceláří, optikové a kosmetická studia a místo nich vznikají samé nové hospody. Ceny jako v Čapím hnizdě, škopek Plzně 95,- meníčko pětikilo....

0/0
20.1.2017 11:10

J74o17s67e51f 81L85e22b89d76u24š10k82a 4632263963265

Nevím jak kde. Ale u nás sončila v prosinci a dodnes ji nikdo neotevřel.

0/0
20.1.2017 10:56

P67a88v22e59l 43Š70e21v83č23í53k 6760625539610

Ve vedlejší vsi je z hospody šachový klub. Až bude teplo, sem tam si na dobře vychlazené šachy zajdu.

+1/0
20.1.2017 11:12

D23a74n19i15e59l 76P51a52n64e69k 6432331212590

Jak si vubec Babis muze dovolit takhle lhat? Ty cisla ma vycucana z prstu nebo odkud? Vzdyt danova priznani nejsou jeste vsechna odevzdana natoz zpracovana.

+4/0
20.1.2017 8:54

P81e89t72r 51K80o51l80o41u25š74e63k 6149948833374

EET jsou aktuální data. Tedy teoreticky máte 48 hodin po skončení prosince 2016 vše co potřebujete pro porovnání tržeb.

Z prosince 2015 máte data už dávno. Co vám chybí? ( já vím, ale psát to nebudu )

Zamyslete se odkud máte tu informaci a zamyslete se proč tu informaci někdo vypustil. Ten kdo vypustil tuto blbost prostě sází na to, že lidi jsou přesně jako vy. Proto lžou. Funguje to a vyplatí se to.

0/−1
20.1.2017 9:10

A38l19e59n45a 24V11e35s72e57l65á 3293741255338

Data z prosince 2015 nemáme a nikdy mít nebudeme. V té době přece EET nebylo...

+3/0
20.1.2017 9:28

P52e26t19r 58K60o11l33o80u34š80e12k 6809808583434

Aha takže tržby z daňového přiznání za rok 2015 nedokážeme vydělit 12ti co? To je moc složitá operace. Nepředstavitelná. Na to bychom možná museli mít i kalkulačku.

Nehledě na to, že pomocí dalších nástrojů jako KH či daňové přiznání lze analyticky dále zpřesnit odhad za prosinec 2015. Ale je to úplně zbytečné, protože se tu nebavíme o jednotkách procent, alo o dvojnásobném růstu tržeb.

0/−5
20.1.2017 9:48

A51l55e80n67a 24V36e60s83e87l95á 3583561275248

Vydělit to samozřejmě dokážeme. Ale pokud začneme vykřikovat, že dvanáctina loňských příjmů rovná se příjmům prosincovým, budeme v lepším případě za pitomce, v horším za lháře. V žádném oboru by to neplatilo. V hospodě, kde prosinec je oproti jiným měsícům zcela se vymykající je to už úplná hovadina.

+5/−1
20.1.2017 9:54

P84e60t76r 65K18o72l58o53u54š43e82k 6149568833774

Vy vůbec netušíte jak funguje statistika analitika jak funguje systém ADIS, ČSÚ kolik oni mají informací atd.

Vše je statistické vyhodnocování. Hraní si s nepřesnými čísly chcete li.

Ale dokáží relativně přesně stanovit kolik jaké jsou tržby za jednodlivé měsíce dle oborů atd. Ano nepřesně, ale nepřesnost je dostatečná a pohybuje se maximálně do 1%. Zpětně se to koriguje a metoda vylepšuje atd.

Příklad:

https://www.czso.cz/csu/czso/cri/maloobchod-prosinec-2015

Rozumný člověk to prostě pochopí, že se to dělá a metody jsou lepší a lepší. Zahrnuje to spoustu ukazatelů jak to vyhodnotit z dat, které jsou a vycucat číslo, které není. Nebylo EET a vyhodnocuje se to proto protože to jde a je to "nutné" pro plánování a přehledu.

Vám nestačí ani to, že rozdíl je 100%. To je komedie.

0/−3
20.1.2017 10:14

L43u43m29í76r 38V16i20t48h16a 2107957906412

Komedii rozehrává AB, a Vy jste vděčný divák, zdá se. Ani Vy totiž netušíte, jak funguje "statistika analitika". Kdybyste to tušil, uměl byste to aspoň napsat bez chyby.

Kdyby byla pravda, že tržby v pohostinství vzrostly o 100 % oproti prosinci 2015, jistě by pan ministr přiložil metodiku výpočtu. Žádnou takovou metodiku ale nedodal, takže toto tvrzení spadá do stejné kategorie, jako je tvrzení o hospodaření s přebytkem 61,8 mld. Kč, které nakonec on sám společně s Milošem Zemanem označili za pouhý důsledek účetní operace a oba shodně popřeli, že k reálné úspoře došlo.

Ergo pan AB rozjíždí volební kampaň, ve které chce získat tolik hlasů, aby mohl vládnout sám. Proto krmí uši důvěřivců jako jste Vy nehoráznými nesmysly a doufá (bohužel ale asi oprávněně), že se mu to podaří. Lidí, co jim ke štěstí stačí kobliha a kopanec do Kalouska, je pořád ještě hodně. Bohužel...

+5/0
20.1.2017 10:33

P31e62t12r 53K15o65l48o30u34š25e72k 6849848963104

To jestli je to pravda, je věc druhá.

Ale údaje pro porovnání 100% jsou. Je zajímavé, že chcete dokázat, že jeden mluví pravdu ale označení za lháře vám nevadí.

Není důvod si myslet, že nejsou přesnější data, než porovnání tržeb za rok 2015/12, ale i tak je to dostačující, pokud je tam takový rozdíl.

Oni mají na 100% přesnější data.

PS: ČSU dokonce vydal statistický nárůst cen i za restaurační služby za měsíc listopad 2016. On opravdu neobchází všechny druhy obchodů a nezjisťuje cenu. On to dělá naopak. Ze souhrných čísel vypracovává statistiky nárůstů. Stejně tak zpracovává nárůsty tržeb v jednodlivých měsících. Ale data nejsou veřejná. Veřejnosti vydá prohlášení s textovým popisem vybraných dat.

A to s tím přebytkem, to je krásná ukázka, že nechápete jak funguje rozpočet a hospodaření státu.

Stát má vždy mít pouze tolik peněz kolik je potřeba pro chod státu. Když nepotřebujete, tak si nepůjčíte. Takže i když hospodaříte s přebytkem 61.8 miliard, tak na konci roku nemáte na účtech navíc o 61.8 miliard!! Máte stále tolik kolik je potřeba pro chod státu. Je to číslo, které říká, že jste měli příjmy větší o 61.8 než výdaje. Nic víc.

PS: Vaše argumenty, které nesouvisející s tématem pouze ukazují, že se chytáte stébla.

0/0
20.1.2017 10:55

L46u83m19í78r 75V16i53t62h39a 2787877186742

Závidím Vám Vaši suverenitu, s jakou tady prezentujete absolutní bludy. Chcete mi vážně tvrdit, že když si nepůjčím, mám vlastně přebytek?

Chcete říci, že - dle Vaší logiky - když si naplánuji příjmy ve výši řekněme 500 tisíc korun + 100 tisíc půjčku, abych pokryl výdaje 600 tisíc korun, a pak ty výdaje omezím na 500 tisíc, takže si nebudu muset půjčit, že hospodařím s přebytkem 100 tisíc korun?

Když budu parafrázovat pana hostinského z Hospody Na Mýtince - No, já nevím, některé školy nemám,... Nechám to na PT publiku, ať se samo vyjádří :-)

+1/0
20.1.2017 11:57

A22l69e64n21a 81V26e32s91e41l38á 3983901455568

Ne, to je jinak. Ne, že "mně nestačí, že rozdíl je 100%", ale "k tomu, abych uvěřila, že rozdíl je 100% mi nestačí prohlášení pana ministra".

A už vůbec mi nestačí vaše tvrzení, že pan ministr předtím než vydal toto prohlášení si prostudoval podrobná data statistického úřadu.

Prostě kecá "jak mladé vrany", to je to...

A právě proto, že vím, jak funguje statistika a ČSÚ, tak si troufám tvrdit, že nějaká porovnávání nárůstu tržeb po zavedení EET, navíc očištěná od ostatních vlivů jako inflace, budou k dispozici nejdříve někdy začátkem roku 2018.

+2/0
20.1.2017 10:38

P18e28t56r 91K53o19l19o11u32š89e26k 6249358773104

Hmm zajímavé běžte jim do ČSÚ říci, že měsíční změny tržeb dělají zbytečně.

Vy nehledáte pravdu, vy chcete pravdu tvořit.

0/0
20.1.2017 10:57

A71l74e26n56a 72V18e64s59e61l12á 3673731185148

No, pravdu tady zatím tvoříte vy. Resp. slepě papouškujete "pravdu" pana AB.

Nerozumím vám - mám říct do ČSÚ, že to dělají zbytečně, protože to stejně nezabrání panu ministrovi si mlet svoje?

0/0
20.1.2017 11:02

P55e20t87r 40K58o45l43o82u86š44e98k 6659208473734

Podívejte se na můj nejaktuálnější příspěvek.

Možná je to prava možná ne, ale nic nevypovídá o tom, že je to určitě lež.

Já naopak vím, že když někdo říká, že k tomu potřebuje daňové přiznání tak 100% lže! Protože daňové přiznání za rok 2015 jsou a za rok 2016 (prosinec) má přesná data.

0/0
20.1.2017 11:24

A93l66e90n54a 90V68e63s81e43l71á 3473521675948

Ještě dodatek. Ani kontrolní hlášení v roce 2015 ještě nebylo, takže fakt naprosto není z čeho tyto údaje čerpat.

+3/0
20.1.2017 10:02

L88u85m44í10r 95V75i78t38h82a 2767417656882

Tady vůbec není o čem se bavit, protože nejsou srovnatelná data. Navíc letos začala zimní sezóna o týdny dřív, než loni, na většině hor například v prosinci 2015 vůbec nebyl sníh. Ekonomika vzrostla, lidi začali chodit do restaurací, začali si více dopřávat, ale třeba i víc dojíždět za prací a přespávat v hotelích a ubytovnách a stravovat se tak "po hospodách". Jak tohle všechno chcete zohlednit? Vy vůbec nevíte, o čem mluvíte...

+1/0
20.1.2017 10:23

P86e81t57r 17K97o27l84o66u44š75e29k 6269458913384

Jinak řečeno zrušte ČSÚ - je to všechno na nic ;-D

Nebo jim běžte prosím říci, ať si opraví data za prosinec 2015, protože nebyl sních ;-D

0/−1
20.1.2017 10:26

L54u68m20í91r 75V87i97t57h63a 2647237706932

Sních opravdu nebyl... :-) Dokonce ani sníh.

Ale k věci: Máte alespoň trochu představu, kde bere ČSÚ data pro svoje statistiky? Jak často je sbírá a jak je zpracovává?

Viděl jste někdy dotazník ČSÚ, který podnikatelé vyplňují?

Vystupujete zde velmi suverénně, takžee předpopkládám, že ano. Mlůžete mi prosím popsat postup, podle kterého zjistí, jaké byly v pohostinství tržby v prosinci 2015? A jak jste dospěl k té odchylce 1%?

+1/0
20.1.2017 10:37

P65e83t23r 22K35o79l75o98u84š63e49k 6359828373534

Jak je podle vás možné, že v lednu 2017 poskytuje ČSU údaje o nárůstu tržeb v prosinci 2016 v maloobchodě, kde EET není?

Jsou to statistické údaje, které se revidují a často když se něco reviduje, tak to o je méně než o jedno procento. Vyjímečně o více než procento.

https://www.czso.cz/csu/czso/cri/maloobchod-listopad-2016

Je to hraní s čísly to ano, ale není to nic co lítá v desítkách procent.

Není důvod se domnívat, že státní úřady konkrétně ministerstvo financí nemá přístup k datům ČSÚ.

0/0
20.1.2017 11:58

J19o24s82e60f 83L50e83b23d65u49š89k11a 4882333933525

No, pouď tohle Babiš dělá, pak je obyčejný trouba, nebo dokonce lhář

0/0
20.1.2017 10:53

P83a56v89e11l 60K61r17a90u65s 2250385689152

babiš je lhář, tohle nemůže vědět a ani srovnávat... Teď určitě né.

+4/0
20.1.2017 2:35

L69u66m91í59r 53V48i48t80h61a 2857537806692

Je to lhář. Nemůže to vůbec vědět. Ale koblihy to spolknou, ty takové detaily, jako že ta data není s čím porovnat, neřeší.

+3/0
20.1.2017 8:49

J57a71n 44J77o85r75d90a20n 5651777919

Rakosnici si take do vecerek musi poridit EET?

To jsem na ne zvedavy!

0/0
19.1.2017 21:07

L36u91m56í17r 90V94i67t21h24a 2187947826962

Musí. A když nepořídí, můžete je naprášit. Anonymně.

0/0
20.1.2017 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.