Diskuze
Do tří let zkušební hyperloop a pak už to půjde rychle, odhaduje šéf HTT
Děkujeme za pochopení.
L82i80b51o37r 95P74e59t82r90á52š
Studie vlivu na zivitni prostredi....tak to sou kluci vpr...
P44e51t50r 91Č34e32r52m43á63k
Tak kombinace faktorů ČR, Brno a Musk je záruka toho že to nebude nikdy
M59i97r73o30s65l27a38v 97Z69i76k11m20u38n66d
Projekt je technicky zajímavý, akorát bude problém s tím, že "nikdo" nebude chtít takovou trať na svém pozemku ...
Jedná se soukromý projekt, takže vyvlastnění pozemku není právně možné ... důkazem budiž komplikace spojené se získáním pozemku pro řekněmě "veřejně prospěšnou stavbu" obchvatu obce, na dálnice ani nepomýšlím ...
S tím se zjevně pro české poměry nepočítá ... ďábel se skrývá obvykle v detailu ....
M75i93c64h74a10l 72T49i26m43k35o
Taky si říkám, že tohle bude problém...tohle mozna muze fungovat na jihozapade USA, kde je mezi velkomesty obvykle jen liduprázdná polopoušt, ale neumím si to dost dobře představit v hustě zalidněně a členité Evropě.
P60e44t72r 83N44o91v26o29t74n51y
Že i takový obyčejný kreslený seriál dokáže předpovídat budoucnost. Kdo bude prezident USA, nebo jak se jedno provinční město nechá ošidit podvodníkem s jednokolekou/hyperloopem. :-)
S52t64a18n59i84s19l67a75v 89Č16e89š41k15a
K těm solárním článkům, které poskytují hyperloopu energii (že by to stačilo k provozu?) bych doporučil ještě tři cestovní třídy - první, druhou a sado-maso. Tu třetí možnost díky podepsané spolupráci s brněnským magistrátem. Brňáci jistě vědí proč.
Jinak mi to celé připadá jako ten nejklasičtější tunel všech tunelů na peníze daňových poplatníků. A selský rozum mi říká jedno. I v případě že by tohle veledílo někdo někdy dovedl do skutečného provozu, v čemž jsem dost skeptický, bych předpokládal, že nejprve se provoz hyperloopu bude několik let ověřovat na nějaké kratší trati - třeba z letiště do středu města, při čemž se začne menšími, relativně bezpečnými rychlostmi. Teprve když by se eliminovala všechna rizika a vychytaly "všechny mouchy", kterých jistě bude hodně, bych pokládal za rozumné dát se do budování meziměstských tratí. A do podpisu memorand o spolupráci a nalévání veřejných peněz do takového projektu.
Kdyby totiž z důvodu nějaké poruchy taková kapsle skončila zarytá pár set metrů daleko v poli, včetně svého osazenstva, asi by to nezískalo moc dalších cestujících.
J84a74n 96D68ě56t52á69k
Celá tahle diskuse je zbytečná, protože žádný hyperloop nebude. Mark my words.
P23e43t63r 48V69o31p54i53č63k76a
hypertunel. Rozhodne to nepřipomíná nic jiného.
M59i81r45e86k 23G20a84j14e89r
Nevite nekdo, jaky by hyperloop vubec mel mit pohon? Ja vim, ze je to uplne zakladni vec, a proto me udivuje, ze to neni napsano v clanku. Cituji: "Napřiklad Elon Musk sám řekl, že dobrá technologie by byla maglev, ale ta že je moc drahá. My proto počítáme s pasivní magnetickou levitací, která vyjde levněji a má stejné výhody." - Tim rika jen, ze se to nebude pobybovat na kolach (coz by pri uvadene rychlosti neslo), ale nerika, cim chteji nahradit magneticky linearni pohon. Pritom v jinych clancich o hyperloop jsem nasel prave tvrzeni, ze to tento pohon ma byt. Kompresor muze jen zmirnovat odpor nahromadeneho vzduchu a pri vyssi rychlosti opravdu i tlacit, ale nemuze fungovat pri male rychlosti, na kterou bude potreba cely vlak rozjet.
P89e15t72r 35N37o45v29o39t86ň19á46k
jsem pochopil, že to bude mít lineární pohon, pasivní magnety budou sloužit jen k "levitaci"
M32i68l75a15n 37C19h10a69l89u63p63a
Vážení blázni, je to jedna obrovská pí....na!!!
P23e22t22r 55N17o95v28o70t63ň21á64k
lidi se za posledních 10 000 let vůbec nezměnili, pořád by upalovali, když někdo prohlásí, že zem by mohla obíhat slunce.
T66o61m63á50š 17L36i13s50k90a
Tak si znovu zopakujeme fakta. Tento další dotační tunel Muska předpokládá že v trubce bude udržován tlak 1mbaru tedy 200x menší tlak než je v 10km. Tento tlak odpovídá výšce 50km a jde o tzv. jemné vakuum. Největším prostorem, v kterém se tento tlak doposud dá udržet je vakuová komora v současnosti využívaná NASA o objemu 22.000 m3 , je to obří stavba z velmi silnými stěnami z hlinku a tisíci tunami betonu, která tvoří nosný a ochranný skelet této relativně malé komory. Cena této komory byla tak obří že si jí mohla dovolit pouze armáda a i její provoz není nic levného. Jen pro představu hmotnost 22.000 m3 vzduchu je cca 30t.
Podívejme se co prodavači deště od soudruha Muska barevně nakreslili mezi Brnem a Prahou 210km dlouhou vakuovou komoru s objemem 30 až 80x větší než největší vakuová komora na této planetě a ještě se bez jakékoliv ochrany jen tak volně line přes celou republiku a aby toho nebylo málo tak v této komoře jen tak létají desítky tun rychlostí 1000km/h. Udržet něco takového dlouhodobě v chodu je fakticky nemožné a provozovat v tom bezpečně komerční dopravu je již holý nesmysl. Pokud by v jakékoliv části takové trubky došlo k dehermetizaci a tlak stoup na pouhých 0,2baru tedy tlak jaký je v 10km a do tohoto místa přijel onen bájný vláček o rychlosti 1000km/h bylo by to prakticky stejné jako kdyby narazil do zdi, skončilo by to destrukcí jak vlaku tak trubky a všeho co by stálo okolo. Energie vláčku o hmotnosti 70t při rychlosti 300m/s je stejná jako energie uvolněná výbuchem 1,5 tuny TNT.
No a něco takového si oni dotační podvodníci nakreslí jako tenkou trubičku nejlépe z obou stran obloženou dálnicí, každý terorista s antimaterálovou puškou a jízdním řádem musí byt nadšen, udělá dírku a jen počká až přijede vláček a zlikviduje tak trubku tak dálnici okolo. Takový tobogan by se dal postavit a provozovat za šílené prachy jako adrenalinový tobogán s vyšším rizikem pro cestujíc než let raketoplánem ,ale rozhodně ne jako komerční a bezpečná doprava.
V67á43c26l54a90v 15Z39e59l14i20n25k24a
Máte můj obdiv za snahu a za realistický až zdravě skeptický pohled na věc, ale proti odborníkům, kteří nasbírali své skušenosti na wikině anebo z letáčků pana Muska bojujete asi marně. Oni to možná pochopí ve chvlíli, kdy se i s tou kapslí rozprsknou na cucky i když tam na to už nebudou mít čas.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek
Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...
Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů
Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!