Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající některým řidičům sebevědomí, ale i velké čtyřkolky do skutečného terénu zažívá boom po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25á51n 48K17o65t50ú72č 2566534658326

Jediný objektívny argument v prospech SUV je pohodlnejšie nastupovanie. Ale to má význam len pre dôchodcov. Inak vnútorný priestor nič moc, horšie sa s tým parkuje (boxy v nákupných centrách sú robené podľa noriem z 80. rokov, kedy sa jazdilo na Š120), musí to mať nutne horšie jazdné vlastnosti na normálnej ceste (aj keď asistenčné systémy to dokážu zmierniť), vyššia spotreba, drahšie pneu, atď. Bezpečnosť? Pri zrážke s malým autom asi trochu áno, ale keď narazíte do stromu alebo sa prevrátite na strechu, je to jedno či Kodiaq či Octavia. Takže objektívne samé nevýhody.

Zostáva len jediný (subjektívny) dôvod, ktorý sa týka všetkých, ktorí s tým naozaj pravidelne nejazdia na nespevnených cestách: EGO.

0/0
24.1.2017 14:18

M80a34r71t43i21n 83R28u56z19i30c51k54a 1682688156227

Iluze bezpecnosti.... Resp., ano z suv je videt lepe krom pohledu dozadu za vuz, ale mnoho jinych ridicu ma problem videt pres ty suv... Takze az budou silnice plne suv, iluze bezpecnosti se vytrati, bude treba opet vyssich aut, aby vznikla nova iluze bezpecnosti? Abychom pak vsichni nejezdili v monstertrucich, dozajista budou velmi bezpecne proti suv...

0/0
22.1.2017 22:28

M19i52c45h53a45l 32M26i57l19l65e28r 9176972829232

pohledu dozadu, aspon pri couvani, napomaha kamera

0/0
23.1.2017 4:59

M69a72r43t46i56n 36R57u90z89i82c97k29a 1602738956787

Mel jsem na mysli, predevsim to, ze ta vyhoda v bezpecnosti bude trvat jen do doby, nez bude techto aut na ulicich vetsina... a musim rict, ze ne vzdy maji kameru a pri covani snaze prehlidnete i dite...

0/0
30.1.2017 22:46

M48a60r37t62i13n 18S21e85d58o18n24a 2345546656209

Tvrdit ze Roomster byl MPV a Kodiaq je SUV je osemetne. Z meho pohledu je Kodiaq hlavne MPV a az potom SUV diky vyssimu podvozku. Roomster pro smesne rozmery nikdy realne MPV nebyl.

+1/0
22.1.2017 19:26

J58a36n 16S80ů80r35a 4315573853612

V MPV jsou zařazena i jiná auta, která mají ještě směšnější rozměry, než roomster.

0/0
22.1.2017 20:05

M61a54r70t47i12n 64S83e22d85o79n56a 2695296196619

To nic nemeni na faktu ze to realne MPV nejsou bez ohledu co tvrdi vyrobce. Jako clovek z oboru jiste vite co MPV znamena a ze to Roomster svou velikosti nesplnoval.

+1/0
22.1.2017 20:35

J61a57n 87M48a22l33ý 3452342712495

No tak si to nazvěte mini MPV:-P SUV jde skrze klasické koncepce a třídy až do skupiny MPV.

0/0
22.1.2017 21:00

J91a53n 91S25ů53r26a 4125513113512

Reálně byl Roomster ve všech evropských statistikách veden jako MPV.

0/0
22.1.2017 21:59

J62i49ř48í 55S52c39h21w68a84c62h 8878174968286

stejně jako malé a velké hatche, nebo malé a velké sedany, malá a velká kombi či velká a malá SUV jsou malá a velká MPV.

Roomster patřil prostě do kategorie malých MPV".

0/0
23.1.2017 0:45

M29i76r43e18k 72G38a25j30e98r 5971206209900

Jak tu správně napsal pan Kuchař, tak hlavní důvod, proč SUV jsou bezpečnější, je ten, že s nimi lidí jezdí pomaleji. Jednak nemůžete projet zatáčku tak rychle jako s nízkým autem bez převrácení a pak při vyšších rychlostech strašně roste spotřeba kvůli odporu vzduchu. S kombikem se mně jezdilo mnohem lépe.

+1/0
22.1.2017 14:57

V96l42a62d54i28s28l66a97v 21B19u42r95y82š21e76k 1489192607844

tak to pan Kuchař napsal blbě, by mě zajímalo, kolik jste toho s moderními SUVéčky najezdil, jestli máte nějaké zkušenosti třeba s vektorováním točivých momentů, sofistikovaným pohonem všech kol a tak, když tak víte, že se to v zatáčkách převrací na rozdíl od žigulíku

0/0
22.1.2017 15:48

M55a73r95t75i82n 92S77e71d36o42n50a 2505446416479

Vami popsane vlastnosti levnejsi vozy (do 600 tis) casto nenabizi. Drzte se reality.

+1/0
22.1.2017 19:22

V24l35a31d18i68s87l40a29v 17B67u10r22y89š26e47k 1809892467354

většina automobilek sofistikovaný pohon všech kol zvaný AWD u levných vozů do 600 tisíc nabízí, výjimkou mohou být prémiové německé značky, pokud se budu držet reality, tak po mnohaletých zkušenostech s různými SUV můžu říct, že tyhle auta se nepřevracejí víc než žigulíky kombíky, ptal jsem se na zkušenosti těch, kteří si to myslí, nedozvěděl jsem se nic

0/0
23.1.2017 15:11

P63e27t10r 65Č79e60r50m55á39k 9658695689960

AWD je jen jedna za desítek obchodních označení a vůbec nic neříká o tom jaký pohon je ve voze instalován, a o sofistikovaný se tedy zpravidla nejedná.

Ale ano, technika pokročila a elektronické systémy skutečně převracení suv vcelku úspěšně bránit dokážou.

0/0
23.1.2017 20:32

V63l44a95d50i27s10l90a95v 25B53u87r17y81š79e86k 1549872617604

AWD je zkratka za all wheel(s) drive, tedy pohon všech kol, představa, že SUV musí jet zatáčkou pomalu, jinak se převrátí je samozřejmě hloupá, dál bych to nerozebíral, v životě jsem viděl hodně převrácených aut, ale žádné nebylo SUV

0/0
24.1.2017 17:10

P13e19t77r 29Č23e69r51m56á28k 9418105639470

No jak jsem napsal - je to pouze jedna z mnoha zkratek, která nic neříká o tom jaký systém pohonu všech kol je ve voze instalován.

A SUV se pochopitelně převrací stejně často jako normální auta, jen jich není tolik, tudíž to není tak často vidět, toť celé, představa že by tomu snad odolávala lépe by byla komická.

0/0
27.1.2017 11:28

P98e13t58r 55Č30e96r62m88á54k 9388485739220

Drtivá většina SUV žádný sofistikovaný pohon všech kol nemá, když už tak zpravidla obyčejná spojka. Ta jízdním vlastnostem na silnici nemá jak pomoci pokud to nemá alespoň 300koní.

Ale jinak vcelku souhlas - SUV nemají zas tak špatné jízdní vlastnosti jak by se mohlo na první pohled zdát.

0/0
23.1.2017 20:30

J57a96n 80M63a11l51ý 3132192642865

Tak že by řidiči s SUV jezdili pomaleji jsem si nevšiml 8-o

0/0
22.1.2017 17:00

D25a82n80i75e53l 72S64c24h88n50i18t78z30e41r 5341904971716

já jo.

0/0
22.1.2017 19:24

P58a80v38e54l 10J21e53ř75á64b40e58k 7591372444267

Když jsem začínal svoji současnou práci, tj., kdy musím i na nezpevněné cesty, začínal jsem s obyčejným Formanem, později jsem přešel na Transita.

Až na výjimky jsem i s Formanem zvládal běžné polní a lesní cesty, včetně ujetého zasetého pole s lehce rozmočeným povrchem.

Jediné co bylo potřeba, najít si fintu, jak to zvládnout.

To samé bylo s Transitem.

Jen výjimečně jsem měl starosti vyjet - třeba jsem se zdržel o hodinu, než jsem se vykopal. Jednou dvakrát za rok, když jsem podcenil denní oblevu.

Dneska když mám něco jako SUV s pohonem obou náprav tak si víc dovolím, zajíždím o kus dál, ale taky častěji auto vyndavám. Někdy i půl dne než se dostanu na pevnější povrch.

Obrovské plus ale je, že dnes náklad, věci pro práci, PHM mám samostatně od prostoru pro cestující. Nemusíme dýchat výpary z benzinu, jako když to bylo v kufru běžného auta. Také přes redukci mohu pohodlněji jet i v hodně nerovném povrchu a světlost pod autem je vyšší. Určitě vyjedu víc, ale není to zas tak rozdílné, jak si mnozí představují.

Ale na Transita co do prostoru, provozních nákladů rád vzpomínám.

Bezpečnost na kterou se mnozí u SUV odvolávají je tak nějak problematická. S ohledem na počet SUV na silnicích, výhody SUV se ztrácejí, stále častější je naděje na srážku se stejně těžkým autem. Manipulace okolo parkování, při vjedu do podzemních parkovišť je horší, mohutné "A" sloupky občas zakrývají chodce i náklaďák.

+2/0
22.1.2017 14:00

J72a39n 46M25a86l44ý 3802722332835

Co máte za SUv jestli se smým zeptat ? Dnes můžete mít i dodávku 4*4...a na Tranzita já také jen v dobrém R^

0/0
22.1.2017 17:13

P71e49t28r 59Č31e75r59m15á46k 9158155569690

SUV s redukcí?

0/0
23.1.2017 20:33

J81a69n 32T77a18r34a65b39a 4226726619579

Touareg 4XMotion

0/0
14.2.2017 8:35

R11o86s75t21i36s76l18a14v 70D38e70m34b25o42w64s98k54i 8891382200251

Tak dávej bacha, ať si nevypíchneš tím svým oko.

0/0
22.1.2017 13:29

R69o64s55t64i65s72l48a67v 54D58e75m65b11o30w87s83k92i 8191382960521

Pro pana Kroupu a jemu podobným.

0/0
22.1.2017 13:31

J98a52k97u96b 61F74e68i66f84a31r 7449519416409

Kdo po tom touží, ať si tu krabici koupí. Já zůstávám a výkonného sedanu a rozhodně nechci měnit. Chtěl jsem napsat, že jsou SUV hnusná, což je samozřejmě subjektivní dojem, ale teď jde do prodeje Stelvio, což je vcelku hezké auto.

+2/0
22.1.2017 10:34

J32a30n 56M69a14l68ý 3452262782935

Akorát, stejně jako Julinka ta cena....

+1/0
22.1.2017 10:42

J67a24k22u75b 24F60e79i10f23a72r 7709219566669

Jj, obzvláště QuadrifoglioR^

0/0
22.1.2017 10:45

R14o96b78i11n 68Ž36i41ž24k69a 2888644636466

V porovnání s konkurencí ta cena zas tak brutální není...

0/0
22.1.2017 19:37

V48l33a37d16i82s73l14a38v 47B62u92r51y33š51e44k 1379672697214

po SUV netoužím, ale už mám třetí nový, když se to začalo dělat, tak jsem věděl, že je to přesně co potřebuju, po snad deseti nízkých autech jsem přesedlal na SUV a nedám na ně dopustit, jestli jsou hnusná neřeším, auta si neprohlížím a většinou sedím uvnitř, takže je mě to jedno, postupně jak stárnu tak kupují menší SUV, zjistil jsem, že mě to stačí, dokud někdo nepříjde s něčím, co mě bude více vyhovovat, tak měnit nebudu a budu kupovat další, dnes jsem si prohlížel kolegovo BMW, ten chudák musí sedět snad 10 centimetrů nad silnicí s nohama před sebou, asi třetina auta je podélně uložený motor s pohonem zadních kol, takové auto bych teda fakt nechtěl

+2/0
22.1.2017 11:44

J73a88n 65M16a89l43ý 3562512612535

Proti gustu.... Soused má BMW 7 a nedá na to dopustit, když nemusí pracovně, tak rád jezdí Vianem 4*4, v létě Jaguárem nebo Audi cabriolety...A jelikož je zase po dlouhé době zima, tak si koupil Land Rovera v plné. Ale na jaře jde zase do Bába��

0/0
22.1.2017 11:59

V53l32a20d60i23s40l75a85v 66B87u47r51y38š65e44k 1859592447844

tak já jezdím celý rok jedním autem, čím víc aut, tím víc starostí, takže mě vyhovuje něco univerzálního do čeho se dobře leze a nemusím se zrovna dívat, kde utrhnu spojler, jel jsem s člověkem a říkám mu, ať vyjede ke mě na zahradu a on se pořád ošíval, že neví a bylo mu to blbý, tak jsem na něj udodil, proč jako že ne a on přiznal, že má u svého passata strach o pitomej spojler

0/0
22.1.2017 13:18

J96a86n 11M29a53l88ý 3572822272475

Je třeba přiznat, že jeho ekonomické možnosti jsou vysoce nad průměrem...asi tak.

0/0
22.1.2017 17:11

P71e36t31r 51Č84e92r40m81á89k 9208205679510

Problém je že univerzální auto neexistuje, vždy je to jen menší či větší kompromis. Stará dobrá pravda říká že rozumně pokryjí potřeby člověka 3 auta - sporťák/cabrio na léto, normální osobák na denní ježdění, teréňák na zimu/hory atd. Z toho ty krajní dvě mají zpravidla dlouhou životnost, takže stačí aktivně měnit jen to prostřední R^

Jinak to že se někdo bojí o spoiler nezmená že by ho tam pak i skutečně nechal, a naopak že by se ve vyšší autě nebál.

0/0
23.1.2017 20:37

J11a81n 72M31a60l10ý 3702132822215

K bezpečnosti. Z pohledu aktivní b. Mívají SUV o něco málo horší jízdní vlastnosti než sedany stejných rozměrů. Většinou mívají větší váhu, zvláště pokud jsou 4x4, takže pak záleží na motorizaci. SUV VŠ sedan ve stejné třídě a motorizaci - aktivní bezpečnost bývá lepší u sedanů. Pasivní bezpečnost : nafouknuté plechy a plasty neznamenají větší bezpečnost, záleží na deformačních zónách a konstrukci. SUV jsou vyšší, takže pokud to vezmete pod návěs kamionu - máte v SUV lepší vyhlídky, že nedojde k dekapitaci. Čelně do kamionu to vyjde na stejnou ( v rámci stejné velikosti). Jde tedy spíše o sugestivní pocit. Pokud se potká Duster s BMW řady 7, řidič Bava na tom bude lépe. Většinou však potkáte menší vozidla...

0/0
22.1.2017 8:58

V65l64a65d52i12s65l70a65v 57B57u48r93y61š25e98k 1529712147134

čistě z pohledu bezpečnosti a to ja aktivní, tak pasivní je nejdůležitější, kolik je zákazník ochoten za auto zaplatit, auto amerického prezidenta bude rozhodně bezpečnější než třicetitisícová ojetina z áček a to bez ohledu na její zařazení

0/0
22.1.2017 16:31

J69a34n 74M38a45l98ý 3462792672965

Inu můžete si koupit za pár korun ojetou např. Lancii Lybru Protecta...s lehkým pancéřováním a neprůstřelnými skly ;-D Jinak samozřejmě platí fyzikální zákony....

0/0
22.1.2017 17:12

V82l55a43d87i24s65l86a28v 50B37u25r28y54š61e20k 1139172307574

můžete si koupit co chcete, auto za pár korun vám ale jistě ochranu v případě nehody moc neposkytne

0/0
23.1.2017 12:05

J31a17n 37M66a98l23ý 3852892362305

A už je to tady opět. Ať si každý jezdí tím co mu vyhovuje. My jsme mladá 4 člená rodina a tak máme velké kombi a mini MPV. A jsem spokojený. Nejraději jsem jezdil s dodávkou. Kvůli posezu a rozhledu. Městská SUV jsou hatchbacky na větších kolech a s vyšší výškou a tedy posezení, což prostě někomu vyhovuje. Zase by jejich obliba mohla zlevnovat malé modely, neb výroba SUV zvyšuje flotilove emise automobilek.

+3/0
22.1.2017 8:23

J53a64n 84M13a67l74ý 3112142152465

V rodině máme též Toyotu RAV4 predokolku. Je s tím spokojenost až na jednu maličkost, padla možnost dát na střechu kola. Musí za auto... Takže musíte přemýšlet co budete z kufru potřebovat.

0/0
22.1.2017 8:34

M59i22r33e31k 75G86a50j79e23r 5271426909260

Na to právě u RAV4 byly výborné zadní dveře otvírající se do strany. Bohužel je Toyota přestala dělat.

0/0
22.1.2017 14:25

J32a45n 88M55a88l43ý 3742382742595

Rozumím...ale když tam máte kola, tak je jedno kam se zadek otevírá, prostě neotevřete bez sundání kol. Nicméně jde o mlaičkost ...

0/0
22.1.2017 17:03

M97a95r71t40i25n 85K86r19o97u12p83a 2971193829150

Čím kratší pé.o tím větší SUV.:-P

+2/−2
22.1.2017 5:30

M89i22c72h16a76l 18M87r61a48z62i67k 6777297224690

stejne tak lze rici, cim mensi mozek, tim horsi komentare...nemam SUV ale posuzovat lidi podle auta to je fakt uz diagnoza...

+6/0
22.1.2017 9:01

M40i18r84e61k 35G35a14j56e35r 5931356189430

Takže jakmile se někdo rozhodne přesedlat na SUV, zkrátí se mu péro a to tím víc, čím je větší?

0/0
22.1.2017 14:29

P87e42t33r 36M15i49c97h31a11l 2310964511192

Osobně tu módu SUV nechápu. Mám na mysli SUV pohybující se výhradně ve městech, zvlášť tady na Jižní Moravě, kde kopce skoro nejsou a sníh bývá pár dní v roce. Co mi na tom vadí je, že přes ně není vidět, ať v provozu nebo při parkování. Navíc většinou jejich řidiči neumí jet vpravo a tím pádem se dají hůř předjíždět - není vidět před ně. ... A úplně nejhorší jsou řidiči, kteří si velikostí auta "cosi" kompenzují.

+19/−1
22.1.2017 1:34

V43l33a76d56i17s67l95a37v 71B74u23r56y57š79e85k 1649472217514

mě taky vadilo, že přes ně není vidět, ještě horší jsou ty dodávky bez oken a to nemluvím o náklaďácich, částečně jsem to vyřešil tak, že jsem taky koupil SUV a už mám třetí, všem co nemají problém s penězi doporučuji a módu SUV chápu

+1/0
22.1.2017 7:54

L98á54ď72a 15V38r41a71n78ý 7248488388857

SUV neni o penězích. SUV je dnes od lowcostu až po luxus.

Je vidět, že paranoia určité luxusnosti je stále podvědomě zakořeněna. :-)

+6/0
22.1.2017 9:15

J86a20n 26M90a80l79ý 3772862672225

Přesně. Kdysi monstrózní SUV za vysoké částky byla luxusnější a civilnější variantou skutečných offroadu typu Landcruiseru, MB G, Terrana atd.... Obětováním terénních schopnosti. Dnes se tak městská SUV dají pořídit za cenu obdobně velkých hatchbacků apod

0/0
22.1.2017 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.