- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jediný objektívny argument v prospech SUV je pohodlnejšie nastupovanie. Ale to má význam len pre dôchodcov. Inak vnútorný priestor nič moc, horšie sa s tým parkuje (boxy v nákupných centrách sú robené podľa noriem z 80. rokov, kedy sa jazdilo na Š120), musí to mať nutne horšie jazdné vlastnosti na normálnej ceste (aj keď asistenčné systémy to dokážu zmierniť), vyššia spotreba, drahšie pneu, atď. Bezpečnosť? Pri zrážke s malým autom asi trochu áno, ale keď narazíte do stromu alebo sa prevrátite na strechu, je to jedno či Kodiaq či Octavia. Takže objektívne samé nevýhody.
Zostáva len jediný (subjektívny) dôvod, ktorý sa týka všetkých, ktorí s tým naozaj pravidelne nejazdia na nespevnených cestách: EGO.
Iluze bezpecnosti.... Resp., ano z suv je videt lepe krom pohledu dozadu za vuz, ale mnoho jinych ridicu ma problem videt pres ty suv... Takze az budou silnice plne suv, iluze bezpecnosti se vytrati, bude treba opet vyssich aut, aby vznikla nova iluze bezpecnosti? Abychom pak vsichni nejezdili v monstertrucich, dozajista budou velmi bezpecne proti suv...
pohledu dozadu, aspon pri couvani, napomaha kamera
Tvrdit ze Roomster byl MPV a Kodiaq je SUV je osemetne. Z meho pohledu je Kodiaq hlavne MPV a az potom SUV diky vyssimu podvozku. Roomster pro smesne rozmery nikdy realne MPV nebyl.
V MPV jsou zařazena i jiná auta, která mají ještě směšnější rozměry, než roomster.
Jak tu správně napsal pan Kuchař, tak hlavní důvod, proč SUV jsou bezpečnější, je ten, že s nimi lidí jezdí pomaleji. Jednak nemůžete projet zatáčku tak rychle jako s nízkým autem bez převrácení a pak při vyšších rychlostech strašně roste spotřeba kvůli odporu vzduchu. S kombikem se mně jezdilo mnohem lépe.
tak to pan Kuchař napsal blbě, by mě zajímalo, kolik jste toho s moderními SUVéčky najezdil, jestli máte nějaké zkušenosti třeba s vektorováním točivých momentů, sofistikovaným pohonem všech kol a tak, když tak víte, že se to v zatáčkách převrací na rozdíl od žigulíku
Když jsem začínal svoji současnou práci, tj., kdy musím i na nezpevněné cesty, začínal jsem s obyčejným Formanem, později jsem přešel na Transita.
Až na výjimky jsem i s Formanem zvládal běžné polní a lesní cesty, včetně ujetého zasetého pole s lehce rozmočeným povrchem.
Jediné co bylo potřeba, najít si fintu, jak to zvládnout.
To samé bylo s Transitem.
Jen výjimečně jsem měl starosti vyjet - třeba jsem se zdržel o hodinu, než jsem se vykopal. Jednou dvakrát za rok, když jsem podcenil denní oblevu.
Dneska když mám něco jako SUV s pohonem obou náprav tak si víc dovolím, zajíždím o kus dál, ale taky častěji auto vyndavám. Někdy i půl dne než se dostanu na pevnější povrch.
Obrovské plus ale je, že dnes náklad, věci pro práci, PHM mám samostatně od prostoru pro cestující. Nemusíme dýchat výpary z benzinu, jako když to bylo v kufru běžného auta. Také přes redukci mohu pohodlněji jet i v hodně nerovném povrchu a světlost pod autem je vyšší. Určitě vyjedu víc, ale není to zas tak rozdílné, jak si mnozí představují.
Ale na Transita co do prostoru, provozních nákladů rád vzpomínám.
Bezpečnost na kterou se mnozí u SUV odvolávají je tak nějak problematická. S ohledem na počet SUV na silnicích, výhody SUV se ztrácejí, stále častější je naděje na srážku se stejně těžkým autem. Manipulace okolo parkování, při vjedu do podzemních parkovišť je horší, mohutné "A" sloupky občas zakrývají chodce i náklaďák.
Co máte za SUv jestli se smým zeptat ? Dnes můžete mít i dodávku 4*4...a na Tranzita já také jen v dobrém
Tak dávej bacha, ať si nevypíchneš tím svým oko.
Pro pana Kroupu a jemu podobným.
Kdo po tom touží, ať si tu krabici koupí. Já zůstávám a výkonného sedanu a rozhodně nechci měnit. Chtěl jsem napsat, že jsou SUV hnusná, což je samozřejmě subjektivní dojem, ale teď jde do prodeje Stelvio, což je vcelku hezké auto.
K bezpečnosti. Z pohledu aktivní b. Mívají SUV o něco málo horší jízdní vlastnosti než sedany stejných rozměrů. Většinou mívají větší váhu, zvláště pokud jsou 4x4, takže pak záleží na motorizaci. SUV VŠ sedan ve stejné třídě a motorizaci - aktivní bezpečnost bývá lepší u sedanů. Pasivní bezpečnost : nafouknuté plechy a plasty neznamenají větší bezpečnost, záleží na deformačních zónách a konstrukci. SUV jsou vyšší, takže pokud to vezmete pod návěs kamionu - máte v SUV lepší vyhlídky, že nedojde k dekapitaci. Čelně do kamionu to vyjde na stejnou ( v rámci stejné velikosti). Jde tedy spíše o sugestivní pocit. Pokud se potká Duster s BMW řady 7, řidič Bava na tom bude lépe. Většinou však potkáte menší vozidla...
čistě z pohledu bezpečnosti a to ja aktivní, tak pasivní je nejdůležitější, kolik je zákazník ochoten za auto zaplatit, auto amerického prezidenta bude rozhodně bezpečnější než třicetitisícová ojetina z áček a to bez ohledu na její zařazení
A už je to tady opět. Ať si každý jezdí tím co mu vyhovuje. My jsme mladá 4 člená rodina a tak máme velké kombi a mini MPV. A jsem spokojený. Nejraději jsem jezdil s dodávkou. Kvůli posezu a rozhledu. Městská SUV jsou hatchbacky na větších kolech a s vyšší výškou a tedy posezení, což prostě někomu vyhovuje. Zase by jejich obliba mohla zlevnovat malé modely, neb výroba SUV zvyšuje flotilove emise automobilek.
V rodině máme též Toyotu RAV4 predokolku. Je s tím spokojenost až na jednu maličkost, padla možnost dát na střechu kola. Musí za auto... Takže musíte přemýšlet co budete z kufru potřebovat.