Diskuze
Z Itálie do Turecka přes Česko. Delší let šetří aerolinkám peníze
Děkujeme za pochopení.
M89i88l57a23n 65V92o94l93e43k
Na to si vzpomeňte, až po vás zase budou chtít palivový příplatek, protože se zvyšuje cena ropy.To vám budou tvrdit, jak je každý kilometr strašně drahý.
M49i56c23h12a34e22l 87P22r32i40n48c
Moc bych se tím nechlubil, pan ředitel zřejmě neví, kam investovat do rozvoje.
K31a78r62e41l 79V51a26c94h78u20t
A já proč se nám tu poslední dobou tak těžce dýchá - a on nám ten kyslík pálí ty houfy letadel nad našima hlavama!
J12o41z32e80f 91H84r21i85c72i79š35i19n
Nemohl by být postaven model, který by jednou měsíčně opitmalizoval cenu tak aby vzhledem k vývoju ceny ropy a cen okolitých krajin optimalizoval zisk z přeletů?
J93o21s39e21f 36D25v42o24ř75á98č25e32k
ja už vím o co tady jde!! jde o prestiž české republiky, někde začít musíme tak jsme začli pilotama, no co
P46e24t90r 30N41o36v75o35t59n59y
Ne, začali jsme si dobrovolně nechat sypat na hlavu saze z kerosinu.
B50o29h46u21m51i80l 58V95a53n57ě14k
Generální ředitel jásá jak se zvyšují přelety přes ČR, protože se platí nízké poplatky, ale už neřekne co z toho mají občané ČR.
Kromě zvýšených emisí co jim spadnou na hlavu NIC - PRD - další synonymum si dosaďte podle svého naturelu!
Ale tím se už generální ředitel nepochlubí.
Je to dáno mezinárodními smlouvami, které zjednodušeně stanoví, že jednotlivé státy zřídí službu, která bude řídit provoz nad jejích územím. Za přelety se budou platit poplatky, které pokryjí náklady této služby včetně jejich rozvoje, ale při tom se nesmí vytvářet zisk, který by se vyváděl mimo. Z toho vyplývá jednoduchý výsledek, čím více se přes území létá tím menší jsou při stejných nákladech poplatky.
Jak to probíhá? Jestliže jsou potřebné náklady ne služdu ve výší 100 a počet letů 100 tak se za let zaplatí 1 plus nějaké malé procento na rozvoj řekněmě 10% takže celkem 1,1. Pokud těch letů bude 200 tak už se zaplatí jen 0,55. Samozřejmě se ceny nemění kontinuálně vždy se stanoví ročně na základě výsledků předchozích obdobi a odhadu budoucího.
Z toho vyplývá specifické postavení státního podniku ŘLP v ČR. V zásadě nic od státu nechce a kromě daní a pojištění mu nic nedává. Své náklady ve výši 3,5 miliardy pokrývá platbami za poplatky které mu měsíčně posílá Eurokontrol. Kromě toho má malé zisky z dalších služeb, které ŘLP poskytuje.
V konkrétních číslech ŘLP dostalo v roce 2015 od státu 15 milionů jako kompenzaci za neplacené služby a zaplatilo cca 82 milionů na dani z příjmů. Rok 2015 byl také průlomový v tom, že se státu poprvé podařilo získat dalších 100 milionů přes fond zakladatele. A to vše při tržbách cca 3,8 miliardy z nichž absolutní věšinu spotřebovalo samo ŘLP. Je to moc nebo málo? To si může každý vyhodnotit sám. Osobně bych uvítal menší počet přeletů. Ty zvýšené emise za pár korun nestojí.
Tato základní finační pozicice vůči státu se zásadně nezmění se změnou počtu letů!
J35a93n 63N11o11v31á27k
A proč by z toho měl někdo něco mít, když se na provozu společnosti nijak nepodílel? Co má občan z vybraného mýta na dálnicích? - nic, také se vrazí do oprav a údržby.
K28a30r21e10l 75V21a41c96h80u81t
Ano, není to k smíchu. Až nám tu nějaké to letadlo řachne, nemusí se nám to líbit...
L27i77b79o77r 59M77o79u81č11k55a
predpokladam, ze Greenpeace uz naklada transparenty a jde tento ekologicky nesmysl resit!
D86a26v36i22d 23K44u84b92á45t
Moc to nechápu. Trasa Benátky-Istanbul je podle mě přes Slovinsko-Chorvatsko-Srbsko-Bulharsko. Kvůli kterému státu se jim vyplatí letět přes Rakousko-Česko-Slovensko-Maďarsko-Rumunsko(-Bulharsko) ???
R74a16d94i12m 23S33v60o46b94o76d46a
taky jsem premyslel, informacni hodnota clanku je velize nizka.
kolik tim dopravce usetri? kolik vlastne stoji ten prelet pres ceske uzemi?
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!