Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakobazar České dráhy. Staré motoráky míří do Polska

Na české železnici přibývá ojetých vlaků ze zahraničí, zároveň ale část starších souprav mizí dál na export. Zatím poslední transakcí je prodej motorových vozů 810 z majetku Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e40t91r 69K69o49r44b57e64l 9246387840582

Perlička je, že naše 810ky budou jezdit skrz bývalou stanici Vlčí Doupě v Hitlerově bunkrovém komplexu. Ten je na trati Węgorzewo - Kętrzyn. V době, kdy jsem tam byl, tak na trati fungovala jen sporadická nákladní doprava. Komplex nyní funguje jako muzeum a tak by mne zajímalo, jestli tam vlaky staví.

0/0
30.1.2017 11:58

L92u81k61á21š 74S63e85d33l71á13č30e87k 1203517167620

Tohle v Polsku jezdí dnes na té trati. http://www.it.ketrzyn.pl/wp-content/uploads/2014/07/10259765_746543898720237_3267731874650747845_n1.jpg

+1/0
30.1.2017 14:05

P98e13t57r 87K48o84r35b55e92l 9596517490542

Jízdní řád zatím pro letošek nemají, ale zastávku ve Vlčím Doupěti ano. Copak by asi řekl Hitler na to, že za sedmdesát let budou do jeho hlavního stanu vozit polské turisty české motoráky.:-)

+3/0
30.1.2017 14:57

P63a38v87e41l 65K43u58n18c 9542539978428

Autore, slovo vlakobazar se Vám povedlo.

+1/0
30.1.2017 8:50

L26u85k37á71š 81S59e96d38l94á65č21e79k 1963207177550

Tady každý kritizuje motoráky M 810, ale já si ještě pamatuji, kdy jezdily jenom motorové vozy M 131.1 s poválečnou technikou a dřevěnými lavicemi. Když se začaly objevovat motoráky M 810, šlo o zlepšení po všech stránkách. Dostaly tehdy osvědčené motory Liaz, které se montovaly do nákladních aut Liaz a do autobusu Karosa. Jen pro zmínku, Karosy ještě v devadesátých létech na dálnicích překonávaly v rychlosti některá osobní auta. ;-)Navíc tam byla hydromechanická převodovka, tak že soupravy při rozjezdu už tolik necukaly, nová prosvětlená kabina a polstrované sedačky. Je sice pravda, že každá spojka kolejnice při jízdě byla poznat, ale co by jste chtěly u dvounápravových vozů.

Pamatuju si, že vozy jako nové koupily i maďarské státní dráhy. Poláci je chtěli také, ale neměli na ně peníze, tak si je pořizují až dnes, nejspíš za cenu šrotu.:-/ Protože pokud ČD cenu nezveřejnily, nemají se čím chlubyt. A proč by se taky chlubily, když lokální tratě jsou rušeny a to i včetně těch horských, které by měly být turistickou atrakcí. Jdeme přesně opačným způsobem, než je tomu v západních zemích obvykle.:-/Rv

+2/0
29.1.2017 23:42

L16u28k25á22š 45S77e17d73l41á55č53e18k 1573537547580

překlep - chlubit:-)

0/0
29.1.2017 23:47

R59o55m31a98n 97J83e21s98c53h21k58e 9978275177445

Já si to nemyslím. v M 131.1 mohl člověk otevřít alespoň okno. U M 152.0 pouze u vleku na plošině. U lokálky 5-20 km souhlasím. Ale na trati 91 km Brno - Třebová na tenkých sedačkách bída.

0/0
30.1.2017 17:29

L55u35k13á12š 35S38e84d95l47á78č62e40k 1353157887790

Zapomněl jsem napsat, že M 131.1 měly maximální pouze rychlost 60 km/h u M 810 to je 80 km/h. Tak že podstatný rozdíl. Jinak na dálkové cesty to skutečně projektované nebylo, i když to zvládly bez problému.

0/0
1.2.2017 17:51

R50o21m61a30n 50J87e18s56c31h17k25e 9678345297185

Na lokálkách bohatě 60 km stačilo. U M 152.0 z výroby bylo na stanovišti hodně málo místa. Zlepšovatelé z Heřmanova Městce vymysleli zapuštění sedaček pro fíry do výklenku v přepážce.

0/0
1.2.2017 18:00

J55i33ř21í 97K81o54c51u28r30e73k 6595824295448

Vyrobeno jich bylo strašně moc, snad přes 600 kusů. Zhruba 200 jich bylo reinkarnováno do podoby regionovy. Jezdilo to na trasách délky přes 100 km, což je fakt znouzecnost a ani za vlády jedné strany to nebylo nic jiného než znouzecnost. Motor ze 60. let ... Ne díky, ani z té Kutné Hory města k rychlíku to není ono, proč taky chtějí dráty až na Město.

Jestli to poláci chtějí, budiž. K elektrickému panťáku EN57 jak když najde. Ale aby tohle bylo v roce 2017 páteří regionální dopravy v ČR? Snad každý* bus, sedmičkovou Karosou počínaje, má pohodlnější sedačky, nástup a místo pro kočárek. Takže pokud má být regionálka na nějaké úrovni, tak 810 budou muset časem vyklidit pole.

*) nepočítám pokus DPMB o sedačky vyrobené z prken. To už je pryč.

+3/−2
29.1.2017 21:01

R53o84m93a64n 41J17e86s65c86h92k66e 9278555797285

Bohužel i nové autobusy v MHD mají plastová tvrdá sedadla.

0/0
30.1.2017 17:31

V22a27c70l28a70v 17H16a24j17e16k 3346989929

A mistře Jene co třeba tohle téma;-D: http://byznys.ihned.cz/c1-65603190-leo-express-dostal-od-cnb-milionovou-pokutu-nedodal-vcas-vyrocni-zpravu-nestihame-rika-firma O tom na Idnes nepadne ani slovo??

+3/0
29.1.2017 18:17

F40r55a90n14k 87N21o77v31a31k 5135925211319

Kolik vlku se na tech sedackach v lete urodilo, to nikdo nespocita :D

+6/0
29.1.2017 16:28

J89i45ř28í 40K64o98c70u98r18e56k 6875644585378

Jojo, ve vlci ve skleníku, kde jinde to mají!

+1/0
29.1.2017 20:46

F46r70a86n58t16i17š93e34k 41P11l62á38š44e11k 1959892247777

„České dráhy v případě zájmu externích společností umožňují odprodej zbytných vozidel, pro která nemají využití a byla by jinak určena k postupnému vyřazení a následnému sešrotování,“ řekl Šťáhlavský.......kdyby aspoň mluvil pravdu......holt tiskový mluvka...

+1/−2
29.1.2017 14:50

P16e48t27r 69N94o75v50o35t38n92y 1321970131

Šukafon klidně prodají, zvlášť do zahraničí. Z toho žádná konkurence nebude.

+1/0
29.1.2017 17:32

I48v39a82n 41H60o43l53a85s 5137367648147

To sice ano, ale u lokomotiv by Péťovi za podobné tvrzení musel upadnout nejméně nos.

0/0
29.1.2017 18:14

K26a77t35e63ř68i12n27a 42K19o58z19á20k75o74v20á 2178791785108

Tak za 5 let budou tyto vlaky kupovat ČD zpět, aby opět jezdily na našich tratích.

+1/0
29.1.2017 14:42

M12a42r97e23k 98F60l69e45k55a69č 1916125214618

Muj sen byl si koupit starou vechtrovnu a jezdit tam na chalupu, když sem se díval co za ty zbořeniny chtějí, sen mě přešel 

0/0
29.1.2017 14:18

M65i78l97a24n 70V68o90l14e64k 5929893296729

Bohužel se dnes nikdy neříkají všechny údaje. Můžete se ofrňovat nad starým, ale měli byste vědět, že nákupy nových jsou na dluh. Aby ČD nezbankrotovaly, tak od nich státní SŽDC odkoupí nádraží apod., které ale logicky měla získat už při svém oddělení od ČD.

+2/−2
29.1.2017 12:57

V65a84c33l46a15v 34H36a62j70e28k 3636369139

no je otázkou zda se tím umořilo to co stát ČD dluži za roky 1990 až 2003.

0/−1
29.1.2017 18:19

I98v65a70n 72H27o55l96a57s 5207957228917

A co že jim dluží?

0/0
29.1.2017 20:26

J18i20ř19í 96K76o14c32u78r86e14k 6595324335858

Staršně moc peněz, VRT trať a hodinky s vodotryskem. Jo a ještě odstupné za přepravy uhlí, protože došlo na plynofikaci. A taky zrušení všeobecné železniční povinnosti.

+2/0
29.1.2017 20:37

V77a84c98l93a59v 43H87a67j69e34k 3426919759

Systém úhrady prokazatelné ztráty byl zaveden až se vznikem ČD a SŽDC v Roce 2003. Do té doby ČD z výnosů nákladní dopravy financovaly jak infrastrukturu včetně 1, koridoru na jehož financování si musely vzít půjčku od ERB, tak osobní dopravu. Zkuste si zjistit kolik to stálo a kolik na to ČD od roku 1990 dostávaly od státu.

+1/0
29.1.2017 22:54

J43a31r25e54k 88K20a53l95i24v27o64d93a 7246413561266

Abychom tuto řadu jenom nehanili, díky její jednoduchosti a tím nízké hmotnosti, zachránila naše regionální lokálky. Fakt, že náklady na její vypravení se prakticky rovnají s náklady na vypravení autobusu byl rozhodující. Stačí se podívat do zmíněného Polska jak dopadli tam. Ale jinak je cestování původní řadou 810 za trest, o tom žádná.

+25/−1
29.1.2017 12:30

P94a15v47e49l 41S77o22v57i25č45k78a 4136508505832

Ironií je, že Poláci kdysi chtěli koupit 810tky, aby nemusely po lokálních tratích jezdit v sestavě "těžký diesel + jeden vagon", ale neměli na ně peníze...

+2/0
29.1.2017 12:48

J63a84r37e87k 57K70a58l70i22v78o88d63a 7676433101446

S penězma na techniku byli vůbec na štíru. Postavili si CMK a potom tam neměli čím jezdit. Stačí se podívat, jaké šílenosti vymýšleli, aby vytvořili mašinu schopnou jezdit 160, než konečně vyrobili EP09. EP23, naše EP05 s převodem na 160 ve dvojicích a podobně....

+2/0
29.1.2017 13:00

M12a41r51e73k 28F93l52e44k65a19č 1666395524418

Ona ta rada má v sobě motor z karosy, pokud se nepletu

+1/0
29.1.2017 14:12

P49a55v73e42l 10S18o85v52i98č54k45a 4446358695512

Máte pravdu. Liaz ML 634 a převodovka Praga 2 M 70 jsou z Karosy ŠM 11.

+1/0
29.1.2017 14:22

J24i53ř23í 25K11o75c71u98r75e65k 6695424925328

Což je technika z 60 let ve vozidle z 80. let.

+1/0
29.1.2017 20:38

J47i13ř29í 28K79o39c42u88r35e43k 6905574585418

Jo? Proč chtějí ČD za tenhle motoráček 70 Kč, zatímco autobusáci jezdí kolem 25 Kč na kilometr.

+2/0
29.1.2017 20:39

V95í38t83ě67z81s91l50a64v 53K24l51o64z76í56k 3961769404757

Protoze bus neplati za dopravni cestu třebas

+1/0
29.1.2017 22:05

M92i29r60o50s26l26a55v 40Z18i34k28m79u33n52d 6268402127478

Tak si porovnejte plat strojvedoucího a řidiče ... když mají kraje zaplatit o pár kaček víc řidičům dosud pobírajícím žebráckou mzdu - o mzdě strojvedoucího se jim může stále jen zdát - tak mají kraje problém, kde na TO sehnat peníze ... když bude brát řidič autobusu stejný plat jako strojvedoucí (řidič drážního kolejového vozidla) a železniční dopravci nebudou platit za dopravní cestu, tak jako za ní neplatí autobusák v objednané dopravě (osvobození od daně silniční), tak bude cena velmi podobná ...

0/0
1.2.2017 17:29

R80o11m59a10n 80J81e59s14c75h24k61e 9858915587125

Bohužel mnoho lokálek bylo v 70.80.90.letech zrušeno. Židlochovice, Koryčany, Ždánice, Pohořelice, Tovačov, Mladeč, Polná, Jemnice, Malá Morávka, Horní Benešov, Vidnava a mnoho dalších.

0/0
30.1.2017 17:36

S25a64r38a 79N54o21v67a 3223512821261

Asi to beru jinak, když je pro mě tenhle vláček jen na výlety. V Jezdit s ním ale každý den do práce, to musí být krutý...

+15/−2
29.1.2017 11:48

S46t72a89n98i47s46l54a59v 94H39ř25e91b48í77č90e21k 7494401773

Ať si je Poláci užijí!!! Taková tří hodinová cesta ze Světlé nad Sázavou do Čerčan, tak ta na těch tvrdých pryčnách a hlavně v létě, opravdu stojí za to!!!;-D;-D;-D

+11/−5
29.1.2017 11:34

J32a42n 69Č76e17k86a86l 7599565354234

Smutné je, že v Polsku je to pořád vylepšení. :)

+8/0
29.1.2017 11:43

V87í18t 26M64r45h85a24l 1765759253410

Žel Polsko a železnice je opravdu smutná kombinace, zejména na vedlejších tratích.

+1/−1
29.1.2017 12:47

J41a62k72u10b 71Č89u11b63a 9980286807

Koleje slezské...

0/−1
29.1.2017 12:54

Z72b60i82g75n95i82e21w 59K85o96l33a81n50o 9176744822421

Jesli Polak kupuje, to znamena, ze se oplati (cena nebyla uvedena, to myslim, ze pul darmo). Te motoraki budou modernizovany, nebudou v nich drevene sedadla, budou nove toalety atd. Budou jezdit 5 let a potom se proda na Litvu nebo daruje Ukrajine.

+5/0
29.1.2017 18:20

V14í96t 71M64r62h90a11l 1175139173250

Kdyby jste cestoval ještě ve vagónech s dřevěnými lavicemi, rád by jste vzpomínal na Orchestrióny;-).

+2/−1
29.1.2017 12:46

S96t57a92n36i93s17l44a65v 80H69ř89e40b65í25č38e43k 7174791323

A co si myslíte, že bylo za lavice v těchto vlacích? Dřevo, nebo kov potažené slabou vrstvou koženky! Čili tvrdé, jako tvrdé!:-)

+1/0
29.1.2017 13:42

V91í95t 17M68r58h11a55l 1265209683810

Ale přeci jenom i ta koženka už byla nějaký ,,luxus";-D.

+2/0
29.1.2017 13:53

S68t91a75n95i62s37l13a96v 86H43ř72e19b11í71č24e66k 7164481333

Hm, na pohled!;-D

0/0
29.1.2017 15:27

R56o92m36a80n 24J28e88s88c44h34k48e 9898335957985

V létě vedro , okno nemožné pořádně otevřít. Pouze na vlekách na plošinách šlo otevřít okno. Lavice tvrdé a tenké konženky. Jet 91 km z České Třebové do Brna DĚS.

+1/0
30.1.2017 17:39

J11i96ř64í 68N62e10v39r19l91a 8882293869157

Článek fajn - ale pane Sůro, v té poslední větě Vám OPĚT nesedí čárky tak, jak mají být. A to jste redaktor idnes! :-P

+2/−1
29.1.2017 11:31

M95i43l44a49n 77L85i22n87h41a21r61t 8774736487686

Já jsem z toho taky nevrlý, ale myslím si, že ty čárky jsou dobře...:-/

+1/0
29.1.2017 11:53

M72i48r53e48k 22Z12á70v26o11d46n84ý 7332267820438

Jen tak dál. 810 je skutečně za trest.

+8/−4
29.1.2017 10:45

Z90d94e40n82ě91k 10K88o98r21f 8476838207683

To je ale ty Regionovy z nich predelany nic moc lepsiho. Drncani pomalost. Ten Stadler je lepsi mutu srovnávat

+2/−1
29.1.2017 12:31

Z85d13e90n87ě61k 70K46o52r45f 8796748137353

Muzu preklep

0/0
29.1.2017 12:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.