- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Perlička je, že naše 810ky budou jezdit skrz bývalou stanici Vlčí Doupě v Hitlerově bunkrovém komplexu. Ten je na trati Węgorzewo - Kętrzyn. V době, kdy jsem tam byl, tak na trati fungovala jen sporadická nákladní doprava. Komplex nyní funguje jako muzeum a tak by mne zajímalo, jestli tam vlaky staví.
Tohle v Polsku jezdí dnes na té trati. http://www.it.ketrzyn.pl/wp-content/uploads/2014/07/10259765_746543898720237_3267731874650747845_n1.jpg
Tady každý kritizuje motoráky M 810, ale já si ještě pamatuji, kdy jezdily jenom motorové vozy M 131.1 s poválečnou technikou a dřevěnými lavicemi. Když se začaly objevovat motoráky M 810, šlo o zlepšení po všech stránkách. Dostaly tehdy osvědčené motory Liaz, které se montovaly do nákladních aut Liaz a do autobusu Karosa. Jen pro zmínku, Karosy ještě v devadesátých létech na dálnicích překonávaly v rychlosti některá osobní auta. Navíc tam byla hydromechanická převodovka, tak že soupravy při rozjezdu už tolik necukaly, nová prosvětlená kabina a polstrované sedačky. Je sice pravda, že každá spojka kolejnice při jízdě byla poznat, ale co by jste chtěly u dvounápravových vozů.
Pamatuju si, že vozy jako nové koupily i maďarské státní dráhy. Poláci je chtěli také, ale neměli na ně peníze, tak si je pořizují až dnes, nejspíš za cenu šrotu. Protože pokud ČD cenu nezveřejnily, nemají se čím chlubyt. A proč by se taky chlubily, když lokální tratě jsou rušeny a to i včetně těch horských, které by měly být turistickou atrakcí. Jdeme přesně opačným způsobem, než je tomu v západních zemích obvykle.
Vyrobeno jich bylo strašně moc, snad přes 600 kusů. Zhruba 200 jich bylo reinkarnováno do podoby regionovy. Jezdilo to na trasách délky přes 100 km, což je fakt znouzecnost a ani za vlády jedné strany to nebylo nic jiného než znouzecnost. Motor ze 60. let ... Ne díky, ani z té Kutné Hory města k rychlíku to není ono, proč taky chtějí dráty až na Město.
Jestli to poláci chtějí, budiž. K elektrickému panťáku EN57 jak když najde. Ale aby tohle bylo v roce 2017 páteří regionální dopravy v ČR? Snad každý* bus, sedmičkovou Karosou počínaje, má pohodlnější sedačky, nástup a místo pro kočárek. Takže pokud má být regionálka na nějaké úrovni, tak 810 budou muset časem vyklidit pole.
*) nepočítám pokus DPMB o sedačky vyrobené z prken. To už je pryč.
Bohužel i nové autobusy v MHD mají plastová tvrdá sedadla.
A mistře Jene co třeba tohle téma: http://byznys.ihned.cz/c1-65603190-leo-express-dostal-od-cnb-milionovou-pokutu-nedodal-vcas-vyrocni-zpravu-nestihame-rika-firma O tom na Idnes nepadne ani slovo??
Kolik vlku se na tech sedackach v lete urodilo, to nikdo nespocita :D
Jojo, ve vlci ve skleníku, kde jinde to mají!
„České dráhy v případě zájmu externích společností umožňují odprodej zbytných vozidel, pro která nemají využití a byla by jinak určena k postupnému vyřazení a následnému sešrotování,“ řekl Šťáhlavský.......kdyby aspoň mluvil pravdu......holt tiskový mluvka...
Šukafon klidně prodají, zvlášť do zahraničí. Z toho žádná konkurence nebude.
Tak za 5 let budou tyto vlaky kupovat ČD zpět, aby opět jezdily na našich tratích.
Muj sen byl si koupit starou vechtrovnu a jezdit tam na chalupu, když sem se díval co za ty zbořeniny chtějí, sen mě přešel
Bohužel se dnes nikdy neříkají všechny údaje. Můžete se ofrňovat nad starým, ale měli byste vědět, že nákupy nových jsou na dluh. Aby ČD nezbankrotovaly, tak od nich státní SŽDC odkoupí nádraží apod., které ale logicky měla získat už při svém oddělení od ČD.
no je otázkou zda se tím umořilo to co stát ČD dluži za roky 1990 až 2003.