Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme ochotni v Česku zafinancovat nové jaderné reaktory, nabízí Rusové

Ruský zájemce o dostavbu jaderných reaktorů v Česku Rosatom přichází s nabídkou, že pomůže zajistit jejich financování. Na podobnou nabídku kývli v Maďarsku, kde Rusko poskytlo úvěr na elektrárnu Paks výměnou za dodávku jaderných technologií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O38n77d44r90e51j 75M29a43t93e46j33k56a 9619558524649

tak jiste.. trochu toho stesticka a hnedle tu mame kvalitni ruskou technologii zalozenou na desitkach let (stare) technologii. Nevadi.. otazkou neni cena nebo kvalita, ale kolik stovek milionu dostanou lide spojeni s CEZ a predevsim vladou. Obavam se, ze ruska nabidka vyhraje. Oni umi tlacit lidi penezma a kdyz to nejde jinak tak maji dalsi skvelou hracku k presvedcovani s nazvem AK47 ... s tou tady v CR (CSSR) ukazovali jak moc umi delat cokoliv kolem technologii.. VAZ, LADA, MOSKVITCH atd atd ;) hold neni na ruskou techniku :) ... jsem z leteckeho prostredi (MIG , MI, SU) a muzu rict ze pokud delaji soudruzi stejne i reaktory, tak se nemame ceho bat.. :) oni vsechno fakt predimenzuji ...

0/0
14.2.2017 16:09

P65a66v42e53l 20C21h12a54m76r81á87d 4847470269215

Černobyl nám stačil, tento národ nemá pud sebezáchovy pro dostatečný vývoj bezpečnostních prvků. Důkazem byl raketový program, kde místo bezpečnosti hleděli na prvenství. Lidský život nemá v Rusku hodnotu a podle toho se tam i vyvíjejí technologie. Něž Rusko, raději budu svíti svíčkou!!!

0/0
1.2.2017 7:49

J97a17n24a 68H71u85b57á73l90k52o20v62á 7453867946162

Rusáky NE Rv

+2/0
30.1.2017 19:23

J77a65n 73Z30i66e57g72l69e70r 1451896791408

Americké reaktory nabízené společnosti Westinghouse AP 1000 jsou lepší než ty ruské. Navíc, jak již bylo řečeno, měli bychom diverzifikovat své energetické zdroje. Jestliže tedy jsme už na Rusku podstatně závislí v dovozu ropy a plynu, pak bychom jadernou energetiku měli svěřit někomu jinému.

0/0
30.1.2017 16:55

J73ú73l65i21u57s 47M18i45k44u53l56a 9508975702660

Pán Ziegler, v dnešnej dobe v jadrovej energetike neexistujú lepšie a horšie technické riešenia. Na pomyselnej špici je dnes každá "firma", ktorá dokáže vyvinúť, postaviť, uviesť do prevádzky a po skončení životnosti odstaviť a pracovať na kompletnej "likvidácii" tohoto neskutečne zložitého zariadenia. Otázka energetickej nezávislosti je životne dôležitá, odborníci o tejto téme píšu a riešia sa problémy... Diverzifikácia zdrojov, tak sa tomu odborne nadáva. Nie je jednoduché zmeniť dodávateľa, pretože niečo máme a sme na to zvyknutí a vyškolení. Ako príklad stačí dodávka paliva od firmy Westinghouse do Temelínu a s tým súvisiace problémy. Zásadný problém je však niekde inde - sú stále silnejšie tendencie deliť sa na tých dobrých a tých zlých.. Takto to nejde. Potrebujeme sa navzájom. "Já umým to a Ty zas ono a spolu uděláme... cokoliv!!!!"

0/0
30.1.2017 21:47

J62a46n 20Z12i65e29g52l97e52r 1201436411438

Podle hodnocení odborníků z ČEZ je nabídka Westinghouse lepší než Rosatomu.

+1/0
31.1.2017 11:48
Foto

L92u11k24á22š 87N13o55v61o40t32n71ý 6226387948298

I kdyby byly nejlepší, tak je možná na místě zvážit diverzifikaci našich zdrojů. Nejsem odborník, ale předpokládám, že do ruského reaktoru můžete nacpat jenom ruské palivo, takže potom by si s námi mohli dělat co chtěli, resp. v další oblasti bychom byli neradi, kdyby nám zatli tipec. Dost už, že v oblasti ropy a plynu od nich odebíráme kvantum produkce.

+2/0
30.1.2017 16:41

J27a65r84o32m13i26r 29M71a73r33e27s 8920624715980

Cokoliv kdykoliv z Ruska vzeslo stalo za howknow. Aji ty galose jsou nanic ;-)

+1/0
30.1.2017 13:57

J91ú15l48i65u35s 10M22i23k56u95l55a 9548745432640

Táto diskusia sa dosť zvrhla na protiruskú demonštráciu. Odporúčam všetkým, ktorí nenávidia čokoľvek ruské, aby okamžite zahájili bojkot všetkých ropných produktov (žiadne auto, žiadne autobusy, dokonca ani žiadne plasty), prestante používať zemný plyn pretože sa môže stať, že nejaký ten kubík ruského Vám zablúdi do kotla (alebo do autobusu MHD), no a samozrejme prestaňte používať elektrickú energiu (nielen doma, ale žiadne vlaky, trolejbusy a električky) ! Holt, nie sme energeticky nezávislé krajiny a ešte dlhoooooo sa to nezmení. Možno nikdy. Takže trošku sebareflexie by to chcelo...

+2/−4
30.1.2017 10:50

J49a35n 96B80l85a23n24a 3236245764

Zajímavé, krachující RF staví a financuje jaderky ve Finsku a Maďarsku a nabízí to i dalším zemím, co dělají Chovancovi cenzoři, proč proti těm dezinformacím nezasáhnou.

+1/0
30.1.2017 10:25

M18a77r21t95i68n 40J80i38r22o38u18s49e38k 7136245775108

Rusové jsou v jaderné energetice naprostá špička. Nechytá se na ně nikdo. Takže stačí se na to podívat bez emocionálních brýlí s černými skly a vše je mnohem jasnější. :-)

+2/−10
30.1.2017 0:02

M59a32r89i12á71n 75B28e77d52n58á97r31i73k 9931331620518

Vy jste komediant. Špička jsou leda v podávání radioaktivního čaje a k tavení reaktorů. Plácáte nesmysly. Rusové jsou aktuálně ti nejhorší. Jinak by měli v Rusku atomovou elektřinu všude a levnou. Nemají. Když už tak bych volil Francouze a nebo jejich kolaboraci s Japonci.

+4/−4
30.1.2017 0:57

V20á86c97l45a48v 27Z44e57l16i12n83k21a 2222670723462

Když se tak člověk podívá do statisik, tak vidí, že vaše příjmení není zrovna z těch hojně se vyskytujících. O to větší podiv potom vzbuzuje vaše snaha udělat tu ze sebe pitomce naprostou neznalostí problematiky, ke které se vyjadřujete. Ale je to vaše věc. Pan Jirousek to sice poněkud nadsadil, ale rozhodně je méně mimo nežli vy.

+2/−2
30.1.2017 8:47

P83e21t97r 45N76o57v55o30t92n95y 4649625592694

V Rusku mají tak jedině nejvíce dětí na jeden banán;-D;-D, Nejen Černobyl, ale i např. nyní raketa Proton M, či jejich letadla, některá mají i zakázaný vstup na evropská letiště , je varováním.

Technologická nekázeň, embarga a zaostávání za nejnovějšími technologiemi nemůžou nahradit půjčky v rublech.

Víš jaký je rozdíl mezi rublem, dolarem a librou ?

Za jeden dolar si koupíš libru sušených rublů ;-D;-D

+4/−2
30.1.2017 2:27

V78á20c28l64a18v 90K25o57p49t44a 4914653332

jasně černobyl byla špičková elektrárna...no a teď ještě tu o červený karkulce...

0/0
30.1.2017 7:57

P57e82t29r 46A56s23c19h60e35n60b26r66e97n87n61e68r 6905703242641

Zrovna Černobyl byl z velké míry lidský faktor

0/0
30.1.2017 8:38

M19a47r31t61i52n 88B61a27r29t12e17k 5307291171213

Tak zrovna Černobyl byl do stejné míry lidský faktor jako technologický zmetek.

0/0
30.1.2017 10:05

V37á37c71l16a79v 39Z33e32l95i18n13k81a 2392980893502

Když něčemu nerozumím, tak se k tomu nevyjadřuji. Reaktory RBMK rusáci nikomu nenabízejí a ani je nikdy nestavěli jinde než na svém území. A u nás používané VeVERky jsou projektované skutečně velice dobře. Možná jsou díky robustnějšímu designu o něco dražší investičně, ale z hlediska jaderné bezpečnosti je to velice významné +, které za to stojí.

0/0
30.1.2017 8:51

J55a40r96o42m85í67r 64K36r18á91l 4570189464979

RBMK je problematická koncepce. Ale s kvalitním ovládáním a obsluhou se dá říci, že jsou relativně bezpečné. Černobyl tohle neměl, tam hrála roli politika (zkoušky musely být v daném termínu) a diletanti u ovládání.

+1/0
30.1.2017 10:38

V97á47c95l80a41v 48Z82e59l85i36n47k40a 2512310283652

Trochu ten zápal tlumte. Rusové jsou v jádře dobří a to ano, nikdo problematiky znalý o tom nepochybuje, ale to tvrzení o naprosté špičce už je zase trochu moc.

0/0
30.1.2017 8:52

J65ú19l25i30u76s 31M39i66k64u96l39a 9388295212730

Pán Zelinka, naštudujte si túto problematiku a potom sa vyjadrujte. Ja som ju študoval 5 rokov na VŠ a zodpovedne môžem prehlásiť, že Rusi patria medzi absolútnu špičku v jadrovej energetike.

0/0
30.1.2017 9:38

Š96t24ě13p59á94n 44F40r10a51n54c74l 8974579594360

Souhlas. Asi nejsou úplně nejlepší, ale rozhodně patří do první desítky.

0/0
30.1.2017 9:40

J80i37ř88í 76P50a36u88l 3806425877312

Kolik výrobců jaderné technologie je na světě celkem? Mnoho jich asi nebude

0/0
30.1.2017 10:27

Š74t13ě20p19á25n 94F88r95a18n20c39l 8564319514620

Já vím ;-) Máte bod :-)

0/0
30.1.2017 10:42

J58ú30l84i46u30s 86M22i88k97u81l78a 9928395462180

Ak berieme do úvahy spoločnosti, ktoré za posledných 10 rokov spustili aspoň jeden jadrový reaktor, tak by sa v podstate dali zrátať na prstoch.

0/0
30.1.2017 11:26

J46a61k33u15b 63H97e21g30e78n70b87a47r43t 9405914419794

Na prstech (obou ruk) se dá počítat do 1023, takže to není moc překvapivé. ;-D

0/0
30.1.2017 13:04

J66ú21l78i67u39s 79M39i11k88u66l88a 9328135152890

Máte pravdu, nie je to celkom presné vyjadrenie :-]

0/0
30.1.2017 15:18

V24á38c26l10a20v 22Z15e10l34i24n31k47a 2182660423272

Já nezpochybňuji, že jsou dobří, ale s tou absolutní špičkou bych se přece jen trochu krotil. Profesně jsem tu více tu méně ve styku s jádrem už pěkných pár let a bavím se dost často jak s lidmi z elektráren tak z průmyslu. Oni rusové jsou sice dobří, ale také jsou mimo jiné i pěkní bordeláři. Měl jste někdy možnost pracovat s nějakou jejich dokumentací anebo zprávami? To je kapitola sama pro sebe. Jejich výkresy mi připadají, že jsou občas dělané podle filozofie "kak ja rysoval".

+1/0
30.1.2017 10:01

J19ú43l44i62u47s 15M37i79k50u54l46a 9338285812280

Pravdu povediac, ani technická dokumentácia od Siemensu by sa nedala vydávať za vzor, o laxnom prístupe Arevy by sme sa mohli tiež dlho baviť... Ale od toho sme tu my, aby sme to nejako nakombinovali tak, aby to fungovalo. Myslím, že v tom sme zase dobrí v ČR a SR - skombinovať to najlepšie z ruskej technológie a nemeckých riadiacich systémov.

0/0
30.1.2017 10:45

J88ú14l98i25u39s 34M11i26k50u49l20a 9688545342780

Pán Zelinka, ospravedlňujem sa za moju prvotnú reakciu, akorát som Vás posielal študovať... Bol som v šoku, že niekto tak rozhľadený nepovažuje Rusov za absolútnu špičku v jadrových technológiách. Prešiel som si Vaše všetky príspevky v tejto diskusii a uvedomil som si, že som zabudol vziať do úvahy jednu dležitú skutočnosť - životné skúsenosti máme každý rozdielne a podľa nich si útvarame vlastné hodnotenia.

0/0
30.1.2017 16:05

J14a86r67o28m80í65r 70K86r80á80l 4920639624159

Ano, ruské reaktory jako takové jsou srovnatelné se světovou špičkou. Problém je v ovládání a hlavně ve zpracování. Viděl jsem kdysi v Dukovanech, jakou "kvalitu" dokáží dodat.

0/0
30.1.2017 10:33

M84a34r59i79a76n 96P29e35š47t52a 6238208278148

Pán nepochopil, že není problém financovat elektrárnu z vlastních zdrojů. Problém je zajistit její ekonomickou návratnost, což nikdo nechce garantovat. A Rusko taky ne.

+3/0
29.1.2017 23:54

M37a45r87i85á39n 39B85e90d98n48á77r41i31k 9841271590688

Přesně tak. R^

+1/0
30.1.2017 0:58

J46ú30l45i57u84s 57M62i69k98u29l33a 9198695972540

Pravdu máte pán Pešťa! Môžme ponúkať to najlepšie, čo máme, ale... Dešná doba je riadená politrukmi a nie politkmi.

0/0
30.1.2017 21:54

J27a27r73d69a 62K87o35n26i26c97k94ý 9298933846963

To je ale křiku. Dávno jsme závislí na jejich ropě a plynu.

+3/−4
29.1.2017 23:49

P79e57t16r 30N37o92v67o45t89n24y 4529385532804

Zase jen lži, podívej se do statistiky a uveď vše na pravou míru, Ropovodem z Ingoltstadt dostaneme ropy tolik ( a kvalitnější), kolik jen zaplatíme.;-D;-D

+5/0
29.1.2017 23:55

P32e31t10r 29A54s32c61h85e71n41b50r72e60n81n68e59r 6405453702131

Za posledních několik let jsme dovezli 100% ropy z Ruska.

I ta přes Ingolstadt byla ruská.

0/0
30.1.2017 8:39

J98i38ř33í 71P27a96u21l 3956455767942

Z Ruska hodně, ale 100% ne.

http://www.statistikaamy.cz/2016/10/do-ceske-republiky-proudi-nejvice-ropy-z-ruska/

0/0
30.1.2017 10:38

J52a44r12d73a 69H50o47f71m63a96n60n 4120825684

už dávno ne ...............a je to dobře

0/0
30.1.2017 8:05

T50o30m35á93š 27P63o70b69o93r49s85k59ý 3950295258975

A přijedou i s vojáky na dovolenou? Já jen, že zrovna koukám na seriál Okupace a je docela přesný.

+6/0
29.1.2017 23:47
Foto

M88a67r74t29i54n36a 83D86v25o24ř38á71k11o62v61á 2665693749660

Se Sovětským svazem . . . ruce až na zem :-/ To už jsme na to, proboha, zapomněli? 8-o

+9/−1
29.1.2017 23:46

K93a37r37e93l 55U68r58b27a47n 2124104551969

.. přišla bída na Zem.

0/0
30.1.2017 12:46

J84a13n 10H41l86e84d79í82k 8558159498896

pod jednou zcela zanedbatelnou podmínkou, že smlouvu podepíší Čecháčci vlastní krví,-- když si vzpomeneme na stavbu Temelína a 6.250 členů ruských rodin s dlouholetým pobytem a roztahováním se a že to dílo museli opravovat tři čtvrtě roků Američané, tak bych je poslal do horoucích pekel,-- a bez vodky nedělají

+4/0
29.1.2017 23:41

M79a82r53t79i21n 24Ž58e43l66i58n38s24k11ý 9798919269422

Pod clanky o Rusku u nas snad ve vetsine diskutuje 100 + 1 neziskovkar ... takove plamenne prispevky plne nenavisti ... jakoby se ucili v 50. letech... to snad zadarmo tolik lidi delat nemuze...

+1/−8
29.1.2017 23:26

P37e28t66r 95M90a68r11e16č63e80k 1653731349178

Žádnou nenávist tu nevidím. Spíš ironickou humornou nadsázku. Divíte se že tu nikdo rusáky nemiluje? Potom co nám provedli.

+8/0
29.1.2017 23:30

M52a56r21e10k 62N18o36v67o29t55n74ý 5851701546658

Není to o lásce nebo nenávisti. Je to komplex. Na rozdíl od jiných národů jsme se nebránil a nebudeme se bránit ani v budoucnu. Takže nezbývá než plivat a hrát si na hrdiny, dokud je to bezpečné.

+1/0
30.1.2017 3:24

L73a38d56a 64N80o74v23a32k 4572513647

božínku, ty jsi se právě vrátil z nějaké mezigalaktické výpravy, že...

+2/−1
29.1.2017 23:42

M85a82r29t54i56n 36Ž13e76l71i49n75s71k48ý 9698309369642

Bozinku ... a ty jeste na te vyprave jsi, kdyz nevis co se tady deje...

0/0
31.1.2017 18:06

P57e69t32r 49N54o40v77o20t21n18y 4609775952914

od roku 1945, kdy odvlekly naše občany do gulágů, kradli a znásilňovali a nechovali se jako osvoboditelé, ale dobyvatelé, po roky 1948, 1968, Černobyl, kdy lhali, až se jim z pusinek prášilo,po Krym atd,, tady RUSÁKY nikdo NECHCE.

To není nenávist, to je prostě zkušenost. ˇAž se budou chovat slušně, a nastoupí hokejisté k hymně vítězů, jak se sluší a patří, až nebudou s neoznačenou armádou okupovat cizí území, až nebudou posílat dovolenkáře s tanky do sousedních zemí, až nebudou lživě vysílat o roku 1968, tak potom MOŽNÁ se můžou stát PARTNERY

+8/0
29.1.2017 23:52

M40a34r48t85i77n 25Ž63e69l91i65n26s96k39ý 9708619839252

Od roku 1948 jsme tady meli take vladu komunistu, takze vase povidacka tim plati i pro Ceskou republiku.... a copak, pro nas najednou ne, ani pro Ukrajinu, ktere vojaci u nas pobyvali... Byl to SSSR, Sovetsky svaz, vlada komunistu, ted tam maji komuniste jen o trochu vyssi procento nez u nas... takze hazet neco na Rusy je totez jakoby dodnes nekdo kvuli nasi vlade komunistu hazel neco na nas... a to take nekteri Zapadaci delaji, kdyz nas dodnes oznacuji komunisty, ale vam se to tak asi libi. kdyz to delate Rusum. Nase media take vysilaji ruzne vylhane blbosti, dulezity je pristup vedeni Ruska a ten jasne invazi odsuzuje.

0/0
31.1.2017 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.