Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O biopaliva není na pumpách zájem, stát ušetřil stovky milionů na dotacích

Lít do nádrží palivo s vysokým podílem biosložky se navzdory dotacím loni nevyplatilo, takže čistá bionafta a biolíh se prakticky neprodávaly. Podle MF DNES díky tomu stát loni výrazně ušetřil – místo dvou miliard zaplatil na dotacích odhadem desítky milionů korun. Výrobci biopaliv své zboží prodávali dál, jen ho čerpadláři přimíchali do klasického benzinu a nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a52r60e38k 44Š96i27m75o24n 2894787508158

Biopaliva jsou zločin proti lidstvu.

0/0
31.1.2017 19:22

K73a88r48e47l 78V39a36c83h37u52t 9823972869433

Vím o tom, že řidiči se spíše shánějí po tom, kde by se dal sehnat čistý benzín úplně BEZ nějakých zlotřilých BIOpřísad, a to proto, že na poctivý čistý benzín ta auta jezdí prostě líp a netrpí tolik motory. Je s ním zkrátka a dobře lepší pořízení. Méně starostí. Delší životnost auta. Jako když máte psího mazlíčka a chcete mu dopřát ty nejlepší dobroty - a ne nějaké podezřelé náhražky...

0/0
30.1.2017 18:28

P26ř28e78m86y64s53l 44H10r84o39m71a27d56a 2684306608441

Tak někteří lidé si bioethanol 95 přidávali do neupraveného motoru, aby ušetřili. Motor to nepoškodilo, když míchali 1:1. Jenže, když už začali přimíchávat pumpy a oni to nevěděli, tak to jim dost vážně mohlo porušit motor. Určitě by čerpadláři měli mít povinnost oznámit přimíchávání těchto šmejdů do benzinu. Nehledě na to, že by takový benzín měl být výrazně levnější !!

0/0
30.1.2017 14:51

J20i94n17d61ř90i58c16h 19M76i46t84t86e10r 6764405561626

Oni do benzínu začali přimíchávat pumpy ?

0/0
30.1.2017 23:43

R11a57d45e13k 23N96e70u73m14a19n75n 5602822678635

Čte se to jako nějaká blbá socialistická komedie

+1/0
30.1.2017 14:44

P75a17v71e12l 78S81e34l68u72c76k87ý 3163584223848

Emise lze snižovat i jinak: např. co nejkratší (čas trvání i dráha) objížďky, cesty bez zbytečných zatáček a výškových stoupání, dobře seřízené semafory reagující na zácpy, rozumnější přednost chodců na přechodu - často vidím celé kolony kamionů jak zastavují kvůli jednomu chodci.

+2/0
30.1.2017 13:15

J61a41n 69C92e66p71e25k 1414966970

Hlavně že máme více jak půlku republiky osetou řepkou a kukuřicí.

+3/0
30.1.2017 11:07

J46i86ř86í 49E40r57b92e77n 1313214916157

Ptej se zemědělců, proč to pěstují.

Odpověď je jednoduchá: stálá + poměrně vysoká výkupní cena (na rozdíl od obilí a brambor) a tu řepku navíc nikdo neukradne (na rozdíl od zeleniny).

+2/0
30.1.2017 11:28

J37a77n 80C75e88p71e35k 1354896210

No to je jasné. Kdyby to stát štědře nedotoval, tak to nikdo nepěstuje. To že to ničí ornou půdu, to je věc další.

+3/0
30.1.2017 11:48

A61n29t56o43n90í88n 10S90v60o75b74o14d42a 3944463289422

mám motor, který snese E85, ale raději jezdím na LPG a do nádrže liji lepší benzín :-). Jinak Němci dost bojkotovali E10

0/0
30.1.2017 10:59

M29a93r37t37i11n 91D56o13h91n22a90l 5817523158708

Rozhodně nikomu nedopručuji lít tyto "ňamky" do nádrže!! Vyzkoušel jsem to v Německu (nalil jsem na zkoušku plnou nádrž E10 Naturalu, mám benzinové Mondeo r.v. 2005 bez turba) a nestačil jsem se divit..dojezd o 10-15% nižší a výkon motoru byl jako v posledním tažení..nikdy více!

+2/0
30.1.2017 9:37

J17o34s34e67f 91K95a65r14f76í39k 7592265396320

Koukněte do technického průkazu a hnedle víte co tam máte lít. O nějakém E10 tam není ani zmínky;-)

+2/0
30.1.2017 9:47

J44a84r38o69m39í15r 40K61r82á60l 4360109394989

No, ona také nebývá uznána záruka, pokud řeknete, že jezdíte na nějaký svinčík. U Golfa je to i v návodu, že na E95 musíte nechat přeprogramovat elektroniku.

0/0
30.1.2017 10:21

A75n19t18o17n69í13n 95S18v69o78b35o45d63a 3894593969502

záleží na automobilce, některé dělají pomalu rozbor paliva, jiné to opraví bez problémů

+1/0
30.1.2017 11:21

M74a26r80t57i36n 61D22o22h98n40a55l 5507733408918

V techničáku nebudete mít o E10 ani zmínku, protože E10 se v Čechách neprodává. Proto jsem se taky díval na německý a francouzský web Fordu (protože kromě Německa i ve Francii mají tyto E10 jako standardní palivo), a tam jsem se dočetl, že všechny benzíňáky od Fordu jezdí na E10 přímo z výroby. Takže v tom problém nebude..holt je to palivo jenom svinstvo pro motory, ale zato ekologické:o)

0/0
30.1.2017 14:07

J65i66ř37í 67Z30ý52k55a 9369363361250

nalil jsem e85 v poměru 40:60 do nádrže a spotřeba vylezla asi o 10%, motor tišší a výkonnější.

Tankovat můžu cokoliv od N91 do N98.

0/0
30.1.2017 10:52

J58i43ř93í 51P50r11a85ž20á61k 9830582511492

Kdo by si dobrovolně huntoval motor kvůli zeleným šílencům?.

+2/0
30.1.2017 9:32

L56u95d94v69í72k 50G66a95j48d43o79š96í62k 2915753964282

No právě. Protože většina lidí dává před ekologií přednost vlastní peněžence, budete to Babišovo svinstvo lít do auta nedobrovolně.

0/0
30.1.2017 10:02

P89e54t30r 21D12l77o28u56h88ý 5537649624784

Používání tzv. biopaliv možná mírně snižuje závislost na ropě, ale že by nějak rozeznatelně snižovaly emise se mi nezdá. Ano, je tu argument, že rostliny, které se na výrobu biopaliv pěstují, nějaké CO2 absorbují, ale na druhou stranu se při jejich pěstování a při výrobě biopaliv taky CO2 v nemalé míře vyprodukuje. Takže se dle mého jejich přínos zveličuje, aby se pár jedinců pořádně napakovalo.

+2/0
30.1.2017 9:28

P17a16v24e87l 20Ř34a56p84e62k 7842686299205

Kdyby biopaliva snižovala závislost na ropě, tak bych očekával pokles spotřeby ropy. Nic takového nevidím.

+1/0
30.1.2017 9:29

J98a23r54o87m19í19r 22K42r93á14l 4300379534279

Tak. Navíc když se jezdí s auty, co mají údajně spotřebu 4 litry.

0/0
30.1.2017 10:25

J76i23ř82í 95E11r42b69e36n 1723814746807

Což taková octavie 1,9 TDI bezproblémově má - sousedka s tím denně jezdí do práce po okreskách za 3,9 litru v létě a max. 5 l v zimě (protože používá nezávislé topení na ohřev vozu i motoru).

0/0
30.1.2017 11:30

L51u50d43v36í68k 61G90a91j77d14o12š11í44k 2555503464232

Hlavní problém pěstování plodin na palivo je ovšem v tom, že likvidují zemědělskou půdu a dělají z ní úhor na mnoho a mnoho let.

Sice nebudeme možná tolik závislí na ropě, ale zato se zvýší naše závislost na dovozu potravin. Tak nevím, co je lepší... :-/

+1/0
30.1.2017 10:07

J12o93s59e65f 16K79a71r79f88í67k 7862505726500

BIO složka:

To máme likvidace půdy pěstování jedné komodity. Emise traktorů a všeho možného při osevu půdy, sklizni... Pak energetická náročnost = další emise při výrobě oné zázračné BIO složky. Pak opět emise při dopravě...

.

Pak tak trochu mimo téma tady máme ty super EKO slunečníky. Zaplácáme úrodnou půdu na kterou nacpeme lapače sluníčka a tím zachráníme planetu. Sice tím likvidujeme úrodnou půdu, jsou zde nemalé nároky na zdroje a emise při výrobě, pak samozřejmě další zátěž při dosloužení... Ale já si rád připlatím o 1/3 vyšší cenu za elekřinu, hlavně když to bude ekoligické:-P

0/0
30.1.2017 9:24

P72a22v37e66l 71Ř97a66p45e68k 7462616489715

Nehledě na to, že spoustu potravin dovážíme, protože místo nich pěstujeme řepku. Ten dovoz přes půl Evropy je úspora emisí jako hrom.

+1/0
30.1.2017 9:27

P20e80t61r 54H91o32r22á70k 1879243249444

Může někdo přidat relevantní zdroj, že přimíchávání biosložky ničí motory? Jezdií na to skoro všichni a ty motory pořád jedou. Jestli to nejsou jen takové hospodské žvásty.

0/0
30.1.2017 9:04

J69a70r56o79m92í14r 50K15r63á38l 4870169874779

TP k autu ? Je tam psáno, jaké palivo použít.

0/0
30.1.2017 9:09

P47e56t65r 34H23o14r66á18k 1609973369224

V tp je napsáno asi nafta. A s biosložkou je to taky nafta.

0/0
30.1.2017 9:53

J93i27ř59í 78E84r97b22e32n 1123374196647

Musí vyhovovat ČSN EN 590, jestli se nepletu.

Zkouší se cetanové číslo, cetanový index, hustota při 15 °C, obsah některých látek (PAU, síry, manganu, vody, methylesterů mastných kyselin FAME a nečistot), bod vzplanutí, karbonizační zbytek, obsah popela, korozivní působení na měď, oxidační stabilita, mazivost, viskozita při 40 °C a destilační zkouška.

0/0
30.1.2017 11:26

P74a41v20e43l 18Ř81a91p54e65k 7232846659145

Biopalivo na sebe váže vodu a obsahuje sloučeniny, které jsou dlouhodobě chemicky nestabilní. Když to necháte déle v palivové soustavě, tak se zanáší takovým matlavým sajrajtem, a co může, to koroduje.

+1/0
30.1.2017 9:29

P62e11t20r 76H61o19r58á52k 1799203339554

Není relevantní zdroj.

0/−2
30.1.2017 9:52

P83a53v89e92l 65Ř75a19p46e10k 7592806929335

Ale zkušenosti ano. Zeptejte se tam, kde provozují záložní dieselové agregáty. Pro naftu bez biosložek jezdí přímo do Čepra, protože jinak by tu mašinu za X milionů dávno zničili. Viděl jsem, co biosložka dokáže udělat a je to hnus.

+3/0
30.1.2017 10:18

R98a78d15e81k 55K80l42o92u73d32a 2953129549495

Rozleptalo mi to všechny gumové hadičky

0/0
30.1.2017 11:52
Foto

P28a60v22e93l 31R86u87s 9338378119600

Relevantní zdroj? Stačí se podívat na mou sekačku, kultivátor či vertikutátor po zimním odpočinku.

0/0
30.1.2017 20:46

K10a46r74e29l 13V13a29c26h53u61t 9393522709343

Prý ... "čisté biopalivo se začalo přimíchávat do motorové nafty a benzinu až do normou povoleného stropu. Emise to sice nesnižuje tak výrazně, ale každé procento se počítá"... ;-)

Z technického hlediska = když má vozidlo jezdit (nikoli stát v garáži) a jedno uhlovodíkové palivo nahradíte jiným uhlovodíkovým palivem... JAK se mohou snížit emise?

Produktem spalování je vždy H2O + CO2 (tedy kromě méně kvalitních paliv, tzn. těch s obsahem síry)...

0/0
30.1.2017 9:03

J38o89s61e20f 31K93a90r21f36í90k 7842875646590

A ještě bych k tomu připočítal, kolik emisí se vytvoří při výrobě oné EKO složky...

0/0
30.1.2017 9:15

P15a45v74e50l 13Ř30a55p43e66k 7722706299755

Oni to obhajují tím, že "vypěstování" biopaliv na poli nějaký CO2 z atmosféry odebralo. To je sice pravda, ale je třeba se na to dívat ve všech souvislostech. Třeba kolik CO2 se kvůli tomu vypustilo jinde. Nehledě na to, že ať na tom poli budete pěstovat cokoli, CO2 z atmosféry to taky odebere. Biopaliva v dnešní podobě jsou čirý podvod.

+3/0
30.1.2017 9:33

M84i11l86o87s 17L51a69j91d95a 8356238168176

jak ubohé, bez dotací by to nikdy na trhu nebylo.....jak vidím že je něco bio tak se tomu vyhnu, nebude dlouho trvat a budeme zvýhodňovat ty co jí bio a dýchají bio z pytlíku....prostě když si to nevypěstuješ, tak nemáš jistotu že tomu tak je. Pamatuji si bio naftu ještě v plenkách myslím, že tak okolo roku 1999 a to když jsem rozdělal filtry, tak jsem se smál, že bych si to do auta nikdy nedal a nyní mi to tam cpou v procentuálním poměru ach jo bude hůř.

0/0
30.1.2017 9:02

R69o88m20a83n 43K25r47a69t20o18c85h88v49í49l 6776947336874

Koukám na http://www.ceskybenzin.cz/aktualni-ceny-PHM/Hlavni-mesto-Praha/E85 a E85 mají pouze na jednom místě v Praze, přitom je 8 Kč levnější než Natural 95.

0/0
30.1.2017 9:00

M48a12r28t15i20n 48K13a77r45á93s67e18k 9198613438958

No na E85 mate ale vyrazne vyssi spotrebu, takze tech 8kc na litru asi neni dost...

0/0
30.1.2017 9:22

R60o66m32a81n 39K54r80a15t74o91c10h98v66í12l 6916967726474

Třeba to tak může být.

Ale teď je rozdíl 8 Kč a to je dost, pamatuji rozdíl 4 Kč....

0/0
30.1.2017 9:49

R73a14d87e64k 77K71l80o65u78d53a 2123129989345

To ano ale stále vás etanol vyjde dráž i s továrně upraveným vozem. Čím víc etanolu, tím vetší spotřeba a nižší výkon

0/0
30.1.2017 11:56

R54o53m88a20n 71K50r58a93t30o22c40h27v47í13l 6206437126704

E85 - prej musí být upravený motor, - říká se to, ale pořád nevím proč?, už jsem to x-krát hledal a nenašel! Já na to jeden čas jezdil a v pohodě, ale bohužel nemám žádné výsledky. Auto jelo trošku hůře, ale tankování bylo levnější.

0/0
30.1.2017 9:00

P45a70v86e39l 17J94e87ř60á11b72e75k 7371132724927

Je třeba jinak načasovat zážeh.

+1/0
30.1.2017 9:00

R75o53m23a22n 80K34r32a88t79o82c75h34v60í33l 6766557446504

Já jsem jezdil i bez toho.

0/0
30.1.2017 9:03

J41i65ř37í 46Z24ý46k92a 9319203481840

já také, zhruba 40:60 E85:N95. Ve městě to žralo jak prokopnuté, ale na dálnicích byl ten rozdíl neznatelný.

0/0
30.1.2017 9:27

J27i92ř18í 67S33t71e59h95l30í30k 3450232813

Biosložka nesníží emise vůbec, spíše naopak. A to nemluvím o dopadech na erozi půdy a znečištění vody způsobené pěstováním plodin pro výrobu biopaliv.. Takže zbývá jen zisk a čerpání dotace, eko pozlátko to má jen z marketingových důvodů

0/0
30.1.2017 8:57

P17a55v40e70l 37Ř36a34p27e40k 7852716169655

Je třeba přitvrdit, Andreji. Prolobbovat zákon o dalším navýšení biosložky, však to znáš, jak jsi to udělal v roce 2010, kdy se pro tebe sešla celá sněmovna na mimořádné schůzi poslední den před volbami (!!!), aby ti všechny ty poslušné ovečky (včetně Kalouska!!!) přehlasovaly Klausovo veto zákona o biopalivech. V ulicích sis zaplatil kabaret s transparenty "podpořme naše zemědělce". Od té doby ničíš ještě více naše pole, naše motory, vyděláváš miliardy za nic a přimícháváme více, že po nás EU požadovala, resp. se zbytečným mnohaletým předstihem. Ono to chce trochu zapnout mozek a něco si o tom najít, pak by nemohlo docházet k tak fatálním omylům, že ti někdo donese volební hlas.

+4/0
30.1.2017 8:57

P38a38v76e29l 58J24e82ř13á61b89e66k 7661362614277

Byl bych pro nahradit auta psími spřeženími.

Po staletí to fungovalo - proč se nevrátit k tomu, co bylo ověřeno.

0/0
30.1.2017 9:00

J58a23n 30P94a52v54l39í68k 6159323931827

Beru Vervu 100 od Benziny. Bez biosložek a bezsirné.

0/0
30.1.2017 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.