Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O biopaliva není na pumpách zájem, stát ušetřil stovky milionů na dotacích

Lít do nádrží palivo s vysokým podílem biosložky se navzdory dotacím loni nevyplatilo, takže čistá bionafta a biolíh se prakticky neprodávaly. Podle MF DNES díky tomu stát loni výrazně ušetřil – místo dvou miliard zaplatil na dotacích odhadem desítky milionů korun. Výrobci biopaliv své zboží prodávali dál, jen ho čerpadláři přimíchali do klasického benzinu a nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a86r49e32k 81Š44i85m78o16n 2424257498158

Biopaliva jsou zločin proti lidstvu.

0/0
31.1.2017 19:22

K24a95r32e41l 49V66a77c49h80u57t 9903362859573

Vím o tom, že řidiči se spíše shánějí po tom, kde by se dal sehnat čistý benzín úplně BEZ nějakých zlotřilých BIOpřísad, a to proto, že na poctivý čistý benzín ta auta jezdí prostě líp a netrpí tolik motory. Je s ním zkrátka a dobře lepší pořízení. Méně starostí. Delší životnost auta. Jako když máte psího mazlíčka a chcete mu dopřát ty nejlepší dobroty - a ne nějaké podezřelé náhražky...

0/0
30.1.2017 18:28

P59ř32e50m26y71s45l 39H39r77o47m73a38d37a 2634326718571

Tak někteří lidé si bioethanol 95 přidávali do neupraveného motoru, aby ušetřili. Motor to nepoškodilo, když míchali 1:1. Jenže, když už začali přimíchávat pumpy a oni to nevěděli, tak to jim dost vážně mohlo porušit motor. Určitě by čerpadláři měli mít povinnost oznámit přimíchávání těchto šmejdů do benzinu. Nehledě na to, že by takový benzín měl být výrazně levnější !!

0/0
30.1.2017 14:51

J89i64n11d96ř62i23c78h 65M92i89t57t49e58r 6224675591716

Oni do benzínu začali přimíchávat pumpy ?

0/0
30.1.2017 23:43

R38a88d50e40k 27N85e91u45m40a39n51n 5912262298375

Čte se to jako nějaká blbá socialistická komedie

+1/0
30.1.2017 14:44

P22a97v29e96l 95S16e29l15u64c34k35ý 3143104873858

Emise lze snižovat i jinak: např. co nejkratší (čas trvání i dráha) objížďky, cesty bez zbytečných zatáček a výškových stoupání, dobře seřízené semafory reagující na zácpy, rozumnější přednost chodců na přechodu - často vidím celé kolony kamionů jak zastavují kvůli jednomu chodci.

+2/0
30.1.2017 13:15

J31a53n 10C25e65p12e74k 1604836450

Hlavně že máme více jak půlku republiky osetou řepkou a kukuřicí.

+3/0
30.1.2017 11:07

J95i42ř38í 86E73r65b14e13n 1363944586957

Ptej se zemědělců, proč to pěstují.

Odpověď je jednoduchá: stálá + poměrně vysoká výkupní cena (na rozdíl od obilí a brambor) a tu řepku navíc nikdo neukradne (na rozdíl od zeleniny).

+2/0
30.1.2017 11:28

J12a56n 96C76e15p14e43k 1844576140

No to je jasné. Kdyby to stát štědře nedotoval, tak to nikdo nepěstuje. To že to ničí ornou půdu, to je věc další.

+3/0
30.1.2017 11:48

A71n74t34o47n64í30n 70S40v20o50b32o29d90a 3114843309172

mám motor, který snese E85, ale raději jezdím na LPG a do nádrže liji lepší benzín :-). Jinak Němci dost bojkotovali E10

0/0
30.1.2017 10:59

M29a63r39t74i49n 30D10o82h68n14a24l 5797543688818

Rozhodně nikomu nedopručuji lít tyto "ňamky" do nádrže!! Vyzkoušel jsem to v Německu (nalil jsem na zkoušku plnou nádrž E10 Naturalu, mám benzinové Mondeo r.v. 2005 bez turba) a nestačil jsem se divit..dojezd o 10-15% nižší a výkon motoru byl jako v posledním tažení..nikdy více!

+2/0
30.1.2017 9:37

J60o75s35e18f 33K44a89r64f81í35k 7212885916860

Koukněte do technického průkazu a hnedle víte co tam máte lít. O nějakém E10 tam není ani zmínky;-)

+2/0
30.1.2017 9:47

J76a51r17o32m53í67r 59K48r80á37l 4830699644399

No, ona také nebývá uznána záruka, pokud řeknete, že jezdíte na nějaký svinčík. U Golfa je to i v návodu, že na E95 musíte nechat přeprogramovat elektroniku.

0/0
30.1.2017 10:21

A18n80t48o33n73í79n 22S67v56o27b69o67d48a 3364543149832

záleží na automobilce, některé dělají pomalu rozbor paliva, jiné to opraví bez problémů

+1/0
30.1.2017 11:21

M90a91r12t30i80n 50D10o41h11n34a42l 5157663698958

V techničáku nebudete mít o E10 ani zmínku, protože E10 se v Čechách neprodává. Proto jsem se taky díval na německý a francouzský web Fordu (protože kromě Německa i ve Francii mají tyto E10 jako standardní palivo), a tam jsem se dočetl, že všechny benzíňáky od Fordu jezdí na E10 přímo z výroby. Takže v tom problém nebude..holt je to palivo jenom svinstvo pro motory, ale zato ekologické:o)

0/0
30.1.2017 14:07

J88i84ř79í 90Z43ý19k67a 9209453761190

nalil jsem e85 v poměru 40:60 do nádrže a spotřeba vylezla asi o 10%, motor tišší a výkonnější.

Tankovat můžu cokoliv od N91 do N98.

0/0
30.1.2017 10:52

J16i97ř20í 61P91r78a83ž47á98k 9890732941982

Kdo by si dobrovolně huntoval motor kvůli zeleným šílencům?.

+2/0
30.1.2017 9:32

L23u38d86v96í69k 15G69a45j65d77o87š63í87k 2555243204942

No právě. Protože většina lidí dává před ekologií přednost vlastní peněžence, budete to Babišovo svinstvo lít do auta nedobrovolně.

0/0
30.1.2017 10:02

P91e87t91r 93D52l39o36u41h87ý 5767379774164

Používání tzv. biopaliv možná mírně snižuje závislost na ropě, ale že by nějak rozeznatelně snižovaly emise se mi nezdá. Ano, je tu argument, že rostliny, které se na výrobu biopaliv pěstují, nějaké CO2 absorbují, ale na druhou stranu se při jejich pěstování a při výrobě biopaliv taky CO2 v nemalé míře vyprodukuje. Takže se dle mého jejich přínos zveličuje, aby se pár jedinců pořádně napakovalo.

+2/0
30.1.2017 9:28

P18a43v70e68l 94Ř50a30p75e26k 7912466829745

Kdyby biopaliva snižovala závislost na ropě, tak bych očekával pokles spotřeby ropy. Nic takového nevidím.

+1/0
30.1.2017 9:29

J19a43r33o23m72í75r 14K38r30á77l 4540779464229

Tak. Navíc když se jezdí s auty, co mají údajně spotřebu 4 litry.

0/0
30.1.2017 10:25

J93i59ř85í 40E59r12b41e63n 1253864826277

Což taková octavie 1,9 TDI bezproblémově má - sousedka s tím denně jezdí do práce po okreskách za 3,9 litru v létě a max. 5 l v zimě (protože používá nezávislé topení na ohřev vozu i motoru).

0/0
30.1.2017 11:30

L93u41d50v24í51k 79G98a92j52d94o81š84í45k 2725623284342

Hlavní problém pěstování plodin na palivo je ovšem v tom, že likvidují zemědělskou půdu a dělají z ní úhor na mnoho a mnoho let.

Sice nebudeme možná tolik závislí na ropě, ale zato se zvýší naše závislost na dovozu potravin. Tak nevím, co je lepší... :-/

+1/0
30.1.2017 10:07

J25o75s37e54f 35K78a95r26f98í92k 7862925336960

BIO složka:

To máme likvidace půdy pěstování jedné komodity. Emise traktorů a všeho možného při osevu půdy, sklizni... Pak energetická náročnost = další emise při výrobě oné zázračné BIO složky. Pak opět emise při dopravě...

.

Pak tak trochu mimo téma tady máme ty super EKO slunečníky. Zaplácáme úrodnou půdu na kterou nacpeme lapače sluníčka a tím zachráníme planetu. Sice tím likvidujeme úrodnou půdu, jsou zde nemalé nároky na zdroje a emise při výrobě, pak samozřejmě další zátěž při dosloužení... Ale já si rád připlatím o 1/3 vyšší cenu za elekřinu, hlavně když to bude ekoligické:-P

0/0
30.1.2017 9:24

P59a60v53e51l 87Ř61a92p33e28k 7972506959935

Nehledě na to, že spoustu potravin dovážíme, protože místo nich pěstujeme řepku. Ten dovoz přes půl Evropy je úspora emisí jako hrom.

+1/0
30.1.2017 9:27

P65e97t47r 35H14o80r12á71k 1459943649114

Může někdo přidat relevantní zdroj, že přimíchávání biosložky ničí motory? Jezdií na to skoro všichni a ty motory pořád jedou. Jestli to nejsou jen takové hospodské žvásty.

0/0
30.1.2017 9:04

J18a31r26o10m83í15r 36K53r57á55l 4790649704909

TP k autu ? Je tam psáno, jaké palivo použít.

0/0
30.1.2017 9:09

P81e39t59r 74H28o32r19á77k 1229203729484

V tp je napsáno asi nafta. A s biosložkou je to taky nafta.

0/0
30.1.2017 9:53

J39i46ř52í 42E88r69b70e22n 1373864736107

Musí vyhovovat ČSN EN 590, jestli se nepletu.

Zkouší se cetanové číslo, cetanový index, hustota při 15 °C, obsah některých látek (PAU, síry, manganu, vody, methylesterů mastných kyselin FAME a nečistot), bod vzplanutí, karbonizační zbytek, obsah popela, korozivní působení na měď, oxidační stabilita, mazivost, viskozita při 40 °C a destilační zkouška.

0/0
30.1.2017 11:26

P19a29v38e84l 31Ř27a68p10e81k 7712906429105

Biopalivo na sebe váže vodu a obsahuje sloučeniny, které jsou dlouhodobě chemicky nestabilní. Když to necháte déle v palivové soustavě, tak se zanáší takovým matlavým sajrajtem, a co může, to koroduje.

+1/0
30.1.2017 9:29

P33e66t77r 37H17o22r95á71k 1979833199844

Není relevantní zdroj.

0/−2
30.1.2017 9:52

P56a73v18e73l 37Ř89a58p71e81k 7472216209225

Ale zkušenosti ano. Zeptejte se tam, kde provozují záložní dieselové agregáty. Pro naftu bez biosložek jezdí přímo do Čepra, protože jinak by tu mašinu za X milionů dávno zničili. Viděl jsem, co biosložka dokáže udělat a je to hnus.

+3/0
30.1.2017 10:18

R23a36d63e62k 82K72l44o68u61d78a 2223499559495

Rozleptalo mi to všechny gumové hadičky

0/0
30.1.2017 11:52
Foto

P61a89v96e23l 25R57u67s 9638848379460

Relevantní zdroj? Stačí se podívat na mou sekačku, kultivátor či vertikutátor po zimním odpočinku.

0/0
30.1.2017 20:46

K13a39r62e86l 82V20a38c74h26u25t 9823562509253

Prý ... "čisté biopalivo se začalo přimíchávat do motorové nafty a benzinu až do normou povoleného stropu. Emise to sice nesnižuje tak výrazně, ale každé procento se počítá"... ;-)

Z technického hlediska = když má vozidlo jezdit (nikoli stát v garáži) a jedno uhlovodíkové palivo nahradíte jiným uhlovodíkovým palivem... JAK se mohou snížit emise?

Produktem spalování je vždy H2O + CO2 (tedy kromě méně kvalitních paliv, tzn. těch s obsahem síry)...

0/0
30.1.2017 9:03

J55o10s28e36f 15K43a74r13f74í60k 7522715946940

A ještě bych k tomu připočítal, kolik emisí se vytvoří při výrobě oné EKO složky...

0/0
30.1.2017 9:15

P38a59v72e20l 17Ř62a63p46e39k 7342856759465

Oni to obhajují tím, že "vypěstování" biopaliv na poli nějaký CO2 z atmosféry odebralo. To je sice pravda, ale je třeba se na to dívat ve všech souvislostech. Třeba kolik CO2 se kvůli tomu vypustilo jinde. Nehledě na to, že ať na tom poli budete pěstovat cokoli, CO2 z atmosféry to taky odebere. Biopaliva v dnešní podobě jsou čirý podvod.

+3/0
30.1.2017 9:33

M87i13l76o66s 94L67a62j52d47a 8596108308906

jak ubohé, bez dotací by to nikdy na trhu nebylo.....jak vidím že je něco bio tak se tomu vyhnu, nebude dlouho trvat a budeme zvýhodňovat ty co jí bio a dýchají bio z pytlíku....prostě když si to nevypěstuješ, tak nemáš jistotu že tomu tak je. Pamatuji si bio naftu ještě v plenkách myslím, že tak okolo roku 1999 a to když jsem rozdělal filtry, tak jsem se smál, že bych si to do auta nikdy nedal a nyní mi to tam cpou v procentuálním poměru ach jo bude hůř.

0/0
30.1.2017 9:02

R17o77m52a85n 49K94r17a60t18o31c56h29v14í13l 6656547786364

Koukám na http://www.ceskybenzin.cz/aktualni-ceny-PHM/Hlavni-mesto-Praha/E85 a E85 mají pouze na jednom místě v Praze, přitom je 8 Kč levnější než Natural 95.

0/0
30.1.2017 9:00

M28a36r90t87i62n 79K53a90r62á72s47e19k 9548683538628

No na E85 mate ale vyrazne vyssi spotrebu, takze tech 8kc na litru asi neni dost...

0/0
30.1.2017 9:22

R82o36m27a12n 42K97r23a66t44o22c24h92v56í58l 6186827926964

Třeba to tak může být.

Ale teď je rozdíl 8 Kč a to je dost, pamatuji rozdíl 4 Kč....

0/0
30.1.2017 9:49

R26a92d72e15k 45K53l72o82u59d94a 2463259739975

To ano ale stále vás etanol vyjde dráž i s továrně upraveným vozem. Čím víc etanolu, tím vetší spotřeba a nižší výkon

0/0
30.1.2017 11:56

R21o31m20a68n 38K85r63a22t90o47c24h79v29í57l 6536467986494

E85 - prej musí být upravený motor, - říká se to, ale pořád nevím proč?, už jsem to x-krát hledal a nenašel! Já na to jeden čas jezdil a v pohodě, ale bohužel nemám žádné výsledky. Auto jelo trošku hůře, ale tankování bylo levnější.

0/0
30.1.2017 9:00

P96a33v58e84l 33J96e72ř14á21b94e82k 7431462854677

Je třeba jinak načasovat zážeh.

+1/0
30.1.2017 9:00

R76o92m17a60n 83K33r17a72t28o29c67h93v50í70l 6396457736374

Já jsem jezdil i bez toho.

0/0
30.1.2017 9:03

J68i31ř65í 46Z37ý97k12a 9949193651940

já také, zhruba 40:60 E85:N95. Ve městě to žralo jak prokopnuté, ale na dálnicích byl ten rozdíl neznatelný.

0/0
30.1.2017 9:27

J28i50ř76í 84S43t55e30h83l25í42k 3120692353

Biosložka nesníží emise vůbec, spíše naopak. A to nemluvím o dopadech na erozi půdy a znečištění vody způsobené pěstováním plodin pro výrobu biopaliv.. Takže zbývá jen zisk a čerpání dotace, eko pozlátko to má jen z marketingových důvodů

0/0
30.1.2017 8:57

P56a88v24e41l 77Ř85a69p27e97k 7982906649825

Je třeba přitvrdit, Andreji. Prolobbovat zákon o dalším navýšení biosložky, však to znáš, jak jsi to udělal v roce 2010, kdy se pro tebe sešla celá sněmovna na mimořádné schůzi poslední den před volbami (!!!), aby ti všechny ty poslušné ovečky (včetně Kalouska!!!) přehlasovaly Klausovo veto zákona o biopalivech. V ulicích sis zaplatil kabaret s transparenty "podpořme naše zemědělce". Od té doby ničíš ještě více naše pole, naše motory, vyděláváš miliardy za nic a přimícháváme více, že po nás EU požadovala, resp. se zbytečným mnohaletým předstihem. Ono to chce trochu zapnout mozek a něco si o tom najít, pak by nemohlo docházet k tak fatálním omylům, že ti někdo donese volební hlas.

+4/0
30.1.2017 8:57

P60a15v90e57l 75J27e58ř86á51b81e33k 7321722404537

Byl bych pro nahradit auta psími spřeženími.

Po staletí to fungovalo - proč se nevrátit k tomu, co bylo ověřeno.

0/0
30.1.2017 9:00

J18a54n 17P70a60v54l78í31k 6839463321237

Beru Vervu 100 od Benziny. Bez biosložek a bezsirné.

0/0
30.1.2017 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.