Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O biopaliva není na pumpách zájem, stát ušetřil stovky milionů na dotacích

Lít do nádrží palivo s vysokým podílem biosložky se navzdory dotacím loni nevyplatilo, takže čistá bionafta a biolíh se prakticky neprodávaly. Podle MF DNES díky tomu stát loni výrazně ušetřil – místo dvou miliard zaplatil na dotacích odhadem desítky milionů korun. Výrobci biopaliv své zboží prodávali dál, jen ho čerpadláři přimíchali do klasického benzinu a nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a61r53e27k 87Š54i59m90o14n 2664277178748

Biopaliva jsou zločin proti lidstvu.

0/0
31.1.2017 19:22

K92a58r20e79l 34V36a54c91h57u69t 9553272929753

Vím o tom, že řidiči se spíše shánějí po tom, kde by se dal sehnat čistý benzín úplně BEZ nějakých zlotřilých BIOpřísad, a to proto, že na poctivý čistý benzín ta auta jezdí prostě líp a netrpí tolik motory. Je s ním zkrátka a dobře lepší pořízení. Méně starostí. Delší životnost auta. Jako když máte psího mazlíčka a chcete mu dopřát ty nejlepší dobroty - a ne nějaké podezřelé náhražky...

0/0
30.1.2017 18:28

P95ř54e53m95y28s26l 58H29r22o35m61a46d81a 2354146118141

Tak někteří lidé si bioethanol 95 přidávali do neupraveného motoru, aby ušetřili. Motor to nepoškodilo, když míchali 1:1. Jenže, když už začali přimíchávat pumpy a oni to nevěděli, tak to jim dost vážně mohlo porušit motor. Určitě by čerpadláři měli mít povinnost oznámit přimíchávání těchto šmejdů do benzinu. Nehledě na to, že by takový benzín měl být výrazně levnější !!

0/0
30.1.2017 14:51

J34i62n90d58ř83i15c21h 17M91i77t85t84e57r 6724435571416

Oni do benzínu začali přimíchávat pumpy ?

0/0
30.1.2017 23:43

R73a55d47e14k 81N22e56u75m84a75n33n 5322732678935

Čte se to jako nějaká blbá socialistická komedie

+1/0
30.1.2017 14:44

P77a95v43e86l 64S87e61l74u19c42k68ý 3853854633938

Emise lze snižovat i jinak: např. co nejkratší (čas trvání i dráha) objížďky, cesty bez zbytečných zatáček a výškových stoupání, dobře seřízené semafory reagující na zácpy, rozumnější přednost chodců na přechodu - často vidím celé kolony kamionů jak zastavují kvůli jednomu chodci.

+2/0
30.1.2017 13:15

J86a90n 44C30e31p87e56k 1144496860

Hlavně že máme více jak půlku republiky osetou řepkou a kukuřicí.

+3/0
30.1.2017 11:07

J67i36ř19í 46E27r38b95e43n 1973304686207

Ptej se zemědělců, proč to pěstují.

Odpověď je jednoduchá: stálá + poměrně vysoká výkupní cena (na rozdíl od obilí a brambor) a tu řepku navíc nikdo neukradne (na rozdíl od zeleniny).

+2/0
30.1.2017 11:28

J68a48n 97C15e69p61e49k 1874346650

No to je jasné. Kdyby to stát štědře nedotoval, tak to nikdo nepěstuje. To že to ničí ornou půdu, to je věc další.

+3/0
30.1.2017 11:48

A41n63t53o44n74í69n 28S17v20o69b34o49d47a 3594653409202

mám motor, který snese E85, ale raději jezdím na LPG a do nádrže liji lepší benzín :-). Jinak Němci dost bojkotovali E10

0/0
30.1.2017 10:59

M22a10r74t26i25n 94D81o31h82n79a43l 5637903718848

Rozhodně nikomu nedopručuji lít tyto "ňamky" do nádrže!! Vyzkoušel jsem to v Německu (nalil jsem na zkoušku plnou nádrž E10 Naturalu, mám benzinové Mondeo r.v. 2005 bez turba) a nestačil jsem se divit..dojezd o 10-15% nižší a výkon motoru byl jako v posledním tažení..nikdy více!

+2/0
30.1.2017 9:37

J42o32s61e49f 28K19a28r36f19í57k 7812195546370

Koukněte do technického průkazu a hnedle víte co tam máte lít. O nějakém E10 tam není ani zmínky;-)

+2/0
30.1.2017 9:47

J37a85r14o93m44í33r 91K51r43á57l 4820199804829

No, ona také nebývá uznána záruka, pokud řeknete, že jezdíte na nějaký svinčík. U Golfa je to i v návodu, že na E95 musíte nechat přeprogramovat elektroniku.

0/0
30.1.2017 10:21

A96n42t74o86n17í83n 31S37v40o38b30o61d39a 3904293889872

záleží na automobilce, některé dělají pomalu rozbor paliva, jiné to opraví bez problémů

+1/0
30.1.2017 11:21

M19a77r36t48i56n 51D21o57h23n11a32l 5507783518858

V techničáku nebudete mít o E10 ani zmínku, protože E10 se v Čechách neprodává. Proto jsem se taky díval na německý a francouzský web Fordu (protože kromě Německa i ve Francii mají tyto E10 jako standardní palivo), a tam jsem se dočetl, že všechny benzíňáky od Fordu jezdí na E10 přímo z výroby. Takže v tom problém nebude..holt je to palivo jenom svinstvo pro motory, ale zato ekologické:o)

0/0
30.1.2017 14:07

J44i40ř28í 35Z36ý54k77a 9259163741550

nalil jsem e85 v poměru 40:60 do nádrže a spotřeba vylezla asi o 10%, motor tišší a výkonnější.

Tankovat můžu cokoliv od N91 do N98.

0/0
30.1.2017 10:52

J22i74ř55í 45P82r73a17ž19á36k 9670692341822

Kdo by si dobrovolně huntoval motor kvůli zeleným šílencům?.

+2/0
30.1.2017 9:32

L40u51d46v38í42k 44G91a98j20d94o34š83í23k 2145813224622

No právě. Protože většina lidí dává před ekologií přednost vlastní peněžence, budete to Babišovo svinstvo lít do auta nedobrovolně.

0/0
30.1.2017 10:02

P65e61t92r 20D68l46o49u14h74ý 5637809534674

Používání tzv. biopaliv možná mírně snižuje závislost na ropě, ale že by nějak rozeznatelně snižovaly emise se mi nezdá. Ano, je tu argument, že rostliny, které se na výrobu biopaliv pěstují, nějaké CO2 absorbují, ale na druhou stranu se při jejich pěstování a při výrobě biopaliv taky CO2 v nemalé míře vyprodukuje. Takže se dle mého jejich přínos zveličuje, aby se pár jedinců pořádně napakovalo.

+2/0
30.1.2017 9:28

P54a91v93e88l 91Ř90a61p78e15k 7202496709985

Kdyby biopaliva snižovala závislost na ropě, tak bych očekával pokles spotřeby ropy. Nic takového nevidím.

+1/0
30.1.2017 9:29

J69a72r33o29m18í54r 26K26r98á32l 4840789654869

Tak. Navíc když se jezdí s auty, co mají údajně spotřebu 4 litry.

0/0
30.1.2017 10:25

J65i84ř73í 89E10r15b30e12n 1433324446987

Což taková octavie 1,9 TDI bezproblémově má - sousedka s tím denně jezdí do práce po okreskách za 3,9 litru v létě a max. 5 l v zimě (protože používá nezávislé topení na ohřev vozu i motoru).

0/0
30.1.2017 11:30

L70u71d91v65í90k 29G86a48j38d93o86š58í64k 2575673884882

Hlavní problém pěstování plodin na palivo je ovšem v tom, že likvidují zemědělskou půdu a dělají z ní úhor na mnoho a mnoho let.

Sice nebudeme možná tolik závislí na ropě, ale zato se zvýší naše závislost na dovozu potravin. Tak nevím, co je lepší... :-/

+1/0
30.1.2017 10:07

J14o38s14e28f 11K61a73r83f17í16k 7482645706110

BIO složka:

To máme likvidace půdy pěstování jedné komodity. Emise traktorů a všeho možného při osevu půdy, sklizni... Pak energetická náročnost = další emise při výrobě oné zázračné BIO složky. Pak opět emise při dopravě...

.

Pak tak trochu mimo téma tady máme ty super EKO slunečníky. Zaplácáme úrodnou půdu na kterou nacpeme lapače sluníčka a tím zachráníme planetu. Sice tím likvidujeme úrodnou půdu, jsou zde nemalé nároky na zdroje a emise při výrobě, pak samozřejmě další zátěž při dosloužení... Ale já si rád připlatím o 1/3 vyšší cenu za elekřinu, hlavně když to bude ekoligické:-P

0/0
30.1.2017 9:24

P60a37v51e63l 95Ř38a59p92e89k 7902166329175

Nehledě na to, že spoustu potravin dovážíme, protože místo nich pěstujeme řepku. Ten dovoz přes půl Evropy je úspora emisí jako hrom.

+1/0
30.1.2017 9:27

P26e83t11r 94H75o26r83á41k 1709703249634

Může někdo přidat relevantní zdroj, že přimíchávání biosložky ničí motory? Jezdií na to skoro všichni a ty motory pořád jedou. Jestli to nejsou jen takové hospodské žvásty.

0/0
30.1.2017 9:04

J64a52r11o29m28í36r 21K85r40á89l 4290159634779

TP k autu ? Je tam psáno, jaké palivo použít.

0/0
30.1.2017 9:09

P97e81t81r 31H86o44r10á65k 1969663339744

V tp je napsáno asi nafta. A s biosložkou je to taky nafta.

0/0
30.1.2017 9:53

J77i92ř55í 47E94r83b49e43n 1773124476167

Musí vyhovovat ČSN EN 590, jestli se nepletu.

Zkouší se cetanové číslo, cetanový index, hustota při 15 °C, obsah některých látek (PAU, síry, manganu, vody, methylesterů mastných kyselin FAME a nečistot), bod vzplanutí, karbonizační zbytek, obsah popela, korozivní působení na měď, oxidační stabilita, mazivost, viskozita při 40 °C a destilační zkouška.

0/0
30.1.2017 11:26

P58a10v86e27l 52Ř47a85p28e23k 7542396499415

Biopalivo na sebe váže vodu a obsahuje sloučeniny, které jsou dlouhodobě chemicky nestabilní. Když to necháte déle v palivové soustavě, tak se zanáší takovým matlavým sajrajtem, a co může, to koroduje.

+1/0
30.1.2017 9:29

P14e72t57r 39H89o74r17á72k 1799403369464

Není relevantní zdroj.

0/−2
30.1.2017 9:52

P96a22v27e66l 56Ř29a96p93e64k 7772486579805

Ale zkušenosti ano. Zeptejte se tam, kde provozují záložní dieselové agregáty. Pro naftu bez biosložek jezdí přímo do Čepra, protože jinak by tu mašinu za X milionů dávno zničili. Viděl jsem, co biosložka dokáže udělat a je to hnus.

+3/0
30.1.2017 10:18

R52a52d37e83k 42K73l30o97u17d14a 2193429699965

Rozleptalo mi to všechny gumové hadičky

0/0
30.1.2017 11:52
Foto

P71a21v69e61l 87R69u59s 9948288879330

Relevantní zdroj? Stačí se podívat na mou sekačku, kultivátor či vertikutátor po zimním odpočinku.

0/0
30.1.2017 20:46

K57a75r89e90l 59V60a30c29h55u56t 9113862749723

Prý ... "čisté biopalivo se začalo přimíchávat do motorové nafty a benzinu až do normou povoleného stropu. Emise to sice nesnižuje tak výrazně, ale každé procento se počítá"... ;-)

Z technického hlediska = když má vozidlo jezdit (nikoli stát v garáži) a jedno uhlovodíkové palivo nahradíte jiným uhlovodíkovým palivem... JAK se mohou snížit emise?

Produktem spalování je vždy H2O + CO2 (tedy kromě méně kvalitních paliv, tzn. těch s obsahem síry)...

0/0
30.1.2017 9:03

J35o27s13e36f 24K55a55r86f66í19k 7342145826290

A ještě bych k tomu připočítal, kolik emisí se vytvoří při výrobě oné EKO složky...

0/0
30.1.2017 9:15

P68a56v93e75l 47Ř91a82p22e98k 7782616569175

Oni to obhajují tím, že "vypěstování" biopaliv na poli nějaký CO2 z atmosféry odebralo. To je sice pravda, ale je třeba se na to dívat ve všech souvislostech. Třeba kolik CO2 se kvůli tomu vypustilo jinde. Nehledě na to, že ať na tom poli budete pěstovat cokoli, CO2 z atmosféry to taky odebere. Biopaliva v dnešní podobě jsou čirý podvod.

+3/0
30.1.2017 9:33

M54i94l34o45s 92L66a35j72d24a 8146188618786

jak ubohé, bez dotací by to nikdy na trhu nebylo.....jak vidím že je něco bio tak se tomu vyhnu, nebude dlouho trvat a budeme zvýhodňovat ty co jí bio a dýchají bio z pytlíku....prostě když si to nevypěstuješ, tak nemáš jistotu že tomu tak je. Pamatuji si bio naftu ještě v plenkách myslím, že tak okolo roku 1999 a to když jsem rozdělal filtry, tak jsem se smál, že bych si to do auta nikdy nedal a nyní mi to tam cpou v procentuálním poměru ach jo bude hůř.

0/0
30.1.2017 9:02

R98o53m92a69n 31K12r65a54t81o62c73h87v86í95l 6216777196574

Koukám na http://www.ceskybenzin.cz/aktualni-ceny-PHM/Hlavni-mesto-Praha/E85 a E85 mají pouze na jednom místě v Praze, přitom je 8 Kč levnější než Natural 95.

0/0
30.1.2017 9:00

M41a89r19t61i29n 41K46a20r10á73s67e89k 9578503818768

No na E85 mate ale vyrazne vyssi spotrebu, takze tech 8kc na litru asi neni dost...

0/0
30.1.2017 9:22

R70o79m55a54n 95K97r82a29t67o97c22h66v82í18l 6926817146514

Třeba to tak může být.

Ale teď je rozdíl 8 Kč a to je dost, pamatuji rozdíl 4 Kč....

0/0
30.1.2017 9:49

R87a29d42e87k 52K28l11o41u53d25a 2713149919935

To ano ale stále vás etanol vyjde dráž i s továrně upraveným vozem. Čím víc etanolu, tím vetší spotřeba a nižší výkon

0/0
30.1.2017 11:56

R42o42m98a23n 94K89r89a42t77o52c78h21v47í63l 6156587856484

E85 - prej musí být upravený motor, - říká se to, ale pořád nevím proč?, už jsem to x-krát hledal a nenašel! Já na to jeden čas jezdil a v pohodě, ale bohužel nemám žádné výsledky. Auto jelo trošku hůře, ale tankování bylo levnější.

0/0
30.1.2017 9:00

P57a69v96e63l 74J38e35ř40á82b90e15k 7871862344987

Je třeba jinak načasovat zážeh.

+1/0
30.1.2017 9:00

R98o70m92a27n 60K14r61a72t75o80c77h81v93í42l 6626827836274

Já jsem jezdil i bez toho.

0/0
30.1.2017 9:03

J18i39ř62í 67Z11ý59k18a 9179173131640

já také, zhruba 40:60 E85:N95. Ve městě to žralo jak prokopnuté, ale na dálnicích byl ten rozdíl neznatelný.

0/0
30.1.2017 9:27

J43i77ř80í 85S92t86e59h53l85í19k 3660792863

Biosložka nesníží emise vůbec, spíše naopak. A to nemluvím o dopadech na erozi půdy a znečištění vody způsobené pěstováním plodin pro výrobu biopaliv.. Takže zbývá jen zisk a čerpání dotace, eko pozlátko to má jen z marketingových důvodů

0/0
30.1.2017 8:57

P12a30v22e55l 51Ř22a73p61e51k 7302846749905

Je třeba přitvrdit, Andreji. Prolobbovat zákon o dalším navýšení biosložky, však to znáš, jak jsi to udělal v roce 2010, kdy se pro tebe sešla celá sněmovna na mimořádné schůzi poslední den před volbami (!!!), aby ti všechny ty poslušné ovečky (včetně Kalouska!!!) přehlasovaly Klausovo veto zákona o biopalivech. V ulicích sis zaplatil kabaret s transparenty "podpořme naše zemědělce". Od té doby ničíš ještě více naše pole, naše motory, vyděláváš miliardy za nic a přimícháváme více, že po nás EU požadovala, resp. se zbytečným mnohaletým předstihem. Ono to chce trochu zapnout mozek a něco si o tom najít, pak by nemohlo docházet k tak fatálním omylům, že ti někdo donese volební hlas.

+4/0
30.1.2017 8:57

P90a63v88e61l 26J35e79ř86á82b92e27k 7371182334957

Byl bych pro nahradit auta psími spřeženími.

Po staletí to fungovalo - proč se nevrátit k tomu, co bylo ověřeno.

0/0
30.1.2017 9:00

J13a96n 24P86a26v17l26í88k 6849553641867

Beru Vervu 100 od Benziny. Bez biosložek a bezsirné.

0/0
30.1.2017 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.